جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

کاشت ابرو به چه صورت است؟

کاشت ابرو به چه صورت است

ریزش مو از مشکلات رایج در زندگی انسان‌ها است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. این مشکل می‌تواند جلوه ناخوشایندی به افراد داده و باعث کاهش اعتماد به نفس آن‌ها شود. بسیاری از افراد بر این باورند که ریزش مو تنها برای موهای سر اتفاق می افتد اما باید بدانید نه تنها موهای سر، بلکه تمام موهای بدن دچار ریزش می‌شوند. امروزه به علت سبک زندگی ناسالم انسان و آلودگی‌های موجود در هوا، موهای ابرو نیز دچار ریزش می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح دلایل ریزش ابرو و کاشت ابرو توضیحاتی را ارائه دهیم. اینکه کاشت ابرو به چه صورت است و روش‌های انجام آن چگونه می‌باشد؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دلایل ریزش ابرو

پیش از آن که بخواهیم به پاسخ سؤال کاشت ابرو به چه صورت است؟ بپردازیم باید توضیحاتی را درباره دلایل ریزش ابروها ارائه دهیم. بسیاری از متخصصین پوست و مو معتقدند کاشت ابرو بدون درمان دلیل ریزش ابرو تاثیری نداشته و هر علتی که باعث ریزش ابروها شده است، بر موهای کاشته شده نیز تأثیر می‌گذارد. ابروهای انسان به دلایل مختلف دچار ریزش می‌شوند. این دلایل به شرح زیر می‌باشند:

  • افرادی که دارای بیماری‌های تیروئیدی هستند.
  • پیری و افزایش سن افراد
  • کسانی که به بیماری‌های عمومی یا سیستمیک مبتلا هستند.
  • افرادی که از آلپوسی آره تا رنج می‌برند.
  • کسانی که پوست آن‌ها دچار سوختگی شده باشد.
  • در برخی از موارد تاتو و هاشور ابرو دلیل ریزش آن است.
  • اگر به هر دلیلی ابروهای شما عفونت کند.
  • اصلاح یا کندن بیش از حد ابروها
  • دلایل ارثی و مادرزادی

طبق نظر پزشکان در صورتی که به هر یک از مشکلات نام برده دچار هستید، بهترین روش برای جلوگیری از ریزش ابروهای شما کاشت ابرو می‌باشد. کاشت ابرو که شباهت بسیاری به کاشت مو دارد در واقع یک روش طبیعی برای جلوگیری از ریزش ابروها و همچنین رشد مجدد آن‌ها می‌باشد.

دلایل ریزش ابرو
کاشت ابرو به چه صورت است

مقایسه کاشت ابرو با هاشور و تاتو

بسیاری از خانم به علت عدم شناخت درباره روش کاشت ابرو، ترجیح می‌دهند از روش هاشور و تاتو برای زیباسازی ابروهای خود استفاده کنند. در صورتی که اگر بدانند روش کاشت ابرو به چه صورت است، از این روش بی نظیر بهره می‌برند. روش تاتو و هاشور برخلاف تصور بسیاری از مردم، دو روش موقتی برای فرم دهی و پر کردن ابروها می‌باشد. همچنین این دو روش ظاهری غیرطبیعی به ابروها می‌بخشد. در صورتی که روش کاشت ابرو یک روش کاملاً طبیعی است که از موهای شما برای کاشت استفاده می‌کند. همچنین کاشت ابرو یک روش دائمی برای فرم دهی و پر کردن ابروها محسوب می‌شود. موهای کاشته شده در این روش کاملاً طبیعی بوده و رشد می‌کنند. یکی از مشکلاتی که روش تاتو و هاشور دارد شیمیایی بودن رنگ‌ها و تفاوت آن‌ها با رنگ طبیعی ابروها می‌باشد. از معایب تاتو و هاشور می‌توان به درد و زخم‌های ناشی از آن اشاره کرد که باید هربار برای تمدید آن را تحمل کنید. در صورتی که قصد دارید به فرم دهی و پر کردن ابروهای خود بپردازید می‌توانید از روش کاشت ابرو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

نحوه انجام کاشت ابرو

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است با آن روبرو شده باشید این است که کاشت ابرو به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت ابرو شباهت بسیاری به کاشت مو دارد. در این فرآیند پزشکان ابتدا فولیکول‌ها را از قسمت‌هایی مانند کناره گوش و پشت گردن برداشت می‌کنند. فولیکول‌ها کوچک‌ترین ارگان‌های مو هستند. پزشکان پس از برداشت این فولیکول‌ها و انجام کارهای لازم، شروع به کاشت آن‌ها در ناحیه ابرو می‌کنند. از آنجایی که در روش کاشت ابرو جراح به کاشت فولیکول‌ها می‌پردازد، این روش یک روش کاملاً طبیعی برای جلوگیری از ریزش و فرم دهی به ابروها می‌باشد. در کاشت ابرو موهای کاشته شده رشد کرده و شما می‌توانید به اصلاح آن‌ها بپردازید.

