جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟

چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟

زیبایی صورت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و انسان از گذشته تا امروز با استفاده از روش‌های مختلفی برای زیباسازی صورت خود اقداماتی را انجام داده است. زیبایی یک به یک اعضای صورت می‌تواند در زیبایی افراد مؤثر باشد. یکی از اعضای تاثیرگذار در صورت ابروها هستند که می‌توانند جلوه زیبایی به چشم‌ها ببخشند. متاسفانه موهای ابرو مانند موهای سر در سنین پیری دچار ریزش شده و این مشکل باعث کاهش تراکم ابروها می‌شود. کاهش تراکم ابروها تأثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد. امروزه پزشکان توانسته‌اند با ابداع روشی حرفه‌ای به افزایش تراکم ابروها بپردازند. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره روش کاشت ابرو ارائه داده و به پاسخ سؤال چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟ بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

همه چیز درباره کاشت ابرو

پیش از آنکه پاسخ این سؤال بپردازیم که چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟ باید بدانید کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ به طور کلی امروزه روش‌های متنوعی برای فرم دهی به ابروها ایجاد شده است. با اینکه برخی از خانم‌ها روش‌های دیگر مانند تاتو و هاشور را به کاشت ابرو ترجیح می‌دهند، باید بدانید این روش بهترین راه حل برای فرم دهی به ابروها می‌باشد.

در این روش پزشکان متخصص مو فولیکول‌ها را از ناحیه اهدا برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند. این روش به علت استفاده از فولیکول‌های بیمار، طبیعی بوده و شما می‌توانید به اصلاح آن نیز بپردازید. همچنین کاشت ابرو دائمی بوده و مانند روش‌های تاتو و هاشور نیاز به تمدید ندارد. مراحل این روش بی نظیر به شرح زیر می‌باشد:

  1. در مرحله اول از کاشت ابرو متخصصین شروع به بررسی ابروهای بیمار کرده و در نهایت با توجه به موهای ابرو و صورت بیمار به طراحی بهترین مدل ابرو برای او می‌پردازند. این مرحله معمولاً پیش از جلسه کاشت انجام می‌شود. بهترین محل برای برداشت فولیکول‌ها نیز در این مرحله انتخاب می‌شود.
  2. مرحله دوم از کاشت ابرو در جلسه درمان انجام می‌شود. در این مرحله پزشک به برداشت فولیکول‌ها از نواحی انتخاب شده در مرحله قبل می‌پردازد. این برداشت می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود که بهترین آن برداشت فولیکول‌ها به صورت واحدهای مجزا می‌باشد.
  3. آخرین مرحله، مرحله کاشت می‌باشد. در این مرحله پزشک با ایجاد برش‌هایی روی ابرو بستر کاشت فولیکول‌ها را فراهم می‌کند. این برش‌ها بسیار ظریف بوده و پس از رشد ابروها اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند. کاشت فولیکول‌ها باید با میکروسکوپ و دقت بسیار زیادی انجام شود.

همه چیز درباره کاشت ابرو

رنگ کردن قبل از کاشت ابرو

با اینکه کاشت ابرو یک روش بی خطر برای رفع مشکل ریزش و تراکم ابروها است اما به هر حال یک روش جراحی محسوب می‌شود که نیاز به مراقب‌های خاصی دارد. شما برای مشاهده نتایج کامل کاشت باید تا یکسال بعد از جراحی صبر کنید. فولیکول‌های کاشته شده در طول این مدت باید به خوبی مراقبت شوند. در صورت عدم رعایت این مراقبت‌ها نتایجی غیرطبیعی را به همراه خواهد داشت. این مراقبت به این معنا نیست که در طول این مدت شما نمی‌توانید ابروهای خود را رنگ کنید. بلکه شما باید بدانید چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟

به طور کلی رنگ کردن موها قبل و بعد از کاشت از مراقبت‌هایی است که باید برای کاشت ابرو رعایت کنید. ناحیه اهدا و ناحیه گیرنده نباید قبل از کاشت ابرو رنگ شوند. ناحیه اهدا بخشی از پوست سر است که فولیکول‌ها از آن برداشت شده و ناحیه گیرنده ابروها هستند. رنگ کردن این دو ناحیه پیش از عمل کاشت ابرو می‌تواند روی جراحی تأثیر منفی بگذارد. رنگ ابروها و انتخاب فولیکول‌ها همرنگ با ابروها از مهمترین مسائل در طبیعی شدن نتایج کاشت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟

