جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

حالت تهوع بعد از کاشت ابرو

حالت تهوع بعد از کاشت ابرو

موهای ابرو تأثیر بسیار زیادی در جلوه دادن به صورت و زیبایی چشم‌ها دارند. اما متاسفانه این موها همیشه به پرپشتی دوران جوانی باقی نمی‌مانند. این موها نیز مانند موهای دیگر نقاط بدن در سنین میانسالی و پیری با کاهش مواد مغذی مواجه شده و دچار ریزش می‌شوند. در دنیای امروز به علت آلودگی‌هایی که انسان با آن‌ها سروکار دارد، ریزش ابروها در دوران جوانی یکی از مشکلات رایج محسوب می‌شود. پزشکان متخصص مو برای رفع این مشکل به ابداع روش‌هایی پرداخته‌اند که یکی از بهترین آن‌ها روش کاشت ابرو محسوب می‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح این روش، توضیحاتی را درباره عوارض و حالت تهوع بعد از کاشت ابرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو برای رفع ریزش ابرو

پیش از آنکه توضیحاتی را درباره عوارض و حالت تهوع بعد از کاشت ابرو ارائه دهیم، باید بدانید کاشت ابرو چیست؟ همانطور که گفته شد در دنیای امروز ریزش ابروها به سن جوانی رسیده است. ابروها ممکن است به دلایل مختلفی دچار ریزش شوند که یکی از مهمترین آن‌ها آلودگی‌ها می‌باشد. پزشکان متخصص مو برای رفع این ریزش و افزایش تراکم ابروها روش کاشت را ابداع کرده‌اند.

در این روش پزشکان با برداشت فولیکول‌ها و کاشت آن‌ها در ناحیه ابرو به برطرف کردن مشکل ابروها می‌پردازند. فولیکول‌ها که در واقع ارگان‌های کوچک مو هستند، باعث رشد موهای بدن می‌شوند. در صورتی که این فولیکول‌ها در ناحیه ابرو کاهش پیدا کنند، تراکم ابروها نیز کم می‌شود. پزشکان در روش کاشت فولیکول‌های مناسب را از محل اهدا که معمولاً پشت گوش و گردن است برداشت کرده و در محل مورد نظر می‌کارند. دو روش رایج کاشت ابروها به شرح زیر می‌باشد:

  1. FUT: در میان روش‌های کاشت ابرو روش FUT از روش‌های قدیمی محسوب می‌شود. برداشت فولیکول‌ها در این روش با استفاده از یک برش نواری شکل روی ناحیه اهدا ایجاد می‌شود. از عوارض این روش می‌توان به ایجاد اسکار در محل اهدا اشاره کرد. در این روش فولیکول‌های بیشتری برداشت شده و ابروها در این روش متراکم به نظر می‌رسند.
  2. FUE: در این روش برداشت فولیکول‌ها به صورت واحدی مجزا انجام شده و بر خلاف روش قبل هیچگونه جراحی و برشی در ناحیه اهدا ایجاد نمی‌شود. روش FUE روشی غیرجراحی برای کاشت ابرو محسوب می‌شود که دارای مزایای بسیاری است. مهم‌ترین مزیت این روش کوتاهی دوران نقاهت آن می‌باشد. افراد پس از کاشت با روش FUE به راحتی به زندگی روزمره خود بازمی گردند.

کاشت ابرو برای رفع ریزش ابرو

عوارض بعد از کاشت ابرو

به طور کلی هر روش زیباسازی دارای عوارض خاص خود می‌باشد. حالت تهوع بعد از کاشت ابرو نیز یکی از عوارض بعد از این روش است. پیش از آنکه از روش کاشت برای زیباسازی ابروهای خود استفاده کنید باید بدانید کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستید یا خیر؟ طبق نظر متخصصین در صورتی که به دلیل افزایش سن، مشکلات ژنتیکی و سوختگی و شکستگی دچار ریزش ابرو شده‌اید، می‌توانید به راحتی از روش کاشت ابرو استفاده نمایید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ضعیف بودن بانک مو پزشکان این روش را پیشنهاد نمی‌کنند. پس از آنکه با استفاده از این روش به زیباسازی ابروهای خود پرداختید احتمال بروز عوارضی وجود دارد که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. قرمزی پوست: یکی از مهمترین عوارضی که پس از کاشت ابرو تجربه خواهید کرد التهاب و قرمزی ناحیه کاشت می‌باشد. این عارضه نگران کننده نبوده و پس از گذشت چند روز به طور کامل برطرف خواهد شد.
  2. خطر خونریزی: مصرف داروهایی مانند آسپیرین که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، می‌تواند احتمال افزایش خطر خونریزی را بالا ببرد. در صورت مواجه شدن با این عارضه سریعاً با پزشک خود مشورت کنید.
  3. خارش در ابروها: خارش در ابروها بعد از کاشت نشان دهنده‌ترمیم زخم‌ها می‌باشد. در صورت مواجه شدن با این عارضه به هیچ عنوان زخم‌ها را دستکاری نکنید. شما می‌توانید با استفاده از کمپرس سرد این عارضه را از بین ببرید.
  4. عوارض ناشی از کلینیک زیبایی: در بسیاری از مواقع اعتبار کلینیک زیبایی در بروز عوارض مؤثر است. عوارضی مانند تفاوت رنگ ابروهای کاشته شده با ابروهای بیمار، فرم غیرطبیعی ابروها و عدم تقارن آن‌ها و عدم رشد گرافت های کاشته شده از مشکلاتی هستند که ناشی از عدم اعتبار کلینیک و جراح می‌باشند.

