جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

پوست در سنین جوانی دارای شادابی و طراوتی است که متاسفانه تا پایان عمر باقی نمی‌ماند و در سنین بالا با مشکلاتی مواجه می‌شود. اگر بخواهیم از مشکلات سنین پیری صحبت کنیم، پیر شدن پوست از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد. در سنین پیری پوست دچار افتادگی شده و این مشکل باعث بروز افتادگی در چشم و ابرو می‌شود. افتادگی و شل شدن پوست نتیجه از دست رفتن کلاژن‌های پوست است که تقریباً از سنین میانسالی کاهش پیدا می‌کنند. کمبود این ماده باعث می‌شود تا خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا کرده و چین و چروک‌ها نیز عمیق‌تر شوند. پزشکان تا امروز روش‌های مختلفی را برای سفت کردن پوست ناحیه پیشانی و ابرو ایجاد کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها روش جراحی لیفت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش تهاجمی ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جراحی لیفت ابرو چیست؟

با توجه به توضیحات داده شده ممکن است با این سؤال مواجه شوید که جراحی لیفت ابرو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این جراحی یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت است که در نهایت موجب رفع افتادگی پیشانی و پلک می‌شود. در این جراحی پزشکان با لیفت کردن شقیقه باعث کشیدگی پوست در ناحیه ابرو شده و جوانسازی صورت را رقم می زند. این جراحی همچنین تأثیر بسیاری در رفع مشکل افتادگی پلک داشته و برای افرادی که به این مشکلات دچار هستند بسیار مناسب است. با اینکه امروزه روش‌های کم تهاجمی برای لیفت ابرو ایجاد شده است اما همچنان این جراحی تهاجمی در میان مردم محبوب است.

جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید
جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

تمام افراد بالای 50 سال که از افتادگی پیشانی و ابرو رنج می‌برند می‌توانند از این روش بی نظیر بهره ببرند اما بهترین کاندیدا برای استفاده از این جراحی به شرح زیر می‌باشد:

  • افرادی که افتادگی ابرو دارند.
  • کسانی که ابروهای نامتقارنی دارند.
  • افرادی که پلک فوقانی آن‌ها بیش از حد افتاده است.
  • کسانی که در ناحیه ابرو و پیشانی چین و چروک دارند.
  • افرادی که در هنگام بالا بردن ابروهای خود غیرطبیعی می‌شوند.
  • کسانی که پوست کافی برای انجام مجدد جراحی پلک فوقانی ندارند.
  • افرادی که خط موی ناپایدار دارند.

توجه داشته باشید که داشتن افتادگی شدید ابرو الزاماً به این معنی نیست که شما کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو هستید. برای بررسی این موضوع شما باید در جلسه مشاوره پیش از جراحی حاضر شوید.

بیشتر بخوانید: مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت مستقیم ابرو

همانطور که پیش از این گفته شد پزشکان امروزه توانسته‌اند روش‌های مختلفی را برای لیفت ابرو ایجاد کنند که یکی از بهترین آن‌ها روش لیفت مستقیم ابرو می‌باشد. این روش که با نام لیفت دایرکت نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین روش‌های جراحی لیفت ابرو می‌باشد. از دلایل محبوبیت این روش جراحی می‌توان به کم تهاجمی بودن آن نسبت به دیگر روش‌ها، کم هزینه بودن و ماندگاری بیشتر آن اشاره کرد. این روش بالا کشیدن ابرو تأثیر بسیاری در جوانسازی صورت داشته و بیشتر مردم به استفاده از آن روی آورده‌اند. مزایای این جراحی به شرح زیر می‌باشند:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای این روش بدون بیهوشی انجام شدن آن می‌باشد. در این روش پزشکان عمل را به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می‌دهند. بنابراین شما نباید نگران عوارض داروهای بیهوشی باشید.
  • در این روش برش‌ها را روی خط رویش موهای بیمار انجام می‌دهند و این موضوع باعث کمتر دیده شدن اثرات جراحی می‌شود.
  • در دیگر روش‌های جراحی و تهاجمی بیمار دچار عوارض بسیاری می‌شود. در صورتی که بیمار بعد از این جراحی کبودی‌ها و تورم کمتری را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل دوران نقاهت آن کمتر از دیگر روش‌ها می‌باشد.
  • هزینه‌های این جراحی کمتر از دیگر روش‌های جراحی لیفت ابرو می‌باشد.
جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید
جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

