جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

عوارض مزوژل جالپرو

عوارض مزوژل جالپرو

عوارض مزوژل جالپرو در کنار معرفی کامل مزوژل مبحث این مقاله است تا شما با آگاهی بیشتر اقدام به این عمل کنید.حفظ شادابی و جوانی پوست یکی از موارد بسیار مهم در زندگی انسان است و تا امروز روش‌های متنوعی برای آن ایجاد شده است. می دانید که ساختار پوست دارای مواد مختلفی است که کمبود برخی از آن‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در جوانی پوست داشته باشد. موادی مانند کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید از جمله مواد مهم داخل ساختار پوست هستند که در زمان جوانی باعث شادابی و طراوت پوست ما می‌شوند. اما متاسفانه این مواد از سنین میانسالی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و پس از آن مشکلات پوستی ایجاد می‌شود. یکی از روش‌هایی که برای جوانسازی پوست ایجاد شده است، تزریق مزوژل (به خصوص مزوژل جالپرو) می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و عوارض مزوژل جالپرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تزریق مزوژل جالپرو چیست؟

پیش از آنکه توضیحاتی را درباره عوارض مزوژل جالپرو ارائه دهیم باید بدانید مزوژل ها چه موادی هستند و چه تاثیری روی پوست دارند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مزوژل ها در واقع فیلرهای صنعتی هستند که از مواد طبیعی و غیرطبیعی تشکیل شده‌اند. مزوژل جالپرو از مزوژل های بسیار پرکاربرد در جوانسازی پوست است که به علت طبیعی بودن توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. ماده اصلی ساختار این مزوژل هیالورونیک اسید می‌باشد. همانطور که گفته شد هیالورونیک اسید از مواد تاثیرگذار در جوانی پوست می‌باشد. با تزریق این مزوژل به زیر پوست می‌توان به جوانسازی پوست، رفع مشکلات پوستی و روشن سازی پوست پرداخت. تزریق مزوژل جالپرو شباهت بسیاری به روش تزریق ژل داشته و هیالورونیک اسید موجود در این مزوژل می‌تواند باعث افزایش رطوبت پوست و تحریک کلاژنسازی شود. البته در جالپرو از مواد دیگری مانند آمینواسیدها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها استفاده شده است که تمامی آن‌ها به صورت طبیعی در بدن وجود دارند.

تزریق مزوژل جالپرو چیست؟
عوارض مزوژل جالپرو

انواع مزوژل جالپرو

برای آن که بتوانید به طور کامل با عوارض مزوژل جالپرو آشنایی پیدا کنید باید درباره این مزوژل اطلاعات کافی را به‌دست آورید. می دانید که پوست از سنین میانسالی با کاهش رطوبت مواجه شده و این موضوع باعث افزایش چین و چروک‌ها و کاهش طراوت آن می‌شود. با استفاده از مزوژل جالپرو می‌توان تا حد زیادی در جوانسازی پوست مؤثر بود و طراوت از دست رفته را به آن بازگرداند. مزوژل جالپرو دارای انواع مختلفی است که پزشکان با توجه به نیاز افراد یکی از آن‌ها را توصیه می‌کنند. دو نوع کلاسیک و HMW انواع مزوژل جالپرو هستند که هر یک دارای ویژگی‌ها و کاربرد مخصوص به خود می‌باشند. در ادامه به توضیح بیشتر درباره این دو نوع مزوژل جالپرو خواهیم پرداخت:

  1. جالپرو کلاسیک: این مزوژل معمولاً برای افرادی مورد استفاده قرار گرفته می‌شود که دچار پیری زودرس شده‌اند. از آنجایی که ساختار پوست این افراد هنوز دارای استحکام است، مزوژل جالپرو کلاسیک دارای درصد کمتری هیالورونیک اسید می‌باشد. در صورتی که شدت آسیب‌های پوستی کم باشد، این مزوژل مؤثر می‌باشد. البته بسیاری از افراد از این مزوژل برای پر کردن نقاط خالی صورت و روشن سازی پوست استفاده می‌کنند.
  2. جالپرو HMW: در ترکیبات این مزوژل جالپرو درصد بیشتری هیالورونیک اسید به کار رفته است. بنابراین طبیعتاً از این مزوژل برای درمان مشکلات شدیدتر پوستی استفاده می‌شود. بهترین کاندیدا برای استفاده از مزوژل جالپرو HMW افراد مسن هستند. این مزوژل کمتر برای پر کردن نقاط خالی صورت مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر متقاضیان به منظور رفع مشکلات ناشی از پیری پوست از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه تزریق مزوژل جالپرو

مزایا و عوارض مزوژل جالپرو

بدون شک هر روش جوانسازی پوست دارای مزایا و عوارض خاص خود می‌باشد. درباره مزایا و عوارض مزوژل جالپرو باید گفت از آن جایی این روش یک روش بسیاری طبیعی است، مزایای آن نسبت به عوارض آن بسیار بیشتر است. مزوژل جالپرو از مزوژل های بسیار محبوب در میان مردم است که کاربردهای بسیاری در جوانسازی پوست دارد.

