جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر فوتونا برای غبغب

لیزر فوتونا برای غبغب

لیزر فوتونا برای غبغب نیز کاربرد دارد.از مهمترین علائمی که در سنین پیری مشاهده می‌شود، غبغب می‌باشد. متاسفانه انسان از سنین میانسالی دچار مشکلات بسیاری می‌شود. پوست انسان دارای ماده‌ای به نام کلاژن است که باعث عدم افتادگی و حجم بیشتر پوست می‌شود. در سنین پیری این ماده به شدت کاهش پیدا کرده و افتادگی و بروز چین و چروک‌های پوستی را رقم می زند. اولین نشانه‌های پیری در صورت نمایان شده و افرادی که دچار چاقی هستند، معمولاً با مشکل غبغب مواجه می‌شوند. امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته روش‌های متنوعی را برای از بین بردن غبغب ایجاد کند که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از لیزردرمانی می‌باشد. در میان روش‌های لیزری روش لیزر فوتونا از امن‌ترین روش‌ها برای درمان مشکلات پوستی می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فوتونا برای غبغب ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فوتونا و کاربرد آن

پیش از آنکه به توضیح روش لیزر فوتونا برای غبغب بپردازیم باید بدانید لیزر فوتونا چیست و چه کاربردی دارد؟ به طور کلی فوتونا به معنای سطح پوست بوده و لیزر فوتونا به معنای درمان مشکلات از طریق تابیدن لیزر به سطح پوست می‌باشد. روش لیزر فوتونا یک روش لیزردرمانی است که در آن با استفاده از اشعه لیزر به جوانسازی و رفع مشکلات پوستی می‌پردازند.

در این روش دستگاه لیزر فوتونا که دارای دو طول موج مختلف لیزر است، روی پوست قرار گرفته و نفوذ اشعه به پوست باعث تحریک کلاژن سازی در لایه زیرین می‌شود. دستگاه فوتونا از دو اشعه لیزران دی یاگ و لیزر اربیوم تشکیل شده است که نحوه عملکرد آن شباهت بسیاری به لیزر موهای زائد دارد. این روش یک روش غیرتهاجمی و بی خطر برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی می‌باشد. لیزر فوتونا امروزه برای موارد بسیاری مانند:

  • رفع جای جوش، زخم و آکنه
  • برطرف کردن خطوط روی صورت و پیشانی
  • از بین بردن چین و چروک‌های سطحی و عمیق
  • برطرف کردن ترک‌ها و لکه‌های پوستی
  • درمان غبغب
  • جوانسازی 4 بعدی پوست صورت

استفاده کرد.

لیزر فوتونا و کاربرد آن
لیزر فوتونا برای غبغب

نحوه عملکرد لیزر فوتونا برای غبغب

همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای لیزر فوتونا استفاده از آن برای از بین بردن غبغب می‌باشد. اما نحوه عملکرد لیزر فوتونا برای غبغب به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی و بی خطر برای آب کردن چربی و تحریک کلاژن سازی پوست می‌باشد. از آنجایی که لیزر فوتونا دارای دو طول موج مختلف است، می‌توان از آن برای از بین بردن غبغب نیز استفاده کرد. می دانید که مهمترین دلیل ایجاد غبغب در افراد شل شدن پوست و تجمع چربی در ناحیه گردن می‌باشد.

شما می‌توانید برای از بین بردن این مشکل از لیزر فوتونا استفاده کنید. لیزر فوتونا در دو مرحله زیر به برطرف کردن غبغب می‌پردازد:

  1. اولین مرحله از فرآیند از بین بردن غبغب با استفاده از دستگاه لیزر فوتونا با لیزران دی یاگ آغاز می‌شود. در این مرحله پزشکان اشعه لیزر را به گردن بیمار می‌تابند. طول موجان دی یاگ با گرم کردن هیپودرم باعث شکستن سلول چربی غبغب می‌شود. چربی سوزی اولین مرحله از فرآیند از بین بردن غبغب با فوتونا می‌باشد.
  2. در مرحله دوم از این فرآیند پزشکان با تابیدن اشعه لیزر اربیوم باعث گرم کردن لایه درم در پوست می‌شوند. ایجاد گرما در این لایه باعث می‌شود تا سلول‌های کلاژن ساز شروع به فعالیت کرده و پوست در ناحیه گردن سفت شود. بازگشت خاصیت ارتجاعی به پوست گردن باعث از بین رفتن غبغب می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا

مزایای استفاده از لیزر فوتونا برای غبغب

هر روش جوانسازی و رفع مشکلات پوستی دارای مزایای خاص خود می‌باشد و این مزایای باعث می‌شود تا توجه مردم به آن جلب شود. اما مزایای استفاده از لیزر فوتونا برای غبغب چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مهمترین مزیت این روش غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد. روش فوتونا یک روش لیزردرمانی بوده و هیچگونه خونریزی و برشی را در بدن فرد ایجاد نخواهد کرد.

