لیزر فوتونا برای جای جوش

لیزر فوتونا برای جای جوش

لیزر فوتونا برای جای جوش یکی از راهای موثر در ازبین بردن این اضافات پوستی است.جوش‌ها از رایج‌ترین مشکلات پوستی در زندگی انسان هستند که در دوران بلوغ به اوج خود می‌رسند. در این دوران به علت افزایش هورمون‌های جنسی و میزان چربی پوست، جوش‌هایی روی صورت ایجاد می‌شوند که در صورت عدم درمان صحیح آن‌ها باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می‌شوند. جای برخی از جوش‌های بزرگ دوران بلوغ ممکن است سال‌ها همراه با انسان باشند و این موضوع یکی از ناراحت کننده ترین مسائل در زندگی هر فرد است. آسیبی که جوش‌ها به پوست می‌زنند باعث ایجاد زخم‌هایی در صورت می‌شود که در زیبایی تأثیر بسیاری دارند. رفع جای جوش یکی از دغدغه‌های مهم در زندگی انسان می‌باشد. امروزه روش‌های مختلفی برای برطرف کردن جای جوش ایجاد شده است که یکی از بهترین آن‌ها روش لیزر فوتونا می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فوتونا برای جای جوش ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فوتونا یک روش متفاوت

همانطور که گفته شد رفع جای جوش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در زندگی می‌باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌تواند با استفاده از لیزردرمانی به رفع جای جوش پرداخت. لیزر فوتونا برای جای جوش یکی از روش‌های محبوب در میان مردم به خصوص خانم‌ها می‌باشد. اما لیزر فوتونا چیست؟ فوتونا در واقع به معنای سطح پوست می‌باشد و لیزر فوتونا یک روش لیزردرمانی با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست می‌باشد.

در این روش پزشکان با استفاده از دستگاهی به نام لیزر فوتونا، دو اشعه لیزر با طول موج مختلف را به سطح پوست تابیده و باعث برطرف شدن جای جوش و ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست می‌پردازند. این تکنولوژی پیشرفته برای بیمارانی است که قصد دارند بدون خطر و عوارض خاص به رفع مشکلات پوستی خود بپردازند. البته لیزر فوتونا دارای کاربردهای دیگری مانند لیفت پوست، برطرف کردن چین و چروک‌های صورت، رفع خط اخم و خنده، رفع تیرگی زیر چشم، رفع افتادگی پلک و… نیز می‌باشد که در مقالات قبل آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

لیزر فوتونا برای جای جوش
لیزر فوتونا برای جای جوش

لیزر فوتونا برای جای جوش چگونه است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود این است که لیزر فوتونا برای جای جوش چگونه است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت لیزر فوتونا یک روش لیزردرمانی است که شباهت بسیاری به لیزر موهای زائد دارد. در این روش پزشکان اشعه لیزر را با استفاده از دستگاه مخصوصی به سطح پوست می‌تابند. سپس اشعه به لایه زیرین پوست نفوذ پیدا کرده و به تحریک سلول‌های کلاژن ساز می‌پردازد.

کلاژن یکی از مواد تشکیل دهنده پوست است که تأثیر بسیاری در حجم و ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست دارد. اشعه لیزر با نفوذ به لایه زیرین پوست و گرم کردن آن باعث تحریک کلاژن سازی شده و این موضوع در نهایت ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست را رقم می زند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که لیزر فوتونا نتایج دیگر را نیز به همراه دارد. در ادامه به توضیح دیگر نتایج این روش بی نظیر خواهیم پرداخت:

  • تولید کلاژن و بازگشت خاصیت ارتجاعی از دست رفته پوست
  • شفافیت و درخشندگی پوست صورت
  • برطرف کردن چین و چروک‌ها با حجم دهی به پوست صورت
  • از بین بردن لکه‌های تیره و رفع علائم پیری پوست
  • برطرف کردن آکنه، زخم‌های تیره و اسکار

بیشتر بخوانید: ماندگاری لیزر فوتونا

لیزر فوتونا 4 بعدی چیست؟

با توجه به توضیحات داده شده لیزر فوتونا برای جای جوش تنها یکی از کاربردهای این روش بی نظیر می‌باشد. لیزر فوتونا در واقع یک روش حرفه‌ای برای جوانسازی پوست می‌باشد که توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کند. یکی از مشهورترین روش‌های کاربردی لیزر فوتونا روش جوانسازی 4 بعدی آن می‌باشد. در این روش پزشکان با استفاده از اشعه لیزر از داخل دهان و سطح پوست به رفع مشکلات پوستی شما می‌پردازند. در لیزر فوتونا 4 بعدی از دو طول موج مختلف برای درمان استفاده می‌شود. این روش درمانی شامل 4 سطح مختلف درمان لایه‌های عمقی، لایه میانی، مخاط دهان و سطح پوست می‌باشد.

