جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

مراحل کاشت مو

مراحل کاشت مو

مشکل ریزش مو که بیشتر برای مردان ایجاد می شود از مهم ترین مشکلات و دغدغه های افراد در طول زندگی است. عدم جلوگیری از ریزش مو باعث می شود تا موی سر به طور کامل ریخته و  سر طاس شود. برخی از افراد با این مشکل کنار آمده و با آن زندگی می کنند اما برخی افراد برای رفع این مشکل از روش های مختلف پزشکی استفاده می کنند. یکی از روش های از بین بردن این مشکل که امروزه بسیار طرفدار داشته و کارساز است روش کاشت مو می باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی کاشت مو نیز پیشرفت کرده است و در روش های مختلف انجام می شود. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح مراحل کاشت مو بپردازیم. با کلینیک تخصصی پوست و موی بهدیس همراه باشید.

 کاشت مو، راه حل رفع ریزش مو

پیش از آن که به توضیح مراحل کاشت مو بپردازیم ابتدا باید بدانید که کاشت مو چیست؟ کاشت مو یکی از موثرترین روش ها برای رفع ریزش مو به صورت دائمی است که به صورت جراحی انجام می شود. این روش را می توان جزو روش های تهاجمی زیبایی دانست. در این روش فولیکول های از قسمت های مختلف سر و بدن جدا شده و به قسمت های گیرنده یا کم تراکم سر پیوند داده می شوند. قسمت اهدایی فولیکول قسمت هایی هستند که دارای تراکم موی خوبی بوده و همچنین نسبت به تغییرات هورمونی مقاوم هستند. در عمل کاشت مو به این قسمت ها بانک مو گفته می شود. با اینکه روش کاشت مو یک روش تهاجمی محسوب می شود اما این روش دارای کمترین میزان تهاجم بوده و تمام افرادی که واجد شرایط کاشت هستند می توانند از این روش برای بازگشت موهای خود استفاده کنند.

 کاشت مو، راه حل رفع ریزش مو

روش های مختلف کاشت مو

کاشت مو به طور کلی به دو روش انجام می شود. بنابراین مراحل کاشت مو نسبت به این روش ها متفاوت است. روش های کاشت مو به شرح زیر است:

  1. کاشت مو به روش نواری: در این روش کاشت مو برای برداشت فولیکول های مو از جراحی استفاده می شود و یک برش نواری شکل پشت گردن ایجاد می شود. سپس به کمک میکروسکوپ فولیکول ها را جدا کرده و برای پیوند به قسمت گیرنده سر آماده می کنند. این روش دارای عوارض و جای زخم است.
  2. کاشت مو با استخراج واحد های فولیکولی: در این روش کاشت مو هیچ گونه برشی انجام نشده و فولیکول ها با ایجاد سوراخ های ریز برداشته می شوند. این روش دارای تهاجم کمتری است.

مراحل کاشت مو؛ کاندیدای مناسب

شاید اولین مراحل کاشت مو توجه به کاندیدای مناسب برای انجام این روش جلوگیری از ریزش مو می باشد. افرادی که موی سر آن ها در یک دوره پنج ساله پیشرفت بسیاری داشته است می توانند از روش کاشت مو استفاده کنند. اولین و مهم ترین نکته در خصوص کاندیدای مناسب کاشت مو داشتن بانک کافی است. فرد باید در ناحیه های اهدایی دارای فولیکول های سالم و کافی باشد. همچنین توجه داشته باشید که الگوی ریزش مو متوقف شده باشد. شرایط کاشت مو به شرح زیر است:

  • ریزش مو به علت مصرف دارو و استرس نباشد.
  • درمان های دیگر کمکی برای رفع ریزش نکرده باشد.
  • موی سر فرد نازک شده و یا فرد طاس شده باشد.
  • بخشی از موی سر به علت آسیب های پوستی از بین رفته باشد.
  • سلامت جسمانی فرد کامل باشد.

