جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

چند روز بعد از کاشت ابرو میریزد؟

چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد؟

تراکم ابروها و فرم آن‌ها تأثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد. متاسفانه امروزه سبک زندگی انسان باعث بروز مشکلات بسیاری در او می‌شود. یکی از این مشکلات ریزش ابروها و کاهش تراکم آن‌ها می‌باشد. یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن برای رفع این مشکل استفاده کرد، کاشت ابرو می‌باشد. کاشت ابرو بهترین روش برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. اما این روش نیز ممکن است به دلایلی با مشکل مواجه شود. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح این روش و پاسخ به سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد؟ بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو و انواع روش‌های آن

پیش از آنکه به پاسخ سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد؟ بپردازیم، باید توضیحاتی را درباره روش کاشت ابرو ارائه دهیم. به طور کلی کاشت ابرو به معنای برداشت فولیکول‌ها از قسمت‌های مختلف سر و کاشت آن‌ها در قسمت ابروها می‌باشد. در این روش فولیکول‌ها که ارگان‌های کوچک مو هستند از پشت گردن، پشت گوش و سر برداشت شده و پس از آماده سازی در قسمت ابروها کاشته می‌شوند.

با اینکه روش‌های متنوعی مانند هاشور و تاتو برای فرم دهی به ابروها وجود دارد اما کاشت ابرو را می‌توان بهترین روش در این زمینه دانست. کاشت ابرو دارای نتایج طبیعی‌تری نسبت به دیگر روش‌ها بوده و همچنین نتایج آن دائمی هستند. این روش بی نظیر امروزه با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. روش FUT: یکی از انواع روش‌های کاشت ابرو روش FUT می‌باشد. این روش که یک روش نسبتاً قدیمی در میان روش‌های کاشت محسوب می‌شود، تهاجمی می‌باشد. در این روش جراح با ایجاد یک برش نواری شکل در قسمت اهدا به برداشت فولیکول‌ها پرداخته و پس از اتمام کار به محل زخم را بخیه می زند. این روش تهاجمی دارای دوره نقاهت طولانی و معایب بسیاری است که یکی از آن‌ها ایجاد اسکار در محل اهدا می‌باشد.
  2. روش FUE: روش FUE یک روش کم تهاجمی برای کاشت ابرو محسوب می‌شود که بسیاری از پزشکان آن را روش غیرجراحی می‌نامند. در این روش بر خلاف روش قبل جراح بدون ایجاد برش و زخم به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازد. فولیکول‌ها در این روش به صورت واحدهای مجزایی برداشت شده و برای کاشت آماده سازی می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به کوتاه بودن دوران نقاهت اشاره کرد. کوتاه بودن دوران نقاهت در این روش به صورتی است که فرد پس از درمان می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد.

به طور کلی نتایج روش FUE نسبت به روش FUT طبیعی‌تر بوده و به همین دلیل بسیاری از مردم به استفاده از این روش می‌پردازند. اما برخی از مردم به علت کم بودن هزینه‌های روش FUT همچنان از این روش برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند.

کاشت ابرو و انواع روش‌های آن

چند روز بعد از کاشت ابرو، موهای ابرو می‌ریزد؟

یکی از مشکلاتی که پس از کاشت ابرو ممکن است برای افراد ایجاد شود ریزش ابروها بعد از درمان می‌باشد. درباره این موضوع سؤالات بسیاری برای افراد ایجاد می‌شود که یکی از مهمترین آن این است که چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت ریزش ابروها پس از کاشت، زمانی ایجاد می‌شود که ابروهای کاشته شده رشد کرده باشند. هرگونه ریزش ابرو پیش از رشد ابروهای از عارضه‌های طبیعی کاشت بوده و پس از مدتی ابروها دوباره رشد می‌کنند. بیشتر مردم در مواجه شدن با این مشکل ریزش ابروهای جدید خود احساس نگرانی می‌کنند. برای برطرف کردن این مشکل و جلوگیری از آن بهتر است ابتدا با دلایل ایجاد این مشکل آشنایی پیدا کنید. در ادامه مطلب به توضیح برخی از دلایل ریزش ابروها پس از کاشت خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو چقدر هزینه دارد؟

دلایل ریزش ابرو بعد از کاشت

پس از پاسخ دادن به سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد؟ باید بدانید علت ریزش ابروها بعد از کاشت چیست؟ در جواب باید گفت ریزش ابروها بعد از کاشت به دلایل زیر است:

