جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

کربوکسی تراپی دور چشم

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

در دنیای امروز انسان در معرض مشکلات و استرس‌ها قرار گرفته‌است. سبک زندگی بسیاری از افراد باعث بروز مشکلات زیادی برای آن‌ها می‌شود. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای انسان ایجاد می‌شود پیری زودرس پوست می‌باشد. همانطور که می دانید پوست انسان همیشه شادابی و زیبایی جوانی را نداشته و به مروز زمان با از دست دادن کلاژن دچار مشکل می‌شود. اولین ناحیه‌ای که پیری پوست روی آن تأثیر می‌گذارد صورت است. چین و چروک‌هایی که دور چشم ایجاد می‌شود حاصل شل شدن و افتادگی پوست هستند. پزشکان توانسته‌اند روش‌های مختلفی را برای رفع مشکلات پوست ایجاد کنند که یکی از بهترین آن‌ها کربوکسی تراپی می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کربوکسی تراپی دور چشم ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی پلک | معرفی روش ها و نکات

کربوکسی تراپی چیست؟

پیش از آن که به توضیح روش کربوکسی تراپی دور چشم بپردازیم باید بدانید کربوکسی تراپی چیست؟ این روش یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست می‌باشد که امروزه بسیاری از مردم به آن روی آورده‌اند. در کربوکسی تراپی پزشکان از واکنش بدن برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌کنند. در این روش پزشکان مقدار مشخصی گاز کربن دی اکسید به زیر پوست بیمار تزریق می‌کنند. تزریق این کربن دی اکسید باعث کاهش اکسیژن در بافت مورد نظر شده و بدن برای جبران آن شروع به خونرسانی به ناحیه تحت درمان می‌کند. شاید با شنیدن تزریق کربن دی اکسید به بدن احساس ترس کنید اما باید بدانید نیازی به نگرانی نیست. زیرا بدن به صورت طبیعی دارای کربن دی اکسید است و این گاز به مرور زمان در سنین پیری بیشتر می‌شود. بنابراین روش کربوکسی تراپی یک روش کم تهاجمی و بی خطر می‌باشد. توجه داشته باشید مقدار گاز کربن دی اکسیدی که به زیر پوست بیمار تزریق می‌شود توسط پزشک مشخص می‌شود.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

روش کربوکسی تراپی دور چشم به معنای تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست در ناحیه دور چشم‌ها می‌باشد. هدف از این روش رفع مشکلات دور چشم از جمله خطوط پنجه کلاغی، چین و چروک‌های روی پلک‌ها و ترمیم بافت پوست در این ناحیه است. در این روش پزشکان میزان تزریق گاز کربن دی اکسید را با استفاده از یک دستگاه می‌سنجند. پس از آن که مقدار گاز کربن دی اکسید به بیش از حد مجاز برسد، بدن احساس کمبود اکسیژن کرده و برای ترمیم بافت مورد نظر شروع به خونرسانی می‌کند. افزایش جریان خون باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی در بافت تحت درمان شده و در نتیجه باعث‌ ترمیم و رفع مشکلات می‌شود.

می‌دانید که مشکلات پوستی معمولاً در سنین میانسالی آغاز می‌شوند. زمانی که به سن سی سالگی می‌رسید سطح اکسیژن پوست شما کاهش یافته و این موضوع در سن 40 سالگی بیشتر نیز می‌شود. زمانی که پوست اکسیژن کافی دریافت نکند مشکلات بسیاری در آن ایجاد می‌شود. در روش کربوکسی تراپی پزشکان باعث افزایش اکسیژن در پوست شما می‌شوند.

بیشتر بخوانید:بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

چه افرادی به کربوکسی تراپی دور چشم نیاز دارند؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که چه افرادی به کربوکسی تراپی دور چشم نیاز دارند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مطمئناً افرادی که دور چشم آن‌ها چین و چروک، تیرگی و یا افتادگی پوست ایجادشده است می‌توانند از این روش بی‌نظیر بهره‌ببرند. اما علت بروز این مشکلات دور چشم چیست؟ در ادامه به توضیح برخی از دلایل ایجاد مشکل پوستی دور چشم خواهیم پرداخت:

  • افزایش سن مهم‌ترین علت ایجاد مشکل در پوست صورت می‌باشد. انسان در سنین 30 تا 40 سالگی مقدار زیادی از اکسیژن سطح پوست خود را از دست‌داده و این موضوع باعث ایجاد تیرگی دور چشم می‌شود. البته افرادی که سیگار می‌کند این مشکل را تشدید می‌کنند.
  • خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک‌هایی که اطراف چشم ایجاد می‌شوند معمولاً به علت نور آفتاب می‌باشند. زمانی که شما در طول روز خارج از منزل هستید، چشم شما برای تحمل نور آفتاب جمع شده و خطوطی دور آن ایجاد می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • میزان کلاژن در پوست از سنین میانسالی کاهش یافته و این مشکل باعث افتادگی و شلی پوست می‌شود. شلی پوست باعث افزایش چین و چروک‌ها و افتادگی پلک شود.

