لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب

یکی از اعضای مهم صورت که در زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارند لب ها هستند. در موضوع جوان سازی و زیباسازی پوست پس از چشم، لب ها از اهمیت بسیار زیادی برخودار Lمی باشند. همانطور که می دانید در سنین بالا حجم لب ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. این کاهش حجم باعث می شود تا فاصله بین بینی و لب زیادی شده و صورت زیبایی خود را از دست بدهد. امروزه روش های مختلفی برای جوان سازی صورت وجود دارد که یکی از آن روش لیفت سانترال لب می باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش جوان سازی صورت ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیفت سانترال لب چیست؟

یکی از بهترین روش ها برای حجم دهی به لب ها روش لیفت سانترال لب است که کمک بسیاری به جوان سازی پوست شما می کند. این جراحی زیبایی لب طرفداران بسیار زیادی دارد و می تواند زیبایی و اعتماد به نفس جوانی را به شما بازگرداند. گرچه این روش یک جراحی است اما می توان آن را کم تهاجمی ترین روش حجم دهی به لب ها دانست که در مطب ها و کلینیک های زیبایی انجام می شود. این جراحی فاصله بین بینی و لب را کاهش داده و با برجسته کردن لب ها، فرم اصلی آن ها بیشتر نمایان می شود. این جراحی مزیت های بسیار زیادی دارد که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

  • باعث جوان سازی لب ها می شود.
  • لب ها را ضخیم تر می کند.
  • دندان های پیشین را نمایان می کند.
  • فاصله بین بینی و لب را اصلاح می کند.
  • اسکار زیر بینی را از بین می برد.

لیفت سانترال لب چیست؟

نحوه انجام لیفت سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب را به عنوان روش های کم تهاجمی زیباسازی و جوان سازی صورت می شناسند. مهم ترین نتیجه ای که از این جراحی گرفته می شود کوتاه کردن فاصله لب و بینی می باشد. با این که این جراحی را به عنوان جراحی لب ها می شناسند اما این جراحی در قسمت زیر بینی انجام می شود. در این روش حجم دهی به لب ها پزشکان یک برش در قسمت زیر بینی ایجاد می کنند و سپس پوست اضافی این ناحیه را برمی دارد. در این جراحی بدون این که ماهیچه و یا عصبی قطع شود، پوست اضافی پایین بینی را برداشته و پس از کوتاه شدن طول عمودی آن دوباره بخیه می زنند.

بیشتر بخوانید:لیفت صورت

انواع لیفت سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب در سه نوع انجام می شود که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

لیفت سانترال لب به روش ایتالیایی

در این نوع از جراحی لیفت سانترال لب پزشک الگویی را در قاعده بینی با توجه به فرم لب ها و لبخند شما طراحی می کند که به دلیل شکل ظاهری آن را الگوی شاخ گاوی می نامند. پس از آن که اندازه گیری های درست الگوی مورد نظر انجام شد ناحیه درمان بی حس شده و سپس در زیر بینی یک برش ایجاد می شود. در ادامه یک نوار باریک از پوست و بافت زیرین آن را طبق الگوی کشیده شده برداشته و سپس آن را بخیه می زنند. این جراحی که به آن لیفت لب ایتالیایی گفته می شود برای افرادی که فاصله بینی و لب بالایی آن ها زیاد است بسیار مناسب است. در این جراحی برداشتن بافت زیرین بینی باعث می شود لب بالایی حداقل سه میلیمتر بالاتر بیاید.

لیفت سانترال لب به روش گال وینگ

در بسیاری از مواقع فاصله لب و بینی بیمار متناسب است و نیازی به کم کردن این فاصله نمی باشد. در این مواقع باید از نوع دیگر لیفت سانترال لب استفاده کرد که به آن لیفت گال وینگ گفته می شود. این نوع جراحی برای افرادی است که لب بالایی باریکی دارند و در این روش برای فرم دهی و برجسته کردن لب باید تنها پوست اضافی در ناحیه لب بالایی برداشته شود. با برداشتن این پوست اضافی طول عمودی آن کاهش پیدا کرده و دیگر نیازی به برداشتن قاعده بینی نمی باشد. در روش از حجم دهی به لب ها یک شکاف در امتداد مرز قرمز لب ایجاد کرده و قسمت کمی از پوست آن را برمی دارند. بنابراین لب بالایی به کوتاه تر شده و به سمت بالا کشیده می شود و این کار باعث می شود برجسته تر به نظر برسد.

