جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست

روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست کدامند و چه مزایایی را دارا می‌باشند

یکی از ناراحت کننده ترین موضوعات در زندگی انسان این است که پوست همیشه به طراوت و شادابی دوران جوانی باقی نمی‌ماند و با بالا رفتن سن مشکلات بسیاری برای آن ایجاد می‌شود. یکی از مهم‌ترین مشکلات پوست در سنین پیری، کاهش کلاژن است که باعث افتادگی، ایجاد چین و چروک و کاهش حجم آن در لب‌ها و گونه‌ها می‌شود. پزشکان پوست امروزه توانسته‌اند روش‌های مختلفی را برای جوانسازی پوست ایجاد کنند. این روش‌ها معمولاً به دو دسته تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جوانسازی غیر تهاجمی پوست

همانطور که گفته‌شد روش‌های جوانسازی پوست شامل تهاجمی و غیرتهاجمی هستند. اما روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست چیست؟ در زمان گذشته پزشکان برای رفع مشکلات پوستی معمولاً از جراحی استفاده می‌کردند. از آن جایی‌که جراحی به علت زخم و خونریزی دارای دوره نقاهت زیادی است، بسیاری از مردم علاقه به استفاده از این روش‌ها نداشتند. همچنین بیشتر این روش‌ها با بیهوشی همراه است و نمی‌توان خطرات بیهوشی را نادیده گرفت. امروزه باپیشرفت علم و تکنولوژی روش‌هایی غیر جراحی برای جوانسازی پوست ایجاد شده‌است که به آن‌ها غیر تهاجمی گفته‌می‌شود. این روش‌ها برخلاف روش‌های تهاجمی به علت کم خطر بودن دارای طرفداران بسیاری است و امروزه بیشتر مردم دنیا به استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند. در ادامه به توضیح برخی از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

جوانسازی غیر تهاجمی پوست با تزریق بوتاکس

یکی از روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست که دارای محبوبیت بسیار زیادی است روش تزریق بوتاکس می‌باشد. این روش بی نظیر در واقع نوعی پیشگیری از ایجاد چین و چروک روی صورت می‌باشد. می‌دانید که مهم‌ترین عامل ایجاد خطوط روی صورت حرکت عضلات است. در روش تزریق بوتاکس متخصصین با تزریق مقدار کنترل شده‌ای از سم بوتولونیوم به‌صورت باعث ازکار افتادن عضلات آن می‌شوند. عدم حرکت عضلات باعث عدم ایجاد خطوط و رفع چین و چروک‌ها می‌شود. البته باید درنظر داشته‌باشید که اثر بوتاکس حداکثر 6 ماه بوده و پس از آن می‌توانید عضلات صورت خود حرکت دهید. برای ماندگاری اثرات بوتاکس باید هر 6 ماه به تمدید آن بپردازید.

جوانسازی غیر تهاجمی پوست با تزریق بوتاکس

جوانسازی پوست با تزریق ژل

همانطورکه گفته شد از مهم‌ترین مشکلات پیری پوست کاهش حجم آن و عمیق شدن چین و چروک‌ها می‌باشد. در صورتی که چین و چروک‌های صورت شما عمیق شده‌است می‌توانید از روش تزریق ژل استفاده نمایید. این روش یکی از بهترین روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست است که امروزه بسیاری از مردم جهان از آن استفاده می‌کنند. ژل‌ها در زمان گذشته قابل جذب نبودند اما امروزه پزشکان ژل‌های قابل جذب را به بدن تزریق می‌کنند. آن‌ها همچنین توانسته‌اند از چربی بدن برای تزریق استفاده کنند. تزریق چربی یکی از جدیدترین روش‌های تزریقی است که ایمنی بسیار بالایی داشته و تأثیر زیادی در از بین بردن چین و چروک‌ها دارد. ماندگاری اثرات ژل و چربی بین 9 ماه تا 2 سال است که این موضوع بستگی به نوع ژل دارد. از روش تزریق ژل و چربی برای فرم دهی و حجم دهی به نقاط مختلف بدن نیز استفاده می‌شود.

هایفوتراپی؛ جوانسازی غیر تهاجمی پوست

در میان روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست روش هایفوتراپی تنها روشی است که بدون تزریق و به لایه‌های زیرین پوست را دارد. این روش بی نظیر یکی از روش‌های با سابقه در پزشکی است که امروزه برای جوانسازی پوست نیز استفاده می‌شود. در هایفوتراپی پزشکان با استفاده از دستگاهی با همین نام به تولید امواج فراصوت کرده و باگذاشتن دستگاه روی پوست این امواج را به لایه زیرین پوست منتقل می‌کنند. نفوذ امواج فراصوت به لایه زیرین پوست می‌تواند باعث تحریک سلول‌های کلاژن ساز شده و در نهایت جوانسازی پوست را رقم بزند. از این روش بی‌نظیر می‌توان برای ازبین بردن چین و چروک‌های سطحی و نسبتاً عمیق، حذف جای جوش و آکنه، ازبین بردن اسکار و برطرف کردن تیرگی‌های پوستی استفاده‌کرد.
هایفوتراپی از روش‌های ایمن و بی خطر برای جوانسازی پوست بوده و افرادی که از این روش بهره می‌برند هیچگونه عوارضی را تجربه نخواهند کرد. در این روش پزشکان بدون برش، تزریق و ایجاد زخم به لایه‌های زیرین پوست شما نفوذ می‌کنند.

