پروفایلو و پیشانی

پروفایلو و پیشانی

حفظ شادابی و جوانی پوست از جمله دغدغه‌های مهم در زندگی افراد است که در جهت آن اقدام به استفاده از روش‌های جوانسازی می‌کنند. می دانید که پوست در سنین پیری با مشکلاتی مواجه می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها چین و چروک‌ها می‌باشد. اولین نشانه‌های پیری پوست معمولاً در صورت ایجاد می‌شود. عمیق شدن خطوط روی پیشانی و نمایان شدن چین و چروک‌ها در این ناحیه باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می‌شود. امروزه پزشکان روش‌های نوینی را برای کاهش چین و چروک‌ها ایجاد کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها تزریق ژل می‌باشد. ژل پروفایلو یکی از ژل‌های محبوب در میان مردم می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره ارتباط تزریق پروفایلو و پیشانی ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ژل فیلر پروفایلو چیست؟

پیش از آنکه به توضیح ارتباط بین تزریق پروفایلو و پیشانی بپردازیم باید بدانید ژل پروفایلو چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ژل پروفایلو یک ژل پرکننده یا فیلر است که کاربرد بسیاری در جوانسازی پوست صورت دارد. این ژل از ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده است. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در ساختار پوست است که باعث افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی آن می‌شود.

متاسفانه از سنین میانسالی هیالورونیک اسید پوست دچار کاهش شده و باعث بروز مشکلاتی مانند چین و چروک و عدم شفافیت آن می‌شود. زمانی که ژل پروفایلو به زیر پوست تزریق می‌شود، با چربی و ساختار پوست ترکیب شده و باعث جوانسازی و افزایش حجم پوست صورت می‌شود. ژل پروفایلو یک ژل کاملاً طبیعی بوده و تزریق این ژل یکی از امن‌ترین روش‌ها برای جوانسازی پوست می‌باشد. از این ژل می‌توان برای رفع مشکلات پوستی در نواحی حساس صورت استفاده کرد.

بهترین کاندیدا برای پروفایلو

برای آنکه بتوانید به ارتباط میان تزریق پروفایلو و پیشانی پی ببرید باید ابتدا اطلاعاتی را درباره بهترین کاندیدا برای پروفایلو به‌دست آورید. پیش از انجام یک روش جوانسازی باید در نظر بگیرید که آیا شما کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستید یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش پروفایلو هیچگونه محدودیت سنی نداشته و تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که شما قصد دارید از این ژل برای برجسته سازی و رفع نواقص صورت خود استفاده کنید، می‌توانید در هر سنی به کلینیک‌های معتبر زیبایی مراجعه کنید.

بهترین کاندیدا برای پروفایلو
پروفایلو و پیشانی

اما اگر قصد از جوانسازی پوست صورت خود را دارید، باید تا بروز اولین علائم روی صورت خود صبر کنید. بسیاری از پزشکان متخصص در این زمینه بر این باورند که تزریق پروفایلو برای جوانسازی باید بالای 30 سال انجام شود. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ژل پروفایلو روی افراد بالای 60 سال تاثیرگذاری بیشتری دارد.

تزریق پروفایلو و پیشانی

یکی از مهمترین کاربردهای تزریق پروفایلو جوانسازی و رفع خطوط پیشانی می‌باشد. ارتباط بسیاری میان تزریق پروفایلو و پیشانی وجود دارد. بسیاری از مردم همه روزه برای رفع خطوط عمیق پیشانی خود به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کرده و از روش تزریق پروفایلو استفاده می‌کنند. همانطور که می دانید پوست همیشه با تازگی دوران جوانی باقی نمی‌ماند. یکی از مهمترین عوامل در جوانی پوست وجود ماده‌ای به نام کلاژن در ساختار آن می‌باشد. این ماده از سنین میانسالی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و باعث افتادگی و بروز چین و چروک‌ها در پیشانی می‌شود.

همچنین پیشانی دارای بالاترین میزان هیالورونیک اسید می‌باشد. زمانی که این ماده در این نقطه کاهش پیدا کند، بروز چین و چروک‌ها طبیعی می‌باشد. تزریق پروفایلو باید در نقاطی از صورت انجام شود که از سیستم اعصاب و رگ‌ها دور باشند. از نظر بسیاری از پزشکان متخصص پوست پیشانی یکی از نقاط مناسب تزریق پروفایلو می‌باشد. از دیگر نقاط مناسب برای تزریق پروفایلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قسمت برآمدگی گونه‌ها
  • ناحیه پایه بینی
  • کمی جلوتر و پایین‌تر از لاله گوش که تراگوس نام دارد.
  • رفع نواقص و نامتقارنی چانه
  • زاویه فک پایینی که زاویه ماندیبولار نام دارد.

