جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر فوتونا ضد جوش

لیزر فوتونا ضد جوش

بیشتر افراد در سنین بلوغ جوش می‌زنند. جوش‌های دوران بلوغ از مهمترین مشکلات این سنین هستند. متاسفانه جوش‌ها تنها در سنین نوجوانی روی صورت نمایان نمی‌شوند بلکه این مشکل برای برخی از افراد تا پایان عمر ادامه دارد. از بین بردن جوش‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی افراد در طول زندگی می‌باشد. از بین بردن جوش‌ها با راه حل‌های اشتباه می‌تواند باعث ایجاد جای جوش روی صورت شود. لکه‌های باقی مانده از جوش‌ها تا پایان عمر روی صورت باقی مانده و جلوه ناخوشایندی به صورت می‌دهند. امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است تا پزشکان بتوانند با استفاده از اشعه لیزر جوش‌ها و جای آن‌ها را از بین ببرند. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فوتونا ضد جوش ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روش لیزر فوتونا چیست؟

پیش از آنکه به توضیح لیزر فوتونا ضد جوش بپردازیم باید بدانید لیزر فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش لیزر فوتونا یک روش جوانسازی و رفع مشکلات پوستی است که در آن از اشعه لیزر استفاده می‌شود. به طور کلی فوتونا به معنای سطح پوست بوده و لیزر فوتونا دستگاهی است که با استفاده از آن لیزر را به سطح پوست می‌تابند.

در میان روش‌های جوانسازی و رفع مشکلات پوستی روش‌های لیزردرمانی دارای خطری کمتری است و به همین دلیل بیشتر مردم به استفاده از آن‌ها می‌پردازند. در روش فوتونا پزشکان از دو طول موج مختلف لیزر استفاده می‌کنند. این دو طول موج اربیوم و ان دی یاگ نامیده می‌شوند. لیزر فوتونا علاوه بر از بین بردن جوش و جای آن دارای کاربردهای متنوعی است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • با استفاده از فوتونا می‌توان به لایه برداری سطحی پوست پرداخت.
  • این روش کاربرد بسیاری در از بین بردن خطوط سطحی و عمیق صورت دارد.
  • لیزر فوتونا یک راهکار ایمن برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت است.
  • طول موج‌های مختلف موجود در لیزر فوتونا باعث جوانسازی و رفع افتادگی پوست در نقاط مختلف می‌شوند.
  • برطرف کردن اسکار از دیگر کاربردهای این روش است.
  • مواردی مانند لاغری موضعی، برطرف کردن غبغب و رفع زگیل و خال از کاربردهای رایج این روش می‌باشند.

روش لیزر فوتونا چیست؟

لیزر فوتونا 4 بعدی

یکی از مهمترین روش‌های فوتونا، استفاده از لیزر 4 بعدی جوانسازی پوست می‌باشد. این کاربرد از لیزر فوتونا ضد جوش نیز می‌باشد. با استفاده از جوانسازی 4 بعدی پوست صورت می‌توان از جوش‌های صورت نیز رهایی پیدا کرد. همچنین این روش کاربرد بسیاری در از بین بردن جای جوش و آکنه دارد. در این روش از دو طول موج مختلف دستگاه فوتونا استفاده شده و پزشکان با تابیدن اشعه لیزر از داخل بافت دهان و سطح پوست به رفع مشکلات پوستی می‌پردازند. به طور کلی جوانسازی 4 بعدی دارای 4 مرحله است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. خط خنده: اولین مرحله از جوانسازی 4 بعدی پوست صورت با استفاده از فوتونا، با تابیدن اشعه لیزر از داخل بافت دهان آغاز می‌شود. در این مرحله پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به گرمادهی به بافت داخل دهان می‌پردازند. این گرمادهی باعث انقباض کلاژن‌ها و برطرف شدن خط خنده می‌شود.
  2. جوانسازی: در مرحله دوم از این روش بی نظیر پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث جوانسازی صورت می‌شوند. این مرحله شباهت بسیار زیادی به لیزر موهای زائد داشته و ممکن است باعث از بین رفتن موهای صورت شود. در این مرحله اشعه لیزر روی لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد. بهتر است آقایان از این مرحله استفاده نکنند.
  3. فرم دهی به پوست صورت: در مرحله سوم از جوانسازی 4 بعدی پوست صورت با فوتونا، اشعه لیزر به سطح پوست تابیده و باعث گرمادهی به عمق پوست می‌شود. این مرحله برای تکمیل دو مرحله قبل انجام شده و باعث فرم دهی به پوست صورت می‌شود.
  4. لایه برداری: آخرین مرحله از فوتونا 4 بعدی لایه برداری سطحی از پوست صورت می‌باشد. در این مرحله اشعه لیزر باعث از بین رفتن یک لایه سطحی از پوست می‌شود. این لایه برداری باعث می‌شود تا بافت آسیب دیده با بافت جدید جایگزین شده و شادابی و طراوت به پوست صورت شما بازگردد. از مهمترین کاربردهای این مرحله از بین بردن جوش و جای جوش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ليزر فوتونا برای خط خنده