نحوه انجام کاشت ابرو
کاشت ابرو به چه صورت است

روش‌های مختلف کاشت ابرو به چه صورت است؟

همانطور که می دانید کاشت ابرو شباهت بسیاری به کاشت مو داشته و حتی بسیاری آن را یک روش از روش‌های کاشت مو می‌دانند. اما روش‌های مختلف کاشت ابرو به چه صورت است؟ از زمانی که پزشکان روش کاشت ابرو را برای جلوگیری از مشکلات ریزش ابرو مطرح کرده‌اند، روش‌های متنوعی برای انجام آن ایجاد شده است. این روش‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  1. FUT: روش FUT یک روش قدیمی برای کاشت ابرو محسوب می‌شود که حتی امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش پزشکان فولیکول‌ها را از پشت سر و گوش برداشت می‌کنند. پزشکان برای برداشت فولیکول‌ها از محل اهدا یک برش نواری روی این ناحیه ایجاد کرده و پس از برداشت گرافت ها، محل مورد نظر را بخیه می‌زنند. در این روش گرافت ها باید با دقت بسیاری انجام شود تا زاویه کاشت و خواب موها طبیعی باشد.
  2. FUE: روش FUE یک روش غیرجراحی و بدون برش نواری است که در حال حاضر بهترین روش کاشت ابرو محسوب می‌شود. این روش که روشی بی دردسر برای کاشت ابرو است، تارهای مو از پشت سر برداشته می‌شوند. به علت شباهت موهای پشت سر به موهای ابرو روش FUE یک روش طبیعی می‌باشد. در این روش فولیکول‌های به صورت تکی برداشت شده و به همین دلیل سلامت موها و فولیکول‌ها حفظ می‌شود.

جلسه مشاوره قبل از کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای افرادی که قصد کاشت ابرو دارند ایجاد شود این است که جلسه مشاوره قبل از کاشت ابرو به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت در کلینیک‌های حرفه‌ای کاشت ابرو، پزشکان پیش از انجام عمل یک جلسه مشاوره را تنظیم کرده و در آن به بررسی چهره و حالت ابروی شما می‌پردازند.

جلسه مشاوره قبل از کاشت ابرو
کاشت ابرو به چه صورت است

شما می‌توانید در این جلسه تمامی سؤال هایی که ذهن شما را مشغول کرده است پرسیده و از شرایط این روش به طور کامل آگاهی پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید مدل پیشنهادی ابروهای خود را به پزشک ارائه داده و با مشورت او بهترین مدل ابرو را برای خود انتخاب نمایید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ریخت شناسی می‌باشد. منظور از ریخت شناسی بررسی دقیق مشخصات ابروی شما می‌باشد. در ادامه به توضیح عوامل مهم در ریخت شناسی خواهیم پرداخت:

  • جهت رشد ابروها در نقاط مختلف متفاوت است. برای مثال جهت موهای ابرو در قسمت دم و تنه تفاوت بسیاری دارد.
  • موهای ابرو نسبت به فولیکول‌ها با زاویه خاصی رشد می‌کنند. در ریخت شناسی این زاویه مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.
  • موهای سر معمولاً چند تارمویی هستند و از هر فولیکول چند تار مو رشد می‌کند. در صورتی که موهای ابرو تک تارمویی هستند. در این قسمت باید محل مناسب برای برداشت فولیکول‌ها انتخاب شود.
  • چرخه رشد موهای سر و ابرو متفاوت است. موهای ابرو معمولاً بیشتر از یک حد رشد نمی‌کنند در صورتی که موهای سر رشد زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به چه صورت است؟

روش کاشت ابرو بهترین روش برای شکل دادن به ابروها می‌باشد که از مشکل ریزش آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. برای دریافت نتیجه بهتر از این روش باید مراقبت‌هایی را رعایت نمایید. مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به چه صورت است؟ در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • برداشت پانسمان بعد از دو روز و تمیز کردن محل
  • شستشوی با احتیاط ناحیه اهدا بعد از هربار تعویض پانسمان
  • خودداری از دست زدن به ابروها در صورت لخته زدن و پوسته پوسته شدن محل درمان
  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش التهاب

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.