جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

کاشت ابرو درد داره؟

کاشت ابرو درد داره؟

ابروهای انسان ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، افزایش سن، برخی بیماری‌ها و شکستگی دچار ریزش شوند. ریزش ابروها تأثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارد. از آنجایی که موهای ابرو در دنیای امروز دارای اهمیت بسیار زیادی در زیبایی افراد دارند، ریزش و کاهش تراکم ابروها می‌تواند مشکلات زیادی را در زیبایی و اعتماد به نفس افراد ایجاد کند. پزشکان متخصص برای رفع این مشکل روش‌های متنوعی را ابداع کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها کاشت ابرو می‌باشد. کاشت ابرو به معنای برداشت موها از نواحی مختلف و کاشت آن در قسمت ابرو می‌باشد.

ما در این مقاله قصد داریم به توضیح این روش پرداخته و به پاسخ این سؤال بپردازیم که آیا کاشت ابرو درد داره؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روش زیباسازی کاشت ابرو چیست؟

پیش از آنکه به توضیح این سؤال بپردازیم که آیا کاشت ابرو درد داره؟ باید بدانید کاشت ابرو چیست و انواع روش‌های آن به چه صورت است؟ به طور کلی روش کاشت ابرو را می‌توان بهترین روش برای فرم دهی و افزایش تراکم ابروها دانست. با اینکه هنوز برخی از خانم‌ها روش‌هایی مانند تاتو و هاشور را به کاشت ترجیح می‌دهند، باید گفت روش کاشت دارای مزیت‌های بسیاری نسبت به این دو روش می‌باشد. افرادی که از روش کاشت استفاده می‌کنند می‌توانند نتایج طبیعی‌تری نسبت به دو روش تاتو و هاشور را تجربه کنند.

همچنین دو روش تاتو و هاشور موقتی است، در صورتی که نتایج کاشت ابرو تا پایان عمر باقی می‌ماند. در روش کاشت پزشکان با استفاده از فولیکول‌ها به زیباسازی ابروها می‌پردازند. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی هستند که مو در آن‌ها رشد می‌کند. پزشکان در این روش با برداشت فولیکول‌ها از نواحی مناسب، به کاشت آن‌ها در ناحیه ابرو پرداخته و باعث افزایش تراکم و فرم دهی به ابروها می‌شوند. در ادامه به توضیح دو روش رایج کاشت ابرو می‌پردازیم.

انواع روش انجام کاشت ابرو

پاسخ به این سؤال که آیا کاشت ابرو درد داره؟ کاملاً به روشی که کاشت ابرو از طریق آن انجام می‌شود دارد. به طور کلی روش کاشت ابرو با کمترین درد انجام می‌شود. زیرا در این روش پزشکان از بی حسی‌های موضعی استفاده می‌کنند.

انواع روش انجام کاشت ابرو

برای توضیح بیشتر درباره کاشت ابرو باید با انواع روش‌های انجام آن آشنایی پیدا کنید:

  1. کاشت ابرو به روش FUT: یکی از روش‌های قدیمی کاشت ابرو که امروزه نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است روش FUT می‌باشد. در این روش کاشت ابرو پزشکان برداشت فولیکول‌ها را با استفاده از جراحی انجام می‌دهند. در روش FUT برداشت فولیکول‌ها با استفاده از برشی نواری شکل در محل اهدا انجام می‌شود. این روش یک روش تهاجمی محسوب شده و بدون شک دوران نقاهت آن طولانی خواهد بود. بنابراین بیمار ممکن است در این دوران درد بیشتری را تحمل کند. البته این روش دارای مزایایی نیز می‌باشد که یکی از مهمترین آن‌ها تراکم بیشتر ابروها می‌باشد.
  2. کاشت ابرو به روش FUE: یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو روش FUE می‌باشد. این روش یک روش مدرن و حرفه‌ای برای کاشت ابرو محسوب می‌شود که به آن روش غیرجراحی نیز گفته می‌شود. در این روش پزشکان برداشت فولیکول‌ها را با استفاده از دستگاهی مخصوص و به صورت واحدهای مجزا انجام می‌دهند. این روش برخلاف روش قبل تهاجمی نبوده و هیچگونه برشی در محل اهدا ایجاد نمی‌شود. از مزایای این روش می‌توان به درد کمتر و کوتاه بودن دوران نقاهت آن اشاره کرد. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند پس از درمان به زندگی عادی خود بازمی گردند. البته این روش نیز دارای معایبی است که یکی از مهمترین آن‌ها احتمال آسیب دیدن فولیکول‌ها در طول کاشت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حالت تهوع بعد از کاشت ابرو

درد کاشت ابرو در حین جراحی

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که آیا جراحی کاشت ابرو درد داره؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت شما در طول این جراحی به هیچ عنوان دردی را احساس نخواهید کرد. با اینکه این جراحی بدون بیهوشی انجام می‌شود، اما پزشکان قبل از شروع عمل محل اهدا و کاشت را با استفاده از داروهای مخصوص بی حس می‌کنند. یکی از داروهای بی حسی که در کاشت ابرو مورد استفاده قرار گرفته می‌شود لیدوکایین می‌باشد.

