جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

سنین پیری برای انسان دردسرها  و مشکلات بسیاری را به همراه دارد. یکی از این مشکلات پیری پوست است که باعث کاهش زیبایی و از بین رفتن طراوت صورت می‌شود. در سنین بالا پوست با کاهش یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده خود یعنی کلاژن روبرو می‌شود. کاهش این ماده بخصوص در پوست صورت باعث بروز مشکلاتی مانند افتادگی، کاهش حجم و عمیق شدن خطوط و چین و چروک‌ها می‌شود. بسیاری از پزشکان در طول سال‌ها تلاش کرده و روش‌های مختلفی را برای جوانسازی پوست ایجاد کرده‌اند تا طراوت و شادابی را به چهره مردم برگردانند. امروزه جوانسازی پوست با استفاده از روش‌هایی سریع و کم تهاجمی انجام می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید:انواع خدمات زیبایی پوست

بهترین زمان برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

همانطور که گفته شد، در سنین بالا مشکلات بسیاری به سراغ پوست می‌آیند. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد ایجاد می‌شود این است که چه زمانی بهترین زمان برای جوانسازی پوست می‌باشد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت اگر قصد دارید از بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت استفاده کنید ابتدا باید علائم مشکلات پوستی روی صورت شما نمایان شده باشد. به طور کلی زمانی که پوست با شریط زیر روبرو شود بهترین زمان برای استفاده از روش‌های جوانسازی می‌باشد:

  • زمانی‌که در بافت پوست تغییراتی ایجاد شده و یا بافت تخریب شده باشد. این مشکل معمولاً در زمان افزایش و یا کاهش سریع وزن ایجاد می‌شود.
  • وقتی روی پوست اثرات زخم‌ها و بریدگی‌ها باقی می‌ماند.
  • روی پوست لکه‌های تیره و روشن ایجاد شده باشد.
  • افزایش چین و چروک‌ها و پیری پوست

در ادامه مطلب به توضیح دلایل ایجاد چین و چروک روی پوست خواهیم پرداخت.

بهترین زمان برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

دلایل استفاده از بهترین روش برای جوانسازی صورت

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که دلایل استفاده از بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به طور کلی مهم‌ترین دلیل این کار ایجاد چین و چروک در صورت است. دلایل ایجاد چین و چروک‌ها در صورت نیز به شرح زیر می‌باشد:

  1. افزایش سن:

    همانطورکه پیش از این گفته‌شد افزایش سن مهم‌ترین دلیل ایجاد چین و چروک‌ها درصورت است. همزمان با بالا رفتن سن انسان پوست نیز جوانی و طراوت خود را از دست می‌دهد. لذا خطوطی که حاصل حرکت عضلات هستند تبدیل به چین و چروک‌های عمیقی می‌شوند.

  2. اشعه فرابنفش:

    ازنظر پزشکان‌متخصص‌پوست مهم‌ترین عاملی‌که باعث ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس روی پوست‌صورت می‌شود قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش است. مهم‌ترین منبع آن نور خورشید می‌باشد. در صورتی‌که بدون استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید احتمال افزایش چین و چروک‌ها زیاد می‌شود.

  3. مصرف دخانیات:

    مصرف سیگار یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش کلاژن در پوست و افتادگی آن می‌باشد. سیگار کشیدن می‌تواند روند کاهش‌کلاژن را سرعت ببخشد.

  4. حالت‌های تکراری:

    تکرار حرکاتی مانند لبخندزدن و یا اخم کردن باعث ایجاد چین‌و چروک‌ها در صورت و عمیق‌شدن آن‌ها می‌شود.

در ادامه مطلب به توضیح چند روش مدرن جوانسازی پوست خواهیم پرداخت.

هایفوتراپی بهترین روش برای جوانسازی صورت

در زمان گذشته بیشتر روش‌های جوانسازی پوست صورت با جراحی عمومی همراه بود. بسیاری از مردم به علت خطرات و عوارض جراحی از استفاده از این روش‌ها خودداری می‌کردند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های غیرجراحی افزایش چشمگیری داشته و مردم نیز به دلیل ایمن بودن این روش‌ها به استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند. برای مثال هایفوتراپی را می‌توان بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت دانست. در این روش بی نظیر پزشکان با استفاده از دستگاه مخصوصی با همین نام، امواج فراصوت را به پوست شما منتقل می‌کنند. انتقال این امواج به پوست و لایه‌زیرین آن باعث می‌شود تا سلول‌های کلاژن ساز پوست تحریک شده.بدین ترتیب جوانسازی پوست آغاز می‌شود. تابیدن این امواج به پوست باعث گرم شدن لایه‌های پوست می‌شود. همزمان با بالا رفتن دمای پوست، سلول‌ها این گرما را آسیب شناسایی کرده و برای جلوگیری از این آسیب به افزایش کلاژن سازی می‌پردازند.

