جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

پروفایلو بهتر است یا هایفو

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به خصوص خانم‌ها در دنیای امروز حفظ جوانی و شادابی پوست و به تعویق انداختن پیری پوست می‌باشد. همانطور که می دانید پوست انسان همیشه به تازگی و شادابی دوران جوانی باقی نمانده و از سنین میانسالی کم کم دچار مشکلاتی می‌شود که به مجموعه این مشکلات پیری پوست گفته می‌شود. پیری پوست معمولاً به علت کاهش برخی از مواد مانند کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در ساختار پوست ایجاد شده و به صورت افتادگی پوست در نقاط مختلف بدن و افزایش چین و چروک‌های پوست صورت نمایان می‌شود. بسیاری از افراد با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست سعی دارند تا به حفظ شادابی و طراوت پوست خود در سنین میانسالی و پیری بپردازند. از میان روش‌های مختلف جوانسازی می‌توان به تزریق ژل پروفایلو و هایفوتراپی اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سؤال بپردازیم که پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هایفو چیست؟

برای آنکه بتوانیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ باید به توضیح هر یک از این روش‌ها به صورت جداگانه بپردازیم. اما هایفوتراپی چیست؟ روش هایفو یا هایفوتراپی یکی از روش‌های مدرن و حرفه‌ای برای جوانسازی پوست است که از طریق امواج فراصوت به جوانسازی پوست می‌پردازد. در این روش پزشکان با استفاده از دستگاه مخصوص امواج فراصوت را به سطح پوست تابیده و پس از وارد شدن این امواج به لایه زیرین پوست، به رفع مشکلات پوستی می‌پردازند. امواج فراصوت در نقطه تابش وظیفه ایجاد یک گرمای مرکزی را داشته و این گرما باعث از بین رفتن کلاژن‌های قدیمی و بازسازی آن‌ها می‌شود. از کاربردهای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفت کردن پوست صورت و نقاط مختلف بدن
  • لیفت نقاط مختلف صورت مانند ابرو، پلک و…
  • رفع و از بین بردن چین و چروک‌های سطحی
  • لاغری موضعی و حذف چربی‌های اضافی در نقاط مختلف بدن

هایفو چیست؟

پروفایلو و کاربرد آن

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در ذهن بسیاری از مردم ایجاد می‌شود این است که تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این دو روش از لحاظ ساختاری باهم تفاوت‌های بسیاری دارند. همانطور که گفته شد هایفوتراپی با استفاده از امواج فراصوت به جوانسازی پوست می‌پردازد. در صورتی که روش پروفایلو با استفاده از سوزن و تزریق ژل فیلر به لایه میانی انجام می‌شود. این روش بی نظیر جوانسازی پوست یک روش غیرجراحی و طبیعی می‌باشد. در این روش پزشکان ژل پروفایلو را به لایه میانی پوست تزریق می‌کنند. ژل پروفایلو یک فیلر تشکیل شده است مقدار قابل هیالورونیک اسید تشکیل شده است که به صورت طبیعی در ساختار پوست وجود دارد. ترکیب این ماده با ساختار پوست باعث افزایش کلاژن و الاستین و رفع مشکلات پیری پوست می‌شود. از کاربردهای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش برای جوانسازی پوست افراد بالای 70 سال بسیار مفید است.
  • از این روش می‌توان در سنین زیر 30 سال برای برجسته سازی گونه‌ها استفاده کرد.
  • تزریق ژل پروفایلو برای لیفت صورت در سنین پایین بسیار مناسب است.
  • این روش برای حذف چین و چروک‌های عمیق و حذف خطوط عمیق مانند خط اخم و خنده مناسب است.

بیشتر بخوانید: پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟

مزایای پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

در صورتی که قصد دارید به استفاده از یکی از دو روش هایفوتراپی و پروفایلو استفاده کنید باید با مزایای این دو روش به صورت کامل آشنایی داشته باشید. اما مزایای پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت از آنجایی که هر دو روش بدون جراحی انجام می‌شوند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع مشکلات پوستی شما می‌پردازند. بنابراین شما پس از انجام این دو روش می‌توانید به راحتی به زندگی روزمره بازگشته و به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید. همچنین هر دو روش هایفو و پروفایلو ممکن است به تشخیص پزشک به بیش از یک جلسه درمان نیاز داشته باشد. اما اگر از آمپول و تزریق می‌ترسید، بهتر است از روش پروفایلو استفاده نکنید. زیرا در این روش پزشکان ژل را به زیر پوست شما تزریق می‌کنند. روش هایفوتراپی برای افرادی که قصد دارند بدون خونریزی، درد و سوزش به جوانسازی پوست خود بپردازند یک روش مناسب است. توجه داشته باشید امواج فراصوتی که در هایفوتراپی استفاده می‌شوند در واقع همان امواج سونوگرافی بوده و هیچگونه ضرری برای بدن شما ندارند. از لحاظ بی خطر بودن هر دو روش پروفایلو و هایفو در یک سطح قرار داشته و شما می‌توانید بدون نگرانی از آن‌ها استفاده کنید. البته این دو روش دارای عوارضی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

