جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر فوتونا دور چشم

لیزر فوتونا دور چشم

پوست به عنوان یک ارگان بزرگ در بدن انسان دارای حساسیت بسیار زیادی است. در صورت بروز مشکل در این ارگان، مشکلات بسیاری برای انسان ایجاد می‌شود. زیبایی انسان تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر سلامت و طراوت پوست می‌باشد. اما متاسفانه پوست در سنین پیری با کاهش مواد بسیاری از جمله کلاژن مواجه شده و دچار چین و چروک و افتادگی می‌شود.

اولین و ناخوشایندترین نشانه‌های پیری روی پوست صورت نمایان شده و باعث کاهش زیبایی افراد می‌شود. پزشکان متخصص پوست برای رفع این مشکل راه حل‌هایی بسیاری را معرفی کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از لیزر فوتونا می‌باشد. لیزر فوتونا یک روش لیزردرمانی بی خطر برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی است که توانایی رفع مشکلات نقاط حساس صورت مانند دور چشم را دارا می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فوتونا دور چشم ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟

پیش از آنکه به توضیح لیزر فوتونا دور چشم بپردازیم باید بدانید لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟ به طور کلی فوتونا به معنای سطح پوست می‌باشد. به روشی که با استفاده از لیزر به جوانسازی سطح پوست می‌پردازد لیزر فوتونا گفته می‌شود. لیزر فوتونا از روش‌های ایمن جوانسازی پوست است که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. در این روش اشعه لیزر با استفاده از دستگاهی به نام فوتونا به سطح پوست تابیده شده و به تحریک کلاژنسازی به رفع مشکلات پوستی می‌پردازد.

دستگاه لیزر فوتونا دارای دو طول موج مختلف لیزر به نام‌های ان دی یاگ و اربیوم می‌باشد. این دو طول موج مختلف در مواقع مورد نیاز به پوست تابیده و هر یک از آن‌ها به رفع بخشی از مشکلات پوستی می‌پردازند. از کاربردهای این دستگاه بی نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لایه برداری سطحی پوست صورت و بدن
  • برطرف کردن جای جوش، زخم و آکنه
  • رفع خطوط عمیق و سطحی صورت مانند خط خنده و اخم
  • برطرف کردن غبغب
  • لیفت پلک

لیزر جوانسازی فوتونا چیست؟

لیزر فوتونا دور چشم چیست؟

با توجه به توضیحاتی که درباره لیزر فوتونا داده شد، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که کاربرد لیزر فوتونا دور چشم چیست؟ چشم انسان یکی از عوامل مهم در زیبایی او می‌باشد. زمانی که چشم‌ها دچار مشکل شوند، زیبایی انسان تا حد زیادی دچار مشکل می‌شود. می دانید که پوست اطراف چشم نیز مانند پوست دیگر نقاط بدن ممکن است دچار مشکل شود. اطراف چشم در سنین پیری ممکن است دچار افتادگی و یا تیرگی شوند.

تیرگی اطراف چشم به علت کاهش مواد مغذی پوست و اکسیژن رسانی به این نواحی می‌باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن مشکلات دور چشم استفاده از لیزر فوتونا می‌باشد. لیزر فوتونا یک روش ایمن و بی خطر برای برطرف کردن مشکلات پوستی در نقاط حساس صورت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مراقبت بعد از لیزر جوانسازی فوتونا

مزایای لیزر فوتونا دور چشم

به صورت کلی هر روش جوانسازی دارای مزایای خاص خود است. روش لیزر فوتونا دور چشم نیز دارای مزایایی است که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی می‌باشد. به همین دلیل دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است.
  • این روش بدون درد و خونریزی انجام شده و بسیار ایمن است.
  • لیزر فوتونا یک جایگزین مناسب برای روش‌های تهاجمی و جراحی می‌باشد.
  • تابش اشعه لیزر به سطح پوست باعث افزایش گردش خون و رفع مشکلات پوستی می‌شود.
  • جوانسازی پوست در این روش در مدت زمان کوتاهی انجام شده و شما می‌توانید نتایج را خیلی سریع مشاهده کنید.
  • پوستی شاداب و جوان را به شما می‌بخشد.
  • از این روش می‌توان برای دیگر نقاط بدن نیز استفاده کرد.
  • رنگ پوست و بافت آن را بهبود می‌بخشد.
  • خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و با کلاژنسازی به حجم دهی به پوست می‌پردازد.

مزایای لیزر فوتونا دور چشم

عوارض لیزر فوتونا دور چشم

بدون شک انجام روش لیزر فوتونا دور چشم در یک کلینیک معتبر با کمترین عوارض همراه خواهد بود. توجه داشته باشید که عوارض این روش کاملاً به مرکزی که در آن به لیزردرمانی می‌پردازید بستگی دارد. به طور کلی هر روش جوانسازی دارای عوارضی است که در صورت نادیده گرفتن آن‌ها ممکن است تحمل آن برای شما سخت باشد. از مهمترین عوارض بعد از لیزر فوتونا می‌توان به قرمزی و التهاب پوست در محل درمان اشاره کرد. از آنجایی که اشعه لیزر باعث گرم شدن پوست می‌شود، این عارضه طبیعی بوده و پس از گذشت چند ساعت از درمان از بین خواهد رفت.

با اینکه گفته شد روش فوتونا یک روش بدون درد است اما میزان احساس درد در این روش به میزان تحمل بیمار بستگی دارد. این روش با درد خفیفی همراه است که برای بیشتر مردم قابل تحمل است. در این روش یک لایه برداری سطحی نیز انجام می‌شود که ممکن است عارضه خشک شدن پوست را به همراه داشته باشد. این عارضه با مصرف کرم‌های تجویز شده توسط پزشک برطرف می‌شود. توجه داشته باشید که عوارض این روش نسبت به جنس پوست افراد متفاوت است.

بیشتر بخوانید: جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

قبل از لیزر فوتونا دور چشم چه باید کرد؟

پس از آنکه تصمیم به استفاده از روش لیزر فوتونا دور چشم گرفتید، باید اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات که به مراقبت‌های قبل از لیزر فوتونا شناخته می‌شوند، باعث کاهش عوارض و اثرگذاری بیشتر لیزردرمانی می‌شوند. پزشکان این مراقبت‌ها را بسیار مهم می‌شمارند. به طوری که در صورت عدم رعایت آن‌ها مشکلات بسیاری برای بیمار ایجاد می‌شود. این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • به مدت یک ماه قبل از انجام لیزر فوتونا از آفتاب گرفتن و سولاریوم خودداری کنید. اینکار باعث عدم تاثیرگذاری اشعه لیزر روی پوست شما می‌شود.
  • در صورتی که از داروی خاصی استفاده کرده و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتماً پزشک خود را مطلع سازید.
  • در صورتی که سابقه تبخال دارید حتماً به پزشک خود اطلاع داده و از یک هفته قبل از درمان داروی پیشگیری استفاده کنید.
  • در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، باید مصرف آن را سه روز قبل از درمان با مشورت پزشک قطع کنید.

قبل از لیزر فوتونا دور چشم چه باید کرد؟

لیزر جوانسازی 4 بعدی فوتونا

چین و چروک‌ها و سیاهی اطراف چشم می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی افراد داشته باشد. بسیاری از مردم با لیزر فوتونا دور چشم به رفع این مشکلات پرداخته و باعث جوانسازی صورت خود می‌شوند. یکی از پرکابردترین روش‌های جوانسازی استفاده از جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا می‌باشد. در این روش پزشکان در 4 مرحله زیر به جوانسازی پوست صورت می‌پردازند:

  • اولین مرحله از جوانسازی 4 بعدی پزشکان با گرمادهی از داخل بافت دهان باعث رفع خنده می‌شوند.
  • در مرحله بعدی اشعه لیزر از سطح به پوست تابیده شده و به رفع مشکلات سطح پوست می‌پردازد.
  • در مرحله بعدی گرمادهی به عمق پوست انجام شده و باعث استحکام پوست می‌شود.
  • آخرین مرحله از جوانسازی 4 بعدی پوست صورت لایه برداری سطحی می‌باشد.

مراقب بعد از لیزر فوتونا دور چشم

بعد از آنکه لیزر فوتونا دور چشم را انجام دادید باید به رعایت برخی مراقبت‌ها بپردازید. پزشکان متخصص این مراقبت‌ها را ضروری دانسته و بعد از جلسه درمان به توصیه آن‌ها می‌پردازند. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • به مدت یک شبانه روز از شستشوی صورت خود را مواد شوینده شیمیایی به شدت خودداری نمایید.
  • پزشکان بعد از درمان به تجویز داروهایی می‌پردازند. این داروها را طبق دستور پزشک و با دقت مصرف نمایید.
  • به مدت 24 ساعت از رفتن به حمام و انجام حرکات ورزشی خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به شدت خودداری نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.