جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟

چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟

زیبایی یکی از مسائل بسیار مهم در زندگی انسان است که در هر دوره معیارهای آن متفاوت است. امروزه یکی از معیارهای زیبایی مهم ابروها می‌باشند. تراکم ابروها تأثیر بسیاری در زیبایی چشم‌ها و چهره انسان داشته و به همین دلیل بسیاری از افراد در تلاشند تا با انجام روش‌های متنوعی به زیباسازی ابروهای خود بپردازند. متاسفانه ابروها همیشه به زیبایی دوران جوانی باقی نمانده و در سنین میانسالی و پیری با کاهش تراکم مواجه می‌شوند. امروزه پزشکان با استفاده از روش‌های مختلفی به زیباسازی و افزایش تراکم ابروها می‌پردازند که یکی از بهترین آن‌ها کاشت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح درباره این روش به پاسخ سؤال چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ بپردازیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو؛ بهترین روش برای زیباسازی ابروها

پیش از آنکه به پاسخ سؤال چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ بپردازیم باید بدانید کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت ابرو یک روش مدرن و حرفه‌ای برای زیباسازی ابروها است که در آن از فولیکول‌ها استفاده می‌شود. فولیکول‌ها کوچک‌ترین ارگان حیاتی مو هستند که در این روش از نواحی مناسب برداشت شده و در ابروها کاشته می‌شوند.

توجه داشته باشید که کاشت معمولاً در سه مرحله طراحی، برداشت و کاشت انجام می‌شود. مرحله طراحی در جلسات پیش از کاشت انجام شده و پزشکان در این مرحله به طراحی بهترین فرم ابرو برای بیمار می‌پردازند. کاشت ابرو نسبت به روش‌های دیگر فرم دهی به ابرو مانند هاشور و تاتو برتری دارد. با اینکه امروزه نیز بسیاری از خانم‌ها از تاتو و هاشور استفاده می‌کنند باید گفت کاشت ابرو برخلاف این دو روش دارای نتایجی دائمی و همچنین طبیعی می‌باشد.

بارداری و کاشت ابرو

از مهمترین سوالاتی که درباره روش کاشت وجود دارد این است که چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ برای پاسخ به این سؤال باید توضیحاتی را درباره کاشت ابرو در زمان بارداری ارائه دهیم.

بارداری و کاشت ابرو

می دانید که دوران بارداری حساس‌ترین دوران در زندگی خانم‌ها می‌باشد که در آن مهمترین دوران رشد فرزند اتفاق می افتد. رشد سالم و بدون مشکل در این دوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و بروز هرگونه مشکل در این دوران آینده فرزند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از آنجایی که تغذیه جنین از مادر است بنابراین وضعیت جسمانی مادر در این دوران دارای اهمیت بسیاری است. اما آیا کاشت ابرو در این دوران باعث بروز مشکل در بارداری می‌شود؟ جواب این سؤال منفی است. مواردی که در کاشت ابرو مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، هیچ خطری برای بیمار و جنین ندارد. اما علت ممنوعیت این جراحی در دوران بارداری چیست؟ در ادامه مطلب به پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت.

چرا کاشت ابرو در دوران بارداری ممنوع است؟

برای پاسخ به سؤال چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ باید بدانید چرا این جراحی را در دوران بارداری انجام نمی‌دهند؟ همانطور که گفته شد کاشت ابرو در دوران بارداری از نظر بسیاری پزشکان خطرناک بوده و توصیه نمی‌شود. اما علت اینکار چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت جراحی کاشت ابرو به خودی خود هیچگونه اثر منفی روی جنین و مادر نمی‌گذارد.

علت اصلی این ممنوعیت استرس‌ها و فشارهای روحی و جسمی جراحی روی مادر می‌باشد. ایجاد استرس و فشار روحی و جسمی در شخصی که باردار شده است می‌تواند خطرات بسیاری را برای جنین داشته باشد. به همین علت است که پزشکان معتقدند عمل‌هایی مانند کاشت ابرو باید به بعد از دوران بارداری موکول شود. پزشکان متخصص ترجیحاً انجام جراحی‌هایی که اورژانسی نیستند را در این دوران ممنوع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان قیچی کرد؟

کاندیدای مناسب کاشت ابرو

پس توضیحاتی که درباره سؤال چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ باید متوجه شده باشید که کاشت ابرو باید بعد از بارداری انجام شود. زمانی که شما برای مشاوره به کلینیک‌های زیبایی معتبر مراجعه می‌کنید، پزشک متخصص به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا خیر؟ افراد دارای شرایط زیر می‌توانند به راحتی از روش کاشت ابرو برای زیباسازی ابروهای خود استفاده کنند:

