جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر فوتونا برای جوانسازی

لیزر فوتونا برای جوانسازی

زیبایی مسئله‌ای بسیار مهم برای انسان امروز است و تا کنون روش‌های متنوعی برای آن ایجاد شده است. یکی از روش‌های زیباسازی، حفظ جوانی و شادابی پوست می‌باشد. همانطور که می دانید پوست از سنین میانسالی دچار مشکلاتی می‌شود که به مجموع این مشکلات پیری پوست گفته می‌شود. پیری پوست یک مشکل گریزناپذیر در زندگی انسان است که با وجود روش‌های مختلف جوانسازی پوست نیز اتفاق می افتد. اما به تأخیر انداختن این فرآیند می‌تواند تأثیر بسیاری در زیبایی افراد در سنین میانسالی و پیری داشته باشد. یکی از روش‌های جوانسازی پوست استفاده از اشعه لیزر برای اینکار می‌باشد که به آن لیزر فوتونا گفته می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره لیزر فوتونا برای جوانسازی ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فوتونا چیست؟

پیش از آنکه به توضیح کاربرد لیزر فوتونا برای جوانسازی بپردازیم باید بدانید لیزر فوتونا چیست؟ فوتونا در واقع به معنای سطح پوست بوده و لیزر فوتونا به معنای استفاده از اشعه لیزر برای سطح پوست می‌باشد. در این روش پزشکان اشعه لیزر را به سطح پوست تابیده و با نفوذ این اشعه به لایه زیرین پوست باعث رفع مشکلات پوستی می‌شوند. یکی از مهمترین مواد در ساختار پوست کلاژن می‌باشد.

وظیفه کلاژن حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و حجم دهی به آن می‌باشد. اما این ماده در سنین میانسالی دچار کاهش شده و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی مانند چین و چروک و افتادگی در نقاط مختلف پوست می‌شود. با استفاده از لیزر فوتونا می‌توان سلول‌های سازنده کلاژن در لایه زیرین پوست را تحریک کرده و طراوت و شادابی را به پوست بازگرداند. از کاربردهای این روش بی نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لایه برداری سطحی پوست صورت
  • رفع چین و چروک‌های نقاط مختلف پوست
  • رفع خطوط عمیق و سطحی صورت مانند خط اخم و خنده
  • رفع جای زخم، جوش و آکنه
  • برطرف کردن ترک‌های پوستی
  • لیفت صورت

لیزر فوتونا چیست؟

مراحل لیزر فوتونا برای جوانسازی

یکی از مهمترین کاربردهای لیزر فوتونا استفاده از آن برای جوانسازی می‌باشد که به آن جوانسازی 4 بعدی نیز گفته می‌شود. استفاده از لیزر فوتونا برای جوانسازی یکی از کاربردهای محبوب در میان مردم است که دارای نتایج بسیار خوبی می‌باشد. این روش دارای مراحل زیر می‌باشد:

  1. مرحله اول: در اولین مرحله از این روش پزشکان با تابیدن اشعه لیزر از داخل بافت دهان به گرمادهی به پوست می‌پردازند. اینکار باعث انقباض کلاژن‌ها، لیفت پوست و برطرف شدن خط خنده می‌شود.
  2. مرحله دوم: در این مرحله پزشکان اشعه لیزر را به سطح پوست تابیده با تاثیرگذار روی لایه زیرین پوست باعث استحکام و بازگشت خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. این مرحله به دلیل لیزر موهای زائد برای مردان انجام نمی‌شود.
  3. مرحله سوم: هدف از این مرحله فرم دهی به پوست و تکمیل فرآیند درمان مراحل اول و دوم می‌باشد. در این مرحله با انتقال گرما به اعماق پوست باعث لیفت و حجم دهی به پوست می‌شوند.
  4. مرحله نهایی: آخرین مرحله از جوانسازی 4 بعدی با لیزر فوتونا مرحله لایه برداری سطحی می‌باشد. در این مرحله اشعه لیزر به از بین بردن لایه سطحی پوست پرداخته و اینکار بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می‌نماید.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جوش فعال

عوارض لیزر فوتونا برای جوانسازی

یکی از مهمترین موضوعات هنگام استفاده از یک روش جوانسازی، بررسی عوارض آن می‌باشد. بدون شک تمام روش‌های جوانسازی دارای عوارض خاص خود هستند. در صورتی که یک روش بدون عوارض اعلام شود باید به آن روش شک کرده و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

بنابراین روش لیزر فوتونا برای جوانسازی نیز دارای عوارضی است که یکی از مهمترین آن قرمزی و التهاب پوست می‌باشد. زمانی که اشعه لیزر به سطح پوست تابیده می‌شود، گرمای ناشی از برخورد اشعه به سطح پوست، باعث قرمزی و التهاب در محل لیزردرمانی می‌شود که پس از چند ساعت برطرف می‌شود.

همچنین این روش دارای مقدار کمی درد است و شما باید خود را برای این موضوع آماده کنید. بیشتر افراد پس از لیزر فوتونا به علت لایه برداری، دچار خشکی پوست می‌شوند. این عارضه بسیار طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز به طور کامل برطرف می‌شود. توجه داشته باشید که عوارض این روش نسبت به رنگ و جنس پوست متفاوت بوده و هر فرد ممکن است عوارض مختلفی را تجربه کند.

مزایای لیزر فوتونا برای جوانسازی

مزایای کاربرد لیزر فوتونا برای جوانسازی باعث شده است تا بسیاری از افراد به استفاده از آن روی آورند. یکی از مهمترین مزایای این روش غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد. این روش بدون هیچگونه برش و خونریزی به جوانسازی و رفع مشکلات پوستی شما می‌پردازد. همچنین غیرتهاجمی بودن این روش باعث کوتاه شدن دوران نقاهت شده است.

مزایای لیزر فوتونا برای جوانسازی

به طوری که شما می‌توانید بلافاصله پس از لیزردرمانی به زندگی روزمره خود بازگشته و به کارهای خود بپردازید. البته انجام برخی از مراقبت‌ها اهمیت دارد که در مطالب بعد به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. از دیگر مزایای این روش می‌توان به درصد رضایتمندی بالای آن اشاره کرد. شما می‌توانید نتایج مطلوب خود را از این درمان به‌دست آورده و باعث جوانسازی و افزایش طراوت پوست خود شوید.

نکات قبل از لیزر فوتونا برای جوانسازی

پیش از آنکه به انجام لیزر فوتونا برای جوانسازی بپردازید باید نکاتی را رعایت نمایید. عدم رعایت این نکات می‌تواند باعث بی نتیجه شدن لیزردرمانی شود. بنابراین پزشکان مراقبت‌های زیر را قبل از انجام لیزر فوتونا توصیه می‌کنند:

  • آفتاب گرفتن به مدت حداقل یک ماه قبل از لیزر فوتونا ممنوع است. رفتن به سولار و گرفتن حمام آفتاب می‌تواند باعث عدم اثرگذاری اشعه لیزر روی پوست شما شود.
  • اگر از داروی خاصی استفاده کرده و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتماً با پزشک خود در اینباره مشورت نمایید.
  • در صورت داشتن سابقه تبخال یا عفونت فعال در ناحیه درمان سریعاً با پزشک خود مشورت نمایید. در این صورت باید یک هفته قبل از لیزر فوتونا از داروهای پیشگیری استفاده نمایید.
  • مصرف آسپیرین به مدت سه روز قبل از درمان ممنوع است. برای قطع مصرف آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: لیزر جوانسازی فوتونا

اقدامات بعد از لیزر فوتونا برای جوانسازی

پس از آنکه به انجام مراحل جوانسازی 4 بعدی با لیزر فوتونا پرداختید، پزشکان مراقبت‌هایی را به شما توصیه می‌کنند. در صورت عدم رعایت این مراقبت‌ها، احتمال طولانی شدن عوارض بسیار زیاد می‌شود. بنابراین سعی کنید به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید. اقداماتی که باید بعد از لیزر فوتونا برای جوانسازی انجام شود به شرح زیر هستند:

  • به مدت 24 ساعت از برخورد مواد شیمیایی به پوست خود جلوگیری کنید. شستشوی محل درمان با مواد شوینده شیمیایی ممنوع است.
  • پزشکان برای عارضه رفع خشکی پوست حاصل از درمان، کرم‌هایی را به شما تجویز می‌کنند. کرم زینک اکساید و کرم ترمیمی را به درستی و در زمان مشخص استفاده کنید.
  • به مدت 24 ساعت از رفتن به حمام و یا انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری نمایید.
  • پزشکان توصیه می‌کنند به مدت 48 ساعت از آرایش کردن صورت خود بپرهیزید.
  • از کرم‌های مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست استفاده نمایید.
  • به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت اجبار سعی کنید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایید.

اقدامات بعد از لیزر فوتونا برای جوانسازی

مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند تأثیر بسیاری در تسریع بهبودی پوست داشته باشد. شما می‌توانید با مصرف مرکبات و سبزیجات به عنوان منبع امگا 3 به ترمیم پوست خود بپردازید. همچنین خواب کافی می‌تواند تأثیر بسیاری درترمیم مشکلات پوستی داشته باشد. از مراقبت‌های لازم بعد از لیزر فوتونا برای جوانسازی می‌توان به مصرف 8 لیوان آب در طول روز اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.