جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

مراقبت پس از لیزر فرکشنال

مراقبت پس از لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال یک فناوری لیزری است که در حوزه درمان‌های پوستی و زیبایی به کار می‌رود. این تکنولوژی به وسیلهٔ ارسال انرژی لیزر به پوست در قالب فرکشن‌های کوچک، قابل تنظیم و نازک، به پوست اقدام می‌کند. در این فرآیند، تنها یک قسمت از پوست تحت تأثیر لیزر قرار می‌گیرد و فاصله‌های کوچکی بین نقاط تحت تأثیر به جا می‌ماند.

ویژگی‌های لیزر فرکشنال:
1. ترمیم و تجدید سلول‌ها: لیزر فرکشنال می‌تواند به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک کند، که باعث تقویت و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود.
2. کاهش چین و چروک: این تکنولوژی برای کاهش ظاهر چین و چروک‌ها، به خصوص در ناحیه‌هایی که به علت پیری، خورشید، یا علل دیگر آسیب دیده‌اند، مؤثر است.
3.درمان لکه‌های پوستی: لیزر فرکشنال به عنوان یک روش موثر برای درمان لکه‌های خاص پوستی نظیر لکه‌های آفتابی یا لکه‌های پیری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
4. کاهش ندبه‌ها: این تکنولوژی می‌تواند ندبه‌ها، به خصوص ندبه‌های جوانی یا ندبه‌های ایجاد شده از جراحی یا زخم‌ها را کاهش دهد.

مزایا:
1. کاهش زمان بازیابی: با تأثیر محدود لیزر بر روی هر نقطه، زمان بازیابی برای بیماران کوتاه‌تر است.
2. بدون نیاز به جراحی: برخلاف برخی روش‌های جراحی، لیزر فرکشنال بدون نیاز به برش یا جراحی است.

همچنین مهم است که قبل از تصمیم به اجرای لیزر فرکشنال، با پزشک متخصص مشورت کنید تا نتوانید اطلاعات کاملی در مورد انتظارات و مراقبت‌های لازم بعد از روش دریافت کنید.

مراقبت پس از لیزر فرکشنال: راهنمای اساسی برای بهبود سریع و اثربخش

لیزر فرکشنال یک فرآیند پیشرفته در زمینه تجمیل پوست است که بهبود قابل ملاحظه‌ای در تغییرات زیبایی پوست ایجاد می‌کند. این فرآیند ممکن است پوست را از چین و چروک‌ها تا علائم آفتاب‌سوختگی و نقصان پوستی دیگر بهبود دهد. پس از اجرای لیزر فرکشنال، مراقبت موثر از پوست ضروری است تا نتایج مطلوب به دست آید. در ادامه، راهنمایی جامع برای مراقبت پس از لیزر فرکشنال ارائه شده است.

1. محافظت در مقابل آفتاب:

یکی از مراحل مهم پس از لیزر فرکشنال، محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر آفتاب است. پوست پس از این فرآیند بسیار حساس و مستعد به آفتاب می‌شود. بنابراین، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا برای حفاظت از پوست در برابر اشعه UV ضروری است.

2. مصرف مرطوب‌کننده:

لیزر فرکشنال ممکن است باعث خشکی پوست شود. بنابراین، مصرف مرطوب‌کننده با ترکیبات غنی و ترمیم‌کننده می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند. از محصولات با عصاره‌های آلوئه و هیالورونیک انتخاب مناسبی است.

3. اجتناب از استفاده از آرایش تازه:

بعد از لیزر فرکشنال، پوست به مدت چند روز به طور طبیعی بهبود می‌یابد. برای جلوگیری از تحریک بیش از حد پوست، بهتر است از استفاده از آرایش تازه یا محصولات آرایشی با ترکیبات شیمیایی اجتناب کرده و به پوست زمان کافی برای بازسازی بدهید.

4. اجتناب از ورزش‌های شدید:

ورزش‌های فعال و شدید پس از لیزر فرکشنال ممکن است باعث تحریک پوست شود و بهبود فرآیند بازسازی را کاهش دهد. بهتر است تا ۷ تا ۱۰ روز از فعالیت‌های ورزشی شدید اجتناب کنید.

#5. مراجعه به پزشک در صورت نیاز:

در صورت بروز هر گونه علائم ناخواسته مانند خونریزی غیرعادی، قرمزی یا درد شدید، باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک می‌تواند اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهد.

با رعایت این نکات، مراقبت پس از لیزر فرکشنال بهبود سریع‌تر و بهتری خواهد بود و احتمال بروز عوارض جانبی کاهش می‌یابد. توجه به راهنمای پزشک پس از فرآیند لیزر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شستشوی صورت پس از لیزر فرکشنال

شستشوی صورت پس از لیزر فرکشنال، بخش مهمی از مراقبت‌های پوستی پس از این روش تجمیلی است. پس از جلسات لیزر فرکشنال، پوست نیاز دارد که به درستی شستشو داده شود تا از عوارض جانبی حادا آگاهی پیدا کند. شستشوی صورت پس از لیزر فرکشنال باید با محصولات ملایم و مناسب برای نوع پوست شما انجام شود.

معمولاً پزشک یا متخصص پوست توصیه‌های خاصی برای شستشوی صورت شما خواهد داشت. استفاده از آب خنک برای شستشو، جلوگیری از استفاده از صابون‌های قوی و حاوی مواد شیمیایی سخت، و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده و آرامش‌بخش برای پوست مواردی هستند که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ضرورتی است که تمامی محصولات مورد استفاده برای شستشوی صورت بعد از لیزر فرکشنال برای استفاده پزشکی مناسب باشند و از محصولات با آلودگی و غیرقابل اطمینان پرهیز کنید.

در هر صورت، بهترین راهنمایی را از پزشک یا متخصص پوست خود دریافت کنید تا بهترین روش شستشوی صورت و مراقبت از پوست خود پس از لیزر فرکشنال را شناسایی کنید. به این توصیه‌ها پایبند بمانید تا عوارض منفی احتمالی برای پوستتان کمتر شود و بهبودی بهتری را تجربه کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.