  • در صورتی که به صورت مادرزادی دچار کم پشتی ابرو و نازکی هستید می‌توانید از این روش استفاده نمایید.
  • اگر از شکل، فرم و یا حالت ابروهای خود رضایت ندارید، کاشت ابرو گزینه مناسبی برای شما می‌باشد.
  • کاشت ابرو بهترین روش برای برطرف کردن مشکلات ناشی از سوختگی و شکستگی ابروها می‌باشد.
  • در صورتی که به بیمارهای خاصی مانند تیروئید دچار هستید، بعد از درمان و کنترل بیماری می‌توانید به کاشت ابرو بپردازید.
  • خانم‌هایی که به علت اصلاح بیش از حد ابروها، دچار کاهش تراکم ابرو شده‌اند.
  • خانم‌هایی که از هاشور و تاتو برای فرم دهی به ابروهای خود استفاده کرده‌اند، می‌توانند برای طبیعی‌تر شدن ظاهر ابروهای خود از کاشت استفاده کنند.

انجام کاشت ابرو به هیچ عنوان در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود. انجام اینکار می‌تواند خطراتی را برای جنین به همراه داشته باشد.

کاندیدای مناسب کاشت ابرو

بارداری در زمان کاشت ابرو

در پاسخ به سؤال چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ باید گفت شما می‌توانید پس از کاشت دوران نقاهت کاشت ابرو، برای بارداری اقدام نمایید. اما بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند برای بارداری بهتر است به مدت یکسال از کاشت ابروها گذشته باشد. همانطور که می دانید ابروها ممکن است به دلایل مختلفی دچار ریزش شوند. یکی از دلایل ریزش ابروها اختلالات هورمونی می‌باشد که در دوران بارداری به اوج خود می‌رسد.

از آنجایی که فولیکول‌های کاشته شده در کاشت ابرو پس از گذشت یکسال به رشد عادی و مناسب می‌رسند، بهتر است یکسال بعد از کاشت ابرو برای بارداری اقدام نمایید. ریزش ابروها در دوران بارداری می‌تواند باعث نگرانی بیمار و افزایش استرس او شود. همانطور که گفته شد استرس و فشارهای روحی می‌تواند تأثیر منفی روی مادر گذاشته و باعث عدم رشد مناسب جنین شود.

بیشتر بخوانید: چند روز بعد از کاشت ابرو می‌توان دوش گرفت؟

شیردهی و کاشت ابرو

پس از پاسخ به سؤال چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ باید به موضوع کاشت ابرو در دوران شیردهی بپردازیم. همانطور که توضیح داده شد کاشت ابرو در دوران بارداری ممنوع است اما آیا می‌توان در دوران شیردهی به کاشت ابرو پرداخت؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر. زیرا پس از کاشت ابرو پزشک متخصص داروهایی را تجویز می‌کند بیشتر آن‌ها چرک خشک کن و آنتی بیوتیک می‌باشند.

مصرف این داروهای ضد خارش و ضد درد تا حدودی در شیر مادر ترشح کرده و به بدن نوزاد انتقال پیدا می‌کنند. این داروها باعث ایجاد تاثیراتی مانند خواب آلودگی در نوزاد شود. بنابراین برخی پزشکان توصیه می‌کنند برای مدت دو روز بعد از جراحی نوزاد از شیر دوشیده مادر تغذیه کند.

شیردهی و کاشت ابرو

بهترین زمان برای کاشت ابرو

با توجه به پاسخ سؤال چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟ برای کاشت ابرو پس از دوران بارداری باید تا 6 ماهگی نوزاد صبر کنید. همچنین باید مصرف شیر چند روزه نوازد پس از کاشت ابرو را پیش از عمل ذخیره کنید تا از تأثیر منفی داروها روی نوزاد جلوگیری کنید. کاشت ابرو در دوران بارداری می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری روی جنین داشته باشد. بنابراین بیشتر پزشکان انجام اینکار را ممنوع کرده‌اند. یکی دیگر از سؤالات مردم درباره کاشت ابرو این است که آیا می‌توان در دوران پریودی به انجام این عمل پرداخت؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت انجام این جراحی در این دوران هیچگونه مشکلی برای بیمار ایجاد نخواهد کرد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.