لیزر فوتونا برای جوش فعال

لیزر فوتونا برای جوش فعال

لیزر فوتونا برای جوش فعال مبحثی است که در این مقاله به آن میپردازیم.انسان در دوران بلوغ به علت تغییرات هورمونی دچار مشکلات بسیاری می‌شود که یکی از رایج‌ترین آن‌ها جوش‌های دوران بلوغ می‌باشند. این جوش‌ها شاید پس از دوران بلوغ از بین بروند اما جای آن‌ها تا پایان عمر همراه انسان خواهد بود. البته برخی از افراد تا سنین بالا جوش می‌زنند که علت آن معمولاً تجمع چربی و بسته شدن منافذ پوستی می‌باشد. به طور کلی جوش‌ها ظاهر ناخوشایندی در صورت ایجاد کرده و باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شوند. از بین بردن جوش و جای جوش از زمان گذشته یکی از دغدغه‌های مردم بوده است. به طوری که روش‌های متعددی را برای آن ایجاد کرده‌اند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان با استفاده از اشعه لیزر فوتونا به درمان این مشکل پرداخت. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره روش لیزر فوتونا برای جوش فعال ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روش جوانسازی لیزر فوتونا

پیش از آنکه به توضیح کاربرد روش لیزر فوتونا برای جوش فعال بپردازیم باید بدانید لیزر فوتونا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این روش در واقع یک روش لیزردرمانی برای جوانسازی پوست است که با استفاده از دستگاه فوتونا انجام می‌شود. در این روش پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به پوست صورت به رفع مشکلات آن می‌پردازند.

فوتونا به معنای سطح پوست بوده و در لیزر فوتونا پزشکان اشعه لیزر را که دارای طول موج خاصی است به سطح پوست صورت می‌تابند. پس از برخورد اشعه به سطح پوست، سلول‌های کلاژن ساز درون بافت پوست تحریک شده و این موضوع باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود. این روش شباهت بسیاری به لیزر موهای زائد داشته و به همین دلیل بیشتر خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند.

روش جوانسازی لیزر فوتونا

لیزر فوتونا 4 بعدی برای جوش فعال

به لیزر فوتونا لیزر جوانسازی 4 بعدی صورت نیز گفته می‌شود. بسیاری از افراد علاوه بر کاربرد لیزر فوتونا برای جوش فعال، از این روش برای رفع مشکلات پوستی خود مانند چین و چروک، افتادگی و لکه‌ها نیز استفاده می‌کنند. مراحل جوانسازی 4 بعدی صورت به شرح زیر می‌باشد:

  1. در مرحله اول این روش پزشکان با استفاده از اشعه لیزر به گرمادهی از داخل بافت دهان می‌پردازند. گرمادهی از داخل بافت دهان باعث تحریک کلاژنسازی و رفع خط خنده می‌شود.
  2. در مرحله دوم تأثیر اشعه لیزر روی لایه‌های میانی باعث تثبیت مرحله اول می‌شود. این مرحله به علت برداشت موهای زائد معمولاً برای آقایان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
  3. در مرحله سوم گرمادهی به عمیق پوست از روی سطح پوست انجام می‌شود. این مرحله به فرم دهی و رفع افتادگی پوست می‌پردازد.
  4. آخرین مرحله جوانسازی 4 بعدی پوست مرحله لایه برداری است. در این مرحله پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست به حذف لایه سطحی آسیب دیده پوست می‌پردازند. اینکار باعث‌ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود.

درمان جوش‌های فعال با استفاده از لیزر فوتونا معمولاً با استفاده از لایه برداری انجام می‌شود. در ادامه به توضیح نحوه انجام این روش می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جای بخیه

نحوه انجام لیزر فوتونا برای جوش فعال

یکی از قطعی‌ترین درمان برای جوش‌ها روش لیزر فوتونا می‌باشد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که هیچ یک از روش‌های درمان این مشکل به اندازه لیزر فوتونا برای جوش فعال مؤثر نیست. از آنجایی که لیزر فوتونا دارای دو طول موج مختلف اربیوم و ان دی یاگ می‌باشد، توانایی بسیاری در از بین بردن جوش‌ها دارد. این روش مدرن با استفاده از جدیدترین تکنولوژی به ترکیب این دو طول موج پرداخته و باعث شفافیت و طراوت پوست صورت شما می‌شود.

لیزر فوتونا در واقع جدیدترین روش برای از بین بردن جوش‌های فعال و جای جوش می‌باشد. جوانسازی 4 بعدی این لیزر به کلاژنسازی عمقی و لایه برداری سطحی پوست پرداخته و در نهایت موجب برطرف شدن جوش‌ها می‌شود.

