جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

طرز استفاده از لیزر فوتونا

طرز استفاده از لیزر فوتونا

یکی از مهمترین ارگان‌های بدن در زیبایی پوست می‌باشد. پوست یک ارگان بزرگ است که تأثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهر افراد دارد. بیشتر روش‌های زیباسازی به زیباسازی و رفع مشکلات پوست می‌پردازند. می دانید که پوست انسان در سنین پیری به علت از دست دادن برخی از مواد دچار چین و چروک و افتادگی می‌شود. این چین و چروک و افتادگی معمولاً به علت از دست رفتن موادی مانند کلاژن می‌باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانسته‌اند به ابداع روش‌هایی بپردازند که یکی از آن‌ها روش فوتونا می‌باشد. روش لیزر فوتونا از روش‌های مدرن جوانسازی پوست می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش ارائه داده و شما را طرز استفاده از لیزر فوتونا آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فوتونا و کاربرد آن

پیش از آنکه به توضیح طرز استفاده از لیزر فوتونا بپردازیم باید بدانید لیزر فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت فوتونا به معنای سطح پوست و لیزر فوتونا به معنای استفاده از اشعه لیزر برای جوانسازی و رفع مشکلات سطح پوست می‌باشد. اشعه لیزر در واقع یک پرتوی نوری است که کاربردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف پزشکی دارد. یکی از مهمترین کاربردهای این اشعه جوانسازی پوست می‌باشد.

اشعه لیزر در این روش با نفوذ به لایه میانی پوست باعث تحریک کلاژنسازی و جوانسازی پوست می‌شود. زمانی که اشعه لیزر به سطح پوست تابیده می‌شود، توسط رنگدانه های پوستی جذب شده و لایه میانی پوست گرم می‌شود. گرمادهی به پوست باعث تخریب بافت‌های آسیب دیده و ترمیم پوست می‌شود. روش لیزر فوتونا یک روش جوانسازی پوست است که دارای کاربردهای بسیاری است. در ادامه مطلب به توضیح برخی از کاربردها خواهیم پرداخت:

  • لیزر فوتونا با لایه برداری سطحی به رفع مشکلات سطح پوست می‌پردازد.
  • برطرف کردن جای جوش، اسکار و آکنه از کاربردهای مهم این روش است.
  • خطوط عمیق و سطحی پوست صورت با استفاده از این روش برطرف می‌شود.
  • لیفت پوست و برطرف کردن غبغب از دیگر کاربردهای این روش است.

لیزر فوتونا و کاربرد آن

طرز استفاده از لیزر فوتونا 4 بعدی

یکی از مهمترین کاربردهای روش فوتونا، جوانسازی 4 بعدی پوست صورت می‌باشد. اما طرز استفاده از لیزر فوتونا 4 بعدی به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش لیزر فوتونا دارای دو طول موج مختلف است. این دو طول موج مختلف اربیوم و ان دی یاگ نام دارند. در روش فوتونا پزشکان با استفاده از این دو طول موج مختلف به جوانسازی و رفع مشکلات پوست صورت بیمار می‌پردازند.

در روش جوانسازی 4 بعدی صورت فوتونا پزشکان این دو طول موج را از داخل بافت دهان و سطح پوست به صورت تابیده و باعث جوانسازی پوست می‌شوند. جوانسازی 4 پوست معمولاً در 4 مرحله زیر انجام می‌شود:

  1. خط خنده: در مرحله اول از جوانسازی 4 بعدی پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به گرمادهی از داخل بافت دهان می‌پردازند. در این مرحله اشعه لیزر در داخل بافت دهان به استحکام پوست و انقباض کلاژن‌ها در ناحیه خط خنده می‌پردازد.
  2. جوانسازی پوست صورت: در مرحله بعدی از جوانسازی 4 بعدی اشعه لیزر از روی سطح پوست تابیده و با نفوذ به لایه میانی پوست باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود. در این مرحله اشعه لیزر مانند لیزر موهای زائد عمل کرده و احتمال رفع موهای صورت وجود دارد. بنابراین بهتر است آقایان از این مرحله استفاده نکنند.
  3. فرم دهی به پوست: سومین مرحله از جوانسازی 4 بعدی پوست صورت با لیزر فوتونا مرحله فرم دهی به پوست نام دارد. این مرحله در تکمیل دو مرحله قبلی انجام شده و با گرمادهی به پوست صورت باعث تحریک کلاژنسازی می‌شود. این مرحله به استحکام بیشتر پوست و رفع خطوط صورت مانند خط خنده می‌انجامد.
  4. لایه برداری: لایه برداری یکی از روش‌های رایج رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک‌ها و جوش‌های صورت می‌باشد. در آخرین مرحله از جوانسازی 4 بعدی پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث از بین رفتن لایه سطحی پوست می‌شوند. در این مرحله لایه سطحی پوست از بین رفته و مشکلات سطحی پوست برطرف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا طولانی

