جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

ماندگاری کاشت ابرو

ماندگاری کاشت ابرو

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ریزش مو تنها مختص به موهای سر است در صورتی که تمامی موهای بدن امکان ریزش دارند. یکی از مشکلاتی که انسان امروز با آن مواجه شده است مشکل ریزش ابروها می‌باشد. این مشکل تأثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد به خصوص خانم‌ها داشته و مردم همواره به دنبال روش‌هایی برای برطرف کردن این مشکل هستند. ریزش ابروها می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. یکی از روش‌هایی که تأثیر بسیاری در جلوگیری از ریزش ابرو و رشد آن دارد، روش کاشت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و ماندگاری کاشت ابرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو و روش‌های آن

ابروها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، اصلاح زیاد ابروها، افزایش سن و مصرف داروهای خاص دچار ریزش شوند. این ریزش تأثیر بسیاری در زیبایی افراد داشته و به همین دلیل یکی از روش‌های زیباسازی شناخته می‌شود. همانطور که گفته شد کاشت ابرو یکی از بهترین راهکارها برای رفع ریزش ابرو می‌باشد. پیش از آن که بخواهیم توضیحاتی را درباره عوامل مؤثر در ماندگاری کاشت ابرو ارائه دهیم باید بدانید کاشت ابرو چیست و روش‌های آن به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت ابرو در واقع شباهت بسیاری به کاشت مو دارد. در این روش پزشکان از مناطق اهدایی مشخص شده به برداشت فولیکول‌های مو پرداخته و سپس این فولیکول‌ها را ابرو پیوند می‌زنند. در ادامه به توضیح روش‌های مختلف کاشت ابرو خواهیم پرداخت:

  1. روش کاشت نواری: یکی از روش‌های قدیمی کاشت مو و ابرو روش کاشت نواری یا FUT می‌باشد. در این روش پزشکان فولیکول‌ها را از پشت سر و یا پشت گوش برداشته و آن‌ها را به قسمت‌های مختلف ابرو پیوند می‌زنند. پزشکان در این روش گرافت های برداشت شده را با استفاده از سوزن‌های مخصوص در محل مورد نظر می‌کارند. این کار باید با دقت بسیاری انجام شود تا جهت خواب ابروها و زاویه رشد آن‌ها طبیعی باشد.
  2. روش FUE: این روش نیز یکی از روش‌های رایج کاشت مو است که برای کاشت ابرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش پزشکان به صورت غیرجراحی و بدون برش نواری در پشت سر، فولیکول‌ها را به صورت واحد مجزا برداشت کرده و به کاشت آن‌ها در ابرو می‌پردازند. این روش برای کاشت ابرو طبیعی‌تر از روش کاشت نواری بوده و به همین دلیل توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند.
کاشت ابرو و روش‌های آن
ماندگاری کاشت ابرو

ماندگاری کاشت ابرو به چه صورت است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که ماندگاری کاشت ابرو به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به طور کلی روش‌های کاشت روش‌های دائمی بوده و بسیار طبیعی هستند. همانطور که گفته شد در کاشت ابرو پزشکان فولیکول‌هایی را از پوست سر برداشته کرده و به قسمت ابرو پیوند می‌زنند. بنابراین این فولیکول‌ها پس از وارد شدن به ابرو دوباره به صورت طبیعی رشد می‌کنند. این فولیکول‌ها از قسمت‌هایی از سر برداشت می‌شوند که در مقابل ریزش مقاوم هستند. این رشد به صورتی است که بسیاری از افراد از رشد زیاد فولیکول‌های کاشته شده ناراضی بوده و از اصلاح مداوم ابروهای خود خسته می‌شوند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی مواقع افراد پس از کاشت ابرو نیز به دلایل مختلف دچار ریزش می‌شوند. اینکه ابروهای کاشته شده چه میزان ماندگاری داشته باشد در هر فرد متفاوت بوده و عوامل مؤثر در این موضوع مؤثر هستند. در ادامه مطلب به توضیح عوامل مؤثر در ماندگاری ابروهای کاشته شده خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: عوارض کاشت ابرو چه هستند؟

قوی بودن فولیکول‌ها

یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری کاشت ابرو میزان قوی بودن فولیکول‌هایی است که برای کاشت انتخاب شده‌اند. می دانید که پزشکان فولیکول‌ها را از قسمت‌هایی از سر برداشت می‌کنند که در مقابل ریزش مقاومت داشته باشند. انتخاب محل برداشت فولیکول‌ها کاملاً به نظر پزشک بستگی دارد و پزشک باید تخصص و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد. به عبارتی تجربه پزشک تأثیر بسیاری در میزان مقاومت فولیکول‌ها در برابر ریزش دارد. اما به طور کلی مقاومت فولیکول‌ها در افراد مختلف متفاوت بوده و این موضوع به خود بیمار بستگی دارد. بنابراین نتیجه کاشت ابرو در افراد مختلف متفاوت می‌باشد.

