جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک | معرفی روش ها و نکات

زیبایی از مهم‌ترین دغدغه های انسان است که در طول تاریخ روش های مختلفی را برای رسیدن به این هدف ایجاد کرده است. می دانید که پوست همیشه به شادابی دوران جوانی باقی نمی ماند و در سنین پیری به علت کاهش کلاژن دچار افتادگی می شود. یکی از مشکلات مهمی که شل شدن پوست در صورت ایجاد می کند افتادگی پلک ها می باشد. این مشکل می تواند باعث کاهش جلوه چشم ها و در نهایت زیبایی صورت شود. امروزه یک روش بی نظیر برای رفع این مشکل ایجاد شده است. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح جراحی زیبایی پلک بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جراحی زیبایی پلک چیست؟

همانطور که گفته شد جراحی زیبایی پلک یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مشکلات پلک می باشد. این جراحی که به برداشتن چربی و پوست اضافی در ناحیه پلک های پایینی و بالایی می پردازد، علاوه بر رفع مشکلات پلک، باعث جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک های پلک نیز می شود. شل شدن پوست صورت و افتادگی پلک می تواند تاثیر بسیاری در چهره داشته باشد. این مشکل در برخی از موارد باعث اختلال در بینایی افراد نیز می شود. در این موارد پزشک این جراحی را تجویز می کند. اما بیشتر موارد مردم برای جوانسازی صورت خود از این جراحی استفاده می کنند که در این موارد ضرورت پزشکی برای انجام آن وجود ندارد. از کاربردهای این جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از شل شدن پوست در ناحیه پلک جلوگیری کرده و باعث برطرف شدن انحنای سطحی روی پلک ها می شود.
  • درمان سنگینی پلک که باعث اختلال در بینایی می شود.
  • رفع پف، تورم زیر چشم و پلک ها
  • برطرف کردن افتادگی پلک پایین که باعث بیشتر دیده شدن سفیدی چشم می شود.
  • رفع چین و چروک های ظریف پلک پایینی

 

بیشتر بخوانید: جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی پلک چیست؟

چه افرادی بهترین کاندیدا برای جراحی زیبایی پلک هستند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افراد ایجاد می شود این است که چه کسانی بهترین کاندیدا برای جراحی زیبایی پلک هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت نمی توان ویژگی های دقیقی را برای کاندیدای مناسب این جراحی ارائه کرد اما شما با مراجعه به کلینیک های زیبایی می توانید از این موضوع درباره خودتان آگاه شوید. به طور کلی افراد زیر می توانند از این روش جراحی استفاده کنند:

  • افرادی که چشم های متورم و افتاده دارند.
  • افرادی که چشم هایشان پف کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که پف چشم ها ناشی از آلرژی نباشد.
  • از سلامت عمومی برخوردار باشند.

 

بیشتر بخوانید: جراحی پلک و ابرو چگونه انجام می شوند؟

محاسبه هزینه جراحی زیبایی پلک

پس از کاندیدای مناسب بودن برای یک روش، هزینه های آن از مهم ترین موضوعاتی است که مردم به آن توجه می کنند. به هرحال هزینه ها برای این روش ها خصوصا روش هایی که ضرورت پزشکی ندارند از اهمیت بسیاری برخوردار است. جراحی زیبایی پلک ارزان قیمت نیست اما می توانید آن را با قیمت مناسب انجام دهید. برای محاسبه هزینه این جراحی باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • محاسبه هزینه های آزمایش های پزشکی قبل از عمل جراحی
  • هزینه مراقبت های بعد از عمل و داروهایی که پزشک تجویز می کند.
  • برای افرادی که از شهرستان ها به پایتخت می آیند هزینه اقامت نیز بخشی از هزینه های این جراحی می باشد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما پس از جراحی می توانید به منزل بروید. این جراحی نیازی به بستری شدن ندارد و شما هزینه بستری شدن در بیمارستان ندارید.