مراحل کاشت مو؛ کاندیدای مناسب

انتخاب کلینیک معتبر از دیگر مراحل کاشت مو

اولین قدم برای کاشت مو انتخاب یک کلینیک معتبر است. در بین مراحل کاشت مو این مرحله از اهمیت بسیار خاصی برخودار است و عدم توجه به آن ممکن است تمام مراحل دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. اما یک کلینیک معتبر دارای چه ویژگی هایی است؟

  • مجوز رسمی از وزارت بهداشت داشته باشد.
  • پزشکان و متخصصین پوست مو با تجربه و مهارت داشته باشد.
  • به جدیدترین تکنولوژی و دستگاه های پزشکی تجهیز باشد.
  • پرسنل دلسوز و خوش برخورد داشته باشد.
  • محیط کلینیک باید مناسب و دارای امکانات رفاهی برای مراجعین باشد.
  • دارای تهویه مناسب و اتاق های مجزا باشد.

لازم به ذکر است که کلینیک تخصصی پوست و مو بهدیس که یکی از بهترین کلینیک های حال حاضر به شمار می آید تمامی ویژگی های نام برده درخصوص یک کلینیک معتبر را دارا می باشد.

مشاوره از مهم ترین مراحل کاشت مو

در این مرحله از مراحل کاشت مو پس از انتخاب یک کلینیک معتبر باید سریعا برای مشاوره غیر حضوری اقدام نمایید. تمام مراکز کاشت مو دارای مشاورین حرفه ای هستند و شما می توانید با تماس به مرکز از اطلاعات آن ها نهایت استفاده را ببرید. پس از انجام این مرحله باید به مشاوره حضوری بپردازید. برای انجام این کار باید به صورت تلفن وقت مشاوره حضوری گرفته و سر ساعت در مرکز حاضر شوید. در مشاوره حضوری پزشک متخصص به بررسی و معاینات لازم برای کاشت مو پرداخته و با بررسی سوابق دارویی شما تصمیم می گیرد کاندیدای مناسبی برای کاشت هستید یا خیر.

مشاوره از مهم ترین مراحل کاشت مو

مراقبت های پیش از عمل

پس از انجام مشاوره و تایید شما به عنوان یک کاندیدای کاشت مو باید به دیگر مراحل کاشت مو بپردازید. در این مرحله باید نسبت به مراقبت های پیش از عمل اقدام نمایید.

  • تقریبا یک ماه قبل از عمل باید مصرف دخانیات و الکل خود را قطع کنید. نیکوتین موجود در دخانیات باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی می شود.
  • همچنین از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • پیش از عمل کاشت مو آزمایشات لازم را انجام داده و آنتی بیوتیک های تجویز شده را مصرف کنید.
  • شستشوی سر و پوشیدن لباس راحت از مهم ترین کارها پیش از عمل کاشت مو می باشد.

مراقبت های بعد از عمل

از مهم ترین مراحل کاشت مو مراقبت های بعد از عمل است. البته این که در صبح و شب بعد از عمل چه احساسی داشته باشید کاملا به روش عمل بستگی دارد. 6 ساعت پس از جراحی همراه با از بین رفتن اثر داروی بی حسی ممکن است کمی احساس درد کنید. توجه داشته باشید که این درد معمولا در روش FUT بیشتر است و برای بهبود آن بهتر است از مسکن های خوراکی استفاده کنید. در روش FUT سر پانسمان می شود اما در دیگر روش ها پانسمان وجود ندارد. بهتر است برای اولین شستشوی سر خود فردای عمل به کلینیک مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از عمل

ما در این مقاله به توضیح مراحل کاشت مو پرداختیم. به نظر شما توجه به کدام مرحله  از کاشت مو مهم تر است؟ مشاوره های پیش از عمل چقدر روی نوع عمل موثر هستند؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین برای دریافت مشاوره از بهترین و متخصص ترین پزشکان در زمینه کاشت مو به شیوه های مختلف با بهدیس در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.