لیزر فوتونا

لیزر فوتونا | همه آنچه باید درباره لیزر فوتونا بدانید

انسان زمانی که به سنین میانسالی و پیری می‌رسد با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود که یکی از ملموس‌ترین آن‌ها پیری پوست است. چین و چروک‌ها و افتادگی پوست در سنین میانسالی آغاز شده و در سنین بالاتر به اوج خود می‌رسد. حل این مشکلات که حاصل کمبود کلاژن در پوست است همیشه یکی از مهم‌ترین معضلات انسان بوده است. امروزه پزشکان متخصص پوست توانسته‌اند روش‌هایی را برای جوانسازی ایجاد کنند که در میان آن‌ها لیزردرمانی یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره یکی از دستگاه‌های پیشرفته لیزر به نام لیزر فوتونا ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیزر فوتونا چیست؟

همانطور که پیش از این گفته شد لیزر فوتونا در واقع یک دستگاه حرفه‌ای و پیشرفته لیزر است که به کمک آن می‌توانید به جوانسازی پوست بپردازید. این دستگاه که ترکیبی از دو لیزر اربیوم و ان دی یانگ است با تولید اشعه‌ای با طول موج خاص می‌تواند بیشتر مشکلات پوستی را برطرف نماید. در ادامه به توضیح تعدادی از کاربردهای این دستگاه خواهیم پرداخت.

درمان واریس

یکی از مسائل ناگواری که در سنین بالا و حتی در جوانی ممکن است برای انسان ایجاد شود، واریس می‌باشد. واریس در واقع عروق‌های زیر سطح پوست هستند که به صورت عنکبوتی نمایان شده و باعث کاهش زیبایی و حتی اعتماد به نفس افراد می‌شوند. البته این تنها مشکلی نیست که واریس ایجاد می‌کند. در بسیاری از افراد واریس با پا درد، سنگینی پا، بیقراری پا و متورم شدن مچ پا به علت زیاد ایستادن همراه است. واریس می‌تواند به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن، حاملگی و ایستادن طولانی مدت ایجاد شود. امروزه روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل ایجاد شده است که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از لیزر فوتونا می‌باشد.

لیزر فوتونا چیست؟
لیزر فوتونا

لیزر درمانی را می‌توان یک روش غیرتهاجمی برای برطرف کردن مشکل واریس دانست که در آن پرتوی نوری روی پوست متمرکز می‌شود. این پرتوی متمرکز شده، انرژی خود را دقت تمام به بافت مورد نظر منتقل کرده و باعث از بین بردن مشکلات آن می‌شود. درمان با این نوع لیزر معمولا در کمتر از یک ساعت انجام شده و بدون خونریزی و بیهوشی انجام می‌شود. این روش را می‌توان پیشرفته‌ترین روش برای درمان واریس دانست.

اربیوم فرکشنال

روش اربیوم فرکشنال در واقع یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که در آن از لیزر ابربیوم یاگ استفاده می‌شود. افرادی که قصد دارند تغییرات فوق العاده‌ای در پوست خود ایجاد کنند می‌توانند از این روش بی‌نظیر بهره ببرند. در این روش چین و چروک‌های عمیق با درد کمتر برطرف می‌شود. عوارض اربیوم فرکشنال نسبت به دیگر روش‌های جوانسازی کمتر بوده و با استفاده از این روش می‌توان چین و چروک‌های عمیق و متوسط را از بین برد. اگرچه در روش اربیوم فرکشنال پزشکان با استفاده از انرژی حرارتی لیزر به تخریب بافت سطحی پوست پرداخته و به نوعی از این روش مانند یک لایه بردار استفاده می‌کنند، اما این روش همچنان یکی از روش‌ها بی‌خطر جوانسازی شناخته می‌شود. یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌های لیزری که به کمک آن از روش اربیوم فرکشنال استفاده می‌کنند دستگاه لیزر فوتونا می‌باشد. این دستگاه به انجام جوانسازی 4 بعدی به زیباسازی صورت شما می‌پردازد. در ادامه به توضیح جوانسازی 4 بعدی خواهیم پرداخت.

بیشنر بخوانید:لیزر ترک های پوستی

جوانسازی چهار بعدی

همانطور که گفته شد یکی از پرکاربردترین روش‌های جوانسازی با لیزر فوتونا جوانسازی چهار بعدی می‌باشد. در این روش درمانی بی‌نظیر پزشکان هم از طریق سطح خارجی پوست و هم از طریق مخاط دهان به درمان می‌پردازند. جوانسازی چهار بعدی از دو طول موج مختلف این لیزر استفاده کرده و انجام درمان در 4 لایه مختلف عمقی، میانی، مخاط دهان و سطحی باعث جوانسازی و حجم دهی می‌شود. دسترسی به نتایج در این روش در سنین مختلف متفاوت است اما معمولا افراد طی 2 تا 3 ماه پس از درمان می‌توانند نتایج را روی پوست خود مشاهده کنند.