قوی بودن فولیکول‌ها از عوامل ماندگاری ابرو
ماندگاری کاشت ابرو

تأثیر تکنیک‌های کاشت 

اینکه پزشک شما از چه تکنیک‌هایی برای کاشت استفاده کند در ماندگاری کاشت ابرو مؤثر است. پزشکی که به کاشت ابرو می‌پردازد باید تجربه، تخصص و دانش کافی را در این زمینه داشته و از بهترین تکنیک‌ها برای کاشت استفاده کند. در صورتی که پزشک مورد نظر شما دارای این تجربه و تکنیک نباشد، نتیجه کاشت طبیعی نبوده و احتمال ریزش فولیکول‌های کاشته شده بالا می‌رود. با توجه به توضیحات داده شده انتخاب یک کلینیک معتبر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنبارین سعی کنید با حوصله و در زمان مناسب بهترین کلینیک را برای کاشت ابرو انتخاب نمایید. رضایت شما از نتیجه کاشت تا حد زیادی به مرکزی که در آن به کاشت ابرو می‌پردازید، بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

اهمیت مراقبت‌ها در ماندگاری کاشت ابرو

اگر ابروهای خود را کاشته‌اید باید بدانید ابروهای کاشته شده نیاز به مراقبت‌هایی دارند که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند باعث نارضایتی شما از نتیجه کاشت شود. یکی از عوامل مؤثر و مهم در ماندگاری کاشت ابرو مراقبت‌هایی است که پزشکان بعد از کاشت به شما توصیه می‌کنند. روز بعد از کاشت زمانی که بیمار به کلینیک مراجعه کرده و پانسمان‌ها باز شدند، پزشک دستورالعملی را پیش روی بیمار قرار می‌دهد. در صورتی که قصد دارید ابروهای کاشته شده برای شما دائمی باشند، باید به این توصیه‌ها توجه کافی را داشته باشید. از جمله مراقبت‌هایی که بعد از کاشت ابرو باید به آن توجه داشته باشید به شرح زیر می‌باشد:

  • شستشوی ابروها در زمان‌های مناسب با روش‌های مناسب
  • عدم اصلاح بیش از حد ابروهای کاشته شده
  • عدم مصرف داروها و قرص‌های رقیق کننده خون
  • خودداری از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین. البته انجام فعالیت‌های سبک ورزشی به مدت یک هفته بعد از کاشت مو مانعی ندارد.
اهمیت مراقبت‌ها در ماندگاری کاشت ابرو
ماندگاری کاشت ابرو

رژیم غذایی و ماندگاری کاشت ابرو

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که رژیم غذایی و ماندگاری کاشت ابرو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از مراقبت‌هایی که در ماندگاری این روش جلوگیری از ریزش ابروها توصیه می‌شود، رژیم غذایی مناسب است. از آنجایی که بسیاری از ارگان‌های حیاتی بدن با تغذیه ارتباط مستقیم دارند، داشتن یک رژیم غذایی سالم تأثیر بسیاری در سلامت بدن دارد. اگر قصد دارید از ابروهای کاشته شده خود به خوبی مراقبت کنید، حتماً از پزشک خود درباره تغذیه مناسب بعد از کاشت مو سؤال کنید.

دیگر عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو

همانطور که گفته شد عوامل بسیاری در ماندگاری کاشت ابرو مؤثر هستند. در ادامه مطلب به توضیح سایر این عوامل خواهیم پرداخت:

  • یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در حفظ و ماندگاری ابروهای کاشته شده جنس ابروهای فرد می‌باشد. جنس ابروها در افراد مختلف متفاوت است.
  • انجام ورزش‌های سنگین و پرتحرک بعد از کاشت ابرو می‌تواند باعث ریزش فولیکول‌های کاشته شده شود. سعی کنید به مدت دو هفته بعد از عمل ورزش سنگین نکنید.
  • مصرف دخانیات علاوه بر تاثیری که روی سلامتی افراد دارد، می‌تواند در ریزش ابروها نیز مؤثر باشد. اگر قصد دارید ماندگاری ابروهای کاشته شده همیشگی باشد بهتر است حداقل دو هفته بعد از عمل از مصرف دخانیات خودداری کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.