جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

چند روز بعد از کاشت ابرو میتوان قیچی کرد؟

چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟

ابروها از مهمترین اعضای صورت هستند که تأثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارند. زمانی که ابروها دچار ریزش می‌شوند، تراکم آن‌ها کم شده و اصلاح و فرم دهی به آن‌ها سخت می‌شود. بنابراین افراد نمی‌توانند به زیباسازی آن‌ها بپردازند. متاسفانه ریزش ابروها یک مشکل گریزناپذیر در زندگی انسان است که در سنین پیری اتفاق می افتد. امروزه روش‌های متنوعی برای برطرف کردن این مشکل ایجاد شده است که یکی از بهترین آن‌ها کاشت ابرو می‌باشد. کاشت ابرو یک روش طبیعی و بی نظیر برای زیباسازی ابروها است که باعث افزایش تراکم آن نیز می‌شود. یکی از سؤالات مهم در این خصوص این است که چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح درباره کاشت ابرو به پاسخ این سؤال نیز بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه انجام کاشت ابرو

پیش از آن که به پاسخ سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟ بپردازیم باید بدانید کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت یک روش طبیعی و دائمی برای افزایش تراکم ابروها است که باعث زیباسازی آن‌ها می‌شود. در این روش بی نظیر پزشکان از فولیکول‌ها که ارگان‌های حیاتی مو هستند استفاده می‌کنند.

کاشت ابرو معمولاً به دو روش FUT و FUE انجام می‌شود. روش FUT یک روش تهاجمی و جراحی بوده و روش FUE یک روش کم تهاجمی و غیرجراحی می‌باشد. مراحل انجام کاشت ابرو در کلینیک‌های حرفه‌ای به شرح زیر می‌باشد:

  1. اولین مرحله از کاشت ابرو که به مرحله طراحی معروف است در جلسات پیش از درمان انجام می‌شود. در این مرحله پزشکان به بررسی ابروهای بیمار پرداخته و با توجه به فرم چهره او ابروی مناسب برای بیمار را طراحی می‌کنند.
  2. مرحله بعدی مرحله برداشت فولیکول‌ها نامیده می‌شود. در این مرحله جراح با استفاده از داروی بی حسی محل برداشت را که در جلسات پیش از کاشت انتخاب شده است، بی حس می‌کند. پس از بی حسی برداشت فولیکول‌ها از این نواحی انجام می‌شود. اینکار باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.
  3. آخرین مرحله کاشت فولیکول‌ها می‌باشد. پس از آنکه فولیکول‌ها را از محل مناسب برداشت شد، باید برای کاشت آماده سازی شود. در این مرحله جراح برش‌هایی را روی صورت ایجاد کرده و فولیکول‌ها را در این برش‌ها قرار می‌دهد. این مرحله زیر میکروسکوپ و با دقت فراوان انجام می‌شود.

نحوه انجام کاشت ابرو

اصلاح ابرو بعد از کاشت

برای آنکه به پاسخ سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟ برسیم باید بدانید توضیحاتی را درباره اصلاح ابروها بعد از کاشت ارائه دهیم. یکی از مهمترین موضوعاتی که برای مردم پیش می‌آید این است که آیا می‌توان ابروهای کاشته شده را اصلاح کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بله. یکی از مزایای روش کاشت ابرو قابل اصلاح بودن موهای کاشته شده در ناحیه ابرو می‌باشد. بسیاری از افراد به علت عدم شناخت کافی درباره این روش، تصور می‌کنند ابروهای کاشته شده قابل اصلاح نبوده و نمی‌توان به آن فرم داد.

در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه بوده و شما می‌توانید به راحتی به فرم دهی به ابروهای خود بپردازید. از آنجایی که نتایج کاشت ابرو دائمی هستند، فولیکول‌ها کاشته شده پس از تثبیت در محل خود رشد کرده و شما می‌توانید به اصلاح آن‌ها بپردازید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که یکی از دلایل ریزش ابروها اصلاح بیش از حد آن‌ها می‌باشد. بنابراین بهتر است موهای کاشته شده را زیاد اصلاح نکنید.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟

قیچی ابرو بعد از کاشت

پس از توضیحاتی که درباره اصلاح ابروها ارائه شد باید به پاسخ سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟ بپردازیم. می دانید که ابروهای کاشته شده پس از گذشت یکسال از کاشت به صورت طبیعی رشد کرده و فرمی عادی به خود می‌گیرند. البته شما می‌توانید نتایج کاشت را پس از گذشت 6 ماه از درمان به خوبی مشاهده کنید.

