لیزر فوتونا طولانی

لیزر فوتونا طولانی

متاسفانه پوست انسان همیشه به شادابی و زیبایی دوران جوانی باقی نمی‌ماند. در سنین میانسالی پوست انسان با کاهش موادی مانند کلاژن مواجه شده و طرز قابل توجهی دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. به مشکلاتی که پوست انسان در سنین پیری با آن مواجه می‌شود، پیری پوست گفته می‌شود. جوانسازی پوست و حفظ شادابی و جوانی آن از مهمترین دغدغه‌های افراد از گذشته تا به امروز بوده است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان متخصص پوست توانسته‌اند به ابداع روش‌هایی بپردازند که برای مدتی مشخص از پیری پوست جلوگیری کرده و به رفع مشکلات پوستی بپردازد. یکی از روش‌هایی که توانسته توجه بیشتر مردم را به خود جلب کند روش فوتونا می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فوتونا طولانی ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روش جوانسازی لیزر فوتونا چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که روش لیزر فوتونا طولانی چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت همانطور که از نام این روش مشخص است، روش فوتونا یک روش لیزردرمانی می‌باشد. در این روش پزشکان اشعه لیزر را به سطح پوست تابیده و با گرمادهی به عمق پوست به رفع مشکلات پوستی می‌پردازند.

فوتونا به معنای سطح پوست بوده و روش جوانسازی لیزر فوتونا با تابیدن اشعه به سطح پوست، از پیری پوست جلوگیری می‌کند. اشعه لیزر یک پرتوی نوری است که با طول موج مشخصی به پوست تابیده می‌شود. در دستگاه لیزر فوتونا از دو طول موج مختلف برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. این روش دارای کاربردهای متنوعی است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • برطرف کردن جوش و جای جوش
  • لایه برداری سطحی از پوست
  • درمان و از بین بردن واریس
  • رفع خطوط عمیق و سطحی صورت مانند خطوط اخم و خنده
  • لیفت پلک بالا
  • برطرف کردن جای زخم و اسکار
  • رفع ترک‌های پوستی ناشی از زایمان و تغییر ناگهانی وزن

روش جوانسازی لیزر فوتونا چیست؟

تاثیرات لیزر فوتونا طولانی

پس از توضیحاتی که درباره روش فوتونا داده شد، باید توضیحاتی را درباره تاثیرات لیزر فوتونا طولانی ارائه دهیم. به طور کلی فوتونا یک روش ایمن و بی خطر برای جوانسازی پوست است که در آن از اشعه لیزر استفاده می‌شود. برای پی بردن به تاثیرات این روش حرفه‌ای ابتدا باید کاربرد آن را مورد بررسی قرار دهید.

از آنجایی که بیشتر مشکلات پوستی روی صورت نمایان می‌شوند، روش‌های جوانسازی معمولاً برای پوست صورت مورد استفاده قرار گرفته می‌شوند. یکی از مهمترین کاربردهای فوتونا رفع مشکلات پوستی صورت و جوانسازی آن می‌باشد. اشعه لیزر در روش فوتونا تاثیرات بسیاری روی پوست صورت دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • اشعه لیزر با گرمادهی به پوست باعث تحریک کلاژنسازی و تولید سلول‌های جدید می‌شود.
  • پوست در سنین میانسالی و پیری خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد. در این روش خاصیت ارتجاعی به پوست بازمی گردد.
  • افزایش کلاژن‌ها باعث افزایش حجم پوست در نقاط مختلف صورت می‌شود.
  • جوانسازی با لیزر فوتونا باعث رفع خطوط سطحی و ظریف و کاهش چین و چروک‌های عمیق روی صورت می‌شود.
  • رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا ضد جوش

جوانسازی 4 بعدی با لیزر فوتونا

یکی از روش‌های رایج جوانسازی پوست، جوانسازی 4 بعدی پوست صورت با استفاده از لیزر فوتونا طولانی می‌باشد. این روش یکی از بهترین روش‌های لیزردرمانی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از مشکلات پیری پوست را برطرف کرد.