عوارض پروفایلو و هایفو به چه صورت است؟

اگر قصد دارید به پاسخ مشخصی از این سؤال برسید که پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ باید عوارض این دو روش نیز باهم مقایسه شوند. بسیاری از افراد بیش از آنکه به نتایج روش جوانسازی توجه کنند، نگران عوارض بعد از آن هستند. به طور کلی هر دو روش هایفو و پروفایلو از روش‌های جوانسازی کم عارضه و کم خطر هستند. البته عوارض هایفوتراپی معمولاً کمی قرمزی و تورم است که به علت گرماهی به پوست ایجاد می‌شود. این عوارض با گذشت چند ساعت از هایفوتراپی از بین می‌رود. اما تزریق ژل پروفایلو ممکن است علاوه بر قرمزی و تورم، عوارض دیگری نیز داشته باشد که این عوارض معمولاً بی حسی در ناحیه تزریق، کبودی، خونمردگی و سوزش در ناحیه تزریق می‌باشند.  البته این عوارض نگران کننده نبوده و پس از گذشت 48 ساعت برطرف می‌شوند. در صورتی که قصد دارید از هر یک از این روش‌ها به جوانسازی و زیباسازی صورت خود بپردازید، نگران عوارض نباشید. زیرا تمام این عوارض کوتاه مدت بوده و برطرف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی، جوانسازی و لیفت صورت

تفاوت کاربرد پروفایلو و هایفوتراپی

اگر به دنبال پاسخی برای سؤال پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ هستید، ابتدا باید از خود بپرسید قصد دارید به جوانسازی کدام بخش از پوست خود پرداخته و چه انتظاری از جوانسازی پوست دارید؟ برای بررسی این موضوع باید به توضیح تفاوت کاربرد روش تزریق پروفایلو و هایفوتراپی بپردازیم. به طور کلی این دو روش دارای کاربردهای متفاوتی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • با روش هایفوتراپی تنها می‌توانید به کاهش و رفع چین و چروک‌های سطحی بپردازید در صورتی که پروفایلو یک روش بی نظیر برای برطرف کردن چین و چروک‌های عمیق می‌باشد.
  • هایفوتراپی برای لیفت صورت و رفع افتادگی پوست در نقاط مختلف بسیار مناسب است، در صورتی که پروفایلو به بهبود آبرسانی و افزایش شادابی پوست می‌پردازد.
  • با استفاده از هایفوتراپی می‌توان به لاغری موضعی پرداخت، اما روش پروفایلو برای این کار مناسب نیست.
  • هایفوتراپی نمی‌تواند به برجسته سازی و فرم دهی گونه‌ها بپردازد اما پروفایلو برای فرم دهی و برجسته سازی نقاط مختلف صورت کاربرد بسیاری دارد.

تفاوت کاربرد پروفایلو و هایفوتراپی

نکات مهم بعد از تزریق پروفایلو و هایفوتراپی

در این بخش از پاسخ به سؤال پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ قصد داریم به توضیح نکات مهم بعد از انجام این دو روش بپردازیم. بعد از پروفایلو مراقبت‌های زیر توصیه می‌شود:

  • پس از تزریق از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • تا چند روز پس از تزریق از رفتن به باشگاه، سونا و استخر خودداری کنید.
  • برای کاهش التهاب از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان جای تزریق را لمس نکنید.

مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی به شرح زیر هستند:

  • از قرار گرفتن در محل‌هایی که در معرض تشعشع امواج بوده‌اند دوری کنید.
  • با استفاده از کرم ضدآفتاب از برخورد نور خورشید به محل درمان مراقبت کنید.
  • سعی کنید تا 24 ساعت بعد از هایفوتراپی از مواد آرایشی استفاده نکنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.