آیا رنگ کردن ابرو بعد از کاشت امکان پذیر است؟

قبل از پاسخ به سؤال چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟ باید بدانید آیا می‌توان ابروها را بعد از کاشت رنگ کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از مزایای روش کاشت ابرو امکان رنگ کردن موهای کاشته شده می‌باشد. نکته قابل توجه درباره رنگ کردن ابروها بعد از کاشت زمان انجام آن می‌باشد. به طور کلی هدف اصلی بعد از کاشت ابرو، مراقبت از فولیکول‌های کاشته شده می‌باشد. از آنجایی که رنگ مو دارای مواد شیمیایی است، رنگ کردن ابروها در زمان نامناسب می‌تواند باعث آسیب دیدن فولیکول‌ها در محل کاشت شود.

آیا رنگ کردن ابرو بعد از کاشت امکان پذیر است؟

بهترین زمان برای رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

همانطور که توضیح داده شد یکی از مهمترین مزایای کاشت ابرو نسبت به دیگر روش‌های فرم دهی به ابرو مانند تاتو و هاشور، امکان رنگ کردن ابروها بعد از کاشت می‌باشد. اما چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت بهترین زمان برای رنگ کردن ابروها یک ماه بعد از کاشت می‌باشد. در طول این یک ماه فولیکول‌های کاشته شده هنوز به استحکام کافی نرسیده و مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می‌تواند باعث آسیب دیدن آن‌ها شود. همچنین عوارض ناشی از جراحی پس از یک ماه به طور کامل از بین رفته و حساسیت ناحیه کاشت برطرف می‌شود. رنگ موها دارای مواد شیمیایی مانند پراکسیدها هستند و قرار گرفتن فولیکول‌های تازه کاشت شده در معرض این مواد، می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد؟

عوارض کاشت ابرو و رنگ کردن

پس از پاسخ به سؤال چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟ ممکن است با این سؤال مواجه شده باشید که آیا رنگ کردن بعد از کاشت می‌تواند باعث افزایش عوارض شود؟ پاسخ این سؤال بله است. کاشت ابرو یک روش جراحی است و دوران نقاهت آن با عوارضی همراه می‌باشد. از عوارض کاشت ابرو می‌تواند به قرمزی و التهاب ناحیه کاشت اشاره کرد.

این عارضه معمولاً یک هفته بعد از عمل از بین می‌رود. رنگ کردن ابرو در طول این مدت می‌تواند باعث افزایش این عارضه و بروز مشکل در بیمار شود. همچنین مواد شیمیایی موجود در رنگ مو تأثیر بسیار زیادی روی فولیکول‌ها دارند. از آنجایی که فولیکول‌ها پس از کاشت ضعیف هستند، احتمال ریزش آن‌ها بعد از رنگ کردن بسیار زیاد است. توجه داشته باشید رنگ کردن ابروها و یا محل برداشت قبل از جراحی، می‌تواند باعث تفاوت رنگ موهای کاشته شده با موهای ابرو شود.

عوارض کاشت ابرو و رنگ کردن

مراقبت بعد از کاشت

با توجه به توضیحاتی که در پاسخ به سؤال چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد؟ داده شد، کاشت ابرو نیاز به مراقبت‌هایی دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها انتظار بیمار از برآورده نخواهد شد. نتایج کاشت ابرو به عوامل بسیاری وابسته هستند که یکی از مهمترین آن‌ها مراقبت‌های بعد از جراحی می‌باشد. پزشکان پس از کاشت ابرو داروهایی را برای شما تجویز کرده و به شرح دادن مراقبت‌های بعد از جراحی می‌پردازند. این مراقبت‌ها به شرح زیرهستند:

  • پس از کاشت پزشک داروهایی را برای بیمار تجویز می‌کند. مصرف به موقع این داروها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • پانسمان روی ابروها را به مدت دو روز تعویض کرده و به تمیز کردن زخم‌ها بپردازید. شستشوی محل کاشت باید با مایع مخصوصی انجام شود که پزشک تجویز کرده است.
  • معمولاً پس از کاشت ابرو لخته‌ها و پوسته‌هایی روی ابرو تشکیل می‌شوند. از دست زدن به این پوسته‌ها به شدت خودداری کنید. کندن این لخته باعث بروز مشکل در محل کاشت می‌شود.
  • آرایش کردن ابروها تنها بعد از برطرف شدن لخته‌ها امکان پذیر می‌باشد. پیش از آن به هیچ عنوان آرایش نکنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.