مزایا و عوارض مزوژل جالپرو
عوارض مزوژل جالپرو

ترکیبات طبیعی در این مزوژل در پوست نیز موجود بوده و شما می‌توانید بدون نگرانی از این روش بهره ببرید. مزایای استفاده از این مزوژل به شرح زیر می‌باشند:

  • با استفاده از جالپرو می‌توان به ترمیم پوست پرداخته و این ژل باعث افزایش درخشندگی و استحکام آن می‌شود.
  • در این روش کمبود کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید پوست جبران شده و روند پیری پوست به تأخیر می افتد.
  • مزوژل جالپرو علاوه بر جوانسازی، توانایی بسیاری در از بین بردن چین و چروک‌های خفیف و شدید پوست دارد.
  • با استفاده از کاربردترمیم پوست این مزوژل می‌توان برای همیشه از جای جوش و آکنه رهایی یابید.
  • مزوژل جالپرو مقاومت پوست را افزایش داده و با تولید کلاژن باعث بهبود خاصیت ارتجاعی آن می‌شود.
  • از آنجایی که این مزوژل یک فیلر نیز محسوب می‌شود، می‌توان با استفاده از آن به رفع عدم تقارن در نقاط مختلف صورت مانند چانه و گونه و… پرداخت.
  • با افزایش خاصیت درخشانی پوست باعث رفع گودی زیر چشم و تیرگی آن می‌شود.
  • هیالورونیک اسید پوست را افزایش داده و باعث بهبود آبرسانی و رطوبت سطح پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: مزوژل جالپرو زیر چشم

عوارض و معایب مزوژل جالپرو

ترکیب اصلی تشکیل دهنده مزوژل جالپرو هیالورونیک اسید می‌باشد. این ماده به لحاظ طبیعی در بدن وجود داشته و هیچ مشکلی را برای پوست ایجاد نمی‌کند. به طور کلی بدن نسبت به موادی که در آن وجود دارد واکنش بدی نشان نخواهد داد. بنابراین عوارض مزوژل جالپرو بسیار کم بوده و نیازی به نگرانی درباره آن وجود ندارد. یکی از عوارض رایج و طبیعی در این روش قرمزی و التهاب پوست می‌باشد. این مشکل به علت وارد شدن سوزن به زیر پوست بوده و نباید درباره آن احساس نگرانی داشته باشید. در برخی از افراد مواردی مانند سوزش خفیف و کبودی نیز گزارش شده است که این عوارض نیز طبیعی هستند. با گذشت 48 ساعت از تزریق مزوژل جالپرو عوارض آن نیز از بین می‌روند. اما در صورت ادامه پیدا کردن عوارض باید سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض و معایب مزوژل جالپرو
عوارض مزوژل جالپرو

عوارض تزریق مزوژل جالپرو در کلینیک نامعتبر

اعتبار کلینیک زیبایی از جمله موارد مهم در عوارض مزوژل جالپرو می‌باشد. زمانی که شما یک کلینیک را برای تزریق این مزوژل در نظر می‌گیرید، باید موارد بسیاری را مورد بررسی قرار دهید. نامعتبر بودن کلینیک می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین سعی کنید این تزریق را در یک کلینیک معتبر و زیر نظر پزشکان حرفه‌ای انجام دهید. از جمله خطرات ناشی از تزریق مزوژل در یک مرکز نامعتبر می‌توان به بروز عفونت در محل تزریق اشاره کرد. همچنین در موارد بسیاری ایجاد زخم در محل تزریق نیز گزارش شده است. عدم تقارن در محل تزریق مانند چانه و گونه نیز از جمله عوارض تزریق در یک مرکز نامعتبر می‌باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکلات سریعاً با پزشک تماس بگیرید.

برای کاهش عوارض مزوژل جالپرو چه باید کرد؟

با اینکه عوارض مزوژل جالپرو بسیار خفیف هستند اما در صورت عدم رعایت برخی موارد احتمال افزایش آن‌ها زیاد است. بنابراین سعی کنید برای کاهش عوارض ناشی از این روش جوانسازی پوست نکات و مراقبت‌های زیر را رعایت نمایید:

  • در صورت تزریق ژل در صورت، شب بعد از تزریق طاقباز بخوابید.
  • سعی کنید از آوردن کوچکترین فشار به محل تزریق بپرهیزید.
  • به هیچ عنوان محل تزریق را ماساژ ندهید. این کار باعث حرکت مزوژل در زیر پوست می‌شود.
  • انجام هرگونه فعالیت ورزشی و فیزیکی به مدت 24 ساعت بعد از تزریق ممنوع می‌باشد.
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای شدید به مدت 72 ساعت ممنوع است.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.