مزایای لیزر فوتونا ضد جوش

اگر بخواهیم به انتخاب یک روش رفع مشکلات پوستی بپردازیم مطمئناً به بررسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. یکی از مهمترین مسائل در انتخاب یک روش جوانسازی و رفع مشکلات پوستی مزایای آن می‌باشد. روش لیزر فوتونا ضد جوش نیز دارای مزایایی است که توانسته توجه بیشتر مردم را به خود جلب کند. از مهمترین مزایای این روش می‌توان به غیرتهاجمی بودن آن اشاره کرد. در این روش بدون هیچگونه برش و خونریزی می‌توان به رفع مشکلات پوستی پرداخت. این روش یک روش ایمن و کم خطر برای از بین بردن جوش و جای جوش محسوب می‌شود.

مزایای لیزر فوتونا ضد جوش

به همین دلیل توانسته یک جایگزین بی نظیر برای روش‌های تهاجمی باشد. لیزر فوتونا دارای کاربردها و هندپیس های متنوعی است و استفاده از آن باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. غیرتهاجمی بودن این روش باعث شده است تا بیمار دوره نقاهت بسیار کوتاهی را تجربه کرده و به راحتی به زندگی روزمره خود بازگردد. از دیگر کاربردهای این روش می‌توان به:

  • ایجاد شادابی و طراوت در پوست
  • قابل استفاده برای تمامی نقاط بدن
  • بهبود رنگ و بافت پوست صورت
  • حجم دهی، کلاژنسازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا چیست؟

عوارض احتمالی لیزر فوتونا ضد جوش

پس از توضیحاتی که درباره مزایا فوتونا ارائه شد، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که آیا روش لیزر فوتونا ضد جوش دارای عوارض است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت با اینکه روش فوتونا یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود اما این روش نیز دارای عوارض محدودی است که در صورت عدم توجه به آن‌ها، احتمالاً مشکلاتی را تجربه خواهید کرد. از مهمترین عوارضی که پس از لیزردرمانی با این روش تجربه خواهید کرد قرمزی و التهاب پوست می‌باشد. این قرمزی و التهاب به علت گرم شدن پوست بوده و پس از گذشت چند ساعت از درمان برطرف خواهد شد.

پس از درمان ممکن است احساس درد خفیفی داشته باشید. این درد کاملاً طبیعی بوده و نباید درباره آن احساس نگرانی داشته باشید. اصلی‌ترین عوارض استفاده از فوتونا برای از بین بردن جوش و جای جوش، عارضه خشکی پوست می‌باشد. این عارضه به علت لایه برداری و از بین رفتن لایه سطحی پوست ایجاد می‌شود. شما می‌توانید با رعایت توصیه‌های پزشک به آسانی این عارضه را پشت سر بگذارید.

عوارض احتمالی لیزر فوتونا ضد جوش

مراقبت لیزر فوتونا ضد جوش

به طور کلی قبل و بعد از لیزر فوتونا ضد جوش مراقبت‌هایی توصیه می‌شود که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید درمان بهتری را تجربه کنید. از مهمترین مراقبت‌های قبل از درمان این است که حداقل یکماه قبل از لیزردرمانی از رفتن به سولار و حمام آفتاب خودداری نمایید. همچنین سعی کنید 3 روز قبل از لیزر فوتونا از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید. مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا به شرح زیر می‌باشد:

  • به مدت یک شبانه روز از شستشوی صورت خود با مواد شیمیایی به شدت خودداری نمایید. اینکار باعث افزایش التهاب و قرمزی پوست می‌شود.
  • پزشک برای رفع خشکی پوست صورت کرم‌های مختلفی از جمله زینک اکساید را تجویز می‌کند. سعی کنید از این کرم‌ها به موقع استفاده کنید.
  • به مدت 24 ساعت از انجام حرکات ورزشی و سنگین خودداری نمایید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به شدت بپرهیزید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.