جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

مراقبت های بعد از لیزر فوتونا

مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا

یکی از بزرگترین ارگان‌های بدن که تأثیر بسیاری در زیبایی انسان دارد، پوست می‌باشد. بروز هرگونه مشکل برای این ارگان وسیع، باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می‌شود. می دانید که پوست در سنین پیری دچار چین و چروک و افتادگی می‌شود. این مشکل کاملاً طبیعی بوده و به نام پیری پوست شناخته می‌شود. مهم‌ترین علت پیری پوست کاهش موادی مانند کلاژن و الاستین در ساختار پوست می‌باشد. با اینکه پیری پوست یک مشکل گریزناپذیر محسوب می‌شود اما می‌توان آن را برای مدتی به تعویق انداخت. یکی از روش‌های جوانسازی پوست استفاده از لیزر فوتونا می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش ارائه داده و به توضیح مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جوانسازی با لیزر فوتونا چیست؟

پیش از آنکه به توضیح مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا بپردازیم باید بدانید که لیزر فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت فوتونا به معنای سطح پوست و لیزر فوتونا به معنای استفاده از لیزر برای جوانسازی سطح پوست می‌باشد. لیزردرمانی از روش‌های مدرن جوانسازی پوست محسوب می‌شود که یکی از بهترین آن‌ها لیزر فوتونا می‌باشد.

لیزر فوتونا شباهت بسیار زیادی به لیزر موهای زائد داشته و با استفاده از دو طول موج مختلف لیزر به رفع مشکلات پوستی می‌پردازد. در این روش پزشکان اشعه لیزر را به سطح پوست تابیده و سلول‌های کلاژن ساز را در لایه میانی پوست تحریک می‌کنند. لیزر فوتونا از روش‌های کم تهاجمی جوانسازی پوست است که دارای کاربردهای بسیاری می‌باشد. از کاربردهای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لایه برداری سطحی از پوست و رفع لکه‌های پوستی
  • برطرف کردن جای زخم، اسکار، جای جوش و آکنه
  • از بین بردن ترک‌های پوستی ناشی از زایمان و تغییر وزن
  • درمان خروپف
  • لیفت پوست صورت
  • از بین بردن غبغب
  • رفع خطوط عمیق پیشانی، خط لبخند و خط اخم

جوانسازی با لیزر فوتونا چیست؟

جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا به چه صورت است؟

برای آنکه بتوانیم به توضیح مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا بپردازیم، ابتدا باید بدانید این روش به چه صورت انجام می‌شود؟ یکی از مهمترین کاربردهای لیزر فوتونا جوانسازی 4 بعدی می‌باشد. اما جوانسازی 4 بعدی به چه صورت است؟

در جوانسازی 4 بعدی پزشکان از دو طول موج مختلف دستگاه لیزر فوتونا برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌کنند. در جوانسازی 4 بعدی این دو طول موج از داخل و خارج از بافت دهان به پوست تابیده شده و مشکلات آن را برطرف می‌کنند. همانطور که از نام این روش مشخص است، جوانسازی 4 بعدی در 4 مرحله انجام می‌شود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت:

  1. در اولین مرحله از جوانسازی 4 بعدی اشعه لیزر در داخل بافت دهان به پوست تابیده شده و به انقباض کلاژن‌ها می‌پردازد. در این مرحله خط خنده تا حدودی برطرف می‌شود.
  2. مرحله دوم از این روش با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست و نفوذ آن به لایه زیرین پوست آغاز می‌شود. این مرحله شباهت بسیاری به لیزر موهای زائد داشته و به علت از بین بردن موها، برای آقایان مناسب نیست.
  3. در مرحله سوم از جوانسازی 4 بعدی پزشکان با تابیدن اشعه لیزر و گرما دهی به عمق پوست به استحکام پوست و فرم دهی به آن می‌پردازند. این مرحله خاصیت ارتجاعی پوست را به آن بازمی گرداند.
  4. آخرین مرحله از این روش بی نظیر جوانسازی مرحله لایه برداری سطحی پوست است که در آن مشکلات پوستی برطرف می‌شود. در این مرحله اشعه لیزر به از بین بردن لایه سطحی پوست پرداخته و مشکلاتی مانند لکه‌های پوستی، ترک‌های پوستی، جای جوش و زخم را برطرف می‌کند.

