کاشت ابرو زیبا

کاشت ابرو زیبا

متاسفانه موهای ابرو نیز مانند موهای سر دچا ریزش می‌شوند. این ریزش می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش سن می‌باشد. می دانید که موهای ابرو تأثیر بسیاری در زیبایی صورت دارند. زمانی که این موها دچار ریزش شوند، انسان تا حد زیادی زیبایی و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. ریزش ابروها باعث کاهش تراکم و در نهایت از دست رفتن فرم آن‌ها می‌شود. پزشکان متخصص مو امروزه با ابداع روش‌هایی سعی در جبران این مشکل دارند. یکی از روش‌های بی نظیر برای رفع این مشکل کاشت می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره کاشت ابرو زیبا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو زیبا چیست؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد باید متوجه شده باشید که ابروها همیشه به پرپشتی دوران جوانی باقی نمانده و با گذشت زمان تراکم خود را از دست می‌دهند. پزشکان برای رفع این مشکل به ابداع روشی به نام کاشت پرداخته‌اند. اما کاشت ابرو زیبا چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت یک روش مدرن برای رفع مشکل ریزش ابروها است که در آن از فولیکول‌ها استفاده می‌شود. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی هستند که باعث رشد مو در نقاط مختلف بدن می‌شوند.

در صورتی که این فولیکول‌ها دچار مشکل شود، رشد موها در آن ناحیه دچار مشکل می‌شود. پزشکان متخصص با پیشرفته علم و تکنولوژی توانسته‌اند این فولیکول‌ها را از نقاط مختلف سر و پشت گردن برداشت کرده و در ابروها بکارند. این روش به علت استفاده از فولیکول‌ها دارای نتایجی بسیار طبیعی بوده و موهای کاشته شده در آن تا پایان عمر باقی می‌مانند. البته نباید فراموش کرد که نتایج این روش تا حد زیادی به حرفه‌ای بودن کلینیک زیبایی وابسته است.

کاشت ابرو زیبا چیست؟

دلایل ریزش ابرو

در صورتی که ابروهای شما به هر دلیلی دچار کم پشتی و نازکی شده باشد می‌توانید از روش کاشت ابرو زیبا استفاده نمایید. اما چرا ابروها می‌ریزند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مهمترین و اصلی‌ترین دلیل ریزش ابروها در دنیای امروز آلودگی می‌باشد. انسان امروز به علت زندگی شهری و مدرن تا حد زیادی با آلودگی‌ها در ارتباط است. همچنین در دنیای امروز سبک غلط زندگی انسان باعث بروز مشکلات بسیاری در آن شده است که یکی از مهمترین آن ریزش ابروها می‌باشد. ابروهای انسان ممکن است به دلایل دیگری دچار ریزش شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ابتلا به بیماری‌های تیروئیدی
  • ابتلا به بیماری‌های سیستمیک و عمومی
  • آلوپسی آره تا یا ریزش نقطه‌ای موها
  • بروز تصادفاتی مانند سوختگی و شکستگی
  • ایجاد عفونت در ابرو
  • کندن و اصلاح بیش از حد ابروها
  • مشکلات ژنتیکی و مادرزادی

بیشتر بخوانید: خطرات کاشت ابرو

دو روش رایج کاشت ابرو زیبا

همانطور که می دانید روش کاشت ابرو زیبا یک روش مدرن برای زیباسازی ابروها است که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. با اینکه مدت زمان کمی از ایجاد این روش می‌گذرد، پزشکان متخصص توانسته‌اند با انجام روش‌های مختلف به کاشت بپردازند. دو روش رایج کاشت ابرو روش FUT و FUE می‌باشد که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. FUT: در میان روش‌های کاشت روش FUT قدیمی‌ترین محسوب می‌شود. این روش به صورت تهاجمی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازد. روش FUT را روش جراحی نامیده که در آن پزشکان فولیکول‌ها را با استفاده از برشی نواری شکل روی محل اهدا برداشت می‌کنند. روش FUT یک روش تهاجمی است که دارای دوران نقاهت طولانی می‌باشد. همچنین در این روش معمولاً جای زخم روی محل اهدا باقی می‌ماند. از جمله مزایای این روش می‌توان به پرپشت شدن ابروها و کم هزینه بودن آن اشاره کرد.
  2. FUE: این روش از جدیدترین روش‌های کاشت محسوب می‌شود که توانسته نظر بیشتر متخصصین و مردم را به خود جلب کند. در این روش برخلاف روش قبل برداشت فولیکول‌ها به صورت واحدی مجزا انجام می‌شود. پزشکان در روش FUE بدون ایجاد برش و جراحی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. از جمله مزایای این روش می‌توان به کم تهاجمی بودن این روش اشاره کرد. این موضوع در نهایت باعث کوتاه شدن دوران نقاهت این روش می‌شود. به طوری که بیمار بلافاصله پس از جراحی به زندگی عادی خود بازمی گردد. از معایب این روش می‌توان به هزینه بیشتر و طولانی شدن جلسه کاشت اشاره کرد.

