جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

کاشت ابرو حرفه‌ای

کاشت ابرو حرفه‌ای

مو یکی از عوامل مهم در زیبایی انسان است. برخی از موهای بدن مانند موهای زائد باعث کاهش زیبایی و برخی از موهای بدن مانند موهای سر می‌توانند زیبایی انسان را دو چندان کنند. همانطور که می دانید اعضای صورت برای بسیاری از کارشناسان زیبایی دارای اهمیت ویژه‌ای است. یکی از اعضای صورت که باعث جلوه داده به چهره انسان می‌شود، ابرو می‌باشد. متاسفانه موهای ابرو همیشه به تراکم دوران جوانی باقی نمانده و با افزایش سن دچار ریزش می‌شوند. پزشکان و متخصصین مو روش‌های متنوعی را برای رفع این ریزش و افزایش تراکم ابروها ایجاد کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها روش کاشت می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کاشت ابرو حرفه‌ای ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دلایل ریزش ابرو چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم توضیحاتی را درباره روش کاشت ابرو حرفه‌ای ارائه دهیم، باید بدانید ابروها به چه دلایلی دچار ریزش می‌شوند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ریزش ابروها می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • انواع بیماری‌های تیروئیدی
  • بالا رفتن سن
  • آلودگی هوا
  • سبک غلط زندگی انسان
  • انواع بیماری‌های عمومی و سیستمیک
  • آلوپسی آره تا
  • اختلال ژنتیکی و مادرزادی در رشد ابروها
  • اصلاح و کندن بیش از حد ابروها

در صورتی که به یکی از دلایل ذکر شده دچار ریزش ابرو شده‌اید، می‌توانید به کلینیک‌های زیبایی معتبر مراجعه کرده و طبق تجویز پزشک از روش کاشت استفاده نمایید.

دلایل ریزش ابرو چیست؟

کاشت ابرو حرفه‌ای چیست؟

همانطور که گفته شد امروزه روش‌های متنوعی برای رفع ریزش و فرم دهی به ابروها ایجاد شده است که یکی از بهترین آن‌ها کاشت ابرو حرفه‌ای می‌باشد. اما این روش به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان در روش کاشت از فولیکول‌ها که ارگان‌های کوچک و حیاتی مو هستند استفاده می‌کنند. این روش در مقایسه با دیگر روش‌های بهترین روش فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود. با اینکه هنوز برخی از خانم‌ها روش‌های تاتو و هاشور را به کاشت ترجیح می‌دهند، باید گفت روش‌های نام از بسیاری از لحاظ با روش کاشت قابل مقایسه نیستند. کسانی که از تاتو و هاشور استفاده می‌کنند، درد بیشتری را تحمل کرده و باید هر سال برای تمدید آن اقدام نمایند. در صورتی که روش کاشت به مراتب درد کمتری داشته و نتایج آن دائمی است.

همچنین در روش تاتو و هاشور پزشکان برای فرم دهی از جوهر استفاده می‌کنند، در صورتی که در روش کاشت از موهای طبیعی بیمار استفاده می‌شود. بنابراین نتایج کاشت طبیعی‌تر از دیگر روش‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟

انواع روش کاشت ابرو حرفه‌ای

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از ابداع روش کاشت نگذشته است، امروزه پزشکان با روش‌های متنوعی به انجام آن می‌پردازند. دو روش رایج کاشت ابرو حرفه‌ای روش FUT و FUE می‌باشد که در ادامه مطلب به توضیح کامل آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. روش جراحی FUT: در میان روش‌های کاشت ابرو، روش FUT یک روش نسبتاً قدیمی محسوب می‌شود که همچنان مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. این روش یک روش تهاجمی کاشت می‌باشد که در آن برداشت فولیکول‌ها با استفاده از جراحی و خونریزی انجام می‌شود. در روش FUT پزشکان برای برداشت فولیکول‌ها یک برش نواری شکل روی ناحیه اهدا ایجاد کرده و سپس فولیکول‌ها را برداشت می‌کنند. از مهمترین معایب این روش می‌توان به ایجاد اسکار در محل اهدا اشاره کرد. روش FUT دارای مزایایی نیز می‌باشد که یکی از آن‌ها سرعت بالای برداشت گرافت ها می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تا احتمال آسیب به فولیکول‌ها کاهش پیدا کند.
  2. روش غیرجراحی FUE: یکی از روش‌های کاشت ابرو حرفه‌ای روش FUE می‌باشد. در این روش بی نظیر پزشکان کاشت را بدون هیچگونه خونریزی و برشی انجام می‌دهند. برداشت فولیکول‌ها در این روش برخلاف روش قبل به صورت واحدهای مجزا انجام شده و همانطور که از نام این روش مشخص است، FUE یک روش غیرجراحی می‌باشد. به علت کم تهاجمی بودن این روش دوران نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است. به طوری که بیمار پس از درمان می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد. از معایب این روش می‌توان به طولانی شدن برداشت گرافت ها اشاره کرد. این روش در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های کاشت به حساب می‌آید.