بیشتر بخوانید: چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟

علت حالت تهوع بعد از کاشت ابرو چیست؟

بسیاری از موارد افراد ممکن است عارضه حالت تهوع بعد از کاشت ابرو را تجربه کنند. اما علت بروز این عارضه چیست؟ همانطور که می دانید روش کاشت ابرو با کمترین درد به برداشت و کاشت فولیکول‌ها می‌پردازد. در این روش پزشکان با استفاده از داروهای بی حسی باعث می‌شوند تا بیمار کمترین درد را احساس کند. در برخی از موارد بیمار ممکن است به این داروها حساسیت داشته باشد.

علت حالت تهوع بعد از کاشت ابرو چیست؟

یکی از مهمترین واکنش‌های آلرژیک به داروهای بی حسی موضعی حالت تهوع می‌باشد. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است فرآیند بی حسی توسط یک پزشک متخصص انجام شود. همچنین پزشک باید با بررسی دقیق بیمار از حساسیت و یا عدم حساسیت بیمار به داروهای بی حسی موضعی آگاه شود. در برخی از موارد بیمار ممکن است برای چند ساعت پس از درمان در محل اهدا و کاشت احساس سوزن سوزن شدن داشته باشد.

این عارضه به معنای حساسیت بیمار به داروهای بی حسی نبوده و پس از برطرف شدن اثر داروی بی حسی از بین می‌رود. برای از بین رفتن این عارضه تنها باید تا پایان اثر داروهای بی حسی صبر کنید.

ریزش موها بعد از کاشت ابرو

با توجه به توضیحاتی که درباره حالت تهوع بعد از کاشت ابرو ارائه شد، بهتر است برای جلوگیری از این عارضه از عدم حساسیت خود نسبت به داروهای بی حسی موضعی اطمینان حاصل کنید. در صورتی که کاشت ابرو را با موفقیت و با کمترین عوارض پشت سر گذاشتید، ممکن است با برخی مشکلات مواجه شوید. یکی از این مشکلات ریزش موها بعد از کاشت ابرو می‌باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکل نباید احساس نگرانی کنید. زیرا این ریزش بخشی از روند طبیعی کاشت ابرو بوده و در طول این ریزش هیچ مشکلی برای فولیکول‌های کاشته شده ایجاد نمی‌شود.

ریزش بعد از کاشت ابرو موقت بوده و تنها ساقه‌های موهای کاشته شده دچار ریزش می‌شوند. پس از گذشت چند ماه از کاشت موهای کاشته شده شروع به رشد کرده و شما می‌توانید نتایج طبیعی کاشت را پس از گذشت یکسال به صورت واضح مشاهده نمایید. کاشت ابرو از روش‌های بی نظیر برای زیباسازی ابروها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟

مراقبت ضروری بعد از کاشت ابرو

همانطور که گفته شد حالت تهوع بعد از کاشت ابرو یک واکنش آلرژیک به داروهای بی حسی موضعی می‌باشد. پزشکان متخصص برای کاهش عوارض و مشکلات بعد از کاشت ابرو مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند.

مراقبت ضروری بعد از کاشت ابرو

توجه به این مراقبت‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در نتیجه کاشت و کاهش عوارض ناشی از جراحی داشته باشد. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • بعضی از داروها که پزشکان بعد از درمان تجویز می‌کنند، می‌تواند باعث افزایش اشتها در بیمار شود. سعی کنید از پرخوری اجتناب کنید.
  • برای آنکه پوسته‌های تشکیل شده روی ابروها را از بین ببرید، 7 روز پس از جراحی به ساییدن آن‌ها بپردازید. به هیچ عنوان قبل از این زمان برای اینکار اقدام نکنید.
  • پس از گذشت دو هفته می‌توانید به صورت عادی به شستشوی ابروهای خود بپردازید.
  • پس از گذشت 24 تا 48 ساعت می‌توانید به شستشوی محل اهدا و محل کاشت بپردازید. این شستشو می‌تواند تأثیر بسیاری در عدم ایجاد عفونت داشته باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.