چه افرادی به کربوکسی تراپی دور چشم نیاز دارند؟

مزایای کربوکسی تراپی دور چشم

روش کربوکسی تراپی دور چشم یکی از روش‌های بی‌نظیر برای جوانسازی پوست می‌باشد که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته‌است. این روش دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • این روش تأثیر بسیاری در درمان تیرگی‌های دور چشم دارد.
  • کربوکسی تراپی را می‌توان در مطب و کلینیک‌های زیبایی انجام داد و نیاز به تجهیزات پزشکی بیمارستانی ندارد.
  • روش کربوکسی تراپی نیازی به بستری شدن نداشته و نیازی به استراحت و دوره نقاهت ندارد. شما می‌توانید پس از درمان به راحتی به زندگی روزمره خود بازگردید.
  • از نظر کارشناسان این روش جوانسازی پوست عوارض جانبی خطرناکی ندارد و در صورتی که بیماری خاصی نداشته باشید می‌توانید بدون نگرانی از این روش بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:دستگاه کربوکسی چیست؟

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

با اینکه روش کربوکسی تراپی دور چشم عوارض جانبی خطرناکی ندارد اما نمی‌توان آن را بدون عوارض جانبی دانست. بدون شک هر روش جوانسازی پوست دارای مزایا و عوارض خاص خود است. یکی از مهم‌ترین عوارضی که ممکن است پس از انجام کربوکسی تراپی آن را تجربه کنید احساس درد کم در ناحیه درمان می‌باشد که مدتی پس از درمان از بین خواهد رفت. یکی دیگر از عوارض این روش جوانسازی قرمز یا بنفش شدن ناحیه ترزیق می‌باشد. علت این عارضه تزریق کربن دی اکسید و کاهش اکسیژن در ناحیه درمان می‌باشد که مدتی بعد از بین می‌رود. اگر در محل درمان احساس گرمای شدید داشتید، به مدت چند روز صبر کنید تا این عارضه برطرف شود. درباره عوارض این روش نیازی به نگرانی نیست و کربوکسی تراپی در واقع بی خطرترین روش برای رفع مشکلات پوستی دور چشم می‌باشد.

کربوکسی تراپی دور چشم چه مدت ماندگاری دارد؟

یکی دیگر از سوالاتی که معمولاً برای افراد ایجاد می‌شود این است که کربوکسی تراپی دور چشم چه مدت ماندگاری دارد؟ به طور کلی ماندگاری این روش درمانی برای افراد مختلف متفاوت است و پزشکان نمی‌توانند زمان مشخصی را برای ماندگاری این روش جوانسازی ارائه دهند. عوامل مختلفی مانند جنس پوست، سن بیمار، مقدار مشکلات پوست در ناحیه دور چشم و شدت مشکلات پوستی می‌تواند در ماندگاری این روش بی نظیر مؤثر باشد. با اینکه نمی‌توان برای این روش ماندگاری دقیقی را مشخص کرد، پزشکان معتقدند کربوکسی تراپی حداقل 9 و حداکثر 12 ماه ماندگاری خواهد داشت. در صورتی که قصد دارید ماندگاری بیشتری را تجربه کنید بهتر است به تکرار این روش بپردازید.

چه افرادی به کربوکسی تراپی دور چشم نیاز دارند؟

کربوکسی تراپی دور چشم چه مراقبت‌هایی دارد؟

مراقبت‌هایی که در روش کربوکسی تراپی دور چشم باید به رعایت آن‌ها بپردازید به شرح زیر می‌باشند:

  • در ساعات اولیه پس از تزریق باید از نفوذ آب و رطوبت به پوست جلوگیری کنید.
  • ممکن است بعد از تزریق مقداری تورم را در ناحیه درمان تجربه کنید که پس از 48 ساعت برطرف می‌شود و نیازی به نگرانی نیست.
  • به مدت 24 ساعت از رفتن به حمام، شستشوی صورت با آب سرد و رفتن به استخر خودداری کنید.
  • به مدت یک ماه بعد از کربوکسی تراپی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگرفته و حتماً از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی بلافاصله بعد از تزریق ممنوع است.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.