جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر رفع خروپف

لیزر رفع خروپف

مطمئنا برای شما پیش آمده است که در خواب خروپف کنید. این خروپف می تواند باعث رنجش اطرافیان در خواب خصوصا آن هایی که خواب سبک تری دارند شود. سال هاست که مردم روش های مختلفی را برای قطع خروپف ابداع کرده اند. از بیدار کردن فرد تا تکان دادن بالشت او از روش های موقتی رفع خروپف می باشند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های بسیار زیادی برای درمان این مشکل وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از لیزر می باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر رفع خروپف ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

رفع خروپف با لیزر

تعریف مشخصی برای خروپف وجود ندارد و بیشتر افراد آن را با صدای سرسام آور شبانه در گلوی افراد به یاد می آورند. اما باید بدانید که هوا در مسیر هوایی حلق و پشت بینی حرکت کرده و در زمان برخورد با پوست ارتعاش و لرزش ایجاد می شود که با شدت و لرزش بیشتر خروپف نامیده می شود. سقف دهان دارای یک قسمت به نام بافت کام نرم است که به مرور زمان شل شدن آن باعث افتادگی در مسیر حرکت هوا می شود. این عضله در زمان خواب بیشترین حالت شلی را داشته و برخورد هوا با آن باعث ایجاد خروپف شبانه در افراد می شود. روش های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد که یکی از آن ها رفع خروپف با لیزر است. این روش امن ترین و کم خطرترین روش درمان این مشکل می باشد. در ادامه به توضیح بیشتر در این باره خواهیم پرداخت.

رفع خروپف با لیزر

رفع خروپف با لیزر به چه صورت است؟

یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین روش های درمان خروپف استفاده از لیزر است. رفع خروپف با لیزر بدون هیچ درد و خونریزی انجام می شود و از مطمئن ترین روش های درمان این مشکل است. در این روش حتی نیازی به بی حسی نیست و شخص بیمار به راحتی تحت درمان قرار می گیرد. استفاده از لیزر برای درمان خروپف در چند جلسه مختلف انجام شده و تاثیرات آن بسیار عالی است. همانطور که گفته شد قسمت کام نرم سقف دهان به مرور زمان شل شده و باعث می شود تا در هنگام خواب هوا با آن برخورد کند. برخورد این هوا باعث ایجاد ارتعاش و صدا می شود. متخصصین به کمک لیزر در چند جلسه شروع به درمان کرده و با سفت کردن سقف دهان خروپف شبانه را از بین می برند.

مراحل رفع خروپف با لیزر

یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که مراحل رفع خروپف با لیزر به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت روش استفاده از لیزر بسیار ساده بوده و مراحل پیچیده و سختی ندارد. در مرحله اول این روش فرد باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرده و با انجام معاینات سر منشا خروپف مشخص شود. در برخی از موارد برای تشخیص این موضوع باید از روش های تشخیص پیشرفته مانند سی تی اسکن و یا معاینه با استفاده از دستگاه های خاص انجام شود. پس از انجام معاینات در صورتی که علت این مشکل شل شدن قسمت کام نر سقف دهان باشد با استفاده از لیزر به درمان آن می پردازند.

مراحل رفع خروپف با لیزر

نکات مهم درباره رفع خروپف با لیزر

همانطور که گفته شد در صورتی که مشکل خروپف به علت شل شدن عضله سقف دهان باشد باید از لیزر استفاده شود. برخی از نکات مهم درباره رفع خروپف با لیزر به شرح زیر می باشند:

  • درمان خروپف با لیزر بدون هیچ دردی انجام می‌شود.
  • در صورتی که‌ در هنگام انجام لیزر احساس سوزش و گرمی ته گلو داشتید، پیش از انجام درمان از اسپری بی حسی استفاده کنید.
  • درمان از طریق لیزر خونریزی ندارد.
  • توجه داشته باشید که استفاده از لیزر دوران نقاهت نداشته و شما پس از انجام این کار می توانید به راحتی به زندگی عادی خود ادامه دهید.
  • رفع خروپف با لیزر تقریبا در طول 5 الی 7 هفته به فواصل 14 روز انجام می شود. بسیاری از افراد پس از جلسه دوم و برخی پس از جلسه اول نیز متوجه تاثیرات این روش بی نظیر درمانی شده اند.

تفاوت جراحی خروپف و رفع خروپف با لیزر

شما می توانید برای رفع خروپف عضلات شل را جراحی کنید. در روش جراحی خروپف عضلاتی که باعث ایجاد خروپف در فرد می شود را با استفاده از جراحی برداشته و با بریدن آن مشکل فرد حل می شود. اما در روش رفع خروپف با لیزر در جلسات متعدد با استفاده از لیزر عضلاتی که شل شده اند را سفت کرده و مشکل خروپف برطرف می شود. با توجه به این که در جراحی قسمت های شل شده و کش آمده عضله بریده می شود، این جراحی دارای عوارضی نیز می باشد. یکی از عوارض این جراحی نا متقارن شدن کشیدگی بافت بوده که در نهایت این موضوع باعث مشکل در بلع غذا خواهد شد.

تفاوت جراحی خروپف و رفع خروپف با لیزر

آیا روش رفع خروپف با لیزر موثر است؟

بدون شک اگر مشکل خروپف شما تنها از شل شدن عضله سقف دهان باشد این مشکل با روش رفع خروپف با لیزر قابل حل است. اما در بیشتر مواقع دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می شوند و همین موضوع باعث می شود تا استفاده از لیزر به صورت 100 درصد موثر نباشد. عوامل مختلفی مانند پولیپ بینی، مصرف سیگار، چاقی، حساسیت و… تاثیرات بسیار زیادی در خروپف کردن افراد دارند.

یکی از خطرات خروپف احتمال ایست تنفسی در خواب برای فرد است و این موضوع خطرناک باعث می شود تا برای رفع این مشکل از روش های مختلفی مانند رفع خروپف با لیزر استفاده شود. همچنین توجه داشته باشید که برای رفع کامل خروپف باید مشکلات دیگری که باعث ایجاد خروپف می شوند را نیزبرطرف نمایید. با توجه به این که عضلات بدن در سنین بالا شل می شوند بهتر است هر سال یک جلسه لیزر انجام دهید. این کار باعث جلوگیری از شل شدن عضلات سقف دهان شما می شود.

ما در این مقاله به توضیح کامل درباره رفع خروپف با لیزر پرداختیم. به نظر شما برای رفع خورپف جراحی مفید تر است یا لیزر؟ چرا؟ شما می توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.