کاشت ابرو دخترانه

کاشت ابرو دخترانه

از مهمترین عواملی که در زیبایی تاثیرگذار است، موهای ابرو می‌باشد. زمانی که ابروها دچار ریزش شوند، تراکم آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. کاهش تراکم ابروها باعث کاهش زیبایی آن‌ها و در نهایت کاهش زیبایی افراد می‌شود. امروزه به علت آلودگی‌هایی که در زندگی انسان است، موهای ابرو در سنین جوانی دچار ریزش شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد. این ریزش باعث کاهش اعتماد به نفس افراد به خصوص بانوان شده است. پزشکان متخصص با ابداع روش‌هایی سعی در جبران این ریزش و رفع این مشکل دارند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانسته‌اند به ابداع روش کاشت بپردازند. روش کاشت از روش‌های حرفه‌ای و مدرن برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کاشت ابرو دخترانه ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو دخترانه چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که کاشت ابرو دخترانه چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این روش در واقع یک روش طبیعی و حرفه‌ای برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود که در آن به پیوند فولیکول‌ها می‌پردازند. در روش کاشت پزشکان متخصص با برداشت فولیکول‌ها از قسمت‌های مناسب و کاشت آن‌ها در ناحیه ابرو به زیباسازی ابروهای بانوان می‌پردازند. اما فولیکول چیست؟

فولیکول در واقع یک ارگان بسیار کوچک حیاتی زیر پوست است که باعث رشد مو در نقاط مختلف می‌شود. پزشکان در روش کاشت این ارگان را از پشت سر و گوش برداشت برداشت کرده و به ابروها پیوند می‌زنند. با اینکه بسیاری از بانوان روش‌های تاتو و هاشور را به کاشت ترجیح می‌دهند، باید گفت روش کاشت دارای مزایای بسیاری نسبت به این دو روش می‌باشد. کاشت ابرو برخلاف این دو روش دارای نتایجی طبیعی می‌باشد. همچنین نتایج کاشت معمولاً دائمی هستند، در صورتی که تاتو و هاشور باید هر سال تمدید شوند.

کاشت ابرو دخترانه چیست؟

انواع روش کاشت ابرو دخترانه

با اینکه مدت زمان زیادی از ابداع روش کاشت ابرو دخترانه نگذشته است، اما پزشکان توانسته‌اند روش‌های متنوعی را برای آن ابداع کنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که پایه تمام روش مشترک است. انواع روش‌های کاشت به شرح زیر می‌باشند:

  1. کاشت ابرو به روش جراحی: یکی از روش‌های قدیمی کاشت ابرو که امروزه نیز مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است روش کاشت جراحی یا FUT می‌باشد. همانطور که از نام این روش مشخص است، پزشکان در این روش فولیکول‌ها را با استفاده از جراحی برداشت می‌کنند. برداشت فولیکول‌ها در روش FUT با ایجاد برشی نواری شکل روی محل اهدا انجام می‌شود. توجه داشته باشید که این روش به علت جراحی بودن دارای دوران نقاهت بلند مدتی می‌باشد. البته نتایج این روش معمولاً تراکم بیشتر دارد.
  2. کاشت ابرو به روش غیرجراحی: یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو که نسبتاً جدید محسوب می‌شود روش کاشت غیرجراحی یا FUE می‌باشد. در این روش بی نظیر برداشت فولیکول‌ها بدون ایجاد جراحی و برش انجام می‌شود. این روش برخلاف روش قبل یک روش کم تهاجمی است که پزشکان در آن فولیکول‌ها را به صورت واحدی مجزا برداشت می‌کنند. توجه داشته باشید که نتایج این روش بسیار طبیعی‌تر از روش FUT می‌باشد. همچنین دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است. بیمار پس از این جراحی می‌تواند بلافاصله به کارهای روزمره خود بپردازد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو زیبا

بهترین کاندیدای کاشت ابرو دخترانه

پیش از آنکه بخواهید از یک روش زیباسازی استفاده کنید باید بدانید آیا کاندیدای مناسبی برای استفاده از آن هستید یا خیر؟ به طور کلی بهترین کاندیدا برای کاشت ابرو دخترانه افرادی هستند که به صورت ژنتیکی دارای ابروهای کم پشت و نازکی هستند. روش کاشت ابرو یک روش بی نظیر برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود که تقریباً بیشتر افراد می‌توانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند. در میان روش‌های زیباسازی ابروها، کاشت یک روش کم خطر به حساب می‌آید. در صورتی که دارای شرایط زیر باشید می‌توانید به راحتی از کاشت ابرو استفاده نمایید:

  • افرادی که به هر دلیلی از فرم و شکل ابروهای خود ناراضی هستند.
  • کسانی که به علت سوختگی، شکستگی، برش و بخیه دچار طاسی ابرو شده‌اند.
  • در صورتی که به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای دچار ریزش ابرو شده‌اید می‌توانید پس از درمان بیماری به کاشت بپردازید.
  • بانوانی که به دلیل اصلاح بیش از حد ابروها دچار نازکی و کم پشتی ابرو شده‌اند.
  • بانوانی که قصد دارند به تاتو و هاشور ابروها ظاهری طبیعی ببخشند.