در این روش که بیشتر برای پوست صورت مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، از دو طول موج مختلف لیزر اربیوم و ان دی یاگ استفاده می‌شود. روش جوانسازی 4 بعدی در واقع دارای 4 مرحله جوانسازی است که در ادامه به توضیح این 4 مرحله خواهیم پرداخت:

  1. لیفت پوست: اولین مرحله از جوانسازی 4 بعدی با گرمادهی از طریق اشعه لیزر به بافت داخل دهان آغاز می‌شود. در این مرحله پزشکان با استفاده از دستگاه فوتونا از داخل دهان، پوست صورت را گرم کرده و باعث تحریک کلاژنسازی در آن می‌شوند. این مرحله از جوانسازی 4 بعدی باعث رفع خط خنده می‌شود.
  2. جوانسازی: در مرحله دوم از جوانسازی 4 بعدی پوست صورت با استفاده از فوتونا پزشکان اشعه لیزر را به سطح پوست صورت می‌تابند. این مرحله شباهت بسیار زیادی به لیزر موهای زائد داشته و برای تکمیل مرحله قبل انجام می‌شود. متاسفانه این مرحله به علت حذف موهای صورت برای آقایان مناسب نمی‌باشد. در پایان این مرحله استحکام پوست افزایش پیدا می‌کند.
  3. فرم دهی: سومین مرحله از جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا فرم دهی به پوست نام دارد. در این مرحله گرمادهی با استفاده از اشعه لیزر به عمق پوست انجام می‌شود. این مرحله تأثیر بسیاری در کلاژنسازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست دارد. مرحله سوم باعث هم افزایی دو مرحله قبل می‌شود.
  4. لایه برداری: در آخرین مرحله از جوانسازی 4 بعدی پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث از بین رفتن لایه سطحی از پوست می‌شوند. در این مرحله بافت آسیب دیده پوست را با استفاده از اشعه لیزر از بین برده و بدن به تولید بافت جدید می‌کند.

جوانسازی 4 بعدی با لیزر فوتونا

مزایای لیزر فوتونا طولانی

می دانید که تمامی روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست صورت دارای مزایایی می‌باشد. روش لیزر فوتونا طولانی نیز دارای مزایای خاص خود است و به همین دلیل توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. از مزایای این روش بی نظیر می‌توان به غیرتهاجمی بودن آن اشاره کرد. با اینکه پزشکان روش‌های متنوعی را برای رفع مشکلات پوستی ایجاد کرده‌اند اما تعداد کمی از آن‌ها غیرتهاجمی هستند. روش لیزر فوتونا به علت استفاده از اشعه لیزر یکی از بهترین روش‌های غیرتهاجمی جوانسازی محسوب می‌شود.

غیرتهاجمی بودن این روش باعث شده است تا بیشتر افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، پس از درمان به راحتی به زندگی روزمره خود بازگردند. فوتونا تأثیر بسیاری در افزایش کلاژنسازی و حجم پوست صورت دارد. از دیگر مزایای این روش می‌توان به درصد بالای رضایتمندی افراد از درمان اشاره کرد. بیشتر افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، از درمان خود راضی هستند. کاربردهای متنوع لیزر فوتونا باعث شده است تا این روش در زمینه‌های مختلف و برای رفع مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: ليزر فوتونا برای خط خنده

قبل از لیزر فوتونا طولانی چه باید کرد؟

از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که قبل از لیزر فوتونا طولانی چه باید کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان قبل از انجام این درمان مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • 10 روز قبل از درمان داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند را قطع کنید.
  • از رفتن به سولار و آفتاب گرفتن قبل از درمان خودداری کنید.
  • استفاده از کرم‌های لایه بردار باعث افزایش حساسیت پوست صورت در طول درمان می‌شود.
  • مصرف الکل و دخانیات را یک هفته قبل از درمان متوقف کنید.

قبل از لیزر فوتونا طولانی چه باید کرد؟

مراقبت بعد از لیزر فوتونا طولانی

درمان مشکلات پوستی با لیزر فوتونا طولانی یکی از روش‌های رایج جوانسازی پوست صورت می‌باشد. پزشکان برای کاهش عوارض ناشی از درمان و بهبود سریع‌تر پوست صورت، مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند. این مراقبت‌های به شرح زیر هستند:

  • داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به موقع مصرف نمایید.
  • استفاده از کمپرس سرد باعث می‌شود تا التهابات ناشی از درمان کاهش پیدا کند.
  • پوست به علت لایه برداری سطحی دچار خشکی می‌شود. سعی کنید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • انجام فعالیت‌های ورزشی و سنگین پس از درمان ممنوع می‌باشد.
  • برای ترمیم بهتر پوست باید خواب کافی و درست داشته باشید.
  • از لمس کردن و ماساژ دادن پوست صورت به شدت خودداری کنید.