جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

ترک های پوستی دوران بلوغ

ترک‌های پوستی دوران بلوغ

پوست بدن یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در زیبایی انسان است که بروز هرگونه مشکل در آن می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی و کاهش اعتماد به نفس در افراد شود. در بسیاری از مواقع پوست ممکن است دچار کشیدگی ناگهانی شده و ترک‌هایی در آن ایجاد شود. این ترک‌های پوستی از شایع‌ترین مشکلات پوستی انسان بوده که معمولاً خانم‌ها به آن دچار می‌شوند. می دانید که در دوران بلوغ اندام‌ها شروع به رشد سریع کرده و این رشد باعث اتساع پوست می‌شود. کشیدگی سریع پوست در نواحی رشد اندام‌ها در نهایت موجب ایجاد ترک‌های پوستی دوران بلوغ می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این مشکل پوستی و روش‌های درمان آن ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ترک‌های پوستی دوران بلوغ چیست؟

همانطور که گفته شد بیشتر خانم‌ها در دوران بلوغ به علت رشد سریع اندام‌ها دچار کشیدگی پوست و مشکل ترک پوستی می‌شوند. اما ترک‌های پوستی دوران بلوغ چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این ترک‌های پوستی در واقع شکاف‌هایی هستند که با کشیدگی پوست در لایه میانی ایجاد می‌شوند. زمانی که اندام‌ها سریع رشد می‌کنند، پوست در لایه میانی دچار کشیدگی شده و فیبرهای کلاژن پاره می‌شوند. پاره شدن فیبرهای کلاژن در نهایت موجب نمایان شدن رگ‌های خونی از میان شکاف‌های پوست شده و ظاهری ناخوشایند را در بدن ایجاد می‌کند. این رگ‌های خونی در روزهای اول به شکل خطوط راه راه قرمز و بنفش و پس از التیام پیدا کردن به شکل خطوط نقره‌ای و سفید باقی می‌مانند. علائم این ترک‌ها بدون درمان از بین نرفته و تا پایان عمر همراه افراد هستند. ترک‌های پوستی به هیچ عنوان با درد همراه نیستند اما ظاهر ناخوشیندی که ایجاد می‌کنند، باعث می‌شود تا اعتماد به نفس افراد تا حد زیادی کاسته شود.

ترک‌های پوستی دوران بلوغ چیست؟
ترک‌های پوستی دوران بلوغ

درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ

متاسفانه تا چند سال گذشته پزشکان نتوانسته بودند روشی را برای درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ ایجاد کنند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌هایی برای درمان این ترک‌ها ایجاد شده است. روش‌های متنوعی که برای درمان این مشکل پوستی ایجاد شده‌اند، باعث شده است تا مردم حق انتخاب داشته و با توجه به سلیقه خود به انتخاب یک روش بپردازند. شما می‌توانید برای درمان این ترک‌ها از انواع روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی بهره ببرید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ کدام از روش‌های ایجاد شده توانایی محو کردن اثرات این ترک‌ها را نداشته و تنها می‌توانند آن‌ها را کمرنگ کنند. در ادامه مطلب به توضیح برخی از روش‌های درمان این مشکل پوستی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: لیزر ترک های پوستی

درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ با PRP

یکی از روش‌های درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ استفاده از روش PRP می‌باشد. این روش بی نظیر به علت بی خطر بودن توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. در PRP پزشکان در واقع از پلاسمای غنی شده به درمان مشکلات پوستی می‌پردازند. نحوه انجام این روش به این صورت است که، پزشکان ابتدا مقدار مشخصی از خون شخص را برداشت کرده و با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ به جداسازی پلاسما از دیگر اجزای خون می‌پردازند. پس از آن که پلاسما از خون بیمار جدا شد، آن را غنی سازی کرده و آماده وارد کردن به بدن می‌کنند. در این مرحله پزشکان پلاسمای غنی شده را به استفاده از سوزن‌های ظریفی وارد پوست کرده و باعث تولید کلاژن و ترمیم لایه میانی پوست می‌شوند. این روش را می‌توان یکی از امن‌ترین روش‌های درمان ترک‌های پوستی دانست که در تمامی سنین قابل اجرا می‌باشد. توجه داشته باشید که ترکیب این روش با روش اولتراساند می‌تواند تأثیر بسیاری در رفع این مشکل پوستی داشته باشد.

درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ با PRP
ترک‌های پوستی دوران بلوغ

لیزردرمانی راهی موثر در درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ

دومین روش درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ که امروزه کاربرد بسیاری در رفع مشکلات پوستی دارد، روش لیزردرمانی می‌باشد. اشعه لیزر از اشعه‌های پرکاربرد در زندگی انسان به خصوص در پزشکی است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توان مشکلات بسیاری را با این اشعه برطرف کرد. یکی از کاربردهای بی نظیر اشعه لیزر در پزشکی درمان مشکلات پوستی می‌باشد. در لیزردرمانی پزشکان اشعه لیزر را که دارای طول موج خاصی است به پوست می‌تابند. تابیده شده این اشعه به سطح پوست باعث نفوذ آن به لایه میانی و گرم کردن این لایه می‌باشد. گرم شدن لایه میانی باعث تحریک سلول‌های کلاژن ساز می‌شود. همانطور که پیش از این گفته شد افزایش کلاژن‌ها باعث‌ترمیم لایه میانی و رفع مشکلات از سطح پوست می‌شود. توجه داشته باشید که روش لیزردرمانی یک روش بسیار امن برای از رفع مشکلات پوستی است اما برای رسیدن به نتیجه کمی زمان بر است. برای مثال درمان ترک‌های پوستی با این روش ممکن است تا 20 جلسه طول بکشد.

درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ با جراحی

اگر به دنبال یک روش مطمئن برای رفع ترک‌های پوستی دوران بلوغ هستید می‌توانید از جراحی پلاستیک برای این کار استفاده کنید. با اینکه جراحی دارای عوارض بیشتر و دوران نقاهت طولانی است، اما همچنان بسیاری از مردم از این روش برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده می‌کنند. در جراحی پلاستیک پزشکان با جمع کردن پوست در قسمت بافت‌های آسیب دیده و برداشتن پوست‌های اضافی باعث از بین رفتن ترک‌های پوست می‌شوند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این روش دارای محدودیت سنی بوده و ممکن است عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد. بهترین کاندیدا برای استفاده از این روش افرادی هستند که: دارای وزن پایداری بوده، دخانیات مصرف نکنند و از این روش درمانی توقعات منطقی داشته باشند. در صورتی که قصد دارید از جراحی برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنید حتماً در جلسه مشاوره درباره عوارض با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:جراحی ترک‌های پوستی

رفع ترک‌های پوستی دوران بلوغ با محصولات بهداشتی

بسیاری از افراد توانایی ریسک کردن درباره روش‌های درمان ترک‌های پوستی دوران بلوغ را نداشته و ترجیح می‌دهند تا از یک روش روتین و معمولی برای رفع این مشکل استفاده کنند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند حداقل در کاهش این شکاف‌ها در پوست مؤثر باشد استفاده از محصولات بهداشتی است. کرم رتین- A یکی از کرم‌های بسیار مؤثر در رفع این مشکل پوستی می‌باشد که بسیاری از پزشکان آن را تجویز می‌کنند. این کرم بر خلاف دیگر محصولات بهداشتی رفع مشکلات پوستی، از لایه سطحی پوست رد شده و وارد لایه میانی می‌شود. این محصول با تحریک لایه میانی باعث کمرنگ شدن اثرات شکاف‌ها روی پوست می‌شود. البته توجه داشته باشید که این محصول برای روزهای ابتدایی بروز ترک‌ها بوده و زمانی که ترک‌ها به رنگ سفید یا نقره‌ای متمایل شدند، دیگر نمی‌توان از این کرم استفاده کرد.

رفع ترک‌های پوستی دوران بلوغ با محصولات بهداشتی
ترک‌های پوستی دوران بلوغ

درمان های خانگی ترک‌های پوستی دوران بلوغ

بسیاری از پزشکان بر این باورند که با پیشگیری و راهکارهای خانگی می‌توان تا حد زیادی در عدم ایجاد ترک‌های پوستی دوران بلوغ مؤثر بود. بنابراین آن‌ها راهکارهای زیر را برای جلوگیری از بروز این مشکل و یا رفع آن پیشنهاد می‌کنند:

  • استفاده از برخی محصولات آرایشی و بهداشتی می‌تواند تأثیر بسیاری در عدم ایجاد این ترک‌ها داشته باشد.
  • عدم قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید تأثیر بسیاری در عدم ایجاد این مشکل پوستی دارد. اشعه خورشید بسیار خطرناک بوده و عوارض بسیاری را برای پوست به همراه دارد.
  • سعی کنید در صورت ایجاد این ترک‌ها به هیچ عنوان آفتاب نگیرید. پوست شما در این شرایط حساس بوده و آفتاب گرفتن باعث آسیب بیشتر به لایه‌های مختلف پوست می‌شود.
  • سعی کنید پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید. استفاده از مرطوب کننده‌ها و مصرف زیاد آب در طول روز می‌تواند از این خصوص مؤثر باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.