بهترین کاندیدای کاشت ابرو دخترانه

مراحل کاشت ابرو دخترانه

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که مراحل کاشت ابرو دخترانه به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت ابرو معمولاً در 3 مرحله انجام می‌شود که در ادامه مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت:

  1. در اولین مرحله از کاشت پزشکان در جلسات قبل از جراحی به بررسی ابروهای بیمار می‌پردازند. در این مرحله متخصصین با بررسی ابروها و طرح پیشنهادی، به طراحی یک مدل ابروی مناسب با صورت بیمار می‌پردازند. این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  2. مرحله دوم در جلسه کاشت انجام می‌شود. در این مرحله پزشکان با استفاده از داروی بی حسی محل کاشت و برداشت را بی حس می‌کنند. سپس برداشت فولیکول‌ها از محل مناسب آغاز می‌شود. این برداشت باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.
  3. آخرین مرحله، کاشت فولیکول‌های برداشت شده در محل مورد نظر می‌باشد. در این مرحله پزشکان با ایجاد برش‌هایی ظریف روی ابرو، بستر مناسب کاشت فولیکول‌ها را فراهم می‌کنند. پس از ایجاد برش‌ها، فولیکول‌ها با دقت و زیر میکروسکوپ درون این برش‌ها قرار داده می‌شوند. در آخر محل برش‌ها را با بخیه و یا چسب مخصوص می‌پوشانند.

بیشتر بخوانید: خارش بعد از کاشت ابرو

نکات مهم در کاشت ابرو دخترانه

در جلسات پیش از کاشت ابرو دخترانه نکاتی مورد بررسی قرار گرفته می‌شوند که دارای اهمیت بسیار زیادی است. این نکات به صورت زیر هستند:

  • جهت رشد موهای ابرو در نقاط مختلف یکسان نیست. برای مثال جهت رشد ابرو در قسمت تنه با دم متفاوت است. بنابراین پزشکان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
  • ابروها روی صورت می‌خوابند اما موهای سر عمودی رشد می‌کنند. فولیکول‌ها باید از مناطقی انتخاب شوند که نزدیکترین حالت را به فولیکول‌های ابرو داشته باشند.
  • فولیکول‌های سر چند تارمویی هستند، در صورتی که فولیکول‌های ابرو تک تارمویی هستند. این موضوع در جلسات پیش از کاشت مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

نکات مهم در کاشت ابرو دخترانه

عوارض کاشت ابرو دخترانه و روش کاهش آن

با اینکه روش‌های جدید کاشت ابرو دخترانه به صورت کم تهاجمی انجام می‌شوند اما نمی‌توان عوارض آن‌ها را نادیده گرفت. هر روش زیباسازی دارای عوارض خاص خود می‌باشد. از مهمترین عوارض کاشت می‌توان به ایجاد قرمزی و التهاب در محل کاشت اشاره کرد. این موضوع به علت ایجاد برش‌های ظریف روی ابرو می‌باشد که پس از گذشت چند روز برطرف می‌شود. از دیگر عوارض این روش احساس خارش در محل کاشت می‌باشد که این عارضه نیز پس گذشت چند روز برطرف می‌شود. در صورتی که قصد دارید کاشت ابروی کم عارضه‌ای را تجربه کنید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از لمس کردن محل کاشت به شدت خودداری نمایید.
  • در صورت احساس خارش می‌توانید از قرص‌های ضد حساسیت مانند آنتی هیستامین استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان محل کاشت را نخارانید. اینکار باعث ریزش فولیکول‌های کاشته شده می‌شود.
  • پس از کاشت پوسته‌ها و لخته‌هایی روی ابرو ایجاد می‌شود که دستکاری کردن آن‌ها می‌تواند مشکل ساز شود.
  • برای کاهش التهاب می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

انجام کاشت ابرو در کلینیک زیبایی معتبر می‌تواند باعث کاهش بروز عوارض شود.