جوانسازی چهار بعدی با لیزر فوتونا
لیزر فوتونا

مراحل مختلف جوانسازی چهار بعدی به چه صورت است:

مرحله اول: خط خنده یکی از چین و چروک‌های عمیق پوست صورت می‌باشد. در مرحله اول جوانسازی چهار بعدی پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به بافت داخلی دهان باعث انقباض کلاژن‌ها و حجم دهی به پوست می‌شوند. گرمای لیزر باعث می‌شود تا پوست ناحیه خط خنده سفت شده و این خط از بین برود.

مرحله دوم: مرحله دوم در این روش بی‌نظیر مرحله جوانسازی نام دارد. در این مرحله با تاثیر لیزر روی لایه‌های زیرین پوست باعث بهبود بافت آن و رفع مشکلات می‌شود. از آن جایی که در این مرحله موهای زائد نیز حذف می‌شوند بهتر است آقایان از آن استفاده نکنند.

مرحله سوم: در این مرحله از جوانسازی چهار بعدی پزشکان با استفاده از گرمای اشعه لیزر به حجم دهی و لیفت می‌پردازند و با فرم دهی به پوست باعث هم افزایی روش‌های قبلی می‌شوند.

مرحله چهارم: در آخرین مرحله از جوانسازی چهار بعدی پزشکان با استفاده از لیزر فوتونا به لایه برداری سطحی از پوست می‌پردازند. در این مرحله اشعه لیزر با ایجاد گرما در لایه سطحی پوست باعث تخریب بافت آسیب دیده شده و در نهایت پوست برای جبران تخریب به افزایش خونرسانی و کلاژن‌سازی در ناحیه درمان می‌پردازد.

استرچ مارک‌ها یا ترک‌های پوستی یکی از مشکلات رایج در میان مردم است که معمولا به علت تغییر وزن ناگهانی ایجاد می‌شود. بسیار از نوجوان‌ها با استرچ مارک‌ها آشنایی داشته و 70 درصد خانم‌های باردار با این مشکل پوستی روبرو می‌شوند. این ترک‌های پوستی به علت کشیدگی ناگهانی و بیش از حد پوست می‌باشد. امروزه روش‌های مختلفی برای درمان این مشکل ایجاد شده است که یکی از بهترین روش‌ها استفاده از دستگاه لیزر فوتونا و روش لیزردرمانی می‌باشد. با استفاده از این روش شما می‌توانید به راحتی به رفع این مشکل پرداخته و بافت‌های آسیب دیده را ترمیم نمایید.

استرچ مارک‌ها
لیزر فوتونا

لیزر واژن با دستگاه فوتونا

دیواره واژن خانم‌ها دارای فیبرهای کلاژنی است که به مرور زمان بر اثر کشیدگی و افزایش سن خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد. در این شرایط فرد ممکن است حین نزدیکی درد بیشتری را احساس کند. یکی دیگر از دلایل ایجاد این مشکل زایمان است که باعث از دست رفتن خاصیت کشسانی و عفونت‌های مکرر آن می‌شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل ایجاد شده است که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از لیزر فوتونا می‌باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توان باعث سفت شدن دیواره واژن و رفع مشکلاتی مانند بی‌اختیاری ادراری، خشکی واژن و عفونت‌های مکرر واژن می‌شود.

بیشتر بخوانید:لیزر جای جوش

درمان ریزش موی سر

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردان در سنین بالا دچار آن می‌شوند. این ریزش می‌تواند تاثیر بسیاری در زیبایی داشته و باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد شود. یکی از روش‌های پیشرفته‌ای که امروزه از آن برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود لیزر فوتونا می‌باشد. لیزردرمانی از روش‌های رایج برطرف کردن مشکلات ریزش مو در افراد است که بیشتر مردم به آن علاقمند شده‌اند. در این روش پزشکان با تابیدن اشعه لیزر به پوست سر باعث ایجاد گرما و افزایش جریان خون در سر می‌شوند. طبیعیتا افزایش خونرسانی باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی در محل درمان شده و در نهایت سبب بازسازی فولیکول‌های آسیب دیده می‌شود.