لیزر فوتونا صورت

لیزر فوتونا صورت

صورت از مهمترین قسمت‌های بدن در زیبایی است که در صورت بروز هرگونه مشکل در آن زیبایی افراد نیز کاهش پیدا می‌کند. حفظ شادابی و طراوت پوست صورت از دغدغه‌های همیشگی انسان در طول تاریخ بوده است. می دانید که پوست انسان در سنین پیری با مشکلاتی مواجه می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها بروز چین و چروک‌ها در آن می‌باشد. متاسفانه انسان نمی‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند اما امروزه پزشکان توانسته‌اند روش‌هایی را برای به تأخیر انداختن آن ابداع کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای اینکار استفاده از اشعه لیزر می‌باشد. روش فوتونا از روش‌های ایمن و حرفه‌ای برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فوتونا صورت ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روش جوانسازی فوتونا چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که درباره لیزر فوتونا صورت ایجاد می‌شود این است که این روش جوانسازی چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت فوتونا به معنای سطح پوست و لیزر فوتونا به استفاده از لیزر برای جوانسازی سطح پوست گفته می‌شود. این روش را می‌توان از شاهکارهای قرن 21 معرفی کرد که به صورت غیرتهاجمی و ایمن باعث زیبایی بیشتر و جوانسازی چهره افراد می‌شود.

در این روش پزشکان با استفاده از اشعه لیزر که نوعی پرتوی نوری است به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و باعث رفع مشکلات پوستی می‌شوند. از کاربردهای این روش بی نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیفت کامل پوست صورت و اجزای آن مانند پلک‌ها
  • برطرف کردن چین و چروک‌های عمیق و سطحی از روی پوست صورت
  • از بین بردن خطوطی مانند خطوط اخم و لبخند
  • درمان شلی و افتادگی پوست در صورت
  • برطرف کردن تیرگی و پف زیر چشم
  • درمان انواع آکنه، جوش و جای زخم

روش جوانسازی فوتونا چیست؟

جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا صورت

مهم‌ترین کاربرد لیزر فوتونا صورت استفاده از آن برای جوانسازی 4 بعدی می‌باشد. اما جوانسازی 4 بعدی چیست؟ همانطور که می دانید روش فوتونا با استفاده از دستگاهی به همین نام انجام می‌شود که پزشکان با آن اشعه لیزر را به سطح پوست می‌تابند. دستگاه فوتونا دارای دو طول موج مختلف است که در کاربرد جوانسازی 4 بعدی از آن استفاده می‌شود.

جوانسازی 4 بعدی در واقع انجام 4 مرحله با استفاده از دو طول موج مختلف لیزر اربیوم و ان دی یاگ می‌باشد. در این روش پزشکان اشعه لیزر را از داخل بافت دهان و سطح پوست به صورت تابیده و باعث برطرف شدن مشکلات آن می‌شوند. در ادامه به توضیح 4 مرحله این روش خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: ليزر فوتونا برای خط خنده

مراحل لیزر فوتونا صورت

با توجه به توضیحات داده شده باید بدانید مراحل جوانسازی 4 بعدی یا لیزر فوتونا صورت به شرح زیر می‌باشند:

  1. در اولین مرحله از این روش پزشکان با تابیدن اشعه لیزر در داخل بافت دهان به گرمادهی به پوست می‌پردازند. این گرمادهی تأثیر بسیاری در منقبض شدن کلاژن‌های پوست داشته و در نهایت باعث از بین رفتن خط خنده می‌شود.
  2. در مرحله بعدی اشعه لیزر به تاثیرگذاری روی لایه‌های زیرین پوست می‌پردازد. در این مرحله لیزر باعث تحریک کلاژنسازی بیشتر شده در استحکام پوست را بیشتر می‌کند. البته از آنجایی که این روش شباهت بسیاری به لیزر موهای زائد دارد، بهتر است توسط مردان انجام نشود.
  3. در مرحله سوم از جوانسازی 4 بعدی پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست به تحریک بیشتر کلاژنسازی در بافت زیرین پوست می‌پردازند. این مرحله گرما به عمق پوست نفوذ پیدا کرده و باعث تکمیل دو مرحله قبل می‌شود.
  4. در آخرین مرحله از این روش بی نظیر پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست، به لایه برداری سطحی از پوست صورت می‌پردازند. در این مرحله اشعه لیزر با از بین بردن بافت آسیب دیده، باعث رشد بافت جدید و ترمیم مشکلات صورت می‌شود.

