جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جراحی کاشت ابرو

جراحی کاشت ابرو

جراحی کاشت ابرو یکی از راه های زیباسازی صورت است.انسان دنیای امروز اهمیت بسیاری به زیبایی صورت خود می‌دهد. بسیاری از مردم امروزه با استفاده از روش‌های متنوعی به زیباسازی صورت خود می‌پردازند. یکی از اعضای صورت که تأثیر بسیاری در زیبایی دارد، ابرو می‌باشد. متاسفانه موهای ابرو به دلایل مختلفی دچار ریزش شده و این ریزش کاهش تراکم آن‌ها را رقم می زند. زمانی که تراکم ابروها کاهش پیدا می‌کنند، زیبایی تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با توجه به معیارهای زیبایی امروز، کاهش تراکم ابروها باعث کمبود اعتماد به نفس افراد شده و به همین دلیل بیشتر آن‌ها به دنبال برطرف کردن این مشکل هستند. یکی از روش‌های بی نظیر برای فرم دهی به ابروها استفاده از کاشت می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره جراحی کاشت ابرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چرا جراحی کاشت ابرو؟

همانطور که می دانید امروزه پزشکان متخصص مو روش‌های جدیدی را برای فرم دهی به ابروها ایجاد کرده‌اند. اما سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که چرا جراحی کاشت ابرو؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت یک روش مطمئن و طبیعی برای فرم دهی به ابروها می‌باشد. شاید بسیاری از خانم‌ها روش‌های تاتو و هاشور را به کاشت ابرو ترجیح دهند اما این مسئله از عدم شناخت کافی آن‌ها درباره این روش می‌آید. روش‌های تاتو و هاشور روش‌هایی موقت برای فرم دهی به ابروها هستند که پس از مدتی نیاز به تمدید دارند. در صورتی که کاشت یک روش دائمی بوده و تا پایان عمر باقی می‌ماند.

همچنین نتایج تاتو و هاشور غیرطبیعی است و افراد به راحتی متوجه این موضوع می‌شوند. در صورتی که روش کاشت نتایجی بسیاری طبیعی دارد. بر خلاف تصور بسیاری از مردم روش کاشت بسیار ایمن و کم خطر می‌باشد.

چرا جراحی کاشت ابرو؟

جراحی کاشت ابرو چیست؟

با توجه به توضیحات داده شده ممکن است با این سؤال مواجه شوید که جراحی کاشت ابرو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این روش یک روش حرفه‌ای برای رفع مشکل تراکم ابروها می‌باشد. در روش کاشت پزشکان به برداشت فولیکول‌ها از قسمت پشت سر و گردن بیمار می‌پردازند. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی هستند که مو در آن‌ها قرار دارد. پزشکان در طول این جراحی به برداشت این فولیکول‌ها پرداخته و آن‌ها را برای کاشت آماده می‌کنند.

پس از آماده سازی فولیکول‌ها، آن‌ها را در ناحیه ابرو می‌کارند. روش کاشت بهترین راه حل برای رفع مشکل ریزش ابروها می‌باشد. زیرا فولیکول‌هایی که در این روش کاشته می‌شوند، از قسمت‌های مقاوم سر در برابر ریزش برداشت می‌شوند. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر درباره این روش بی نظیر خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: جای بخیه کاشت ابرو

انواع جراحی کاشت ابرو

با اینکه مدت زمان خیلی زیادی از ابداع روش کاشت نمی‌گذرد اما پزشکان توانسته‌اند روش‌های متنوعی را برای آن ایجاد کنند. به طور کلی انواع جراحی کاشت ابرو به دو روش زیر تقسیم می‌شوند:

  1. FUT: روش کاشت ابرو FUT نسبت به روش‌های دیگر قدیمی می‌باشد. در این روش پزشکان با استفاده از برشی نواری روی قسمت اهدا به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. توجه داشته باشید که این روش از نظر بسیاری از پزشکان یک روش تهاجمی محسوب شده و دوران نقاهت آن نسبتاً طولانی است. برای مشاهده نتایج روش FUT باید تا پایان عوارض صبر کنید. از معایب این روش می‌توان به ایجاد اسکار در محل اهدا اشاره کرد.
  2. FUE: اگر به دنبال یک روش بی دردسر برای کاشت ابرو هستید می‌توانید از روش FUE و یا روش‌هایی که بر پایه آن ایجاد شده است، استفاده نمایید. روش FUE یک روش غیرتهاجمی برای کاشت ابرو محسوب می‌شود که دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد. افراد پس از این جراحی نیاز به مراقبت خاصی نداشته و می‌توانند به راحتی به کارهای روزمره خود بپردازند. در این روش فولیکول‌ها بدون ایجاد برش و به صورت واحدهای مجزا برداشت می‌شود. از معایب این روش می‌توان به طولانی شدن مدت جراحی اشاره کرد. نتایج کاشت با روش FUE بسیاری طبیعی‌تر از روش قبل می‌باشد.

