جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟

لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟

پوست انسان به عنوان یکی از ارگان‌های وسیع بدن می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی افراد داشته باشد. از زمان گذشته تا امروز مردم با استفاده از روش‌های مختلفی سعی در زیباسازی خود داشته‌اند. می دانید که پوست انسان همیشه به زیبایی و شادابی دوران جوانی باقی نمانده و در گذر زمان با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. از سنین میانسالی مواد مهمی مانند کلاژن در ساختار پوست کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی در نقاط مختلف پوست بدن می‌شود. از آنجایی که اولین نشانه‌های پیری در صورت نمایان شده و باعث کاهش زیبایی افراد می‌شود، درمان‌های جوانسازی معمولاً به برطرف کردن مشکلات پوست صورت می‌پردازند. یکی از بهترین درمان‌هایی که امروزه برای جوانسازی پوست ایجاد شده است روش لیزر فوتونا می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سؤال بپردازیم که لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فوتونا چیست؟

پیش از آنکه به پاسخ سؤال لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟ بپردازیم باید بدانید لیزر فوتونا چیست؟ همانطور که از نام روش لیزر فوتونا مشخص است، این روش یک لیزردرمانی برای برطرف کردن مشکلات پوستی محسوب می‌شود. فوتونا به معنای سطح پوست و لیزر فوتونا به معنای تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست می‌باشد. در این روش بی نظیر پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به تحریک کلاژن سازی در پوست پرداخته و در نهایت باعث جوانسازی آن می‌شوند.

لیزر فوتونا از دو اشعه لیزر متفاوت تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها دارای طول موج خاصی می‌باشد. لیزر اربیوم و ان دی یاگ به کار رفته در دستگاه لیزر فوتونا باعث رفع مشکلات پوستی می‌شود. به همین دلیل به گفته بسیاری از متخصصین روش لیزر فوتونا یک روش پرکاربرد در از بین بردن مشکلات پوستی می‌باشد.

لیزر فوتونا چیست؟

جوانسازی صورت 4 بعدی با لیزر فوتونا

در پاسخ به سؤال لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟ باید گفت مهمترین کاربرد این روش جوانسازی 4 بعدی صورت است. لیزر فوتونا تنها روش لیزردرمانی است که در 4 مرحله مختلف به جوانسازی پوست صورت می‌پردازد. در جوانسازی 4 بعدی پزشکان با تابیدن دو طول موج مختلف اشعه لیزر به سطح پوست و داخل بافت دهان باعث گرمادهی و افزایش کلاژن سازی در لایه‌های زیرین پوست صورت می‌شوند. 4 مرحله مختلف جوانسازی 4 بعدی به شرح زیر می‌باشد:

  1. جوانسازی 4 بعدی در اولین مرحله با گرمادهی از داخل بافت دهان آغاز می‌شود. در این مرحله اشعه لیزر شروع به گرمادهی از داخل دهان کرده و این گرمادهی باعث سفت شدن و افزایش حجم پوست در خط خنده می‌شود.
  2. سپس در مرحله بعد با تأثیر روی لایه‌های زیرین پوست باعث تکمیل مرحله قبل می‌شود. این مرحله باعث افزایش استحکام پوست می‌شود. این مرحله به علت احتمال حذف موهای زائد، برای مردان مناسب نیست.
  3. تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث گرمادهی به سطح آن و فرم دهی به پوست می‌شود. این مرحله نیز باعث هم افزایی دو مرحله قبلی می‌شود.
  4. در آخر پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست به لایه برداری سطحی پرداخته و در نهایت مشکلات مختلف پوستی برطرف می‌شوند. لایه برداری سطحی باعث افزایش شفافیت و شادابی پوست صورت می‌شود.

بیشتر بخوانید : مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا

انواع کاربردهای لیزر فوتونا

همانطور که گفته شد روش لیزر فوتونا دارای کاربردهای متفاوتی است و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از مردم به استفاده از این روش روی آورند. اما لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟ در ادامه مطلب به توضیح برخی از کاربردهای این روش خواهیم پرداخت:

  1. رفع افتادگی پوست: همانطور که گفته شد پوست انسان در سنین پیری با مشکل کاهش کلاژن مواجه شده و این مشکل خاصیت ارتجاعی آن را کاهش می‌دهد. کاهش خاصیت ارتجاعی پوست باعث ایجاد شلی و افتادگی در نواحی مختلف صورت می‌شود. لیزر فوتونا توانایی بسیاری در از بین بردن این مشکل دارد.
  2. رفع خط خنده: یکی از مهمترین عوامل ایجاد چین و چروک روی صورت خطوطی هستند که بر اثر حرکت عضلات صورت ایجاد می‌شوند. خط خنده از خطوط مهم روی صورت هستند که باعث کاهش زیبایی در سنین میانسالی و پیری می‌شود. یکی از کاربردهای لیزر فوتونا برطرف کردن خط خنده می‌باشد.
  3. از بین بردن چروک دور چشم: اگر به دنبال یک روش امن و نتیجه بخش برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم خود هستند، می‌توانید از روش لیزر فوتونا استفاده کنید. یکی از کاربردهای محبوب لیزر فوتونا برطرف کردن چین و چروک‌های اطراف چشم می‌باشد. این روش بدون خونریزی و درد به درمان این مشکل می‌پردازد.
  4. رفع غبغب: از مهمترین کاربردهای لیزر فوتونا لاغری موضعی است که با استفاده از آن به برطرف کردن غبغب می‌پردازند. می دانید که غبغب حاصل تجمع چربی و پوست اضافی زیر گردن است که جلوه ناخوشایندی به چهره می‌دهد. با استفاده از لیزر فوتونا می‌توانید به برطرف کردن غبغب بپردازید.

انواع کاربردهای لیزر فوتونا

لیزر فوتونا و رفع ترک پوستی

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که برای رفع ترک‌های پوستی لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت لیزر فوتونا یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن این ترک‌های پوستی می‌باشد. ترک‌های پوستی که معمولاً در دوران بارداری ایجاد می‌شوند، تأثیر بسیاری در زیبایی افراد داشته و بیشتر خانم‌ها برای برطرف کردن آن اقدام می‌کنند.

ترک‌های پوستی در واقع حاصل کشیدگی بیش از حد لایه میانی پوست و ایجاد شکاف در بافت‌های کلاژنی می‌باشد. پزشکان با روش لیزر فوتونا ترک‌های پوستی را به طرز چشمگیری کمرنگ کرده و از بین می رند. اشعه لیزر در روش فوتونا باعث افزایش کلاژن سازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست در لایه میانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای لک صورت

کاربرد لیزر فوتونا برای جای جوش و لک صورت

برای برطرف کردن جای جوش و لک صورت لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از کابردهای لیزر فوتونا در روش جوانسازی 4 بعدی برطرف کردن جای لک صورت و جای جوش می‌باشد. همانطور که توضیح داده شد آخرین مرحله از جوانسازی 4 بعدی لایه برداری سطحی می‌باشد.

از آنجایی که جای جوش و لک‌های پوستی معمولاً روی لایه سطحی پوست قرار گرفته‌اند، پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث از بین رفتن این لایه می‌شوند. با از بین رفتن لایه سطحی پوست، لایه جدیدی جایگزین لایه قبل می‌شود که دارای مشکلات نام برده نمی‌باشد.

مزایای لیزر فوتونا چیست؟

بسیاری از مردم با مقایسه مزایای روش‌های جوانسازی به انتخاب یکی از آن‌ها می‌پردازند. هر روش دارای مزایای و معایب خاص خود می‌باشد. با توجه به توضیحات داده شده درباره سؤال لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟ باید متوجه شده باشید که یکی از مهمترین مزایای این روش پرکاربرد بودن آن می‌باشد. تنوع کاربردی لیزر فوتونا باعث شده است بسیاری از مردم به استفاده از این روش روی آورده و مشکلات خود را با این لیزر برطرف نمایند.

مزایای لیزر فوتونا چیست؟

یکی دیگر از مزایای فوتونا غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد. در این روش بیمار بدون جراحی و خونریزی به برطرف کردن بیشتر مشکلات پوستی خود می‌پردازد. غیرتهاجمی بودن لیزر فوتونا باعث شده است تا بیشتر پزشکان این روش را امن‌ترین روش جوانسازی نامگذاری کنند. همچنین فوتونا به علت غیرتهاجمی بودن دارای دوران نقاهت بسیار کوتاهی است. بسیاری از متخصصین این روش را بدون دوران نقاهت دانسته و بر این باورند که بیمار پس از درمان می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. درصد بالای رضایت مردم از این روش را نیز می‌توان آخرین مزیت این روش دانست.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.