پروفایلو برای لک صورت

پروفایلو برای لک صورت

پروفایلو برای لک صورت هم بکار میرود.پوست صورت از مهمترین عوامل زیبایی است که بروز هرگونه مشکل در آن تأثیر بسیاری در اعتماد به نفس افراد دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای پوست صورت ایجاد شود، به وجود آمدن لکه‌هایی روی آن است. بروز این لکه‌ها روی صورت می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها پیری پوست است. پوست در سنین میانسالی با کاهش ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید مواجه می‌شود. این مشکل تا سنین پیری ادامه داشته و در نتیجه مشکلاتی مانند لکه‌های پوستی را ایجاد می‌کند. پزشکان متخصص پوست روش‌های متنوعی را برای برطرف کردن لکه‌های صورت ایجاد کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها تزریق پروفایلو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح تزریق پروفایلو برای لک صورت بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ژل پروفایلو چیست و از چه ساختاری تشکیل شده است؟

پیش از آنکه به توضیح تزریق پروفایلو برای لک صورت بپردازیم باید بدانید ژل پروفایلو چیست؟ ژل پروفایلو در واقع یک فیلر طبیعی است که برای جوانسازی و حجم دهی به نقاط مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل بی نظیر توانایی بسیاری در رفع مشکلات پوست صورت و برطرف کردن چین و چروک‌های ناشی از پیری دارد. اما ترکیبات اصلی پروفایلو چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید که مهمترین ماده تشکیل دهنده پروفایلو هیالورونیک اسید می‌باشد. همانطور که گفته شد هیالورونیک اسید یکی از مواد تشکیل دهنده ساختار پوست است که تأثیر بسیاری در جوانی و شادابی پوست دارد. این ماده وظیفه حفظ رطوبت پوست را داشته و یکی از عوامل تاثیرگذار در تولید کلاژن و الاستین می‌باشد. ژل پروفایلو به علت درصد زیاد هیالورونیک اسید به راحتی با بافت پوست ترکیب شده و به رفع مشکلات پوست صورت می‌پردازد. از این ماده به علت طبیعی بودن می‌توان در نقاط حساس صورت استفاده کرد.

بهترین کاندیدای تزریق پروفایلو برای لک صورت

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که بهترین کاندیدای تزریق پروفایلو برای لک صورت چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت تزریق این ژل دارای هیچگونه محدودیت سنی نبوده و تمام افرادی که از سلامت عمومی برخوردار هستند می‌توانند از این روش بی نظیر بهره ببرند. البته بیشتر پزشکان متخصص تزریق این ژل را زیر 30 سالگی توصیه نمی‌کنند.

بهترین کاندیدای تزریق پروفایلو برای لک صورت
پروفایلو برای لک صورت

در صورتی که قصد دارید از این ژل برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، بهتر است تا قبل از بروز اولین علائم پیری در صورت، از انجام این کار خودداری کنید. اما اگر قصد دارید از خاصیت پرکنندگی این ژل بهره ببرید، می‌توانید در سنین جوانی نیز به تزریق آن بپردازید. نکته قابل توجه درباره ژل پروفایلو تأثیر آن روی افراد مسن می‌باشد. بیشتر متقاضیان برای این ژل افراد مسن هستند زیرا پروفایلو روی این افراد تأثیر بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: پروفایلو برای جای جوش

نواحی مختلف تزریق پروفایلو

با اینکه ژل پروفایلو یک ژل بی خطر است اما تزریق آن در برخی از نواحی مجاز نیست. اگر قصد دارید به تزریق پروفایلو برای لک صورت بپردازید باید بدانید پزشکان تنها 5 نقطه از صورت را برای تزریق این ژل مجاز می‌دانند. دلیل انتخاب این نقاط دور بودن آن از رگ‌ها و سیستم عصبی می‌باشد که باعث بی خطر شدن تزریق می‌شود. همچنین این نقاط از صورت دارای بیشترین میزان هیالورونیک اسید بوده و کاهش این ماده در این نقاط باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود. نقاط مجاز برای تزریق پروفایلو به شرح زیر می‌باشند:

  • برآمدگی گونه و حدود دو سانتیمتری گوشه خارجی چشم
  • پایه بینی
  • تراگوس یا کمی جلوتر و پایین‌تر از لاله گوش
  • چانه
  • زاویه فک پایین یا ماندیبولار

تزریق پروفایلو در این نواحی می‌تواند باعث کاهش لکه‌های صورت و کند شدن روند پیری پوست شود. شما می‌توانید با تزریق پروفایلو چهره‌ای شاداب، جوان و درخشان داشته باشید.

