جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو

دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو

موی سر از مهم ترین اجزا در زیبایی انسان است که ریزش آن می تواند تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس افراد داشته باشد. ریزش مو یکی از مشکلات همیشگی انسان از گذشته تا امروز بوده است. به همین دلیل پزشکان متخصص پوست و مو همه روزه روش های جدیدی را برای جلوگیری از ریزش مو ایجاد می کنند. یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو، ریزش مو ژنتیکی است که بیشتر مردان در سنین میانسالی با آن مواجه می شوند. این ریزش مو در نهایت موجب طاسی در وسط سر می شود. کاشت مو از بهترین روش ها برای جلوگیری از ریزش مو و بازگشت موهای از دست رفته می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح این روش و دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

پیش از آن که به توضیح دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو بپردازیم باید بدانیم کاشت مو چیست؟ موی انسان از اجزایی به نام فولیکول تشکیل شده است. فولیکول ها در واقع کوچکترین اجزای مو هستند که به تولید مو می پردازند. زمانی که موی سر شروع به ریزش می کند رفته رفته این فولیکول ها ضعیف شده و از بین می روند. در کاشت مو فولیکول ها از قسمت های پرتراکم سر و بدن برداشت شده و پس از آماده سازی به قسمت هایی که فولیکول ها از بین رفته اند پیوند زده می شوند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که فولیکول ها معمولا از ناحیه پشت سر و گردن برداشته می شوند. موهای پشت سر و گردن معمولا تراکم بیشتری داشته و در برابر ریزش مو ژنتیکی مقاومت بسیار زیادی دارد. کاشت مو معمولا به سه روش FIT، FUT و SUT انجام می شود که در ادامه مطلب به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

1. روش کاشت FUT: یکی از روش های کاشت مو روش FIT می باشد. این روش نسبتا قدیمی هنوز هم در بسیاری از کلینیک ها مورد استفاده قرار گرفته می شود. در این روش فولیکول ها با ایجاد یک برش نواری در ناحیه پشت سر و گردن برداشت شده و پس از اتمام کاشت برش ایجاد شده را روی سر بخیه می زنند. از مزایای این روش می توان به سرعت بالای برداشت گرافت ها، هزینه کم، کاهش خطای جراح هنگام برداشت گرافت ها و انتخاب مقاوم ترین فولیکول اشاره کرد. البته این روش دارای معایبی نیز می باشد که نقاهت طولانی و باقی ماندن جای زخم نواری روی سر از مهم ترین آن ها می باشند.

کاشت مو چیست؟
دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو

2. روش کاشت FIT: این روش کاشت در واقع یک روش حرفه ای برای برداشت فولیکول ها به صورت یک واحد مجزا می باشد. در این روش فولیکول ها با استفاده از یک ابزار مخصوص به نام پانچ برداشت شده و در محلول مخصوصی نگه داری می شوند. سپس قسمت هایی که دچار ریزش شده است را بی حس کرده و پس از ایجاد سوراخ هایی در آن، فولیکول ها را درون این سوراخ ها قرار می دهند. این روش نسبت به روش FUT دوران نقاهت کوتاه تری داشته و هیچگونه برش و زخمی روی سر ایجاد نمی شود. در روش FIT امکان برداشت از موهای بدن نیز امکان پذیر می باشد.

3. روش کاشت SUT: روش SUT در واقع شباهت بسیاری به روش FIT دارد. در این روش برداشت فولیکول ها به صورت واحد مجزا با استفاده از ابزارها و دستگاه های اتوماتیک انجام شده و نتایج آن بسیار طبیعی می باشد. امروزه بسیاری از مردم به استفاده از این روش کاشت روی آورده اند.