قبل از جراحی زیبایی پلک چه باید کرد؟

اگر شما تمام شرایط استفاده از روش جراحی زیبایی پلک را دارید باید توجه داشته باشید که انجام برخی از کارها قبل از جراحی می تواند تاثیر بسیاری در روند عمل و بهبودی داشته باشد. پزشک در جلسه مشاوره به شما توصیه هایی می کند که در نظر داشتن آن ها می تواند باعث بهتر شدن نتیجه جراحی شود. این نکات به شرح زیر هستند:

 

قبل از جراحی زیبایی پلک چه باید کرد؟

  • از مصرف داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون خودداری کنید. مصرف داروهایی مانند آسپیرین، ژلوفن و… می تواند باعث خونریزی در حین جراحی و بروز مشکل شود. یک تا دو هفته قبل از جراحی مصرف این دارو ها را قطع کنید.
  • صبح روزی که قصد دارید به کلینیک برای جراحی مراجعه کنید داروهای ضروری مانند قرص فشار خون و مواردی از این دست را استفاده کنید.
  • خانم ها سعی کنید در روز مراجعه به کلینیک برای جراحی صورت خود را آرایش نکنید و قبل از عمل حتما صورت خود را با شوینده مناسب شستشو دهید.
  • با اینکه این جراحی نیازی به بستری شدن ندارد اما شما نمی توانید بعد از جراحی به تنهایی به منزل بروید. سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که یک نفر بعد از جراحی و تا چند ساعت در منزل کنار شما باشد.
  • اگر از یک روش جوانسازی دیگر پوست در کنار جراحی زیبایی پلک استفاده کرده اید، باید بستری شوید.

جراحی زیبایی پلک چگونه انجام می شود؟

پس از آن که در اتاق عمل حاضر شدید پزشک با استفاده از بی حسی های موضعی به بی حس کردن پلک های شما می پردازد و جراحی زیبایی پلک آغاز می شود. در این جراحی پزشک ابتدا برش هایی را روی پلک ایجاد می کند. این برش ها همسو با خطوط روی پلک هستند. پس از آن که برش ها ایجاد شدند جراح از نقاطی که قبلا مشخص کرده است شروع به برداشت پوست و چربی اضافی از پلک ها می کند. برش های روی پلک معمولا زیر شکاف بالایی و پایین تر مژه های پلک پایین ایجاد می شود. توجه داشته باشید که بعد از جراحی اثری از این برش ها روی پلک قابل مشاهده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: جراحی پلک افتاده چگونه انجام می شود؟

پس از آن که جراح پوست و چربی های اضافی را از پلک خارج کرد، برش ها را استفاده از بخیه و یا چسب بافتی می پوشاند. اینکه چه مقدار از پوست و چربی برداشته شود کاملا به نظر پزشک بستگی دارد. پزشک با توجه به عوامل زیباشناختی مقدار مشخصی از پوست و چربی های پلک برداشت می کند. در برخی از موارد پزشک با استفاده از لیزر کربن دی اکسید برای بهبود و جوانسازی لایه سطحی پوست استفاده کرده و چین و چروک های ظریف را از بین می برد.

جراحی زیبایی پلک چگونه انجام می شود؟

نکات مهم بعد از جراحی زیبایی پلک

پس از آن که جراحی زیبایی پلک با موفقیت انجام شد، پزشک به شما توصیه هایی می کند که در صورت رعایت آن ها می توانید باعث بهبود نتایج شوید. این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

  • در روزهای اول و دوم برای کاهش تورم و التهاب،استفاده از کمپرس سرد
  • روز دوم برای بهبودی سریع‌تر استفاده از کمپرس گرم پس از
  • استفاده از داروهای مسکن معمولی بلامانع است.
  • در صورتی که قصد دارید از مسکن های قوی تر استفاده کنید تجویز پزشک لازم است.
  • بلافاصله پس از جراحی ممکن است ناراحتی هایی را احساس کنید اما پس از چند روز این عوارض برطرف می شوند.

انجام مراقبت ها می تواند در کاهش عوارض این جراحی موثر باشد. مهم ترین عارضه ای که پس از این جراحی احساس می کنید عدم توانایی در کامل بستن چشم ها است که پس از مدتی برطرف خواهد شد. البته جراحی زیبایی پلک دارای خطراتی نیز می باشد که از آن ها می توان به عفونت پلک، دوبینی، بی حسی پلک ها، کوتاه شدن پلک ها، عدم برداشت کامل پوست اضافه و مواردی از این دست اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.