مزایای استفاده از لیزر فوتونا

پس از توضیحاتی که درباره طرز استفاده از لیزر فوتونا ارائه شد، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که مزایای لیزر فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هر روش جوانسازی دارای مزایایی است که افراد با در نظر گرفتن آن به استفاده از آن می‌پردازند.

مزایای استفاده از لیزر فوتونا

روش لیزر فوتونا نیز دارای مزایای بسیاری است که یکی از مهمترین آن‌ها غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد. می دانید که پزشکان برای رفع مشکلات پوستی روش‌های متنوعی را ابداع کرده‌اند که بیشتر آن‌ها تهاجمی است. اما فوتونا بدون درد و خونریزی به درمان مشکلات پوستی می‌پردازند. طبیعتاً زمانی که این روش غیرتهاجمی انجام شود، دوران نقاهت کوتاهی نیز خواهد داشت. بنابراین افرادی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توانند به راحتی به کارهای روزمره خود بپردازند. این درمان در مدت زمان کوتاهی انجام شده و به همین دلیل بیشتر افراد به استفاده از آن روی آورده‌اند. از دیگر مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش باعث تقویت کلاژنسازی و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.
  • افزایش گردش خون از مزایای مهم این روش است.
  • سفت کردن و لیفت پوست در نواحی مختلف از مزیت‌های دیگر لیزر فوتوتا می‌باشد.
  • فوتونا رنگ پوست و بافت آن را با استفاده از لایه برداری سطحی بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای لک صورت

قبل از استفاده از لیزر فوتونا چه باید کرد؟

یکی از مهمترین موضوعاتی که در طرز استفاده از لیزر فوتونا مطرح می‌شود این است که مراقبت‌های قبل از لیزر فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان متخصص برای جلوگیری از عدم نتیجه بخشی درمان و تأثیر بهتر فوتونا، مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند که در صورت عدم رعایت آن‌ها قبل از درمان مشکلاتی را در نتیجه لیزر ایجاد می‌کنند. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • داروهایی را باعث رقیق شدن خون می‌شوند را قطع نمایید. افرادی که از آسپیرین استفاده می‌کنند باید با مشورت پزشک به قطع مصرف این دارو بپردازند.
  • رفتن به سولار و یا آفتاب گرفتن می‌تواند باعث عدم تاثیرگذاری اشعه لیزر در محل درمان شود.
  • استفاده از کرم‌های لایه بردار قبل از درمان ممنوع است. اینکار باعث حساس شدن پوست نسبت به اشعه لیزر می‌شود.
  • مصرف دخانیات و الکل برای حداقل یک هفته قبل از درمان ممنوع می‌باشد. اینکار باعث خونریزی در حین درمان می‌شود.

نکات بلافاصله بعد از لیزر فوتونا

پس از آموزش طرز استفاده از لیزر فوتونا باید بدانید بلافاصله پس از آن که این درمان، چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت دوران نقاهت این روش بسیار ساده است و تنها با رعایت برخی از نکات می‌توانید از ایجاد عوارض سنگین جلوگیری کنید.

نکات بلافاصله بعد از لیزر فوتونا

با اینکه مهمترین عارضه این روش قرمزی و التهاب پوست پس از درمان است، بهتر است از افزایش این عارضه جلوگیری نمایید. شما می‌توانید با رعایت نکات زیر به بهبودی سریع عوارض پس از لیزر فوتونا کمک کنید:

  • سعی کنید داروهایی که پزشک پس از درمان تجویز کرده است را به موقع مصرف نمایید.
  • استفاده از کمپرس سرد می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش التهابات داشته باشد. اینکار را طبق دستور پزشک انجام دهید.
  • از آنجایی که لایه برداری سطحی باعث خشک شدن پوست می‌شود. بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • انجام فعالیت‌های سنگین و حرکات ورزشی بلافاصله پس از درمان ممنوع است.
  • با خواب درست می‌توانید از افزایش عوارض جلوگیری کنید.
  • از لمس کردن و فشار دادن محل درمان خودداری نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.