دو روش رایج کاشت ابرو زیبا

مراحل کاشت ابرو زیبا چیست؟

از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما مطرح شده باشد این است که مراحل کاشت ابرو زیبا به چه صورت است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به طور کلی این روش در سه مرحله انجام می‌شود. این مراحل شرح زیر است:

  1. اولین مرحله از جراحی کاشت ابرو مرحله طراحی می‌باشد. این مرحله که در جلسات پیش از کاشت انجام می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مرحله پزشکان با بررسی طرح پیشنهادی و ابروهای بیمار به طراحی یک مدل ابروی مناسب برای بیمار می‌پردازند. انتخاب محل برداشت فولیکول‌ها نیز در این مرحله انجام می‌شود.
  2. دومین مرحله از کاشت مرحله برداشت فولیکول‌ها می‌باشد. یکی از مهمترین مسائل در این روش برداشت فولیکول‌ها می‌باشد. اینکار باید با نهایت دقت و تحت نظر متخصصین انجام شود. برداشت گرافت ها معمولاً از قسمت پشت سر، گردن و پشت گوش انجام می‌شود. گرافت های برداشت شده باید نهایت شباهت به فولیکول‌های ابرو را داشته باشند.
  3. در آخرین مرحله از روش کاشت پزشکان فولیکول‌های برداشت شده را در ناحیه ابرو می‌کارند. اینکار معمولاً با استفاده از میکروسکوپ انجام می‌شود. در این مرحله پزشکان برش‌هایی را روی ابرو ایجاد کرده و گرافت ها را درون آن‌ها قرار می‌دهند. پس از اتمام کاشت زخم‌ها با بخیه پوشانده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خونریزی بعد از کاشت ابرو

اهمیت جلسات قبل از کاشت ابرو زیبا

از موضوعاتی که در کاشت ابرو زیبا از اهمیت بسیار زیادی دارد، جلسات پیش از کاشت می‌باشند. در این جلسات پزشکان به بررسی ابروهای بیمار پرداخته و بهترین مدل ابرو را برای او طراحی می‌کنند. اما دلیل این اهمیت چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این جلسات به دلایل زیر دارای اهمیت بسیاری است:

  • موهای ابرو در نقاط مختلف دارای جهت رشد متفاوتی است. برای مثال تنه ابرو با دمه ابرو در جهات مختلفی رشد می‌کنند. بنابراین پزشکان در جلسات کاشت باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. همچنین رنگ و ضخامت موهای ابرو متفاوت است.
  • بیشتر موهای سر چند تارمویی بوده در صورتی که فولیکول‌های ابرو تک تارمویی هستند. پزشکان در جلسات قبل از کاشت باید به بررسی این موضوع پرداخته و به انتخاب فولیکول مناسب بپردازند.
  • موهای ابرو روی صورت می‌خوابند و به صورت افقی رشد می‌کنند، در صورتی که موهای سر به صورت عمودی رشد می‌کنند. پزشکان هنگام کاشت باید به زاویه رشد مو نسبت به فولیکول اهمیت دهند.
  • چرخه رشد موهای ابرو با سر متفاوت است. موهای سر دائما رشد می‌کنند، در صورتی موهای ابرو تا یک اندازه خاص رشد می‌کنند. در جلسات پیش از کاشت این موضوعات مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

اهمیت جلسات قبل از کاشت ابرو زیبا

مراقبت بعد از کاشت ابرو زیبا

پس از آنکه به انجام روش کاشت ابرو زیبا پرداختید، پزشکان به توصیه مراقبت‌هایی می‌پردازند. این مراقبت‌ها می‌تواند شما را در کاهش عوارض پس از کاشت کمک کند. مراقبت‌های بعد از کاشت به شرح زیر هستند:

  • از لمس کردن و کندن زخم‌های روی ابرو به شدت خودداری کنید.
  • این عمل با بی حسی موضعی انجام شده و شما می‌توانید پس از درمان به منزل بروید.
  • به مدت 24 ساعت از لمس کردن ابروها خودداری نمایید.
  • شستشوی ابروها به مدت دو روز ممنوع است.
  • از آرایش کردن ابروها به مدت چند روز بپرهیزید.
  • نواحی برداشت فولیکول‌ها باید به مدت دو روز پانسمان شوند.