درد کاشت ابرو در حین جراحی

در اولین مرحله از جراحی کاشت ابرو پزشکان با استفاده از سرنگ‌های ظریق انسولین به تزریق داروی بی حسی به محل مورد نظر می‌پردازند. البته باید توجه داشته باشید که هنگام وارد شدن این سوزن‌ها به پوست، ممکن است درد خفیفی را احساس نمایید. پس از آنکه بی حسی انجام شد فرد بیمار هیچگونه دردی را تجربه نخواهد کرد. البته احتمال از بین رفتن اثر داروی بی حسی در طول جراحی زیاد بوده و ممکن است بیمار پس از گذشت چند ساعت احساس درد داشته باشد. در این صورت پزشکان دوباره به تزریق داروی بی حسی خواهند پرداخت.

درد کاشت ابرو بعد از جراحی

همانطور که توضیح داده شد پاسخ به سؤال کاشت ابرو درد داره؟ به دو بخش در حین جراحی و پس از آن تقسیم می‌شود. با توجه به مطالب قبل بیمار در حین جراحی دردی را احساس نخواهد کرد. اما پس از انجام جراحی و در دوران نقاهت، بیمار درد بسیاری را متحمل خواهد شد. این درد پس از برطرف شدن اثر داروی بی حسی ایجاد شده و تا چند روز ادامه خواهد داشت.

بیشتر احساس درد در نواحی برداشت فولیکول‌ها خواهد بود و میزان این در نیز در افراد مختلف متفاوت است. یکی از عوامل مهمی که در میزان درد مؤثر است، میزان زخمی است که در طول جراحی ایجاد شده است. افراد با توجه به آستانه دردناکی مختلف، ممکن است درد کمتر و یا بیشتری را پس از جراحی احساس کنند.

برخی از افراد نیز ممکن است پس از جراحی دردی را احساس نکنند. درد افرادی که سابقه مصرف دخانیات ندارند، به علت عدم مقاومت بدن به داروهای ضد درد به راحتی با داروهای مسکن معمولی قابل کنترل است. اما در صورتی که فرد سابقه مصرف دخانیات داشته باشد، برای تحمل درد به داروها و مسکن‌های قوی‌تری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟

نکات مهم بعد از کاشت ابرو

بدون شک روش کاشت ابرو یک روش جراحی محسوب می‌شود و در پاسخ به سؤال آیا کاشت ابرو درد داره؟ باید گفت بله. اما این درد تنها بعد از جراحی همراه بیمار خواهد بود و در طول جراحی به علت داروی بی حسی هیچ دردی را متحمل نخواهد شد. با اینکه درد بعد از کاشت ابرو محدود بوده و پس از گذشت 24 ساعت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند، رعایت برخی از نکات می‌تواند به تحمل این در کمک کرده و باعث کاهش عوارض بعد از درمان شود.

نکات مهم بعد از کاشت ابرو

پزشکان متخصص پس از انجام کاشت ابرو مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید نتایج بهتری از درمان را مشاهده کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • برخی از داروهایی که پس از کاشت ابرو تجویز می‌شوند ممکن است باعث افزایش اشتها شود. سعی کنید از پرخوری خودداری نمایید.
  • پس از کاشت ابرو پوسته‌هایی روی آن ایجاد می‌شود. از کندن این پوسته‌ها به مدت یک هفته خودداری کنید.
  • پس از گذشت یک هفته می‌توانید این پوسته‌ها را به آرامامی بسابید.
  • پس از گذشت 14 روز می‌توانید به صورت معمولی و با ملایمت به شستشوی صورت خود بپردازید.
  • شستشوی محل کاشت به مدت 24 تا 48 ساعت پس از درمان قابل انجام است. سعی کنید با انجام اینکار از ایجاد عفونت جلوگیری کنید.
  • شما می‌توانید برای کاهش درد و التهاب ناشی از درمان از کمپرس سرد استفاده نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.