بیشتر بخوانید:جدیدترین روش کاشت مو

علت ریزش مو بعد از کاشت مو چیست؟

ریزش موهای کاشته پس از کاشت یکی از طبیعی ترین عوارض کاشت مو می باشد و این عارضه در تمام روش های کاشت مشترک می باشد. بسیاری از افراد پس از کاشت مو به محض مشاهده ریزش موها احساس نگرانی کرده و تصور می کنند کاشت ناموفق بوده است اما این تصور کاملا اشتباه است. در صورتی که با این اتفاق مواجه شدید نباید احساس نگرانی داشته باشید. در بسیاری از مواقع دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو ریزش ساقه های مو بوده و پس از مدتی رشد مو مجددا آغاز می شود. در این روند فولیکول های کاشته شده در زیر پوست قرار داشته و هیچ مشکلی برای آن ها ایجاد نشده است. اما این ریزش مو می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که در ادامه به توضیح بیشتر آن ها خواهیم پرداخت.

راه های جلوگیری ریزش مو بعد از کاشت مو

همانطور که گفته شده دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو می تواند مواردی غیر از عارضه طبیعی کاشت مو باشد. بنابراین برای آن که بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید باید به رعایت موارد زیر بپردازید:

راه های جلوگیری ریزش مو بعد از کاشت مو
دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو
  • یکی مهم ترین موارد در جلوگیری از ریزش موها پس از کاشت سن کاشت می باشد. با اینکه کاشت مو سن مشخصی ندارد اما از آن جایی که بیشتر دلایل ریزش مو به دلایل ژنتیکی است بهتر است کاشت را پس از 30 سالگی انجام دهید تا الگوی ریزش موهای سر شما به صورت کامل مشخص شود. در بسیاری از موارد افراد پس از کاشت شاهد ریزش موهای طبیعی خود بوده و این موضوع باعث می شود تنها موهای کاشته شده روی سر باقی بمانند.
  • بهتر است طبق دستور پزشک 2 ماه قبل از کاشت مو و 6 ماه بعد از آن به مصرف ویتامین های مختلف و مناسب برای رشد مو بپردازید.
  • سعی کنید پس از کاشت مو هر سال به مدت یک دوره سه ماهه از مواد تقویتی مو استفاده کنید. محلول هایی مانند ماینوکسیدیل می تواند در این موارد تا حدی زیادی موثر باشد.
  • مصرف غذاهای نامناسب می تواند یک دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو باشد. با یک رژیم غذایی مناسب شما می توانید از ریزش موهای کاشته شده جلوگیری کنید. بهتر است از مصرف چربی های اشباع شده مانند خامه، سس و… خودداری کنید.
  • تا جایی که ممکن است از ژل، تافت، حالت دهنده های مو و سشوار استفاده نکنید.
  • هنگام شستشوی سر از آب ولرم استفاده کنید. آب گرم می تواند باعث ریزش موهای کاشته شده شود.
  • از شامپوهای مناسب مانند شامپوهای دارای کافئین و یا نعنا استفاده کنید.

نکات پس کاشت مو

رعایت نکردن نکات و مراقبت های پس از کاشت می تواند یک دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو باشد. بنابراین سعی کنید مراقبت هایی که پزشک متخصص توصیه می کند را به طور کامل رعایت کنید. این نکات و مراقبت های به شرح زیر می باشند:

نکات پس کاشت مو
دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو
  • سعی کنید هنگام خواب به موهای کاشته شده فشاری وارد نشود. بهترین نوع خوابیدن حالت طاق باز می باشد.
  • پزشک متخصص پس از عمل دستورالعملی را برای شما تجویز می کند که یکی از مهم ترین موارد آن تغذیه است.
  • سعی کنید به مدت 2 ماه پس از کاشت از مصرف دخانیات خودداری کنید. دخانیات باعث کاهش خونرسانی به گرافت های کاشته شده می شود.
  • مصرف الکل برای چندین هفته پس از کاشت ممنوع می باشد. مصرف الکل می تواند مشکلات زیادی را برای موهای کاشته شده ایجاد کرده و در نهایت باعث ریزش آن ها شود.
  • با این که روش های جدید کاشت دوران نقاهت کوتاهی دارند اما شما نمی توانید پس از این عمل به فعالیت های ورزشی سنگین بپردازید. انجام فعالیت های سنگین روی موهای کاشته شده اثرات بدی می گذارد.
  • پزشکان متخصص پس از کاشت مو نحوه شستن موهای سر را به شما آموزش می دهند. بهتر است طبق گفته پزشک عمل کنید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.