لیزر فوتونا 4 بعدی چیست؟
لیزر فوتونا برای جای جوش

مراحل لیزر فوتونا 4 بعدی برای جای جوش

یکی از کاربردهای جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا برای جای جوش می‌باشد که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. مراحل لیزر فوتونا 4 بعدی به شرح زیر است:

  1. در مرحله اول از جوانسازی 4 بعدی با لیزر فوتونا پزشکان شروع به گرمادهی از داخل بافت دهان می‌کنند. اینکار باعث افزایش کلاژن‌ها و حجم دهی می‌شود.
  2. در مرحله دوم از این درمان پزشکان با گرمادهی به لایه‌های زیرین پوست باعث تحریک سلول‌های کلاژن ساز و تثبیت درمان مرحله اول می‌شوند.
  3. در مرحله سوم پزشکان به گرمادهی به عمق پوست با استفاده از اشعه لیزر می‌پردازند. این گرمادهی به عمق پوست باعث افزایش کلاژن و رفع جای جوش می‌شود.
  4. در آخرین مرحله از لیزر فوتونا 4 بعدی پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به لایه برداری می‌پردازند. در این مرحله اشعه لیزر یک لایه سطحی از پوست را تخریب کرده و این موضوع باعث افزایش خونرسانی به ناحیه درمان می‌شود.

توجه داشته باشید که روش لیزر فوتونا برای جای جوش به علت شباهتی که به لیزر موهای زائد دارد ممکن است باعث از بین رفتن موهای زائد شود. بنابراین این روش بیشتر به خانم‌ها پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

هزینه لیزر فوتونا برای جای جوش

یکی از مهم‌ترین موضوعات در روش‌های از بین بردن جای جوش، بحث هزینه می‌باشد. هزینه‌ها در بسیاری از موارد از نتیجه مهم‌ترین بوده و افراد در تلاشند تا مناسبترین روش از لحاظ هزینه را انتخاب کنند. اما لیزر فوتونا برای جای جوش چگونه است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هزینه انجام این روش در کلینیک‌های مختلف متفاوت بوده و به دلایل مختلفی بستگی دارد.

همانطور که گفته شد یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در هزینه این روش کلینیک می‌باشد. میزان اعتبار کلینیک و موقعیت مکانی آن در تعیین هزینه‌ها تأثیر بسیاری دارد. همچنین تجربه و تخصص پزشک در این روش نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدون شک پزشکی که دارای تجربه و تخصص زیاد در این زمینه باشد، هزینه بیشتری برای انجام لیزر فوتونا دریافت می‌کند. از دیگر عوامل مؤثر در این موضوع تجهیزات کلینیک، نوع دستگاه، تعداد جلسات درمان و مقدار مواد مصرفی می‌باشد. برای تخمین هزینه‌ها باید موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید.

هزینه لیزر فوتونا برای جای جوش
لیزر فوتونا برای جای جوش

مراقبت‌های لیزر فوتونا برای جای جوش

با اینکه روش لیزر فوتونا برای جای جوش یک روش مؤثر و کم خطر می‌باشد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر یک روش‌های درمان پوست دارای عوارض مخصوص به خود می‌باشد. این روش لیزردرمانی نیز دارای عوارضی مانند التهاب و قرمزی پوست می‌باشد. البته این عوارض طبیعی بوده و پس از گذشت چند رو از بین می‌روند. در صورت برطرف نشدن عوارض پس از گذشت چند روز باید سریعاً به پزشک خود تماس بگیرید. پزشکان برای کاهش عوارض‌ها مراقبت‌هایی را به بیماران توصیه می‌کنند که به شرح زیر است:

  • رژیم غذایی یکی از تاثیرگذارترین مراقبت‌ها در لیزر فوتونا می‌باشد. شما می‌توانید با مصرف مرکبات به ترمیم بافت‌های پوستی خود سرعت ببخشید.
  • خواب کافی از عوامل مؤثر در سلامتی انسان است. برای آنکه بتوانید پوستی سالم نیز داشته باشید باید در طول شبانه روز حداکثر 8 ساعت استراحت کنید. چرت‌های کوتاه روزانه نیز تأثیر بسیاری در سلامت پوست دارد.
  • برای آنکه پوستی شاداب و پرطراوت داشته باشید سعی کنید در طول روز ورزش کنید. یکی از مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا ورزش کردن است.
  • نوشیدن آب به میزان کافی باعث حفظ رطوبت پوست و شادابی آن می‌شود.