هایفوتراپی؛ جوانسازی غیر تهاجمی پوست

پی آر پی روش جوانسازی پوست

یکی دیگر از روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست روش پی آر پی می‌باشد. دراین روش بی‌نظیر پزشکان مقداری از خون متقاضی را گرفته و اجزای مختلف آن را جدا می‌کنند. این جداسازی توسط سانتریفیوژ انجام می‌شود. در نهایت مایع سفید رنگ پلاسما از خون جدا می‌شود. پلاسمای به‌دست آمده حاوی پلاکت‌های طبیعی است که به آن پلاسمای غنی‌شده یا پی آر پی گفته می‌شود. در روش پی آر پی این محلول به دست آمده از خون به روش‌های مختلف به زیر پوست وارد می‌شود. برای مثال می‌توان آن را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته با سوزن به پوست تزریق کرده و یا به عنوان پمادهای موضعی برای جوانسازی پوست استفاده شود. این روش بی‌نظیر به علت استفاده از مواد طبیعی داخل بدن یکی از ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست بوده و عده بسیاری از مردم به استفاده از آن روی آورده‌اند.

مزایای روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست

همانطور که می دانید هر روش جوانسازی دارای مزایای و معایب خاص خود است اما روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست به علت کم خطر بودن دارای مزایای بسیاری هستند که در ادامه مطلب توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. غیر جراحی:

    خوشبختانه هیچ‌کدام از روش‌های غیرتهاجمی نیاز به جراحی ندارند و این موضوع باعث شده‌است تا بیشتر مردم با اطمینان خاطر از این روش‌ها بهره‌ببرند. روش‌هایی که در آن جراحی عمومی انجام می‌شود دردسرهای بسیاری را برای افراد به همراه دارند. یکی از مهم‌ترین نکات منفی جراحی‌های عمومی احتمال عدم جلب رضایت بیمار از نتایج آن است که معمولاً به جز جراحی مجدد چاره‌ای برای آن وجود ندارد.

  2. دوره نقاهت کوتاه:

    اگر بخواهیم مهم‌ترین مزیت روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست را بیان کنیم باید به کوتاه بودن دوره نقاهت اشاره کنیم. زمانی که یک روش با جراحی عمومی همراه است دوره نقاهت طولانی بوده و نیاز به مراقبت‌های سختی برای بعد از عمل وجود دارد. در صورتی که شما پس از انجام روش‌های غیرتهاجمی می‌توانید به زندگی روزمره خود برگشته و تنها با رعایت تعداد محدودی از مراقبت‌ها به نتیجه مطلوب خود برسید. این موضوع به حدی است که حتی در برخی از روش‌ها نیازی به دوره نقاهت و مراقبت وجود ندارد.

  3. کاهش عوارض:

    مطمئناً بیشتر شما با عوارض‌های خطرناک جراحی و بیهوشی آشنایی دارید. این در حالتی است که روش‌های غیرتهاجمی میزان عوارض را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. روش‌های تهاجمی با ایجاد آسیب‌های جدی در پوست به جوانسازی می‌پردازند و اثرات زخم‌ها و بخیه‌های آن‌ها تا مدت‌ها روی پوست باقی می‌ماند. تا جایی که شما برای برطرف کردن جای این زخم‌ها باید از روش‌های غیرتهاجمی مانند هایفوتراپی استفاده کنید.

مزایای روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست

دیگر مزایا

از دیگر مزیت‌های روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست می‌توان به هزینه‌های کمتر اشاره کرد. بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین جراحی‌های پوست را نداشته و ترجیح می‌دهند از روش کم هزینه‌تری استفاده کنند. همچنین شما پس از انجام روش‌های غیرتهاجمی می‌توانید درفاصله زمانی کم و حتی بلافاصله نتایج را مشاهده کنید. این در صورتی است که نتایج بیشتر روش‌های تهاجمی تا پس از دوره نقاهت قابل مشاهده نیست.

اگر درحال خواندن این مطلب هستید بدون شک قصد دارید که از یکی از روش‌های غیرتهاجمی جوانسازی پوست استفاده نمایید. از این رو توصیه ما به شما عزیزان این است که با درنظر گرفتن شرایط خود بهترین و مناسب‌ترین روش را انتخاب کرده و حتما پیش از شروع به درمان با پزشک متخصص مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:جوان سازی پوست | معرفی بهترین روش ها

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.