جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های پیری، ایجاد چین و چروک و افتادگی در پوست می‌باشد. اولین علائم پیری پوست در سنین میانسالی روی پوست صورت ایجاد می‌شود. موضوع پیری پوست یکی از دغدغه‌های مهم در زندگی بسیاری از افراد می‌باشد. بیشتر مردم با انجام روش‌های مختلفی سعی در جلوگیری یا به تأخیر انداختن آن می‌باشند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های متنوعی برای جوانسازی پوست ایجاد شده است که بهترین آن‌ها استفاده از لیزر برای درمان می‌باشد. دو روش لیزر فوتونا و فرکشنال از بهترین روش‌های لیزردرمانی محسوب می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال چیست؟

پوست انسان به دلایل مختلف در سنین پیری دچار مشکل می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمبود کلاژن است. کلاژن یک ماده بسیار مهم در پوست است که کاهش آن باعث افزایش چین و چروک‌ها و از دست رفتن خاصیت کشسانی پوست می‌شود. همانطور که گفته شد روش‌های لیزر فوتونا و فرکشنال از روش‌های بسیار پرکاربرد برای جوانسازی پوست محسوب می‌شوند. این دو روش از روش‌های لیزردرمانی محسوب شده و هر دو مانند لایه بردار عمل کرده و با تحریک پوست به جوانسازی آن می‌پردازند. اما تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید به صورت کامل با این دو روش جوانسازی پوست آشنایی پیدا کنید. در ادامه مطلب به توضیح ویژگی‌ها و کاربردهای این دو روش بی نظیر اشاره خواهیم کرد.

تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال چیست؟
تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

لیزر فوتونا چیست و چه کاربردی دارد؟

در این بخش از تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال قصد داریم به توضیح لیزر فوتونا بپردازیم. با اینکه پزشکان متخصص پوست روش‌های پیشگیری از جوانسازی پوست را به روش‌های جوانسازی ترجیح داده و معمولاً کرم‌ها و لوسین ها را پیشنهاد می‌کنند، اما اگر پوست شما دچار چین و چروک‌های عمیق شود بهترین گزینه برای شما استفاده از روش‌های جوانسازی پوست می‌باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای این کار لیزر فوتونا می‌باشد. اما لیزر فوتونا چیست و چه کاربردی دارد؟ لیزر فوتونا یک روش مدرن برای جوانسازی پوست است که با استفاده از اشعه لیزر و تحریک لایه میانی پوست باعث افزایش کلاژن و ترمیم قسمت‌های آسیب دیده پوست می‌شود. دستگاه لیزر فوتونا ترکیبی از دو دستگاه لیزر اربیوم و لیزران دی یانگ است که با استفاده از آن می‌توانید پوستی شاداب، شفاف و جوان داشته باشید. کاربردهای لیزر فوتونا به شرح زیر می‌باشد:

  • لیفت و جوانسازی پوست با استفاده از روش 4 بعدی
  • رفع انواع چین و چروک‌های عمیق و متوسط صورت
  • رفع خطوط اصلی صورت مانند خط اخم و لبخند
  • حجم دهی به لب‌ها
  • رفع افتادگی و شلی پوست صورت
  • رفع شلی و چروک‌های روی گردن
  • برطرف کردن انواع لک و تیرگی در پوست
  • از بین بردن ترک‌های پوستی
  • درمان جای جوش، زخم و آکنه

بیشتر بخوانید: هزینه لیزر فوتونا

لیزر فرکشنال چیست و چه تاثیراتی دارد؟

همانطور که گفته شد یکی از راه‌های تشخیص تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال توضیح این دو روش لیزردرمانی و کاربردهای آن می‌باشد. لیزر فرکشنال نیز از روش‌های محبوب جوانسازی پوست در میان مردم است. جای زخم‌ها، تغییر رنگ پوست و بروز چین و چروک‌ها روی صورت از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانند تأثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد داشته باشند.

لیزر فرکشنال چیست و چه تاثیراتی دارد؟
تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

در زمان گذشته پزشکان برای درمان این مشکلات پوستی راه حل‌های جراحی را پیشنهاد می‌کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم روش‌های غیرجراحی و امنی برای رفع این مشکلات ایجاد شده است. روش فرکشنال یا لیزر دی اکسید کربن با استفاده از اشعه لیزر به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست شما می‌پردازد. در این روش اشعه لیزر توسط دستگاه لیزر به پوست شما تابیده و با تحریک لایه میانی پوست باعث افزایش کلاژن سازی و رفع مشکلات می‌شود. سه تأثیر مهم لیزر فرکشنال به شرح زیر می‌باشند:

  1. یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که روش لیزر فرکشنال روی پوست شما می‌گذارد، بهبود رنگ و بافت آن می‌باشد. اگر قصد دارید آسیب‌های ناشی از اشعه UV آفتاب، جای زخم و جای اسکار را برطرف کنید این روش بهترین گزینه برای شما می‌باشد.
  2. چین و چروک‌ها همیشه یکی از معضلات مردم در سنین پیری می‌باشند. شما می‌توانید با استفاده از روش لیزر فرکشنال به رفع چین و چروک‌های ظریف و کم عمق پوست صورت خود بپردازید. این لیزر با تحریک کلاژنسازی باعث جوانسازی و زیبایی چهره شما می‌شود.
  3. سومین و آخرین تاثیری که لیزر فرکشنال روی پوست دارد برطرف کردن ضایعات سطحی و عمقی پوست می‌باشد. رفع انواع زگیل‌ها، خال‌های قهوه‌ای رنگ ناشی از پیری و کارسینوم های سطحی و عمقی پوست از کاربردهای رایج این روش جوانسازی و درمان مشکلات پوستی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: لیزر فرکشنال اربیوم

جوانسازی 4بعدی با لیزر فوتونا

مهم‌ترین تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا می‌باشد. با استفاده از این روش جوانسازی شما می‌توانید از داخل و بیرون به جوانسازی پوست بپردازید. در لیزر فوتونا از دو طول موج لیزر مختلف استفاده شده است که هر یک از آن‌ها به نوعی به رفع مشکلات پوستی می‌پردازند. به طور کلی جوانسازی 4 بعدی با لیزر فوتونا در 4 مرحله انجام می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. مرحله اول: در اولین مرحله از جوانسازی پوست 4 بعدی با لیزر فوتونا، گرمادهی با استفاده از لیزر از داخل دهان شروع می‌شود. این گرمادهی باعث حجم دهی و سفت شدن پوست خط خنده می‌شود.
  2. مرحله دوم: مرحله دوم از این روش جوانسازی پوست با استفاده از تأثیر در لایه‌های زیرین پوست می‌باشد. در این مرحله تأثیر مرحله خط خنده تکمیل شده و این موضوع باعث شادابی و طراوت پوست صورت می‌شود. البته به علت امکان حذف موهای زائد این مرحله به آقایان توصیه نمی‌شود.
  3. مرحله سوم: فرم دهی به پوست سومین مرحله از جوانسازی 4 بعدی می‌باشد. در این مرحله با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث گرمادهی به عمیق پوست شده و در نهایت به همافزایی دو مرحله قبلی می‌پردازند. در این مرحله لیفت و حجم دهی به پوست انجام می‌شود.
  4. مرحله چهارم: مرحله چهارم لایه برداری سطحی می‌باشد. این مرحله شاید کمی تهاجمی به نظر برسد اما نباید درباره آن احساس نگرانی داشته باشید. در این مرحله با استفاده از گرمادهی به پوست لایه سطحی آن را از بین برده و این موضوع باعث تشکیل بافت جدید و جوانسازی پوست می‌شود.
لیزر فرکشنال چیست و چه تاثیراتی دارد؟
تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

تفاوت مراقبت‌های لیزر فوتونا با فرکشنال

می دانید که هر روش جوانسازی پوست برای کوتاه شدن عوارض و دریافت نتیجه بهتر از درمان دارای مراقبت‌های خاص خود می‌باشد. در این بخش از تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال قصد داریم به توضیح مراقبت‌های لیزر فوتونا و فرشکنال اشاره کنیم. مراقبت‌های لیزر فوتونا به شرح زیر می‌باشند:

  • متقاضیان استفاده از لیزر فوتونا باید قبل از درمان در فواصل و دوره‌های مختلف از داروهای خاص استفاده کند. این داروها را پزشک تجویز می‌کند تا پوست را برای درمان آماده کند.
  • خانم‌های باردار و یا در دوران شیردهی نباید از این روش درمانی استفاده کنند. همچنین افرادی که عفونت‌های پوستی دارند بهتر است با پزشک در اینباره مشورت کنند.
  • افرادی که قصد استفاده از این درمان را دارند از دو هفته قبل نباید برنزه کنند.
  • بعد از درمان از نور مستقیم خورشید دوری کنید.

و مراقبت‌های لیزر فرکشنال به شرح زیر هستند:

  • از دو ماه قبل از درمان باید از نور مستقیم خورشید دوری کرده و به هیچ عنوان آفتاب نگیرید.
  • اگر عارضه‌ای مانند تبخال دارید به هیچ عنوان از این روش استفاده نکنید.
  • به علت لایه برداری در این روش ممکن است کمی احساس درد داشته باشید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.