چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟

چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟

ریزش ابروها از مهمترین مشکلات انسان در زندگی امروز است. این مشکل از زمان گذشته همراه انسان بوده است اما در دنیای امروز به علت سبک زندگی افراد، احتمال ریزش ابروها در سنین جوانی بسیار زیاد است. ریزش ابروها باعث کاهش تراکم آن‌ها شده و در نهایت زیبایی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه روش‌های مختلفی برای زیباسازی و فرم دهی به ابروها ایجاد شده است که یکی بهترین آن‌ها روش کاشت ابرو می‌باشد. کاشت ابرو یک روش طبیعی و دائمی برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود که باعث افزایش تراکم آن‌ها می‌شود. یکی از مهمترین سوالاتی که درباره این روش وجود دارد این است که چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟ ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح درباره کاشت ابرو، به پاسخ این سؤال بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روش‌های مختلف کاشت ابرو 

پیش از آنکه به پاسخ سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟ بپردازیم باید بدانید کاشت ابرو و انواع روش‌های آن به چه صورت است؟ همانطور که گفته شد روش کاشت ابرو یک روش دائمی و طبیعی برای زیباسازی ابروها می‌باشد. در این روش پزشکان با استفاده از فولیکول‌های بیمار به افزایش تراکم ابروهای او می‌پردازند.

فولیکول‌ها کوچک‌ترین ارگان‌های مو هستند که در روش کاشت ابرو از قسمت‌های مناسب برداشت شده و در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند. از آنجایی که فولیکول‌ها از بدن بیمار برداشت می‌شوند، نتایج کاشت بسیار طبیعی می‌باشد. همچنین فولیکول‌ها از قسمت‌هایی برداشت می‌شوند که در مقابل ریزش مقاوم هستند. بنابراین نتایج این روش معمولاً دائمی است. کاشت ابرو با دو روش زیر انجام می‌شود:

  1. اف یو تی: اولین روش کاشت ابرو روش FUT است که تا امروز نیز مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. در این روش پزشکان با ایجاد یک برش نواری شکل روی سر به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. این روش تهاجمی بوده و دوران نقاهت آن طولانی می‌باشد.
  2. اف یو ای: یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو FUE می‌باشد. در این روش بر خلاف روش قبل فولیکول‌ها بدون جراحی برداشت شده و در ابروها کاشته می‌شوند. این روش یک روش کم تهاجمی می‌باشد. پزشکان در این روش فولیکول‌ها را به صورت واحدهای مجزا برداشت کرده و بدون برش و خونریزی به کاشت ابروها می‌پردازند.

روش‌های مختلف کاشت ابرو 

بهترین زمان برای استحمام بعد از کاشت ابرو

یکی از مهمترین موضوعات پس از کاشت ابرو، شستشوی محل کاشت و استحمام می‌باشد. یکی از سؤالات رایج در اینباره این است که چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت شستشوی محل کاشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت عدم انجام آن احتمال بروز عوارض و خطرات زیاد می‌شود. پس از آنکه کاشت ابرو انجام می‌شود، ابروها پانسمان شده و این پانسمان باید به مدت دو روز باقی بماند.

در طول این مدت دوش گرفتن ممنوع بوده و پزشکان اینکار را توصیه نمی‌کنند. در طول این دو روز بیمار باید به تعویض پانسمان و تمیز کردن محل کاشت با مایع مخصوص بپردازد. پس از گذشت 2 هفته شما می‌توانید به حمام رفته و دوش بگیرید. البته برای شستشوی صحیح ابروها بعد از کاشت، نکاتی وجود دارد که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو چقدر هزینه دارد؟

شستشوی صحیح ابرو بعد از کاشت

پس از آنکه متوجه شدید چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت، باید به بررسی شستشوی صحیح ابروها بعد از کاشت بپردازیم. توجه داشته باشید که برای شستشوی ابروها در هفته اول بعد از کاشت باید مقداری شامپو را در ظرفی حاوی آب ولرم بریزید. سپس گاز استریل را به محلول آغشته کرده و به آرامی روی ابروها بکشید. سعی کنید گاز استریل را محکم روی ابروها نکشید. زیرا این کار باعث کنده شدن زخم‌ها می‌شود.

