پروفایلو بهتر است یا جالپرو

پروفایلو بهتر است یا جالپرو

پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟ این سوالیست که افردای که به فکر جوانسازی پوست خود افتاده اند در ذهنشان ایجاد شده است.پوست انسان از سنین میانسالی دچار مشکلاتی می‌شود که این مشکلات به عنوان پیری پوست شناخته می‌شوند. افزایش و عمیق شدن خطوط و چین و چروک‌ها، افتادگی پوست در نقاط مختلف بدن و ایجاد لک و کاهش شادابی از مهم‌ترین مشکلات پوستی در سنین پیری می‌باشند. این مشکلات شاید طبیعی به نظر برسند اما باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می‌شود. امروزه یکی از دغدغه‌های مهم مردم رفع پیری پوست می‌باشد که پزشکان متخصص روش‌های متنوعی را برای آن ایجاد کرده‌اند. تزریق مزوژل ها یکی از روش‌های محبوب در میان مردم می‌باشد. دو مزوژل پروفایلو و جالپرو از مزوژل های پرکاربرد برای جوانسازی پوست هستند که هر یک از آن‌ها دارای مزایای خاص خود می‌باشند. ما در این مقاله قصد داریم با توضیح درباره این دو مزوژل به پاسخ این سؤال برسیم که پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پروفایلو چیست؟

برای آنکه بتوانیم تا حدودی به پاسخ سؤال پروفایلو بهتر است یا جالپرو برسیم، باید بدانیم مزوژل پروفایلو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت ژل پروفایلو از ژل‌های تزریقی بی نظیر موجود در بازار است که از مواد طبیعی داخل پوست تشکیل شده است. ماده اصلی تشکیل دهنده مزوژل پروفایلو هیالورونیک اسید می‌باشد. هیالورونیک اسید در پوست باعث افزایش رطوبت و بهبود در آبرسانی پوست می‌شود. کاهش این ماده باعث کاهش حجم پوست در نقاط مختلف و افتادگی آن می‌شود. با استفاده از ژل پروفایلو شما می‌توانید به برجسته سازی نقاط مختلف صورت بپردازید. پروفایلو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زیباسازی نقاط مختلف صورت و رفع مشکلات پوستی ناشی از پیری می‌باشد.

پروفایلو بهتر است یا جالپرو
پروفایلو بهتر است یا جالپرو

مزوژل جالپرو چیست؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افراد در زمینه مزوژل ها ایجاد شود این است که پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟ برای آنکه بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم باید بدانید جالپرو چیست؟ مزوژل جالپرو از مزوژل های پرکاربرد در جوانسازی پوست است که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. ماده اصلی تشکیل دهنده این مزوژل نیز هیالورونیک اسید می‌باشد. البته جالپرو از مواد دیگری مانند پروتئین‌ها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها تشکیل شده است. زمانی که این مزوژل وارد پوست می‌شود باعث افزایش کلاژنسازی و درخشانی پوست می‌شود. مواد تشکیل دهنده این مزوژل تأثیر بسیاری در درخشانی و روشنی پوست داشته و باعث رفع تیرگی در نقاط مختلف صورت و بدن می‌شوند. جالپرو یک انتخاب بی نظیر برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پروفايلو برای پوست

نقاط مختلف تزریق در پروفایلو و جالپرو

برای پی بردن به این موضوع که پروفایلو بهتر است یا جالپرو باید با ویژگی‌های این دو مزوژل به طور کامل آشنایی پیدا کنید. مزوژل پروفایلو در میان محصولات تزریقی بیشترین میزان هیالورونیک اسید را داشته و در 5 نقطه مختلف از صورت تزریق می‌شود. این مزوژل تأثیر بسیاری در لیفت صورت داشته و باعث سفت شدن پوست می‌شود. نقاط تزریق در پروفایلو در واقع همان نقاطی است که با افزایش سن بیشترین میزان افتادگی را دارد. میزان کلاژن و الاستین در این نقاط بیش از نقاط دیگر کاهش پیدا می‌کنند. 5 نقطه اصلی تزریق پروفایلو به شرح زیر می‌باشد:

  • ناحیه برآمدگی گونه‌ها
  • قسمت فوقانی لب بالا و پایه بینی
  • تراگوس که کمی جلوتر از قسمت پایینی لاله گوش قرار دارد.
  • چانه
  • زاویه ماندیبولار یا زاویه فک پایینی

بر خلاف پروفایلو، مزوژل جالپرو دارای میزان کمتری هیالورونیک اسید است. این مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید دارای 4 نوع مختلف آمنواسید است که باعث تحریک کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. از این مزوژل برای نقاط مختلفی مانند خط خنده، زیر چشم، نواحی تحتانی صورت و به طور کلی برای چین و چروک‌ها و گودی‌ها استفاده می‌شود. اما پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟ برای پاسخ به این سؤال باید توضیح بیشتر درباره ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو مزوژل بپردازیم.

