جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر فوتونا برای ترک پوستی

لیزر فوتونا برای ترک پوستی

یکی از ناخوشایندترین مشکلاتی که برای پوست ایجاد می‌شود استریا یا ترک‌های پوستی می‌باشد. این مشکل ممکن است در تمامی سنین برای پوست ایجاد شده و باعث کاهش زیبایی در افراد شود. ترک‌های پوستی که در واقع خطوط موازی و بنفش رنگی هستند که به مرور زمان به رنگ نقره‌ای تغییر پیدا می‌کنند. یکی از دغدغه‌های افراد به خصوص خانم‌ها برطرف کردن این ترک‌های پوستی می‌باشد. در میان روش‌های درمان استریا، لیزردرمانی یکی از بهترین روش‌ها می‌باشد. امروزه بسیاری از مردم برای درمان ترک‌های پوستی از روش مدرن و پیشرفته لیزر فوتونا استفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح درباره مشکل ترک‌های پوستی به توضیح استفاده از لیزر فوتونا برای ترک پوستی بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ترک پوستی و علت ایجاد آن

پیش از آن که به توضیح استفاده از لیزر فوتونا برای ترک پوستی بپردازیم باید بدانید ترک پوستی چیست؟ ترک پوستی در واقع خطوطی موازی روی پوست هستند که باعث کاهش زیبایی در افراد می‌شوند. رنگ این خطوط معمولاً بنفش، صورتی روشن و خاکستری می‌باشد. ترک‌های پوستی معمولاً با کمی فرورفتگی و یا برآمدگی از سطح بوده و می‌توان هنگام لمس پوست آن‌ها را احساس کرد. در برخی از اوقات ترک‌های پوستی با درد و خارش همراه هستند. مهم‌ترین علت ایجاد ترک‌های پوستی تغییر ناگهانی و سریع وزن می‌باشد. بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری دچار این مشکل می‌شوند. زمانی که پوست انسان بیش از حد در مدت زمان کوتاهی کشیده می‌شود، بافت لایه میانی پوست نیز کشیده شده و این موضوع باعث پارگی بافت کلاژنی پوست و در نهایت ترک‌های پوستی می‌شود. احتمال بروز این ترک‌ها در قسمت شکم، بازوها، سینه، ران‌ها و باسن بسیار زیاد می‌باشد. با اینکه هنوز دلیل مشخصی برای این مشکل مطرح نشده است اما ترک‌های پوستی بیشتر برای افراد زیر ایجاد می‌شود:

  • بانوان
  • نژاد قفقازی
  • سابقه این مشکل در خانواده
  • بارداری نوزادان با جثه بزرگ و یا چند قلو
  • کاهش و افزایش وزن سریع در زمان کم
  • اضافه وزن داشتن
  • رشد سریع اندام‌ها در دوران بلوغ
ترک پوستی و علت ایجاد آن
لیزر فوتونا برای ترک پوستی

لیزر فوتونا و کاربرد آن

پوست انسان از جمله موارد مهم در زیبایی است و به همین دلیل بسیاری از افراد در تلاشند تا همواره به حفظ شادابی و طراوت آن بپردازند. امروزه روش‌های مختلفی برای درمان مشکلات پوستی ایجاد شده است که هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است. اما روش لیزردرمانی از روش‌های جدید درمان مشکلات پوستی محسوب می‌شود که دارای کمترین خطر و عوارض است. روش لیزر فوتونا یک روش بی نظیر برای درمان مشکلات پوستی است که توانسته جایگاه ویژه در میان مردم پیدا کند. لیزر فوتونا در واقع به معنای درمان سطح پوست با استفاده از اشعه لیزر می‌باشد. این روش شباهت بسیاری به لیزر موهای زائد داشته و با استفاده از آن می‌توان به راحتی مشکلات پوستی را رفع نمود. در لیزر فوتونا پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به سطح پوست، لایه میانی را گرم کرده و به افزایش کلاژن سازی می‌پردازند. افزایش کلاژن‌ها در این لایه باعث‌ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست می‌شود. بسیاری از مردم از لیزر فوتونا برای ترک پوستی استفاده می‌کنند. اما باید بدانید این روش دارای کاربردهای بسیاری است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • جوانسازی 4 بعدی پوست صورت
  • لیفت و رفع افتادگی پلک بالای
  • رفع چین و چروک‌های اطرف چشم
  • رفع خط اخم، خنده و خطوط عمیق پوست صورت
  • افزایش طبیعی حجم پوست در نقاط مختلف مانند لب‌ها
  • رفع تیرگی پوست در نقاط مختلف بدن
  • درمان اسکارهای پوستی
  • درمان جای جوش و آکنه

و… از درمان‌هایی هستند که می‌توان با لیزر فوتونا به انجام آن‌ها پرداخت.