هایفوتراپی بهترین روش برای جوانسازی صورت

هایفوتراپی برای لایه‌های زیرین پوست بوده و هیچگونه آسیبی به سطح پوست وارد نمی‌کند. این روش با‌کشیدن پوست و کاهش چین‌و‌چروک‌ها باعث افزایش طراوت و شادابی پوست می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به کم‌هزینه بودن و نتیجه سریع آن اشاره کرد.

روش آر اف فرکشنال چیست؟

در میان روش های جوانسازی پوست روش آر اف فرکشنال بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت است. در این روش بی نظیر پزشکان با استفاده از امواج رادیویی به جوانسازی پوست شما می‌پردازند. روش آر اف فرکشنال که توانایی بسیاری در ازبین بردن چین و چروک‌های پوست دارد. این روش را می‌توان یکی از ایمن‌ترین و کم‌تهاجمی‌ترین روش‌های زیبایی دانست. عملکرد این روش شباهت بسیاری به روش هایفوتراپی دارد. با این تفاوت که در فرکشنال پوست را با استفاده از سوزن های ظریفی که دارای روکش طلا هستند سوراخ کرده و سپس امواج رادیویی را به لایه زیرین آن وارد می‌کنند. فرآیند وارد شدن این امواج به لایه زیرین باعث گرم شدن بافت‌های پوست می‌شود. درنهایت تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. این روش تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. دوران نقاهت آن بسیاری کوتاه است. در آر اف فرکشنال علاوه‌بر سفت شدن پوست، مشکلاتی مانند جای جوش، آکنه، آثار زخم ها و… از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید:روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست کدامند و چه مزایایی را دارا می‌باشند؟

کربوکسی تراپی بهترین روش برای سفتی پوست صورت

در روش‌های جوانسازی هرچه فرآیند ایمن‌تر بوده و از مواد طبیعی‌تری در آن استفاده شود، می‌توان آن را کم تهاجمی‌تر دانست. روش کربوکسی تراپی را به علت استفاده از دی اکسید کربن برای رفع مشکلات پوست می‌توان بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت در نظر گرفت. در این روش بی نظیر پزشکان مقدار مشخصی دی اکسید کربن را وارد لایه زیرین پوست می‌کنند. می دانید که بدن به صورت طبیعی به تولید دی اکسید کربن می‌پردازد. زمانی که مقدار این گاز در بدن زیاد می‌شود، بدن برای رفع این مشکل شروع به اکسیژن رسانی و خونرسانی بیشتر به بافت تحت درمان می‌کند. این‌کار باعث می‌شود تا سلول‌های کلاژن ساز در بافت مورد نظر تحریک‌ شود. در نتیجه تولید کلاژن باعث جوانسازی پوست‌صورت خواهدشد. توجه داشته باشید که تزریق دی اکسید کربن در این روش با استفاده از سوزن‌های ظریفی انجام می‌شود.

کربوکسی تراپی بهترین روش برای سفتی پوست صورت

آیا تزریق ژل بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت است؟

یکی از روش‌های کم تهاجمی جوانسازی پوست صورت روش تزریق ژل می‌باشد. اما آیا روش تزریق ژل بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت با توجه به تنوعی که در این روش وجود دارد این روش یکی از بهترین‌ها می‌باشد. دراین روش بی‌نظیر موادی طبیعی و یا مصنوعی به لایه زیرین پوست تزریق کی‌شود. این امر به حجم‌دهی و رفع چین و چروک‌های پوست می‌پردازند. همچنین در این روش ژل‌ها و یا فیلرهای مختلفی مورد استفاده قرارمی‌گیرد که یکی از بهترین آن‌ها ژل کلاژن است. زمانی که این ژل به پوست صورت تزریق می‌شود فرآیند کلاژن سازی در سلول‌ها افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود. در این روش مشکلات دیگر پوست مانند تیرگی زیر چشم، کاهش حجم گونه‌ها و افتادگی پوست نیز برطرف می‌شود.

کلا آخر

اگر قصد استفاده از روش‌های تزریقی برای جوانسازی پوست را دارید حتما پیش از شروع درمان باید با پزشکان متخصص در این زمینه مشورت کنید و از مناسب بودن این روش برای خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین توصیه می‌شود به کلینیک‌های معتبر پوست و زیبایی برای بهره‌مندی از بهترین ژل ها و پزشکان مراجعه کنید. پیشنهاد ما در این خصوص کلینیک بهدیس است.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.