نقاط مختلف تزریق در پروفایلو و جالپرو
پروفایلو بهتر است یا جالپرو

اثرگذاری پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که اثرگذاری پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت این دو مزوژل تا حد زیادی کاربردهای مشترک دارند. از کاربردهای مشترک این دو مزوژل می‌توان به سفت شدن پوست، برطرف کردن چین و چروک‌های صورت، برطرف کردن ترک‌های پوستی ناشی از بارداری و چاقی، رفع جای جوش و اسکار، شفافیت و درخشانی پوست، افزایش رطوبت و بهبود آبرسانی در محل تزریق اشاره کرد. اما به هر حال این دو مزوژل دارای تفاوت‌هایی نیز می‌باشند. مزوژل جالپرو روی تیرگی دور چشم تأثیر بسیاری دارد. همچنین از این مزوژل می‌توان به عنوان مکمل بوتاکس و روش‌های جراحی استفاده کرد. البته جالپرو جایگزین بسیار مناسبی برای روش بوتاکس نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید:مزوژل جالپرو زیر چشم

عملکرد پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟

عملکرد پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟ در پاسخ به این سؤال ابتدا باید به هدف از تزریق مزوژل پی ببریم. بدون شک عملکرد پروفایلو با جالپرو متفاوت است. اما این به آن معنا نیست که یکی از این دو مزوژل بهتر از دیگری می‌باشد. به طور کلی مزوژل پروفایلو با آزادسازی آهسته هیالورونیک اسید در پوست باعث جوانسازی پوست می‌شود، در صورتی که جالپرو فعالیت سلول‌های فیبروپلاست را افزایش داده و باعث تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

نتایج پروفایلو پس از گذشت چند روز از تزریق نمایان شده و پس از چند هفته تکمیل می‌شود. اما نتایج جالپرو بلافاصله پس از تزریق نمایان شده و با گذشت 6 ماه تکمیل می‌شود. برای پی بردن به این موضوع که کدامیک از این دو مزوژل بهتر است، نسبت به هدف از استفاده از مزوژل متفاوت است. انتخاب مزوژل مناسب برای جوانسازی پوست باید توسط پزشک متخصص انجام شود. پزشک پس از بررسی پوست شما به انتخاب بهترین مزوژل برای تزریق می‌پردازد.

عملکرد پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟
پروفایلو بهتر است یا جالپرو

تفاوت جلسات درمان و مراقبت های پروفایلو با جالپرو

پاسخ به این سؤال که پروفایلو بهتر است یا جالپرو؟ در واقع به نیاز افراد و نوع مشکلات پوستی آن‌ها بستگی دارد. بسیاری از افراد به دنبال روش‌های جوانسازی پوست سریع هستند اما برای بعضی از مردم تعداد جلسات درمان اهمیتی ندارد. به طور کلی شما می‌توانید در پروفایلو بهترین نتایج را پس از تزریق دوم به دست آورید. تزریق دوم در این روش پس از گذشت 4 هفته از تزریق اول انجام می‌شود.

اما تعداد جلسات مزوژل جالپرو متفاوت است. نوع کلاسیک جالپرو معمولاً در سه جلسه تزریق و با فواصل 2 تا 4 هفته انجام می‌شود. و نوع HMW جالپرو به علت درصد بیشتر هیالورونیک اسید و اثرگذاری بالا در دو جلسه و با فواصل 20 روز در میان انجام می‌شود. پس از تزریق این دو مزوژل باید به انجام مراقبت‌های زیر بپردازید:

  • به علت اینکه هر دو روش‌های تزریقی هستند، احتمال کبودی، قرمزی و تورم پس از تزریق این دو مزوژل زیاد است.
  • پس از تزریق این دو مزوژل از لمس کردن نواحی تزریق به شدت خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی سنگین ممنوع است.
  • مصرف الکل، غذاهای شور و دخانیات می‌تواند باعث افزایش تورم و کبودی‌ها شود.
  • شما می‌توانید برای کاهش تورم ناشی از تزریق این دو مزوژل از کمپرس سرد استفاده کنید.

تنها تفاوتی که میان مراقبت‌های مزوژل پروفایلو و جالپرو وجود دارد در قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می‌باشد. پس از تزریق ژل پروفایلو باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرد. در صورتی که قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از تزریق جالپرو ممنوعیتی ندارد. زیرا مزوژل جالپرو توانایی بسیاری در بهبود پوست آفتاب خورده دارد. با استفاده از این مزوژل می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنید.