جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

بهترین روش کاشت مو

بهترین روش کاشت مو

مشکل ریزش مو یکی از مشکلات طبیعی در زندگی افراد است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود. بیشترین علت ریزش مو ارثی بوده و افراد آن را به صورت ژن دریافت کرده اند. البته علت های دیگری مانند استرس، مصرف دارو، عدم مراقبت درست از مو و… نیز می تواند باعث ریزش موهای شما شود. از زمان گذشته تا به امروز انسان به ابداع روش های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و رفع طاسی در اقدام کرده است که هر کدام از آن ها مزایا و عوارض خاص خود را دارند. در همین راستا در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و مو بهدیس قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین روش کاشت مو بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاشت مو و تاریخچه آن

همانطور که گفته شد روش های مختلقی برای رفع ریزش مو و طاسی وجود دارد که یکی از آن ها کاشت مو می باشد. پیش از آن که به توضیح بهترین روش کاشت مو بپردازیم بد نیست بدانید کاشت مو چیست و چه تاریخچه ای دارد؟

در سال 1939 اولین پیوند مو در ژاپن انجام شد و به مرور زمان پزشکان توانستند با بهره بردن از روش پلاگ گرافت های بزرگتری را به مو پیوند بزنند. پزشکان به علت عدم زیبایی تصمیم گرفتند از گرافت های کوچکتری برای پیوند استفاده کنند.

با گذشت زمان اولین روش کاشت مو که روش FUT نام دارد در سال 1995 انجام شد. این روش با برداشتن نواری فولیکول ها از پشت گردن انجام شد. در آن زمان بهترین روش کاشت مو روش FUT بود.

کاشت مو و تاریخچه آن

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که کاشت مو دقیقا چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت کاشت مو در واقع یک روش جراحی است که در آن فولیکول ها را از ناحیه اهدایی برداشته و به ناحیه گیرنده پیوند می زنند. منظور از ناحیه اهدایی قسمت های پشت گردن و سر است که موهای این بخش ها مقاومت خوبی در برابر هورمون ها داشته و تراکم آن ها زیاد است. ناحیه گیرنده نیز ناحیه وسط سر است که معمولا دچار ریزش مو می شود. توجه داشته باشید کسانی که در قسمت پشت سر و گردن (به اصطلاح بانک مو) تراکم خوبی دارند در این روش موفق تر هستند. در ادامه به توضیح کاملی از بهترین روش های کاشت مو خواهیم پرداخت.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم روش های مختلفی برای کاشت مو انجام می شود که انتخاب این روش گاها بر عهده شما یا پزشک می باشد. در بعضی از مواقع پزشک مورد نظر با بررسی و معاینات لازم تصمیم می گیرد که کدام روش برای شرایط شما مناسب تر بوده و نتایج بهتری را به همراه دارد. نکته قابل توجه این است که تقریبا تمام روش های کاشت با کمترین میزان تهاجم انجام شده و شیوه و روش انجام در آن ها یکسان است. برای بررسی موضوع بهترین روش کاشت مو باید با روش های مختلف این کار، مزایا و معایب آن ها آشنایی داشته باشید بنابراین ما تصمیم داریم توضیحاتی را درباره روش های مختلف کاشت مو ارائه دهیم.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

بهترین روش های کاشت مو به شرح زیر است:

1.کاشت مو به روش FUT:

همانطور که در بالا اشاره شد در روش FUT یک برش نواری شکل پشت گردن ایجاد می شود و فولیکول های مو را از آن جدا کرده و قسمت گیرنده که خالی شده است پیوند می زنند. این روش دارای مزایایی مانند سریع برداشتن گرافت ها، هزینه پایین تر، کوتاه تر بودن زمان قرار گرفتن گرافت ها در فضای بیرون، انتخاب فولیکول های از قوی ترین گرافت ها می باشد. البته این روش علاوه بر مزایا دارای عوارضی است که از آن ها می توان به باقی ماندن جای زخم و طولانی بودن دوره نقاهت اشاره کرد. در گذشته این روش بهترین روش کاشت مو محسوب می شد.

2.کاشت مو به روش FIT:

در این روش ابتدا فولیکول ها را از ناحیه اهدا جدا کرده و در محلول مخصوصی نگهداری می کنند تا برای پیوند آماده شوند. سپس قسمت گیرنده را بی حس کرده و فولیکول ها را به آن پیوند می زنند. از مزایای این روش کاشت مو می توان به کم تهاجمی بودن آن و کم بودن دوران نقاهت در آن اشاره کرد. همچنین یکی از مهم ترین مشکلات این روش احتمال آسیب دیدن گرافت ها به دلیل طولانی شدن زمان بیرون ماندن آن ها از بدن است.

3.کاشت مو به روش SUT:

این روش را می توان بهترین روش کاشت مو نسبت به روش FUT و FIT دانست. این روش شباهت زیادی به روش FIT دارد با این تفاوت که فولیکول ها با استفاده از ابزارهای پیشرفته و اتوماتیک برداشته می شوند. این روش علاوه بر مزایای روش FIT باعث آسیب کمتر به فولیکول ها می شود. البته این روش هزینه بسیاری داشته و انجام آن کاملا به مهارت پزشک بستگی دارد.

3.کاشت مو به روش SUT:

4.کاشت مو به روش میکروگرافت:

در این روش کاشت مو برداشت فولیکول ها با استفاده از هولدرهای مخصوص و الکتریکی انجام می شود و دارای کمترین خطای انسانی می باشد. این روش که به عنوان دقیق ترین روش شناخته می شود یکی از بهترین روش های کاشت مو است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.

5.کاشت مو به روش Micro FIT:

این روش بر پایه روش FIT انجام می شود با این تفاوت که از دستگاه های بسیار پیشرفته تری برای برداشت فولیکول ها، آماده سازی و پیوند آن ها استفاده می شود.

6.کاشت مو به روش ترکیبی:

این روش ترکیبی از روش های FIT و FUT است. این روش بهترین روش کاشت مو برای افرادی است که بانک خوبی داشته و میزان خالی بودن ناحیه گیرنده آن ها کم است.

7.کاشت مو به روش BHT:

این روش مانند روش FIT بوده با این تفاوت که برداشت فولیکول از ناحیه های مختلف مانند ریش، کمر و سینه نیز انجام می شود. روش BHT مخصوص آقایان می باشد.

8.کاشت مو به روش سوپر ترکیبی:

این روش نیز از بهترین روش های کاشت مو برای افرادی است که دارای ریزش موی وسیعی هستند. این روش ترکیب روش BHT و FUT می باشد که از ناحیه های مختلف بدن مانند زیر ریش و قفسه سینه برای اهدا استفاده می شود.

8.کاشت مو به روش سوپر ترکیبی:

با توجه به توضیحات داده شده به نظر شما بهترین روش کاشت مو کدام روش است؟ آیا کاشت مو برای جلوگیری از ریزش مو موثر است؟ شما می توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.همچنین در صورت نیاز به خدمات زیبایی مانند کاشت مو با جدیدترین و موثرترین روش ها می توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو بهدیس مراجعه کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.