جراحی لیفت ابرو با اندوتاین

همانطور که می‌دانید افتادگی ابرو از تاثیرگذارترین مشکلات در زیبایی افراد می‌باشد. زمانی که ابروها دچار افتادگی می‌شوند چهره اخمو به نظر رسیده و شادابی و طراوت آن از بین می‌رود. این مشکل همچنین باعث تنگ شدن میدان دید افراد نیز می‌شود. یکی از روش‌های جراحی لیفت ابرو روش جراحی با اندوتاین است که امروزه بسیاری از مردم به آن علاقمند شده‌اند. دلیل علاقه مردم به این روش بی نظیر توانایی این روش در رفع مشکل افتادگی ابرو، رفع چین و چروک‌های روی پیشانی و خط اخم می‌باشد. این روش همچنین باعث درشت‌تر و شاداب‌تر شدن چشم‌های شما می‌شود.

در این روش پزشکان با استفاده از یک پروتز کوچک از جنس اسید پلی لاکتیک و نوعی پلی استر که اندوتاین نام دارد، به جوانسازی صورت شما می‌پردازند. اندوتاین کاملاً طبیعی بوده و به مرور زمان در بدن تجزیه می‌شود. پس از جذب اندوتاین در پوست، شما می‌توانید تاثیرات آن را در صورت خود مشاهده کنید. در ادامه به توضیح دو نوع لیفت با اندوتاین خواهیم پرداخت:

  1. در روش اندوتاین مینی یا کوچک پزشکان تنها از سه چنگک برای بالا کشیدن ابرو استفاده می‌کنند. این چنگک‌ها در زیر پوست قرار گرفته و باعث کشیدگی ابرو و بالا کشیدن پلک می‌شوند.
  2. در روش دیگر لیفت با اندوتاین پزشکان ابرو و پیشانی را باهم لیفت می‌کنند. در این روش پوست پیشانی در محل رویش مو، با استفاده از اندوتاین بالا کشیده می‌شود. در این حالت علاوه بر لیفت ابرو، چین و چروک روی پیشانی نیز از بین می‌رود.
جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید
جراحی لیفت ابرو | همه آنچه درباره لیفت ابرو باید بدانید

یکی از فاکتورهایی که مردم هنگام انتخاب یک روش جوانسازی صورت به آن توجه می‌کنند، هزینه‌ها می‌باشد. اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن هزینه‌ها به انتخاب یک روش بپردازیم، روش‌های بسیاری هستند که به لیفت ابرو می‌پردازند. اما موضوع هزینه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشه باشیم. اما قیمت جراحی لیفت ابرو به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت فاکتورهای بسیاری هستند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان به محاسبه قیمت این جراحی پرداخت. زمانی که شما برای مشاوره پیش از جراحی به پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک با بررسی وضعیت شلی پوست و شدت افتادگی ابرو به محاسبه هزینه مورد نیاز برای رفع مشکل شما می‌پردازد. توجه داشته باشید که این جراحی یکی از جراحی‌های کم هزینه برای لیفت ابرو می‌باشد. بنابراین اگر با استفاده از این روش به رفع مشکل افتادگی ابروهای خود می‌پردازید، در واقع صرفه جویی کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: لیفت با نخ | همه آنچه باید درباره لیفت با نخ بدانید

آیا جراحی لیفت ابرو دائمی است؟

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد مطمئما با این سؤال مواجه شده‌اید که آیا جراحی لیفت ابرو دائمی است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هیچ یک از روش‌های جوانسازی پوست دائمی نیستند و تنها برای مدتی پیری پوست را به تأخیر می‌اندازند.

با اینکه امروزه پزشکان توانسته‌اند روش‌های مدرن و پیشرفته‌ای را برای جوانسازی پوست ابداع کنند اما باید بدانید پیری پوست یک امر اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان از آن فرار کرد. تمام روش‌های جوانسازی دارای میزان مشخصی ماندگاری هستند که در صورت رعایت برخی نکات می‌توانید از حداکثر میزان ماندگاری آن‌ها بهره ببرید. این روش جراحی نیز دارای ماندگاری نسبتاً بالایی است و به همین دلیل توانسته در میان مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی خود دریافت کنید باید به رعایت مراقبت‌هایی بپردازید. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • پزشک برای شما گن پیشانی تجویز می‌کند. حتماً از آن استفاده کنید.
  • پانسمان را یک الی دو روز پس از جراحی باز می‌کنید.
  • بخیه‌ها را باید بین 7 تا 10 روز بعد از جراحی کشید.
  • تا چند روز سر خود را بالا نگرفته و در هنگام خواب نیز زیر سر خود چند بالشت قرار دهید.