نحوه انجام لیزر فوتونا برای جوش فعال

نتایج لیزر فوتونا برای جوش فعال

همانطور که گفته شد استفاده از لیزر فوتونا برای جوش فعال تأثیر بسیاری در از بین بردن جوش‌ها داشته و همچنین جای جوش‌های دوران بلوغ را نیز از بین خواهد برد. شما پس از درمان با لیزر فوتونا نتایج فوق العاده ای را مشاهده می‌کنید. یکی از نتایج این روش بازگشت خاصیت ارتجاعی پوست می‌باشد. همانطور که می دانید پوست از سنین میانسالی شل شده و این موضوع باعث افتادگی آن در برخی از نواحی مانند پلک‌ها می‌شود.

همچین لیزر فوتونا علاوه بر رفع جوش‌ها، چین و چروک‌های پوست را نیز برطرف کرده و صورتی جوان، شفاف و شاداب را به شما هدیه می‌دهد. از بین رفتن خطوط عمیق پیشانی، خط لبخند و اخم از دیگر نتایج درمان جوانسازی 4 بعدی با لیزر فوتونا می‌باشد.

مزایای لیزر فوتونا برای جوش فعال

با اینکه روش‌های متعددی برای از بین بردن جوش و جای جوش وجود دارد اما بسیاری از مردم به استفاده از لیزر فوتونا برای جوش فعال می‌پردازند. علت محبوبیت این روش در میان مردم مزایای بی نظیر آن است. لیزر فوتونا تاثیرات بی نظیری روی پوست داشته و می‌تواند بهترین نتایج را در کمترین زمان رقم بزند. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی بوده و بدون برش و جراحی به رفع مشکلات پوستی شما می‌پردازد.
  • این روش برای افرادی که از جراحی و عوارض آن می‌ترسند، بسیار مناسب است.
  • دوران نقاهت لیزر فوتونا بسیار کوتاه است. به طوری که شما می‌توانید بلافاصله پس از جراحی به زندگی روزمره خود بازگردید.
  • نتایج این روش دارای درصد رضایتمند بالایی است. به همین دلیل بسیاری از مردم به استفاده از آن روی آورده‌اند.
  • جوانسازی 4 بعدی این روش دارای کاربردهای بسیاری است و شما با این درمان می‌توانید به رفع بسیاری از مشکلات بپردازید.

مزایای لیزر فوتونا برای جوش فعال

ماندگاری لیزر فوتونا برای جوش فعال

به طور کلی لیزر فوتونا یا جوانسازی 4 بعدی پوست صورت به مدت 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد. اگر قصد دارید از لیزر فوتونا برای جوش فعال استفاده کنید باید بدانید این روش نمی‌تواند به صورت دائمی به حذف جوش‌های فعال شما بپردازد.

از آنجایی که پوست شما به علت تجمع چربی دچار جوش شده است، احتمال بازگشت جوش‌ها بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است پس از مدت نهایتاً 2 سال از درمان به تمدید آن بپردازید. البته نباید این نکته را فراموش کنید، اگر برای از این روش برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌کنید نباید نگران بازگشت آن باشید. زیرا این روش شما را برای همیشه از جای جوش‌های دوران بلوغ خلاص می‌کند.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای ترک پوستی

نکات بعد از لیزر فوتونا برای جوش فعال

بسیاری از پزشکان بر این باورند که استفاده از لیزر فوتونا برای جوش فعال تنها قسمتی از درمان است و شما برای دریافت نتیجه بهتر از درمان باید نکاتی را رعایت کنید. عدم توجه به توصیه‌های پزشک احتمال بروز عوارض را بالا برده و باعث عدم تسریع در بهبودی می‌شود. مراقبت‌هایی که پس از درمان با لیزر فوتونا توصیه می‌شود به شرح زیر می‌باشند:

  • مصرف امگا 3 به عنوان یک اسید چرب دارای پروتئین تأثیر بسیاری در تسریع بهبودی پوست شما خواهد داشت. استفاده از سبزیجات و مرکبات به عنوان منبع امگا 3 می‌تواند بسیار کاربردی باشد.
  • داشتن خواب مناسب باعث‌ترمیم بهتر بافت‌های پوست می‌شود. خواب شبانه شما باید حداکثر 8 ساعت باشد. تأثیر چرت‌های کوتاه روزانه در سلامت پوست بسیار زیاد است.
  • ورزش کردن تأثیر بسیاری در طراوت و شادابی پوست شما دارد. انجام فعالیت‌های ورزشی سبک در طول روز باعث گردش خون بهتر و ترمیم سریع‌تر پوست می‌شود.
  • سعی کنید در طول روز 8 لیوان آب بنوشید. مصرف آب باعث حفظ رطوبت و طراوت پوست شما می‌شود.