انواع روش کاشت ابرو حرفه‌ای

مراحل کاشت ابرو حرفه‌ای

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که مراحل کاشت ابرو حرفه‌ای به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت یکی از روش‌های بی نظیر برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود که در کلینیک‌های حرفه‌ای در سه مرحله انجام می‌شود:

  1. مرحله اول: اولین مرحله از کاشت ابرو مرحله طراحی است که در جلسات پیش از کاشت انجام می‌شود. این مرحله دارای اهمیت بسیار زیادی است. در این مرحله متخصصین با در نظر گرفتن طرح پیشنهادی بیمار، فرم چهره و ویژگی‌های موهای ابروی او به انتخاب یک طرح مناسب برای بیمار می‌پردازند.
  2. مرحله دوم: مرحله بعدی از کاشت ابرو مرحله برداشت فولیکول‌ها می‌باشد. در این مرحله پزشکان با بی حس کردن محل اهدا و ابروها به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. اینکار معمولاً با ابزارهای دقیقی انجام می‌شود. محل مناسب برای برداشت فولیکول‌ها در این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  3. مرحله سوم: در آخرین مرحله از کاشت ابرو پزشکان با ایجاد برش‌هایی روی ابرو، بستر را برای کاشت فولیکول‌ها فراهم می‌کنند. پزشکان فولیکول‌های برداشت شده را با استفاده از میکروسکوپ و با دقت فراوان در ناحیه ابرو می‌کارند.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟

نکات مهم در کاشت ابرو حرفه‌ای

کلینیک‌های حرفه‌ای زیبایی با در نظر گرفتن نکاتی هنگام کاشت، باعث بهبود در نتایج جراحی می‌شوند. از مهمترین نکات در کاشت ابرو حرفه‌ای انجام این جراحی در یک کلینیک معتبر و زیر نظر یک پزشک متخصص و با تجربه می‌باشد. دیگر نکات مهم در این جرایحی به شرح زیر می‌باشد:

  • موهای ابرو در نقاط مختلف در جهت‌های متفاوتی رشد می‌کنند. هر قسمت از ابرو در جهت متفاوتی رشد کرده و پزشکان هنگام کاشت باید به این نکته توجه داشته باشند.
  • موهای ابرو بر خلاف موهای سر روی صورت می‌خوابند و به صورت افقی رشد می‌کنند. بنابراین زاویه رشد موهای ابرو نسبت به فولیکول دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد.
  • بیشتر موهای ابرو تک تارمویی هستند. در صورتی که موهای سر معمولاً چند تارمویی رشد می‌کنند. پزشکان باید باید هنگام برداشت گرافت ها محلی را انتخاب کنند که فولیکول‌های تک تارمویی دارد.
  • موهای ابرو برخلاف موهای سر تا یک اندازه مشخص رشد کرده و به همین دلیل انتخاب محل مناسب برای برداشت فولیکول‌ها بسیار مهم می‌باشد.

نکات مهم در کاشت ابرو حرفه‌ای

بهترین کاندیدا برای کاشت ابرو حرفه‌ای

با توجه به توضیحاتی که درباره روش کاشت ابرو حرفه‌ای ارائه شد، ممکن است با این سؤال مواجه شوید که بهترین کاندیدا برای این روش چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به طور کلی تمام افرادی که به دلایل مختلف دچار ریزش و کاهش تراکم ابروها شده‌اند، می‌توانند از این روش بی نظیر استفاده کنند. بهترین کاندیدا برای استفاده از این روش به شرح زیر می‌باشد:

  • کسانی که به صورت مادرزادی و یا ژنتیکی دچار ریزش و یا کم پشتی ابروها هستند.
  • افرادی که از شکل و حالت ابروهای خود رضایت ندارند.
  • کسانی که به علت جراحی، سوختگی، شکستگی و یا بخیه دچار ریزش ابرو شده‌اند.
  • در صورتی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های ناشی از تیروئید دچار هستید، می‌توانید پس از تکمیل درمان بیماری برای کاشت اقدام نمایید.
  • کسانی که به علت اصلاح بیش از حد ابروها دچار کاهش تراکم ابرو شده‌اند.
  • خانم‌هایی که از تاتو و یا هاشور ابروهای خود رضایت ندارند و به دنبال طبیعی‌تر شدن ظاهر ابروهای خود هستند.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.