جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

رفع سریع ترک های پوستی

رفع سریع ترک‌های پوستی

ترک‌های پوستی از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که بیشتر خانم‌ها در دوران بارداری و بلوغ به آن دچار می‌شوند. این ترک‌ها در واقع خطوطی هستند که به علت افزایش سریع و قابل توجه سایز، بدنسازی، استفاده از آستروئید یا شروع چاقی تشکیل می‌شوند. به طور کلی تغییرات ناگهانی پوست باعث کشیدگی لایه میانی و شکاف میان آن می‌شود. این ترک‌ها جلوه ناخوشایندی به پوست بدن شما داده و باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس افراد می‌شود. درمان این مشکل بسیار دشوار بوده و بیشتر مردم معمولاً از روش‌های جراحی برای رفع ترک‌ها استفاده می‌کنند. امروزه روش‌های مختلفی برای رفع سریع ترک‌های پوستی ایجاد شده است که ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره آن‌ها ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نشانه‌های ترک‌های پوستی

قبل از آن که به توضیح روش‌های امروزی رفع سریع ترک‌های پوستی بپردازیم باید توضیحاتی را درباره نشانه‌های این مشکل پوستی بیان کنیم. توجه داشته باشید که پیش از درمان این مشکل شما باید با آن آشنایی کامل داشته باشید. تشخیص اینکه آیا مشکل ایجاد شده ترک‌های پوستی است یا خیر از روی برخی نشانه‌ها قابل انجام است.

اولین نشانه ترک‌های پوستی قبل از تشکیل آن‌ها ایجاد می‌شود. پیش از آن که این ترک‌ها پدیدار شوند، پوست نازک شده و نمای صورتی رنگی به خود می‌گیرد. در ادامه فرد ممکن است احساس خارش و یا حساسیت در محل تشکیل ترک‌ها داشته باشد. در نظر داشته باشید که این ترک‌ها در ابتدا به صورت چروک پدیدار می‌شوند. در مرحله بعدی این مشکل پوستی، رگه‌هایی به رنگ‌های قرمز، بنفش، قهوه‌ای و… روی سطح پوست نمایان می‌شوند. رنگ این رگه کاملاً به رنگ و جنس پوست شما بستگی دارد. در آخر پس از گذشت مدتی این رگه‌ها به رنگ نقره‌ای و سفید متمایل شده و کمرنگ می‌شوند.

نشانه‌های ترک‌های پوستی
رفع سریع ترک‌های پوستی

چرا ترک‌های پوستی ایجاد می‌شود؟

با اینکه امروزه روش‌های مختلفی برای رفع سریع ترک‌های پوستی ایجاد شده است اما پزشکان هنوز نتوانسته‌اند دلیل مشخصی برای علت ایجاد این ترک‌ها بیان کنند. به طور کلی یکی از مهم‌ترین سؤالات مردم این است که چرا ترک‌های پوستی ایجاد می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت در بیشتر موارد ترک‌های پوستی در خانم‌های باردار مشاهده شده است. سایز خانم‌ها در طول دوران بارداری در یک زمان کم تغییر زیاد کرده و همچنین تغییراتی در هورمون‌های آن‌ها ایجاد می‌شود. تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث نرم شدن کلاژن می‌شود تا بافت‌ها برای زایمان نوزاد کشسانی خوبی داشته باشند. برخی از خانم‌ها که دارای بافت‌های کلاژن ضعیف‌تری هستند در حین این تغییرات دچار کشیدگی بیش از حد لایه میانی پوست شده و در ناحیه شکم آن‌ها ترک‌هایی ایجاد می‌شود.

ترک‌های پوستی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. برای مثال یکی دیگر از دلایل ایجاد این مشکل پوستی بدنسازی می‌باشد. افراد در بدنسازی دچار تغییرات ناگهانی وزنی شده و همین موضوع باعث کشیدگی لایه میانی پوست می‌شود. همچنین افرادی که از استروئیدها استفاده می‌کنند به احتمال زیاد دچار ترک‌های پوستی خواهند شد. به طور کلی ترک‌های پوستی به علت عوامل ژنتیکی، بیماری‌های مزمن، شاخص توده بدنی قبل از بارداری، وزن نوزاد متولد شده ایجاد می‌شود. در صورت مواجه شدن با این مشکل باید از روش‌های رفع سریع ترک‌های پوستی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:ترک‌های پوستی دوران بلوغ

رفع سریع ترک‌های پوستی با شی باتر

یکی از روش‌های رفع سریع ترک‌های پوستی استفاده از شی باتر یا روغن شی می‌باشد. شی باتر یک ماده طبیعی است که به علت خواص منحصر به فردی که دارد، توانسته جایگاه ویژه‌ای در پزشکی پیدا کند. این ماده بی نظیر تأثیر بسیاری در درمان ترک‌های پوستی شکم داشته و امروزه بسیاری از مردم برای رفع مشکلات پوستی خود از آن استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین خواص این ماده می‌توان به مرطوب کنندگی، تسکین دهندگی و خاصیت ضدالتهابی آن اشاره کرد. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی از شی باتر در محصولات خود استفاده می‌کنند. از شی باتر می‌توان برای رفع ترک‌های سفید استفاده کرد. ترک‌های سفید ترک‌هایی هستند که به دلیل افزایش سن یا چاقی در ناحیه شکم ایجاد می‌شوند. به طور کلی این روش بی نظیر یکی از بهترین روش‌ها برای درمان این مشکل رایج پوستی می‌باشد.