مزایای پروفایلو برای لک صورت

می دانید که هر روش جوانسازی دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد. روش تزریق پروفایلو برای لک صورت یکی از روش‌های محبوب در میان مردم است که امروزه کاربرد بسیاری دارد. از مهمترین مزایای استفاده از این روش می‌توان به تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد. در این روش شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق نتایج را مشاهده کنید. البته نتایج اصلی معمولاً چند روز پس از تزریق قابل مشاهده است و پس از پایان یافتن عوارض تأثیر ژل روی صورت شما نمایان می‌شود. دومین مزیت این روش کم تهاجمی بودن آن می‌باشد.

مزایای پروفایلو برای لک صورت
پروفایلو برای لک صورت

تزریق پروفایلو دوران نقاهت بسیار کوتاهی داشته و شما پس از تزریق می‌توانید به زندگی روزمره خود بازگردید. افرادی که از این روش جوانسازی استفاده می‌کنند نیاز به مراقبت‌های خاص و پیچیده ندارند. روش پروفایلو همچنین کاملاً بی خطر است. مواد تشکیل دهنده پروفایلو از مواد تشکیل دهنده ساختار پوست بوده و تزریق آن زیر پوست هیچ واکنش بدی را به همراه نخواهد داشت. پس از تزریق پروفایلو به زیر پوست، هیالورونیک اسید درون ژل با بافت پوست و چربی ترکیب شده و جوانسازی را رقم می زند.

بیشتر بخوانید: پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

عوارض پروفایلو برای لک صورت

از مهمترین نگرانی‌های روش‌های جوانسازی پوست، عوارض آن می‌باشد. بسیاری از افراد پیش از آنکه درباره نحوه انجام یک روش تحقیق کنند، به مطالعه عوارض آن می‌پردازند. اما عوارض تزریق پروفایلو برای لک صورت به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این روش یک روش کم تهاجمی بوده و بیمار پس از تزریق عوارض خطرناکی را تجربه نخواهد کرد. اصلی‌ترین عارضه این روش قرمزی و تورم ناشی از تزریق است که پس از گذشت چند ساعت به طور کامل برطرف می‌شود.

همچنین برخی از افراد ممکن است عوارضی مانند بی حسی و یا سوزن سوزن شدن را تجربه کنند که این عارضه نیز کاملاً طبیعی است. علت اصلی بروز این عارضه بی حسی‌های موضعی است که پس از چند ساعت برطرف می‌شود. در صورتی که پس از تزریق کبودی یا خونمردگی تجربه کردید نیز نباید احساس نگرانی داشته باشید. این مشکل نیز طبیعی بوده و پس از مدتی از بین می‌رود.

عوارض پروفایلو برای لک صورت
پروفایلو برای لک صورت

نکات مهم بعد از تزریق پروفایلو برای لک صورت

شما می‌توانید برای کاهش عوارض بعد از تزریق پروفایلو برای لک صورت مراقبت‌هایی را رعایت کنید. توجه به این نکات باعث می‌شود تا نتایج بهتری از تزریق را دریافت کرده و عوارض سریع‌تر برطرف شوند. پزشکان در جلسات مشاوره پیش از تزریق پروفایلو ممنوعیت‌هایی را برای شما در نظر می‌گیرند که در صورت رعایت آن‌ها خطر تزریق به صفر می‌رسد. مراقبت‌های لازم بعد از تزریق پروفایلو به شرح زیر می‌باشد:

  • از لمس کردن محل تزریق به شدت خودداری کنید. لمس کردن یا فشار دادن محل تزریق باعث افزایش قرمزی و تورم می‌شود.
  • به هیچ عنوان محل تزریق را ماساژ ندهید. انجام اینکار باعث حرکت ژل زیر پوست و افزایش خطرات می‌شود. اینکار ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند.
  • استفاده از لوازم آرایشی بعد از تزریق ممنوع است. سعی کنید برای چند روز پس از تزریق صورت خود را آرایش نکنید.
  • به مدت چند روز پس از تزریق روی صورت خود نخوابید. سعی کنید در طول این مدت طاقباز بخوابید تا هیچ فشاری رو صورت شما نباشد. اینکار را تثبیت ژل در بافت پوست ادامه دهید.
  • مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی و دخانیات به مدت یک هفته بعد از تزریق پروفایلو ممنوع است. مصرف الکل و دخانیات احتمال بروز کبودی‌ها را افزایش می‌دهند.
  • به مدت سه روز از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید. مصرف این داروها باعث افزایش احتمال خونریزی در محل تزریق می‌شود.
  • برای کاهش تورم و قرمزی ناشی از تزریق می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. سعی کنید اینکار را در طول روز انجام دهید.