جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

نحوه تزریق مزوژل جالپرو

نحوه تزریق مزوژل جالپرو

نحوه تزریق مزوژل جالپرو سوالی که شمارا به این مقاله رسانده است.شادابی و طراوت پوست در دوران جوانی حسی تکرار نشدنی در زندگی انسان است که حسرت آن در سنین میانسالی و پیری همراه او باقی می‌ماند. پوست در دوران جوانی دارای مقدار کافی کلاژن و الاستین بوده و این مواد باعث حفظ خاصیت کشسانی و طراوت آن می‌شوند. متاسفانه در سنین میانسالی پوست با کاهش شدید این مواد مواجه شده و همین موضوع باعث ایجاد چین و چروک‌ها، افتادگی پوست و بروز مشکلات مختلف پوستی در سنین بالا می‌شود. با اینکه نمی‌توان روشی دائمی برای جلوگیری از پیری پوست ارائه کرد اما پزشکان همه روزه روش‌های متنوعی را برای به تعویق انداختن پیری پوست و جوانسازی آن ارائه کرده‌اند. یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست استفاده از مزوژل جالپرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره نحوه تزریق مزوژل جالپرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مزوژل جالپرو و مواد تشکیل آن

قبل از آن که به توضیح نحوه تزریق مزوژل جالپرو بپردازیم باید بدانید این ژل تزریقی به پوست چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مزوژل جالپرو از جدیدترین ژل‌های تزریقی برای جوانسازی پوست است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن هیالورونیک اسید می‌باشد. این ماده به صورت طبیعی در ساختار پوست انسان وجود داشته و وظیفه آن حفظ رطوبت پوست می‌باشد.

زمانی که هیالورنیک اسید در پوست کاهش پیدا می‌کند، پوست با کاهش کلاژن و الاستین مواجه شده و این موضوع باعث بروز چین و چروک‌ها در آن می‌شود. مزوژل جالپرو علاوه بر هیالورونیک اسید، دارای مواد دیگر مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و آمینواسیدها می‌باشد. مواد تشکیل دهنده این مزوژل باعث شده است تا پس از تزریق آن به پوست علاوه بر جوانسازی، مشکلات پوست‌ترمیم شده و درخشان‌تر به نظر برسد. البته از این ژل به علت دارا بودن خاصیت پرکنندگی به عنوان فیلر نیز استفاده می‌شود. هرچند اثرات آن بسیار محدود بوده و برای رفع آسیب‌های خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزوژل جالپرو و مواد تشکیل آن
نحوه تزریق مزوژل جالپرو

کاربرد تزریق مزوژل جالپرو

همانطور که گفته شد مزوژل جالپرو از ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده است. هیالورونیک اسید وظیفه حفظ رطوبت پوست را به عهده دارد. همراه با تزریق مزوژل جالپرو آبرسانی پوست بهبود یافته و این موضوع باعث افزایش شادابی آن می‌شود. نحوه تزریق مزوژل جالپرو به پوست مانند دیگر روش‌های تزریقی جوانسازی پوست، به وسیله سوزن‌های مخصوصی انجام می‌شود. پزشکان متخصص پوست کاربردهای مختلفی را برای تزریق این مزوژل بیان کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • هیدراته کردن پوست از کاربردهای این مزوژل بوده و باعث رفع چین و چروک‌های عمیق می‌شود.
  • این ژل درترمیم بافت‌های آسیب دیده کاربرد بسیاری داشته و به رفع جای جوش، آکنه و زخم می‌پردازد.
  • روش تزریق جالپرو را می‌توان یک روش مکمل برای بوتاکس در نظر گرفت.
  • تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین در پوست از مهم‌ترین کاربردهای این روش بی نظیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تزریق مزوژل جالپرو

بهترین کاندیدا برای تزریق مزوژل جالپرو

همانطور که گفته شد نحوه تزریق مزوژل جالپرو مانند دیگر روش‌های تزریقی جوانسازی می‌باشد. در این روش پزشکان با سوزن‌های مخصوصی ژل جالپرو را به زیر پوست تزریق کرده و باعث رفع مشکلات آن می‌شوند. یکی از مسائل مهمی که درباره تزریق مزوژل جالپرو حائز اهمیت است، موضوع کاندیدای مناسب این روش می‌باشد. به طور کلی از نظر متخصصین تمامی افرادی که از سلامت عمومی برخوردار هستند می‌توانند از روش تزریق جالپرو بهره ببرند. تزریق این ژل می‌تواند در از بین بردن چین و چروک‌ها، افتادگی پوست و رفع مشکلات پوستی مؤثر باشد. بنابراین در صورتی که درگیری این مشکلات نیستید، استفاده از این روش اشتباه است. افرادی که نباید از تزریق این مزوژل استفاده کنند به شرح زیر هستند:

  • خانم‌های در دوران شیردهی و یا بارداری
  • افراد دارای عفونت و یا بیماری‌های پوستی فعال
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مانند سرطان، دیابت و…
  • افراد مبتلا به حساسیت‌های دارویی خاص
بهترین کاندیدا برای تزریق مزوژل جالپرو
نحوه تزریق مزوژل جالپرو

انواع مختلف مزوژل جالپرو چیست؟

به طور کلی در بازار دو نوع مختلف از مزوژل جالپرو موجود است که کاربردهای آن‌ها بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید نوع جالپرو در نحوه تزریق مزوژل جالپرو تاثیری نداشته و هر دو نوع این مزوژل به زیر پوست تزریق می‌شوند. مزوژل جالپرو کلاسیک و مزوژل جالپرو HMW دو نوع مختلف این مزوژل هستند که در ادامه مطلب به توضیح بیشتر درباره آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. کلاسیک: این مزوژل جالپرو بیشتر برای افرادی که در سنین میانسالی قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مزوژل برای افرادی که نشانه‌های پیری زودرس در پوست آن‌ها نمایان شده است بسیار مناسب است. این افراد دارای پوست سفت‌تری بوده و آسیب‌های پوستی آن‌ها شدت کمتری دارد. بنابراین مزوژل جالپرو کلاسیک برای استفاده این افراد بسیار مناسب است. این افراد معمولاً برای پر کردن بخشی از صورت، روشن سازی و برطرف کردن جای جوش و آکنه از جالپرو استفاده می‌کنند. اثرگذاری جالپرو کلاسیک کمتر بوده و معمولاً در طول 3 جلسه انجام می‌شود.
  2. HMW: همانطور که می دانید ترکیب اصلی تشکیل دهنده مزوژل جالپرو هیالورونیک اسید می‌باشد. در مزوژل جالپرو HMW درصد هیالورونیک اسید بیشتر بوده و به همین دلیل اثرگذاری این مزوژل نیز به مراتب بیشتر است. از این مزوژل برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی افراد مسن استفاده شده و به استفاده از آن می‌توان چین و چروک‌های عمیق را برطرف کرد. مزوژل جالپرو HMW توانایی بسیاری در برطرف کردن شلی و افتادگی جزئی پوست صورت داشته و بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کنند. تزریق این ژل نیاز به تعداد جلسات کمتری داشته و باید در فواصل 20 روز انجام شود.

بیشتر بخوانید: مزوژل جالپرو کلاسیک چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای تزریق مزوژل جالپرو

موضوعی که بیش از نحوه تزریق مزوژل جالپرو برای مردم دارای اهمیت است مزایای این روش می‌باشد. بسیاری از مردم به علت مزایای بی نظیر این روش، تزریق جالپرو را بهترین روش جوانسازی پوست می‌دانند. مزایای این روش به صورت زیر هستند:

  • مزوژل جالپرو باعث‌ترمیم، درخشندگی و استحکام بافت پوست می‌شود.
  • روند پیری پوست بدن و صورت را تا حد زیادی کند می‌کند.
  • چین و چروک‌های خفیف و عمیق را از بین می‌برد.
  • برای رفع جای زخم، جوش و آکنه بسیار مناسب است.
  • خاصیت ارتجاعی و مقاومت پوست را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
  • برای رفع عدم تقارون گونه‌ها، لب‌ها و.. مناسب است.
مزایای تزریق مزوژل جالپرو
نحوه تزریق مزوژل جالپرو

عوارض و معایب تزریق مزوژل جالپرو

با اینکه مواد تشکیل دهنده مزوژل جالپرو طبیعی بوده و بدن واکنشی به آن نشان نمی‌دهد، اما نحوه تزریق مزوژل جالپرو باعث می‌شود تا پوست شما عوارضی را تجربه کند. به طور کلی مهم‌ترین عوارضی که پوست شما پس از تزریق این مزوژل تجربه می‌کند، قرمزی و التهاب پوست می‌باشد. از آنجایی که در این روش پزشکان با استفاده از سوزن‌های مخصوصی مزوژل جالپرو را به زیر پوست تزریق می‌کنند، قرمزی و التهاب پوست در ناحیه تزریق بسیار طبیعی می‌باشد. این عارضه چند روز پس از تزریق به طور کامل از بین می‌رود.

اما در برخی از موارد افراد ممکن است در محل تزریق احساس سوزش خفیف داشته و یا کبودی‌هایی را مشاهده کنند. در صورت مواجه شدن با این عوارض نباید احساس نگرانی داشته باشید. این عوارض به علت وارد شدن سوزن به زیر پوست بوده و ظرف 48 ساعت بعد از تزریق برطرف می‌شود. در صورتی که عوارض کبودی، قرمزی، سوزش و التهاب پس از گذشت دو روز از تزریق رفع نشدند، باید سریعاً با پزشک خود تماس گرفته و این موضوع  را با او در میان بگذارید. تزریق مزوژل جالپرو توسط افراد غیر حرفه‌ای ممکن است با عوارضی مانند عفونت، ایجاد جای زخم و عدم تقارن همراه باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.