جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

پوست انسان در سنین پیری دچار مشکلاتی می‌شود که اعتماد به نفس افراد تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. مهم‌ترین علت این مشکلات کمبود موادی مانند کلاژن و الاستین در پوست می‌باشد. از سنین میانسالی نشانه‌هایی از پیری پوست روی صورت نمایان می‌شود. این نشانه‌ها تا پیری ادامه دارد، به طوری که پوست صورت دچار افتادگی در نقاط مختلف شده و خطوط روی صورت تبدیل به چین و چروک می‌شوند. رفع پیری پوست و حفظ جوانی یکی از دغدغه‌های مهم افراد در طول زندگی است که در جهت آن اقدام‌های بسیاری انجام می‌دهند. یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت روش لیزر فوتونا می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره جوانسازی صورت با لیزر فوتونا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فوتونا چیست؟

پیش از آنکه به توضیح جوانسازی صورت با لیزر فوتونا بپردازیم باید بدانید فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت فوتونا به معنای سطح پوست می‌باشد. درمان مشکلات سطحی پوست با استفاده اشعه لیزر، لیزر فوتونا نام دارد. همانطور که گفته شد کاهش موادی مانند کلاژن و الاستین در ساختار پوست باعث بروز مشکلات بسیاری در آن می‌شود.

در روش لیزر فوتونا پزشکان متخصص پوست با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست باعث تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین در ساختار پوست می‌شوند. زمانی که اشعه لیزر به سطح پوست می‌تابد، رنگدانه های پوست را هدف قرار می‌دهد. جذب انرژی لیزر توسط رنگدانه ها باعث ایجاد گرما در لایه میانی و تحریک سلول‌های کلاژن ساز می‌شود. لیزر فوتونا یک دستگاه بی نظیر برای رفع مشکلات پوستی محسوب می‌شود که دارای کاربردهای بسیاری می‌باشد. از کاربردهای روش لیزر فوتونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیفت پوست در ناحیه صورت
  • رفع چین و چروک‌های نواحی مختلف صورت
  • برطرف کردن جای جوش، آکنه و اسکار
  • از بین بردن چروک روی گردن
  • رفع خطوط خنده و اخم روی صورت
لیزر فوتونا چیست؟
جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

جوانسازی 4 بعدی لیزر فوتونا

همانطور که گفته شد جوانسازی صورت با لیزر فوتونا یکی از کاربردهای محبوب این روش در میان مردم می‌باشد. این کاربرد لیزر فوتونا که به جوانسازی 4 بعدی شناخته می‌شود، امروزه دارای متقاضیان بسیاری است و می‌توان آن را یکی از امن‌ترین روش‌های جوانسازی معرفی کرد.

لیزر فوتونا از دو اشعه لیزر مختلف تشکیل شده است. در طول جوانسازی 4 بعدی پزشکان این دو اشعه لیزر را به سطح پوست تابیده و باعث افزایش حجم، رفع چین و چروک و برطرف کردن لک‌های ناشی از پیری می‌پردازند. این روش جوانسازی تنها روشی است که در آن درمان در سطح پوست و داخل بافت دهان انجام می‌شود. در ادامه مطلب به توضیح مراحل این روش خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جوانسازی

مراحل جوانسازی 4 بعدی صورت با لیزر فوتونا

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که چرا به جوانسازی صورت با لیزر فوتونا جوانسازی 4 بعدی گفته می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت علت این نامگذاری تعداد مراحل این روش می‌باشد. در این روش پزشکان با انجام 4 مرحله به جوانسازی پوست صورت شما می‌پردازند. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

  1. در اولین مرحله از این روش پزشکان با تابیدن اشعه لیزر از داخل بافت دهان به گرمادهی پرداخته و باعث انقباض کلاژن‌ها می‌شوند. این مرحله باعث سفت شدن پوست در ناحیه خط خنده می‌شود.
  2. در دومین مرحله از روش جوانسازی 4 بعدی پزشکان با تأثیر بر لایه‌های زیرین پوست به تکمیل مرحله اول پرداخته و استحکام پوست را به آن بازمی گردانند. این مرحله به علت شباهت به لیزر موهای زائد برای مردان توصیه نمی‌شود.
  3. در سومین مرحله گرمادهی از روی سطح پوست انجام می‌شود. این گرمادهی با هدف عمق پوست انجام شده و باعث تحریک کلاژن سازی در لایه‌های زیرین پوست می‌شود. در نهایت این مرحله باعث حجم دهی و فرمدهی به پوست می‌شود.
  4. در آخرین مرحله از جوانسازی 4 بعدی صورت، لایه برداری انجام می‌شود. در این مرحله اشعه لیزر به سطح پوست تابیده و با از بین بردن یک لایه نازک از پوست به رفع لک‌های پوستی می‌پردازد. این مرحله شفافیت و شادابی دوران جوانی را به پوست بازمی گرداند.
مراحل جوانسازی 4 بعدی صورت با لیزر فوتونا
جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