لیزر فوتونا و کاربرد آن
لیزر فوتونا برای ترک پوستی

لیزر فوتونا برای ترک پوستی چیست؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که لیزر فوتونا برای ترک پوستی چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت لیزر فوتونا به علت داشتن دو طول موج مختلف لیزر، یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع ترک‌های پوستی می‌باشد. پزشکان در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص لیزر فوتونا، اشعه لیزر را به سطح پوست می‌تابند. همراه با تابیدن این اشعه به پوست، لایه میانی پوست گرم می‌شود. گرمادهی به لایه میانی و عمقی پوست باعث می‌شود تا سلول‌های سازنده کلاژن تحریک شده و پوست شروع به ترمیم خود کند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که لیزرهای پالسی رنگی می‌توانند به ظاهر ترک‌های پوستی را برطرف کرده و باعث زیبایی پوست شوند. فرآیند لیزردرمانی ترک‌های پوستی باید در کلینیک‌های زیبایی و تحت نظر پزشکان متخصص انجام شود. انجام لیزردرمانی در مراکز نامعتبر می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: لیزر فوتونا برای جای جوش

عوارض لیزر فوتونا برای ترک پوستی

استفاده از روش لیزردرمانی یکی از امن‌ترین روش‌ها برای درمان مشکلات پوستی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این روش بدون دغدغه به رفع مشکلات پوستی خود بپردازید. البته لیزر فوتونا برای ترک پوستی دارای عوارضی نیز می‌باشد که بسیار طبیعی هستند. یکی از عوارضی که ممکن است بعد از لیزر فوتونا تجربه کنید التهاب خفیف پوست می‌باشد. بدون شک گرمادهی لیزر به لایه میانی پوست ممکن است باعث التهاب خفیف پوست شده که پس از مدتی از بین می‌رود. یکی دیگر از عوارض این روش بی نظیر قرمزی و خشکی پوست می‌باشد که این عوارض نیز طبیعی هستند. قرمزی و خشکی پوست حاصل از برخورد اشعه به سطح پوست بوده و برای رفع آن‌ها بهتر است از کرم‌های ضدآفتاب و کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده پوست بهره ببرید. تمامی عوارض ناشی از این روش درمانی پس از گذشت یک الی دو روز از لیزردرمانی برطرف می‌شوند.

عوارض لیزر فوتونا برای ترک پوستی
لیزر فوتونا برای ترک پوستی

دو مزیت مهم لیزر فوتونا برای ترک پوستی

می دانید که هر روش درمان مشکلات پوستی دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد و متقاضیان با بررسی این موارد به انتخاب یکی از آن‌ها می‌پردازند. بدون شک روش لیزر فوتونا بهترین روش برای برطرف کردن مشکلات پوستی می‌باشد. اما چرا؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مزایای این روش بی نظیر باعث شده است تا بیشتر مردم به استفاده از آن بپردازند. دو مزیت مهم لیزر فوتونا برای ترک پوستی به شرح زیر می‌باشد:

  1. یکی از اصلی‌ترین مزایای این روش درمانی برای ترک‌های پوستی غیرتهاجمی بودن آن می‌باشد. شما در این روش هیچگونه برش و زخمی را تجربه نکرده و می‌توانید بدون خونریزی به درمان مشکلات پوستی خود بپردازید.
  2. دومین مزیت این روش بی نظیر، کوتاه بودن دوران نقاهت آن می‌باشد. می دانید که بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود درگیر مشغله‌های سنگین هستند. برای این افراد انجام یک روش درمانی به دوران نقاهت طولانی امکان پذیر نیست. روش لیزر فوتونا دوره نقاهت کوتاهی داشته و شما بلافاصله پس از درمان می‌توانید به زندگی روزمره خود بازگردید.

بیشتر بخوانید: تفاوت لیزر فوتونا با فرکشنال

نکات بعد از لیزر فوتونا برای ترک پوستی

پس از آنکه به لیزر فوتونا برای ترک پوستی پرداختید باید با رعایت نکاتی از افزایش عوارض و مشکلات جلوگیری کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود تا دوران نقاهت کوتاه‌تر شده و نتیجه بهتری از درمان دریافت کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • سعی کنید به مدت 48 ساعت از نور مستقیم خورشید دوری کنید. پس از درمان حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • برای شستشوی ناحیه درمان به هیچ عنوان از شوینده‌های اسیدی استفاده نکنید. سعی کنید از فوم‌های شستشوی استفاده کرده و اینکار را به ملایمت انجام دهید.
  • تا 24 ساعت از انجام هرگونه فعالیت سنگین فیزیکی و ورزش خودداری نمایید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.