این روش به علت غیرتهاجمی بودن دارای دوران نقاهت بسیار کوتاهی است. به همین دلیل افرادی که از لیزر فوتونا استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی بلافاصله پس از درمان به زندگی عادی خود بازگردند. از دیگر مزایای این روش می‌توان به درصد رضایتمندی افراد اشاره کرد. بیشتر کسانی که از لیزر فوتونا استفاده کرده‌اند از نتایج آن رضایت زیادی دارند. تنوع کاربرد این روش باعث شده است تا بسیاری از پزشکان برای رفع مشکلات پوستی فوتونا را پیشنهاد کنند.

مزایای استفاده از لیزر فوتونا برای غبغب
لیزر فوتونا برای غبغب

عوارض لیزر فوتونا برای غبغب

یکی از نگران کننده ترین مسائل در استفاده از یک روش جوانسازی برای مردم، عوارض آن روش می‌باشد. بسیاری از مردم به دلیل عوارض سنگین روش‌های تهاجمی معمولاً از این دست روش‌ها استفاده نمی‌کنند. اما عوارض لیزر فوتونا برای غبغب چیست؟ روش لیزر فوتونا به عنوان یک روش غیرتهاجمی یکی از کم عارضه ترین روش‌ها برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی می‌باشد.

از عوارض این روش می‌توان به قرمزی و التهاب خفیف محل درمان اشاره کرد. این عوارض کاملاً طبیعی بوده و به علت گرم شدن پوست ایجاد می‌شوند. با توجه به عوارض لیزر فوتونا، افراد پس از استفاده از این روش ممکن است با مشکل خشکی پوست مواجه شوند که استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان این مشکل را حل می‌کند.

بیشتر بخوانید: جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

ماندگاری لیزر فوتونا برای غبغب

افرادی که از روش‌های مختلف جوانسازی و رفع مشکلات پوستی استفاده می‌کنند، به موضوع ماندگاری اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. با توجه به هزینه‌های درمان و بالا رفتن مخارج، ماندگاری درمان باید معقول باشد. به طور کلی ماندگاری لیزر فوتونا یکسال می‌باشد. اما ماندگاری لیزر فوتونا برای غبغب کاملاً به مراقبت‌های شما بستگی دارد. تاثیرات این روش می‌تواند تا چندین سال ادامه پیدا کند. به طور کلی استفاده از کاهش سایز موضعی با لیزر فوتونا یا پیکرتراشی فوتونا باید همراه با رعایت دو نکته مهم باشد.

این دو نکته شامل از رژیم غذایی و انجام ورزش‌های هوازی است و در صورت عدم رعایت آن‌ها ماندگاری این روش کاهش پیدا می‌کند. روش فوتونا از روش‌های ایمن و نتیجه بخش برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی محسوب می‌شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با این روش کاملاً به نظر پزشک و کلینیک بستگی دارد. اما این روش معمولاً طی 2 تا 3 جلسه و با فواصل یک ماه در میان انجام می‌شود.

ماندگاری لیزر فوتونا برای غبغب
لیزر فوتونا برای غبغب

مراقبت بعد از لیزر فوتونا برای غبغب

پس از آنکه به استفاده از لیزر فوتونا برای غبغب می‌پردازید پزشکان نکاتی را به شما توصیه می‌کنند. این نکات شاید در ظاهر بی اهمیت به نظر برسند اما رعایت آن‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در نتیجه درمان داشته باشد.

با اینکه روش فوتونا یک روش ایمن است اما عدم رعایت نکات بعد از جلسه درمان، می‌تواند مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند. البته مراقبت‌های بعد از فوتونا بسیار راحت بوده و افراد می‌توانند به سادگی آن‌ها را رعایت کنند. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • از مهمترین مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی فوتونا می‌توان به رعایت رژیم غذایی اشاره کرد.
  • بیمار پس از جلسه لیزردرمانی باید با استفاده از ورزش‌های هوازی باعث گردش خون بهتر در پوست شود. البته انجام فعالیت‌های ورزشی بلافاصله پس از درمان توصیه نمی‌شود.
  • برای چند روز پس از درمان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم رفت و آمد در روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • برای مدت 48 ساعت صورت خود را آرایش نکنید. آرایش کردن باعث بروز آکنه و جوش روی پوست می‌شود.
  • ناحیه درمان را با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان مرطوب نگه دارید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.