جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

زیبایی و جوانی پوست یکی از مهمترین مسائل در زندگی انسان است. بسیاری از مردم به خصوص خانم‌ها همواره در تلاشند تا شادابی و جوانی پوست خود را حفظ کنند. اما متاسفانه پیری پوست یک مشکل گریزناپذیر بوده و شادابی و جوانی آن همیشگی نیست. پوست انسان در سنین میانسالی با مشکلاتی مواجه می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها افتادگی و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌باشد. پزشکان با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های متنوعی را برای جوانسازی پوست ارائه کرده‌اند که یکی از آن‌ها لیزر فوتونا می‌باشد. لیزر فوتونا از روش غیرتهاجمی جوانسازی پوست است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره جوانسازی واژن با لیزر فوتونا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جوانسازی واژن با لیزر فوتونا چیست؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که جوانسازی واژن با لیزر فوتونا چیست؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید پرسید که علت افتادگی پوست واژن چیست؟

به طور کلی پوست انسان از سنین میانسالی با کمبود موادی مواجه می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها کلاژن می‌باشد. کاهش این مواد در پوست باعث افتادگی و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. دیواره واژن دارای مقدار زیادی کلاژن است که با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. این مشکل باعث می‌شود تا فرد در حین نزدیکی درد زیادی را تحمل کند. علاوه بر این زایمان نیز باعث کاهش خاصیت ارتجاعی واژن می‌شود. از دست رفتن خاصیت ارتجاعی واژن باعث عفونت‌های مکرر واژن و ایجاد شرایط ناراحت کننده برای افراد می‌شود.

امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانسته‌اند روش‌های مدرنی را برای سفت کردن دیواره واژن ابداع کنند. یکی از این روش استفاده از لیزر فوتونا می‌باشد. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر درباره این روش خواهیم پرداخت.

لیزر فوتونا یک روش مدرن

لیزر فوتونا یکی از روش‌های مدرن برای رفع مشکلات پوستی می‌باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اما جوانسازی واژن با لیزر فوتونا به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید با لیزر فوتونا آشنایی پیدا کنید.

لیزر فوتونا یک روش مدرن
جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

فوتونا به معنای سطح پوست و لیزر فوتونا در واقع به معنای تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست می‌باشد. این روش با استفاده از دستگاهی به همین نام انجام می‌شود و بیشتر کاربرد آن در خصوص جوانسازی پوست صورت می‌باشد. با اینکه هدف بیشتر افرادی که برای لیزر فوتونا به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، جوانسازی پوست صورت است اما این روش دارای کاربردهای بسیاری در رفع مشکلات پوست در نقاط مختلف بدن می‌باشد. در این روش پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست و هدف قرار دادن رنگدانه های آن، به گرم کردن لایه زیرین پوست می‌پردازند. گرم شدن لایه زیرین پوست در نهایت موجب افزایش کلاژن سازی و بازگشت خاصیت ارتجاعی به پوست می‌شود.

نحوه جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

پوست واژن در دوران جوانی دارای مقدار زیادی کلاژن است که باعث خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. اما متاسفانه این کلاژن‌ها از سنین میانسالی کاهش پیدا کرده و موجب بروز مشکلات بسیاری در فرد می‌شوند. با اینکه تا امروز روش‌های مختلفی برای جوانسازی واژن ایجاد شده است، اما بیشتر آن‌ها تهاجمی بوده و نیاز به جراحی دارند. اگر به دنبال یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی واژن هستید می‌توانید از روش لیزر فوتونا استفاده کنید. نحوه جوانسازی واژن با لیزر فوتونا به چه صورت است؟ برای جوانسازی واژن با استفاده از لیزر فوتونا ابتدا باید مورد آزمایش‌های مختلفی قرار بگیرید.