نقاط نام برده در بالا را نقاط زیبایی زیستی می‌نامند. این نقاط نیز مانند پیشانی دارای میزان زیادی هیالورونیک اسید بوده و به علت دور بودن از رگ‌ها و سیستم عصبی بهترین محل برای تزریق پروفایلو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پروفایلو چه کاری انجام می‌دهد

مزایای تزریق پروفایلو در پیشانی

مردم هنگام استفاده از یک روش جوانسازی توجه ویژه‌ای به مزایای آن دارند. به طور کلی روش پروفایلو دارای مزایای زیادی می‌باشد. تزریق پروفایلو و پیشانی دارای ارتباط خاصی بوده و تزریق این ژل در پیشانی دارای مزایای بسیاری نیز می‌باشد. از مهمترین مزایای این روش می‌توان به تاثیرگذاری سریع آن اشاره کرد. زمانی که پروفایلو به پیشانی تزریق می‌شود، می‌توان بلافاصله پس از تزریق نتایج را مشاهده کرد. البته نتایج اصلی پس از گذشت چند روز نمایان می‌شود.

مزایای تزریق پروفایلو در پیشانی
پروفایلو و پیشانی

همچنین تزریق پروفایلو یک روش غیرتهاجمی بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. شما می‌توانید پس از تزریق به زندگی روزمره خود بازگشته و به کارهای خود بپردازید. از دیگر مزایای پروفایلو می‌توان به بی خطر بودن آن اشاره کرد. مواد تشکیل دهنده پروفایلو کاملاً طبیعی بوده و پس از وارد شدن به زیر پوست باعث واکنش بدی از سوی بدن نمی‌شود. بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی از این روش استفاده کنید.

عوارض تزریق پروفایلو در پیشانی

یکی از مهمترین سؤالات مردم درباره ارتباط تزریق پروفایلو و پیشانی این است که پس از تزریق این ژل در پیشانی چه عوارضی مشاهده می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت از آنجایی که روش پروفایلو یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود، عوارض آن نیز بسیار کم می‌باشد. اصلی‌ترین عارضه‌ای که پس از این تزریق تجربه می‌کنید التهاب و قرمزی محل تزریق است که یک مشکل طبیعی محسوب می‌شود. پس از گذشت چند ساعت از تزریق این عارضه به طور کلی از بین می‌رود.

البته در مواردی فرد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی در محل تزریق داشته باشد که این موارد به علت اثر داروی بی حسی می‌باشد. با از بین رفتن اثر داروی بی حسی این عوارض نیز برطرف می‌شوند. در صورتی که محل تزریق دچار خونمردگی یا کبودی شد، نیاز به نگرانی نیست. زیرا این عوارض نیز پس از گذشت چند روز از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید: تزریق پروفایلو به صورت

اهمیت مراقبت بعد از تزریق پروفایلو

با توجه به توضیحاتی که درباره ارتباط میان تزریق پروفایلو و پیشانی ارائه شد، می دانید که تزریق این ژل تأثیر بسیاری در جوانسازی پوست صورت دارد. با اینکه تزریق پروفایلو نیاز به مراقبت خاصی ندارد اما پزشکان نکاتی را بعد از تزریق توصیه می‌کنند. رعایت این نکات باعث بهبود سریع عوارض و اثرگذاری بیشتر پروفایلو دارد. این مراقبت‌ها دارای اهمیت بسیاری بوده و در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است مشکلاتی را بعد از تزریق تجربه کنید.

اهمیت مراقبت بعد از تزریق پروفایلو
پروفایلو و پیشانی

نکات مهم بعد از تزریق پروفایلو به شرح زیر می‌باشند:

  • لمس کردن محل تزریق ممنوع است.
  • فشار دادن و یا ماساژ دادن تزریق باعث جا به جایی ژل زیر پوست شده و خطراتی را به همراه دارد. از این کار خودداری کنید.
  • تا چند روز پس از تزریق پروفایلو در پیشانی از خوابیدن به روی صورت به شدت خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته بعد از تزریق پروفایلو مصرف دخانیات و الکل ممنوع می‌باشد.
  • مصرف داروها و یا مواد غذایی رقیق کننده خون به مدت سه روز ممنوع است. مصرف این موارد باعث افزایش احتمال خطر خونریزی در محل تزریق می‌شود.
  • به مدت چند روز از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  • سعی کنید از نور مستقیم خورشید دوری کرده و یا از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.