رفع سریع ترک‌های پوستی با شی باتر
رفع سریع ترک‌های پوستی

روغن زیتون بهترین روش رفع سریع ترک‌های پوستی

از تاثیرگذارترین مواد در رفع سریع ترک‌های پوستی می‌توان به روغن زیتون اشاره کرد. روغن زیتون از مواد بسیار پرخاصیت و مغذی برای پوست تشکیل شده است. بسیاری از شما با برخی خواص تغذیه‌ای روغن زیتون آشنایی دارید. اگر قصد دارید مشکلات پوستی شما سریعاً برطرف شود بهتر است روغن زیتون را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مصرف منظم این روغن در وعده‌های غذایی باعث می‌شود تا ترک‌های پوستی شما درمان شود. این ماده همچنین برای رفع این مشکل پوستی نقش مراقبتی نیز دارد. خانم‌های باردار می‌توانند با مالش روغن زیتون به صورت موضعی روی شکم خود از ایجاد ترک‌های پوستی احتمالی در طول بارداری و زایمان جلوگیری کنند. خواص مرطوب کنندگی و نرم کنندگی روغن زیتون می‌تواند تأثیر بسیاری در پیشگیری از بروز ترک‌های پوستی داشته باشد.

رفع سریع ترک‌های پوستی با مصرف ویتامین E

اگر قصد درمان ترک‌های پوستی خود را دارید می‌توانید از ویتامین E استفاده کنید. این ویتامین یک ویتامین محلول در چربی است که در دسته ویتامین‌های غیرآنزیمی قرار می‌گیرد. ویتامین E علاوه بر اینکه تأثیر بسیاری در رفع سریع ترک‌های پوستی دارد، می‌تواند از ایجاد این ترک‌ها نیز جلوگیری کند. این ویتامین با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست باعث جلوگیری از کشیدگی لایه میانی آن شده و در نتیجه هرگونه افزایش ناگهانی سایز نمی‌تواند مشکلی را برای پوست شما ایجاد کند. در بسیاری از موارد پزشکان برای درمان ترک‌های پوستی ناشی از چاقی و بارداری، این ویتامین را به صورت موضعی تجویز می‌کنند. مصرف موضعی ویتامین E همراه با مصرف قرص‌های خوراکی آن می‌تواند تأثیر بسیاری در رفع ترک‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید:بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

رفع سریع ترک‌های پوستی با آلوئه ورا

بسیاری از افراد به علت ترس از تیغ جراحی و عوارض داروهای شیمیایی سعی دارند با استفاده از روش‌ها خانگی و درمان‌های گیاهی به رفع مشکلات پوستی خود بپردازند. یکی از گیاهانی که کاربرد بسیاری در رفع مشکلات پوستی و ترمیم بافت پوست دارد، آلوئه ورا می‌باشد. این گیاه دارای خواص بی نظیری برای رفع انواع مشکلات پوستی می‌باشد. شما می‌توانید با خارج کردن ژل داخل این گیاه و قرار دادن آن روی ترک‌های پوستی، به درمان این مشکل بپردازید. هرچند که این گیاه نمی‌تواند به رفع سریع ترک‌های پوستی بپردازد اما می‌تواند تا حد زیادی درترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست مؤثر باشد. برای این کار شما باید ژل داخل گیاه را روی ترک‌های پوستی قرار داده، ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی محل مورد نظر بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. برای نتیجه گرفتن از این روش باید آن را به صورت روزانه انجام دهید.

رفع سریع ترک‌های پوستی با آلوئه ورا
رفع سریع ترک‌های پوستی

رفع سریع ترک‌های پوستی با کربوکسی تراپی

اگر حوصله انجام روش‌های خانگی رفع سریع ترک‌های پوستی را ندارید می‌توانید از روش‌های دیگر برای این منظور استفاده کنید. یکی از روش‌های تخصصی برای درمان ترک‌های پوستی روش کربوکسی تراپی می‌باشد. روش کربوکسی تراپی در واقع با استفاده از گاز کربن دی اکسید به رفع مشکلات پوستی می‌پردازد. در این روش پزشکان مقدار مشخصی گاز کربن دی اکسید را به زیر پوست در ناحیه آسیب دیده تزریق کرده و بدن در واکنش به کاهش اکسیژن در محل تزریق شروع به افزایش خونرسانی در ناحیه درمان می‌کند. این روش یک روش کم خطر برای درمان مشکلات پوستی می‌باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.