انواع جراحی کاشت ابرو

مراحل جراحی کاشت ابرو

همانطور که گفته شد کاشت یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تراکم و فرم دهی به ابروها می‌باشد. به طور کلی جراحی کاشت ابرو دارای سه مرحله زیر می‌باشد:

  1. طراحی کردن ابرو: پیش از آنکه پزشکان به کاشت ابرو بپردازند، طرح مناسبی را برای ابروهای شما در نظر می‌گیرند. این مدل بر اساس پیشنهاد شما و عوامل زیبایی شناختی طراحی می‌شود. در این مرحله پزشکان بهترین محل برای برداشت گرافت ها را نیز در نظر می‌گیرند.
  2. برداشت فولیکول: این مرحله از کاشت ابرو در جراحی انجام می‌شود. در این مرحله پزشکان با بی حس کردن محل اهدا، برداشت فولیکول‌ها را آغاز می‌کنند. اینکار باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.
  3. کاشت ابرو: پس از برداشت فولیکول‌ها، برش‌هایی را روی سطح ابرو ایجاد می‌کنند. این برش‌ها در واقع برای کاشت فولیکول‌ها می‌باشد. جراح در این مرحله با دقت و با در نظر گرفتن زاویه‌های مناسب به کاشت فولیکول‌ها در ناحیه ابرو می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو بدون جراحی

نکات مهم در جراحی کاشت ابرو

همانطور که گفته شد پزشکان پیش از جراحی جلساتی را با بیمار برگزار می‌کنند. در جلسات پیش از کاشت موضوعات بسیاری مورد بررسی قرار می‌گیرد که در نتیجه کاشت مؤثر است. این موضوعات را به عنوان نکات مهم در جراحی کاشت ابرو می‌شناسند. در ادامه به توضیح این نکات خواهیم پرداخت:

  • جهت رشد ابروها تفاوت بسیاری با جهت رشد موهای سر دارد. موهای ابرو در نقاط مختلف در جهات مختلفی رشد می‌کنند. بنابراین جراح باید در روز جراحی به این موضوع توجه کافی را داشته باشد.
  • بیشتر موهای سر به صورت عمودی رشد می‌کنند. در صورتی که موهای ابرو روی صورت می‌خوابند. رشد موهای ابرو با زاویه خاصی از فولیکول‌ها می‌باشد که جراح باید به این زاویه توجه کند.
  • تک تار مویی بودن موهای ابرو باعث می‌شود تا انتخاب محل برداشت فولیکول‌ها اهمیت بسیاری پیدا کند. فولیکول‌ها باید از نقاطی برداشت شوند که تک تار مویی هستند.
  • می دانید که موهای سر تا جایی که بتوانند رشد می‌کنند، در صورتی که موهای ابرو از یک اندازه بیشتر نمی‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل باید پس از کاشت به اصلاح مداوم آن‌ها بپردازید.

نکات مهم در جراحی کاشت ابرو

عوارض و مراقبت‌های جراحی کاشت ابرو

بدون شک هر روش زیباسازی دارای عوارض و مراقبت‌های خاصی خود می‌باشد. ارتباط بین عوارض و مراقبت‌ها باعث می‌شود تا پزشکان زمان زیادی را به توضیح مراقبت‌ها اختصاص دهند. جراحی کاشت ابرو با توجه به روش انجام دارای عوارض متفاوتی است. در صورتی که برای کاشت از روش FUT استفاده کنید، خطرات و عوارض به علت تهاجمی بودن روش بیشتر می‌شود.

برای مثال در این روش احتمال ایجاد اسکار بسیار زیاد است. اما اگر از روش FUE برای کاشت استفاده می‌کنید، تنها عوارضی که تجربه خواهید کرد قرمزی و التهاب در محل کاشت می‌باشد که پس از مدتی برطرف می‌شود. برای کاهش عوارض بهتر است به مراقبت‌های زیر توجه کافی را داشته باشید:

  • محل کاشت ابرو پس از جراحی پانسمان می‌شود. این پانسمان تا دو روز باقی مانده و در طول این مدت باید محل زخم تمیز و پانسمان عوض شود.
  • پزشکان برای شستشوی محل زخم مایع مخصوصی را تجویز می‌کنند. برای شستشو حتماً از این شوینده استفاده کنید.
  • چند روز پس از کاشت احتمال بروز لخته‌های خون بسیار زیاد است. به هیچ عنوان آن‌ها دستکاری نکنید.
  • از آرایش کردن ابروهای خود قبل از برطرف شدن لخته‌ها و پوسته‌ها به شدت خودداری کنید.
  • شما می‌توانید برای کاهش التهابات و قرمزی ناشی از جراحی از کمپرس سرد استفاده نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.