جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

پیری پوست یکی از مشکلات طبیعی پوست است که به دلیل کاهش ماده‌ای به نام کلاژن ایجاد می‌شود. زمانی که این ماده در بدن کاهش پیدا می‌کند، پوست با افتادگی، چین و چروک و کاهش حجم روبرو می‌شود. پیری پوست تأثیر بسیاری در زیبایی و اعتماد به نفس افراد گذاشته و همین موضوع باعث شده است تا بیشتر مردم به فکر جلوگیری و یا به تعویق انداختن آن باشند. پزشکان با پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته‌اند روش‌های مختلفی را برای جوانسازی پوست ایجاد کنند که یکی از آن‌ها لیزر اربیوم می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش جوانسازی پوست ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر اربیوم چیست؟

یکی از روش‌های لیزری با دقت بالا برای جوانسازی پوست روش لیزر اربیوم است که امروزه بسیاری از مردم به استفاده از آن روی آورده‌اند. در میان روش‌های جوانسازی این روش کمی تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. زیرا با استفاده از گرمای شدید به تبخیر سلول‌های سطحی و لایه برداری پوست می‌پردازد. گرمای شدیدی که توسط این لیزر به پوست منتقل می‌شود باعث از بین رفتن بافت‌های آسیب دیده و افزایش کلاژن سازی در پوست می‌شود. این لیزر با سفت کردن پوست از افتادگی آن جلوگیری کرده و به بهبود ظاهر پوست می‌پردازد.

با این که روش‌های لیزری مختلفی برای جوانسازی پوست ایجاد شده است اما همچنان این لیزر به علت دقت بالا یکی از بهترین‌ها می‌باشد. این لیزر قابلیت تنظیم عمق و شدت نفوذ را داشته و با استفاده از آن می‌توانید نواحی حساس مانند صورت، گردن، سینه‌ها و دست‌ها با خیال راحت درمان کنید. از آنجایی که ممکن است هنگام این درمان احساس درد داشته باشید، پزشکان معمولاً از بی حسی‌های موضعی برای محل درمان استفاده می‌کنند. این لیزر با ایجاد تخریب در لایه سطحی پوست باعث تحریک سلول‌های کلاژن ساز و ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود.

لیزر اربیوم چیست؟
لیزر اربیوم

لیزر اربیوم بهتر است یا co2؟

همانطور که گفته شد دقت بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد لیزر اربیوم باعث شده تا بسیاری از مردم این روش را دیگر روش‌های لیزری ترجیح دهند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم 5 مزیت مهم این لیزر نسبت به لیزر co2 را توضیح دهیم:

طول موجی که در اشعه این لیزر به کار رفته است برای لایه برداری مناسب بوده و می تواند با ایجاد آسیب های جزئی باعث افزایش کلاژن سازی در پوست شود. دقت این لیزر باعث شده است تا با ایجاد کمترین آسیب به بافت های اطراف به درمان ناحیه مورد نظر بپردازد. در صورتی که لیزر co2 به این صورت نیست.

  1. از مهم‌ترین مزیت‌های این لیزر نسبت به لیزر co2 امکان تغییر عمق درمان می‌باشد. در این روش شما می‌توانید با مشخص کردن عمق درمان به راحتی انواع مشکلات پوستی را برطرف نمایید. در صورتی لیزر کربن دی اکسید دارای این قابلیت نمی‌باشد.
  2. با اینکه توضیح داده شد در این روش پزشکان از بی حسی‌های موضعی استفاده می‌کنند اما باید بدانید درد این روش نسبت به روش co2 تا حد زیادی کمتر است. همچنین این روش آسیب حرارتی کمتری را نیز ایجاد کرده و به همین دلیل مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
  3. می دانید که روش‌های جوانسازی پوست دارای عوارض خاص خود هستند اما هرچقدر این عوارض کمتر باشد، روش درمانی بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. روش لیزر co2 دارای عوارض زیادی است و به همین دلیل مردم لیزر اربیوم را به این روش ترجیح می‌دهند.
  4. زخم‌های ایجاد شده توسط این لیزر بسیار کم عمق بوده و به همین دلیل دوره نقاهت این روش نسبت به لیزر co2 بسیار کمتر است. آسیب‌هایی که لیزر co2 به پوست وارد می‌کند شدیدتر و عمیق‌تر می‌باشد. بنابراین باعث می‌شود تا دوره بهبودی آن بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:مراقبت های بعد لیزر co2

هزینه لیزر اربیوم

با اینکه روش لیزر اربیوم یک روش مطمئن، کم خطر و بسیار دقیق برای لایه برداری و جوانسازی پوست است اما تا وقتی هزینه‌های آن مناسب نباشد، مردم از آن استفاده نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین معیارهای مردم برای استفاده از روش‌های جوانسازی پوست هزینه آن‌ها می‌باشد.

هزینه لیزر اربیوم
لیزر اربیوم

هزینه این روش جوانسازی پوست مانند دیگر روش‌ها عدد مشخصی نیست اما می‌توان با در نظر گرفتن برخی از فاکتورها به محاسبه حدودی آن پرداخت:

  • ناحیه‌ای که تحت درمان قرار گرفته است. وسعت و یا حساسیت محل درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • نوع مشکل و میزان شدت آسیب‌های پوستی دومین عامل مهم در محاسبه هزینه این روش می‌باشد.
  • اینکه کلینیک مورد نظر در کدام منطقه جغرافیایی قرار گرفته باشد نیز می‌تواند در تعیین قیمت مؤثر باشد.
  • میزان تجهیزات و مهارت پزشکان متخصص کلینیک نیز در محاسبه هزینه‌ها تاثیرگذار هستند.

لیزر اربیوم برای جای جوش

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در زندگی هر انسانی ایجاد می‌شود جوش‌های دوران بلوغ هستند. این جوش‌ها به علت تغییرات هورمونی بدن ایجاد شده و جای آن‌ها ممکن است برای مدت‌ها حتی تا پایان عمر روی صورت باقی بماند. در زمان گذشته راه حلی برای رفع این جای جوش‌ها وجود نداشت اما امروزه پزشکان توانسته‌اند با استفاده از اشعه لیزر به رفع این جای جوش‌ها بپردازند. یکی از کاربردهای مهم لیزر اربیوم استفاده از آن برای رفع جای جوش می‌باشد. در این روش بی نظیر با استفاده از لیزر و ایجاد گرما در لایه سطحی پوست باعث تبخیر بافت آسیب دیده می‌شوند. پوست برای جبران این تخریب به افزایش خونرسانی در محل درمان پرداخته و مشکلاتی مانند جای زخم و جوش از بین می‌رود. این روش می‌تواند تا حد زیادی در برطرف کردن این مشکلات پوستی مؤثر باشد و امروزه بسیاری از مردم از این کاربرد بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید:لیزر فوتونا | همه آنچه باید درباره لیزر فوتونا بدانید

لیزر اربیوم فوتونا

یکی از دستگاه‌های بی نظیر جوانسازی پوست دستگاه لیزر اربیوم فوتونا می‌باشد. این دستگاه توانایی بسیاری در زیباسازی و جوانسازی پوست داشته و می‌تواند مشکلات پوستی را بدون خونریزی و جراحی برطرف کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای مراجعین مطرح است، جوانسازی پوست با طبیعی‌ترین روش می‌باشد. با استفاده از این روش بی نظیر شما می‌توانید کاملاً طبیعی به جوانسازی پوست و رفع مشکلات آن بپردازید. از جمله خدماتی که در این روش ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. با استفاده از این دستگاه می‌توانید به رفع شلی پوست بپردازید. می دانید که کمبود کلاژن در پوست باعث افتادگی آن می‌شود. این روش می‌تواند به راحتی این مشکل را برطرف کرده و با سفت کردن پوست به لیفت آن بپردازد.
  2. جوش‌ها از آزاردهنده‌ترین مشکلات پوستی هستند. با استفاده از این روش بی نظیر می‌توانید جوش‌ها را برطرف کرده و به صورتی شاداب و صاف دست پیدا کنید.
  3. از دیگر اثراتی که این روش درمانی روی پوست دارد رفع چین و چروک‌ها می‌باشد. در این روش می‌توان خط خنده، خط اخم و چین و چروک‌های دور چشم را برطرف کرد.
هزینه لیزر اربیوم
لیزر اربیوم

قرمزی بعد از لیزر اربیوم

همانطور که گفته شد روش لیزر اربیوم در میان دیگر روش‌های جوانسازی با لیزر کمی تهاجمی‌تر می‌باشد. به همین دلیل ممکن است پس از جلسه لیزر پوست شما قرمز شود. برای بهبودی سریع‌تر این قرمزی پوست باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از خراشیدن و یا خاراندن پوست خود به شدت خودداری نمایید.
  • پوست پس از درمان پوسته پوسته می‌شود. از کندن آن‌ها پرهیز کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی پوست به صورت مرتب از مرطوب کننده‌های پوستی استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید صورت خود را بشویید از شوینده‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید.
  • رفتن به باشگاه یا استخر تا 2 هفته بعد از درمان ممنوع است.
  • بعد از درمان به هیچ عنوان آرایش نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.