انجام این 4 مرحله باعث به تأخیر انداختن پیری پوست و شفافیت بیشتر پوست در نواحی مختلف صورت می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای لک صورت

مزایای استفاده از دستگاه لیزر فوتونا

روش لیزر فوتونا یک روش بی نظیر برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود که دارای مزایای بسیاری است. استفاده از این روش یکی از کم عارضه ترین روش‌های جوانسازی است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا از اهمیت بسیاری برخوردار است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید توضیحاتی را درباره مزایای این روش ارائه دهیم.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر فوتونا

از مهمترین مزایای روش لیزر فوتونا کم تهاجمی بودن آن می‌باشد. این روش بدون جراحی، برش و خونریزی انجام می‌شود. در این روش پزشکان بدون ایجاد هیچگونه زخم روی پوست، به رفع مشکلات آن می‌پردازند. همین موضوع باعث جلب توجه بسیاری از مردم به این روش شده است. از دیگر مزایای این روش می‌توان به کوتاه بودن دوران نقاهت آن اشاره کرد. بیمار در این روش بلافاصله پس از درمان به زندگی روزمره خود بازمی گردد. لیزر فوتونا برای تمامی نقاط بدن مناسب بوده و تحریک کلاژن سازی حجم پوست را در محل درمان افزایش می‌دهد.

مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان متخصص پوست نکاتی را بعد از لیزر فوتونا توصیه می‌کنند که در صورت عدم رعایت آن‌ها، عوارض دیرتر بهبود پیدا می‌کنند. رعایت نکردن برخی از این نکات نیز ممکن است باعث عدم تاثیرگذاری لیزردرمانی شود. مراقبت‌هایی که بعد از لیزر فوتونا باید به رعایت آن‌ها بپردازید به شرح زیر می‌باشند:

  • پس از لیزر فوتونا به مدت 24 ساعت از شستشوی محل درمان با مواد شوینده خودداری کنید.
  • پس از لیزردرمانی از کرم‌های زینک اکساید و یا کرم ترمیمی تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.
  • انجام حرکات ورزشی و فعالیت‌های سنگین به مدت 24 ساعت ممنوع است.
  • یک شبانه روز از رفتن به حمام خودداری نمایید.
  • از آنجایی که لیزر فوتونا و لایه برداری سطحی پوست باعث خشکی پوست می‌شود، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند تأثیر بسیاری در تسریع بهبودی داشته باشد.
  • به مدت چند روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنید. در صورت اجبار به قرارگیری زیر نور آفتاب، از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای غبغب

نکات مهم بلافاصله بعد از لیزر فوتونا

یکی دیگر از موضوعاتی که در مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا حائز اهمیت است، نکاتی است که بلافاصله پس از درمان باید به رعایت آن‌ها بپردازید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • داروها و خوراکی‌هایی که پزشک تجویز کرده است را مصرف کنید.
  • شما می‌توانید برای کاهش التهابات ناشی از برخورد اشعه لیزر به سطح پوست از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • یکی از مهمترین نکاتی که باید بعد از لیزر فوتونا رعایت شود، خواب مناسب است. انسان باید در طول شبانه روز حداکثر 8 ساعت بخوابد. البته چرت‌های روزانه نیز تأثیر بسیاری درترمیم بافت‌های آسیب دیده دارد.
  • از ماساژ دادن، فشار دادن و هرگونه لمس کردن محل درمان به شدت خودداری کنید. اینکار باعث تحریک بیشتر پوست می‌شود.

نکات مهم بلافاصله بعد از لیزر فوتونا

عوارض بعد از لیزر فوتونا

شما می‌توانید با انجام مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا از بروز عوارض شدید و خطرناک تا حد زیادی خودداری کنید. به طور کلی لیزر فوتونا دارای عوارض زیادی نیست و بیشتر عوارض آن پس از گذشت چند ساعت از درمان برطرف می‌شوند. یکی از عوارض رایجی که پس از لیزر فوتونا ایجاد می‌شود، قرمزی و التهاب پوست می‌باشد. این عارضه به علت برخورد اشعه لیزر به سطح پوست و گرم شدن آن نمایان می‌شود که پس از گذشت 24 ساعت از درمان به طور کامل برطرف می‌شود. در صورت طولانی شدن عوارض باید سریعاً با پزشک خود تماس گرفته و مشکلات خود را به او گزارش دهید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.