زمانی که ابروهای کاشته شده شروع به رشد کرده و به اندازه لازم برای اصلاح رسیده باشند، می‌توان برای قیچی کردن آن‌ها اقدام کرد. توجه داشته باشید که اصلاح ابروها با قیچی برای یکدست کردن موهای کاشته شده و موهای ابروی شما می‌باشد. بهترین زمان برای قیچی کردن ابرو تقریباً 30 روز پس از کاشت ابرو می‌باشد. زیرا اصلاح ابروها در طول این مدت می‌تواند باعث ریزش تار موها بر اثر برخورد قیچی شود.

قیچی ابرو بعد از کاشت

علت قیچی کردن ابرو بعد از کاشت

پس از توضیحاتی که در پاسخ به سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟ ارائه شد، باید گفت اصلاح ابروها باید یک ماه بعد از کاشت انجام شود. اما چرا باید به اصلاح ابروها با قیچی پرداخت؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت موهای کاشته شده در قسمت ابرو دارای تفاوت‌های بسیاری با موهای ابرو هستند. از مهمترین تفاوت‌های این موها، تفاوت در چرخه رشد آن‌ها می‌باشد. موهای ابرو معمولاً بیشتر از یک اندازه خاصی رشد نمی‌کنند. در صورتی که موهای سر تا جایی که بتوانند رشد می‌کنند. از آنجایی که فولیکول‌های برداشت شده در روش کاشت ابرو معمولاً از قسمت سر برداشته می‌شود، موهای کاشته شده رشد زیادی دارند. بیمار برای تناسب رشد موهای ابروی خود با موهای کاشته شده، باید به اصلاح آن‌ها بپردازد. از دیگر تفاوت‌های موهای کاشته شده با موهای ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جهت رشد ابروها در نقاط مختلف متفاوت است. بنابراین موهای کاشته شده باید در جهات مناسب کاشته شوند.
  • موهای سر معمولاً چند تارمویی هستند در صورتی که موهای ابرو تک تارمویی هستند. فولیکول‌های مناسب برای کاشت ابرو فولیکول‌هایی هستند که از آن‌ها یک تار مو رشد می‌کند.
  • موهای ابرو معمولاً روی صورت می‌خوابند. اما سر معمولاً به صورت عمودی رشد می‌کنند. پزشک متخصص باید هنگام انتخاب زاویه رشد مو از فولیکول به این موضوع توجه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: جایگزین کاشت ابرو

دیگر روش‌های اصلاح ابرو بعد از کاشت

با توجه به پاسخ سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟ اصلاح ابروها بعد از کاشت موردی نداشته و افراد می‌توانند به راحتی بعد از کاشت به اصلاح ابروهای خود بپردازند. اما این اصلاح باید با روش‌های صحیح انجام شود. از دیگر روش‌های اصلاح ابروها می‌توان به استفاده از تیغ اشاره کرد. تیغ یکی از امن‌ترین روش‌ها برای اصلاح ابروهای کاشته شده می‌باشد.

از آنجایی که تیغ ریشه ابرو را از سطح پوست جدا نمی‌کند، یک روش مطمئن برای اصلاح محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از وکس به اصلاح موهای زائد اطراف ابروی خود بپردازید. البته این نکته را توجه داشته باشید که بهتر است با وکس به اصلاح خود ابروها نپردازید. نکات بسیار مهمی درباره اصلاح ابروهای کاشته وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

دیگر روش‌های اصلاح ابرو بعد از کاشت

نکات مهم اصلاح ابروهای کاشته شده

پاسخ به سؤال چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟ مشخص می‌کند که اصلاح ابروهای کاشته شده در صورتی که به فولیکول‌ها آسیبی وارد نشود، مشکل ساز نخواهد بود. بنابراین برای اصلاح ابروها بعد از کاشت بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • سعی کنید از بند انداختن برای اصلاح ابروهای خود استفاده نکنید. کنده شدن ریشه موهای کاشته شده احتمال رشد مجدد آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • استفاده از موچین برای اصلاح ابروهای کاشته شده ممنوع است. اینکار عدم رضایت بخشی از کاشت می‌شود.
  • بهترین زمان برای اصلاح ابروها 10 روز الی یک ماه بعد از کاشت می‌باشد. اصلاح ابروها پیش از این زمان ممکن است باعث آسیب به فولیکول‌های کاشته شده شود.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.