  1. ضعف ابروهای کاشته شده: یکی از مهمترین دلایل ریزش ابروها بعد از کاشت، ضعف در ابروهای کاشته شده است که بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. این ریزش معمولاً بعد از 10 الی 12 روز پس از درمان اتفاق می افتد. در مواجه شدن با این ریزش نباید احساس نگرانی کنید. زیرا موهایی که ریخته‌اند از ساقه هستند و هیچ مشکلی برای فولیکول‌ها ایجاد نشده است. توجه داشته باشید که نتایج واقعی کاشت پس از یکسال نمایان خواهند شد.
  2. عدم مراقبت صحیح: یکی دیگر از دلایل ریزش ابروها عدم رعایت مراقبت‌هایی است که پزشک پس از درمان توصیه می‌کند. پس از کاشت لخته‌هایی روی ابروها ایجاد می‌شود. کندن این لخته‌ها باعث طولانی شدن عوارض و بروز مشکلات در ابروها می‌شود. رعایت مراقبت‌ها باعث می‌شود تا در طولانی مدت ابروهای جذاب‌تری داشته باشید.
  3. عدم اعتبار کلینیک: یکی از مهمترین عوامل در ریزش ابروها بعد از کاشت، کلینیک زیبایی می‌باشد. در صورتی که کاشت ابرو را در یک کلینیک نامعتبر انجام دهید احتمال ریزش ابروها بیشتر شده و این مشکل در نهایت باعث بروز نتایج غیرطبیعی و نامطلوب کاشت می‌شود. فرآیند کاشت ابرو نیاز به تخصص و مهارت کافی در این زمینه دارد که متاسفانه پزشکان کلینیک‌های نامعتبر دارای این تخصص و مهارت نیستند.
  4. عدم بررسی علت کاهش تراکم: پزشکان پیش از انجام درمان به بررسی علت کاهش تراکم ابروهای شما می‌پردازند. ابروها ممکن است به دلایل مختلف دچار کاهش تراکم شوند که یکی از آن‌ها افزایش سن است. در صورتی که این موضوع به درستی مورد بررسی قرار نگرفته باشد احتمال ریزش ابروها پس از کاشت بسیار زیاد است.

دلایل ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش ابرو در دوران شیردهی و بارداری

با توجه به توضیحاتی که درباره سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد؟ ارائه شد، ابروها ممکن است به دلایل مختلفی پس از کاشت دچار ریزش شوند. یکی از دلایل ریزش ابروها بعد از کاشت شیردهی و بارداری می‌باشد. در دوران بارداری و یا شیردهی تغییرات هورمونی بسیاری در خانم‌ها ایجاد می‌شود که این تغییرات ممکن است در ریزش ابروها مؤثر باشد. همچنین کاهش مواد مغذی بدن در دوران شیردهی باعث تضعیف موها و ریزش ابروها می‌شود. این ریزش کاملاً طبیعی است و شما نباید درباره آن احساس نگرانی کنید. زیرا موهای کاشته شده پس از اتمام دوران بارداری و شیردهی به حالت طبیعی بازگشته و دوباره رشد می‌کنند. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند کاشت ابرو را زمانی انجام دهید که دیگر قصد باردار شدن ندارید.

بیشتر بخوانید: جایگزین کاشت ابرو

جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت

همانطور که گفته شد در صورت عدم رعایت مراقبت‌ها چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ریزد. برای جلوگیری از این مشکل پزشکان مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • با وارد کردن مواد مغذی مورد نیاز مو به بدن به تقویت ابروهای خود بپردازید. البته این مورد باید پیش از کاشت نیز مورد توجه قرار بگیرد.
  • برای جلوگیری از ریزش ابروها نباید به رنگ کردن ابروها بپردازید. رنگ کردن ابروهای کاشته شده باعث ریزش آن‌ها می‌شود.
  • اصلاح ابروها و کندن آن‌ها باعث آسیب به فولیکول‌ها می‌شود. تا مدتی پس از کاشت نباید به اصلاح ابروها بپردازید.
  • شما می‌توانید با استفاده از روغن‌های گیاهی به تقویت ابروهای خود بپردازید.
  • رژیم غذایی حاوی آهن می‌تواند تأثیر بسیاری در جلوگیری از ریزش ابروها داشته باشد. همچنین شما می‌توانید برای رفع این مشکل از قرص آهن استفاده کنید.
  • مدتی پس از کاشت باید مصرف سیگار و الکل را قطع کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.