پزشکان متخصص در کلینیک‌ها با انجام بررسی‌های لازم به تجویز و یا عدم تجویز این روش برای شما می‌پردازند. در صورتی که کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش باشید، پزشکان لیزر را با استفاده از اسپکولوم وارد واژن شما می‌کنند. پس از ورود لیزر به واژن، دستگاه لیزر فوتونا به ایجاد حرارت در بافت پوست واژن می‌پردازد. حرارت بر بافت پوست واژن تاثیرگذار بوده و باعث افزایش کلاژنسازی در ناحیه درمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جوانسازی

مزایای جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

بدون شک مزایای یک روش جوانسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بیشتر مردم پیش از آنکه به نحوه انجام یک روش فکر کنند، به دنبال مزایای آن هستند. به طور کلی هر روش جوانسازی دارای مزایای خاص خود است که باعث جلب نظر مردم به آن روش می‌شود. از مزایای جوانسازی واژن با لیزر فوتونا می‌توان به سریع بودن آن اشاره کرد.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر فوتونا
جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

همانطور که گفته شد این روش یک روش غیرتهاجمی بوده و بدون درد و خونریزی انجام می‌شود. بنابراین فرد پس از درمان دوران نقاهتی را متحمل نمی‌شود و می‌تواند به راحتی به زندگی روزمره خود بازگردد. از دیگر مزایای این روش می‌توان به نتیجه بخشی سریع آن اشاره کرد. شما می‌توانید نتایج این روش را بلافاصله و پس از چند روز از درمان مشاهده کنید. نتایج آزمایش‌هایی که روی جوانسازی واژن با استفاده از فوتونا انجام شده است به شرح زیر می‌باشد:

  • 95 درصد از افراد نتایجی مانند سفتی واژن و بازگشت خاصیت ارتجاعی پوست آن را به همراه داشته‌اند.
  • تقریباً 17 درصد بیماران با کوچک شدن کانال واژن مواجه شده‌اند.
  • 97 درصد از بیماران از نتایج این روش رضایت کامل داشته و نتایج مطلوبی را مشاهده کرده‌اند.

مشکلات پوست واژن

از دست رفتن کلاژن در دیواره کلاژنی واژن باعث بروز مشکلات بسیاری در آن می‌شود. افرادی که به انجام جوانسازی واژن با لیزر فوتونا می‌پردازند، مشکلات بسیاری را تجربه می‌کنند. زمانی که واژن خاصیت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست می‌دهد، دچار خشکی می‌شود. خشکی واژن می‌تواند با عفونت‌های بسیاری همراه باشد و این مشکل باعث بروز بیماری‌های خطرناک در افراد شود. بعضی از خانم‌ها به علت از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست واژن، با مشکلاتی مانند بی اختیاری ادراری مواجه می‌شوند.

این مشکل باعث می‌شود تا خانم‌ها در سنین میانسالی و پیری قابلیت کنترل ادرار خود را از دست بدهند. کاهش کلاژن در پوست واژن همواره با بروز مشکلاتی همراه است که باعث کاهش اعتماد به نفس در خانم‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جوش فعال

جلسات جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

یکی از سؤالات رایج مردم درباره جوانسازی واژن با لیزر فوتونا این است که تعداد جلسات استفاده از این روش به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت تعداد جلسات در این روش معمولاً توسط پزشک مشخص می‌شود. پزشک متخصص با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند شدت مشکل، نوع پوست و سن بیمار تعداد جلساتی را مشخص می‌کند. اما به صورت کلی تعداد جلسات در این روش معمولاً دو جلسه می‌باشد. البته باید در نظر داشته باشید که برای حفظ نتیجه‌های طولانی مدت باید هر 12 تا 18 ماه به انجام یک جلسه لیزردرمانی بپردازید. اینکار باعث می‌شود تا نتایج درمان تا حد زیادی ماندگاری داشته باشد.

جلسات جوانسازی واژن با لیزر فوتونا
جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

نکات بعد از جوانسازی واژن با لیزر فوتونا

با توجه به توضیحات داده شده، جوانسازی با لیزر فوتونا یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی محسوب می‌شود. اما برای آنکه بتوانید از این درمان نتایج خوبی دریافت کنید، باید به برخی نکات توجه کافی را داشته باشید. یکی از مهمترین نکات بعد از جوانسازی واژن با لیزر فوتونا عدم برقرار نزدیکی به مدت 5 روز می‌باشد. توجه داشته باشید که انجام اینکار می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده و باعث افزایش عوارض شود. همچنین سعی کنید در طول این 5 روز به هیچ عنوان از تامپون استفاده نکنید. استفاده از تامپون باعث می‌شود تا دیواره رحم توانایی بازسازی خود را دست داده و درمان بی تأثیر واقع شود. با رعایت این نکات می‌توانید یک درمان حرفه‌ای و تاثیرگذار را تجربه کنید.