مزایای لیزر فوتونا صورت

همانطور که گفته شد روش لیزر فوتونا صورت یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت به حساب می‌آید. به طور کلی هر روش جوانسازی دارای مزایایی است که مردم با توجه به آن‌ها به انتخاب یک روش می‌پردازند. لیزر فوتونا نیز دارای مزایای بسیاری است که با استفاده از همین مزایا توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند.

مزایای لیزر فوتونا صورت

از مهمترین مزیت‌های این روش می‌توان به غیرتهاجمی بودن آن اشاره کرد. می دانید که پزشکان برای لیفت پوست صورت و رفع چین و چروک‌های آن روش‌هایی تهاجمی را ابداع کرده‌اند. اما روش فوتونا یک روش غیرتهاجمی و ایمن برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود که می‌تواند شما را به نتایج مطلوب برساند. از دیگر مزایای این روش می‌توان به دوران نقاهت آن اشاره کرد. روش فوتونا دوران نقاهت نداشته و فرد بلافاصله پس از درمان می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. افرادی که از این روش برای جواسازی صورت خود استفاده کرده‌اند، رضایت داشته و این درصد رضایتمندی است که باعث جلب نظر متخصصین به این روش مدرن جوانسازی شده است.

عوارض لیزر فوتونا صورت

با اینکه روش لیزر فوتونا صورت یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود، نمی‌توان گفت این روش دارای عوارض نیست. بدون شک انجام فوتونا در کلینیک‌های نامعتبر می‌تواند عوارض سختی را به همراه داشته باشد. اما به صورت کلی این روش عوارضی نیز دارد که در صورت عدم توجه به آن‌ها ممکن است نتایج تزریق تحت تأثیر قرار بگیرد. مهم‌ترین عارضه‌ای که پس از درمان با لیزر فوتونا ایجاد می‌شود، قرمزی و التهاب پوست صورت می‌باشد.

علت این مشکل برخورد اشعه لیزر به سطح پوست و گرم شدن آن می‌باشد. این عارضه خطرناک نبوده و پس از گذشت چند ساعت برطرف می‌شود. در صورتی که پس از فوتونا با عارضه خشکی پوست مواجه شدید، بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا چه کاربردی دارد؟

مراقبت بعد از لیزر فوتونا صورت

همانطور که گفته شد لیزر فوتونا صورت دوران نقاهت ندارد اما بیمار پس از درمان باید با رعایت برخی مراقبت‌ها از طولانی شدن عوارض جلوگیری کند. همچنین انجام برخی از مراقبت‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در نتیجه درمان داشته باشد. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • استفاده از رژیم غذایی مناسب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی درترمیم بافت‌های آسیب دیده داشته باشد.
  • انسان به طور معمول باید حداکثر 8 ساعت بخوابد. خواب کافی باعث شادابی و شفافیت بیشتر پوست صورت می‌شود. در این خصوص چرت‌های روزانه نیز مؤثر هستند.
  • انجام برخی از ورزش‌ها باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی بهتر پوست صورت می‌شود.
  • انسان در طول روز باید 8 لیوان آب بنوشد. نوشیدن آب کافی باعث افزایش رطوبت و طراوت پوست صورت می‌شود.

مراقبت بعد از لیزر فوتونا صورت

نکات مهم لیزر فوتونا صورت

پس از آنکه از روش لیزر فوتونا صورت استفاده کردید باید به نکاتی توجه داشته باشید. رعایت این نکات می‌تواند تأثیر بسیاری در درمان بهتر پوست صورت شما داشته باشد. از مهمترین نکات بعد از درمان قرار نگرفتن در معرض نور خورشید به مدت 48 ساعت می‌باشد. از آنجایی که پوست شما پس از لیزردرمانی آسیب دیده است، نور خورشید می‌تواند برای شما دردسرساز شود. به مدت 48 ساعت پس از درمان آرایش نکنید.

آرایش کردن بعد از لیزر فوتونا می‌تواند باعث افزایش عوارض و ایجاد آکنه می‌شود. پس از درمان صورت خود را با استفاده از فوم‌های مخصوص شستشو دهید. شستشوی صورت با شوینده‌های شیمیایی می‌تواند باعث افزایش التهاب و قرمزی پوست صورت شود. سعی کنید پس از درمان پوست خود را مرطوب نگه دارید. همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی به مدت 24 ساعت بعد از درمان ممنوع است.

گردش خون در قسمت‌های درمان می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در بیمار شود. توجه داشته باشید که این نکات توسط پزشکان پس از درمان به شما توصیه می‌شود.