مزایای جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

تمام روش‌های جوانسازی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. مردم با در نظر گرفتن این مزایا و معایب به انتخاب یکی از آن‌ها می‌پردازند. روش جوانسازی صورت با لیزر فوتونا دارای مزیت‌های بسیاری است و همین مسئله باعث جلب نظر بسیاری از مردم به این روش شده است. یکی از مهمترین مزایای این روش غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد. در این روش هیچگونه برش و جراحی در پوست صورت انجام نشده و همین موضوع باعث کوتاه شدن دوران نقاهت می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به زندگی روزمره خود بازگردید. درصد رضایتمندی افراد از این روش بسیار بالا بوده و تاثیرگذاری سریع آن باعث شده است تا بیشتر خانم‌ها به جوانسازی پوست با استفاده از لیزر فوتونا بپردازند. البته تنوع کاربرد لیزر فوتونا را نمی‌توان نادیده گرفت. لیزر فوتونا یک روش درمانی بسیار پرکاربرد در زمینه‌های مختلف پوستی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جوش فعال

نکات قبل از جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

روش‌های لیزردرمانی روش‌های خاصی برای درمان مشکلات پوستی هستند. بنابراین پزشکان پیش از آنکه به جلسه درمان مراجعه کنید نکاتی را به شما توصیه می‌کنند که در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است درمان بی تأثیر شود. نکاتی که باید قبل از جوانسازی صورت با لیزر فوتونا رعایت کنید به شرح زیر می‌باشند:

  • مشورت با پزشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینکار می‌توان شما را از نوع درمان مطلع کرده و نگرانی‌های شما را کاهش دهد.
  • تعیین زمان درست برای درمان بسیار مهم است. سعی کنید مناسب‌ترین زمان را برای درمان انتخاب کنید.
  • پوست صورت شما پیش از درمان نباید هیچ التهابی داشته باشد. بنابراین سعی کنید پیش از درمان از ملتهب کردن پوست خود بپرهیزید.
  • پیش از درمان باید از نور مستقیم آفتاب دوری کرده و به هیچ عنوان پوست صورت خود را برنزه نکنید.
  • از لیزر موهای زائد صورت خود پیش از لیزر فوتونا خودداری کنید. اینکار باعث التهاب پوست صورت شما می‌شود.
  • قبل از درمان باید بدانید مراحل لیزر فوتونا لذتبخش نبوده و ممکن است با درد همراه باشد.
نکات قبل از جوانسازی صورت با لیزر فوتونا
جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

اهمیت مراقبت بعد از جوانسازی صورت با لیزر فوتونا

پس از آنکه از جلسه جوانسازی صورت با لیزر فوتونا بازگشتید باید به انجام برخی مراقبت‌ها بپردازید. با اینکه این روش یک روش غیرتهاجمی است و نیاز به مراقبت خاصی بعد از درمان ندارد، اما رعایت برخی نکات باعث رفع سریع عوارض می‌شود. همانطور که می دانید التهاب و قرمزی پوست از رایج‌ترین عوارض جوانسازی 4 بعدی می‌باشند. شما می‌توانید برای کاهش این عوارض و مشاهده سریعتر نتایج به انجام مراقبت‌های زیر بپردازید:

  • رژیم غذایی از مهمترین موارد پس از درمان با لیزر فوتونا می‌باشد. سبزیجات و مرکبات دارای میزان بسیاری امگا 3 بوده و مصرف این مواد می‌تواند تأثیر بسیاری در افزایش شادابی پوست داشته باشد.
  • بسیاری از افراد در دنیای امروز خواب کافی ندارند. این مشکل باعث کاهش طراوت و از بین رفتن جوانی پوست آن‌ها می‌شود. پس از درمان با لیزر فوتونا باید حداکثر 8 ساعت در طول شبانه روز بخوابید. چرت‌های کوتاه در طول روز نیز می‌تواند تأثیر بسیاری در جوانسازی داشته باشد.
  • انجام حرکت‌های ورزشی پس از درمان می‌تواند باعث افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به پوست شود. ورزش شادابی و طراوت پوست را افزایش می‌دهد.
  • مصرف حداکثر 8 لیوان آب در طول روز باعث هیدراته کردن پوست می‌شود. افزایش رطوبت پوست باعث شادابی بیشتر صورت می‌شود.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.