لیفت سانترال لب به روش گال وینگ

نوع سوم لیفت سانترال لب

نوع سوم لیفت سانترال لب را لیفت گوشه لب می نامند. این جراحی برای افرادی که به دلیل پیر شدن پوست دچار افتادگی لب شده اند بسیار مناسب است. همانطور که می دانید در سنین بالا به دلیل شل شدن پوست لب ها به سمت پایین آمده و یک حالت اخم دائمی را ایجاد می کنند. جراحی لیفت گوشه لب تاثیر بسیار زیادی برای طبیعی تر کردن لبخند در افراد مسن دارد. در این جراحی پس از بی حسی موضعی، یک برش در گوشه دهان ایجاد کرده و با استفاده از بخیه های قابل جذب مشکل افتادگی لب ها را برطرف می کنند. یکی از ویژگی های این جراحی کم تهاجمی بودن آن می باشد.

مراقبت های قبل از لیفت سانترال لب

مراقبت های پیش از هر جراحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورت عدم رعایت این مراقبت ها ممکن است عوارض عمل افزایش پیدا کند. پیش از آن که به جراحی لیفت سانترال لب بپردازید باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • سیگار کشیدن یک هفته قبل از جراحی ممنوع است.
  • از 48 ساعت پیش از جراحی از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • اگر به داروی خاصی حساسیت دارید حتما پیش از عمل با پزشک خود مطرح کنید.
  • یک هفته پیش از جراحی از مصرف داورهایی مانند آسپرین خودداری کنید.
  • خوردن و نوشیدن از 6 ساعت قبل از عمل ممنوع می باشد.

بیشتر بخوانید:لیفت غبغب

اقدامات بعد از لیفت سانترال لب

مراقبت های پس از انجام جراحی نیز به اندازه مراقبت های پیش از آن در کاهش عوارض تاثیرگذار هستند. برای کاهش عوارض عمل بعد از جراحی لیفت سانترال لب مراقبت های زیر را انجام دهید:

  • پس از جراحی به مدت 5 روز خم نشوید.
  • سعی کنید در هنگام خواب زیر سر خود بالشت اضافی قرار دهید.
  • به مدت 4 روز پس از جراحی غذاهای آبکی و نرم مانند تخم مرغ عسلی، سوپ، سیب زمینی پخته و… استفاده کنید.
  • در هفته اول بعد از جراحی از حرف زدن و باز کردن دهان خودداری کنید.
  • یک هفته پس از جراحی ورزش سبک را شروع کرده اما انجام فعالیت های سنگین تا 4 هفته ممنوع است.
  • داروها و آنتی بیوتیک ها را طبق تجویز پزشک مصرف کنید.
  • تا چند هفته پس از جراحی از کشیدن سیگار به شدت خودداری کنید.

اقدامات بعد از لیفت سانترال لب

نکته قابل توجه درباره جراحی لیفت سانترال لب این است که نتیجه آن پس از دو تا سه هفته بعد از جراحی قابل مشاهده است.

عوارض لیفت سانترال لب

می دانید که هر روش جوان سازی و زیباسازی صورت دارای عوارض خاص خود است و اگر روشی هیچ عوارضی ندارد باید به آن شک کنید. روش لیفت سانترال لب نیز به عنوان یک روش کم تهاجمی و کم خطر دارای عوارضی می باشد. این عوارض به شرح زیر هستند:

  • از عوارض این جراحی می توان به درد و تورم اشاره کرد که پس از مصرف داروهای ضدالتهابی که پزشک تجویز کرده است رفع می شود.
  • در برخی از موارد بیمار ممکن است عوارضی مانند خونریزی و کبودی را تجربه کند که برای جلوگیری از آن بهتر است از خم کردن سر به جلو خودداری کنید.