پس از گذشت 14 روز اثری از زخم‌ها باقی نمانده و شما می‌توانید به راحتی به شستشوی زخم‌ها بپردازید. نکات زیر برای شستشوی صورت بسیار مهم است:

  • در هنگام شستشوی صورت از برخورد ناخن و اشیاء تیز به ابروها جلوگیری کنید. برخورد این اجسام به صورت باعث ریزش فولیکول‌های کاشته شده و کنده شدن زخم‌ها می‌شود.
  • پس از گذشت 3 روز از کاشت ابرو، با آب ولرم و شامپوی مخصوص ابروها را بشویید. شامپوهای مخصوص معمولاً توسط پزشک تجویز می‌شوند.
  • برای جدا شدن آسانتر زخم‌ها بهتر است پس از هربار شستشوی از پماد ضد باکتری یا نرم کننده استفاده کنید.

شستشوی صحیح ابرو بعد از کاشت

حرارت آب برای شستشوی ابرو بعد از کاشت

پس از سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟ یکی از مهمترین موضوعات درباره کاشت ابرو، میزان حرارت آب برای شستشوی ابروها بعد از جراحی می‌باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که شستشوی ابروها با آب سرد می‌تواند به بسته شدن سریع زخم‌ها کمک کند. همچنین برخی دیگر باور دارند که شستشوی زخم‌ها با آب داغ می‌توان از ایجاد عفونت جلوگیری کرده و عوارض را سریع‌تر از بین ببرد.

اما باید بدانید هیچ یک از این تصورات درست نیست و بهترین درجه حرارت آب برای شستشوی ابرو بعد از کاشت، آّب ولرم می‌باشد. آب ولرم از ایجاد آسیب و صدمات احتمالی به فولیکول‌های کاشته شده جلوگیری می‌کند. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند در دو هفته اول کاشت ابرو از رفتن به سونا، جکوزی و استخر خودداری کنید.

استحمام بعد از کاشت ابرو

موضوع استحمام بعد از کاشت ابرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که یکی از سؤالات رایج از پزشکان متخصص بعد از کاشت این است که چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت زمان حمام رفتن شما بعد از کاشت ابرو، کاملاً به وضعیت عمومی شما بستگی دارد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که دوش گرفتن پس از گذشت سه روز از کاشت هیچ مانعی ندارد اما برخی دیگر از پزشکان اینکار را توصیه نمی‌کنند.

آن‌ها بر این باورند که فشار زیاد آب زیر دوش ممکن است باعث آسیب به فولیکول‌های کاشته شده و ایجاد مشکل در نتایج کاشت شود. به طور کلی بهتر است برای رفتن به حمام عجله نکرده و تا پایان التهابات ناشی از کاشت صبر کنید. اینکار باعث می‌شود تا شما بدون نگرانی به شستشوی ابروهای خود بپردازید.

بیشتر بخوانید: جراحی کاشت ابرو

بهترین شامپو برای شستشوی ابرو بعد از کاشت

پس از آنکه پزشک شما به پاسخ سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟ پرداخت، شما می‌توانید برای شستشوی ابروهای خود اقدام نمایید. شستشوی ابروها باید با شامپوهایی که پزشک تجویز می‌کند انجام شود. انتخاب یک ماده شوینده مناسب برای شستشوی ابروها می‌تواند تأثیر بسیاری در روند درمان زخم‌ها داشته باشد.

بهترین شامپوها برای شستشوی ابروها پس از کاشت، شامپوهای دارای PH مناسب می‌باشد. در صورتی که پزشک شامپوی مناسبی را برای شما تجویز نکرد، می‌توانید از شامپو بچه برای شستشوی ابروها استفاده نمایید. پزشکان با توجه به اطلاعاتی که درباره بیمار دارند، بهترین شامپو را برای شستشو پیشنهاد می‌کنند.

بهترین شامپو برای شستشوی ابرو بعد از کاشت

شستشوی صورت بعد از کاشت ابرو

با توجه به توضیحاتی که درباره سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟ داده شد، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که آیا می‌توان بعد از کاشت ابرو صورت را شستشو داد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت تمیز نگه داشتن محل کاشت یکی از مهمترین نکاتی است که باید بعد از کاشت ابرو رعایت شود. برای رهایی از زخم‌های کوچک و جزئی ناشی از کاشت ابرو، باید به شستشوی صورت خود بپردازید. در صورتی که صورت چربی دارید، باید به طور روزانه صورت خود را تمیز کنید. برای اینکار کافی است مقداری ژل یا مایع شستشو را روی پد آرایشی ریخته و صورت خود را با آن تمیز کنید. ماده شوینده نباید به ابروها تماس مستقیم داشته باشد.