جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین | معرفی دلایل و روش درمان

چشم ها و اجزای تشکیل دهنده آن تاثیر بسیاری در زیبایی داشته و هرگونه مشکل در آن ها می تواند باعث کاهش زیبایی شود. در بسیاری از موارد افرادی که دچار مشکلی در چشم های خود هستند دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند. پلک ها خصوصا پلک پایین، در سنین بالا دچار مشکلاتی مانند پف و تورم می شود که می تواند زیبایی چشم ها را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از دغدغه های مردم برطرف کردن مشکلات پلک پایین در سنین پیری می باشد. امروزه روش های متنوعی برای حل این مشکل ایجاد شده است که یکی از بهترین آن ها جراحی پلک پایین می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح این روش بپردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل پف کردن پلک پایین چیست؟

پیش از آن که به توضیح جراحی پلک پایین بپردازیم باید بدانید دلایل پف کردن پلک پایین چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت مهم ترین علت ایجاد این مشکل تجمع چربی می باشد. چشم در فضایی به نام اربیت قرار دارد و این فضا دارای چربی است. پف کردن پلک پایین حاصل افتادگی چربی اربیت به پلک پایین می باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید چربی اضافی برداشته شود. یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث پف کردن پلک پایین شود، شل شدن پوست می باشد. پوست در سنین پیری دچار کمبود کلاژن می شود. کلاژن یک ماده مهم برای سفت نگه داشتن پوست است و کاهش آن در سنین بالا باعث افتادگی پوست می شود.

جراحی پلک پایین یا بلفاروپلاستی چیست؟

همانطور که گفته شد پلک پایین به دلایل مختلفی پف می‌کند و این پف می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی افراد داشته‌باشد. بسیاری از مردم پف کردن پلک را به علت خواب و آلرژی می دانند اما باید بدانید این موضوع کاملا غلط است و پلک پایین تنها به دلیل افتادگی پوست و تجمع چربی پف می کند. بهترین درمان برای این مشکل جراحی پلک پایین یا بلفاروپلاستی است. امروزه بسیاری از مردم به استفاده ازاین‌روش روی آورده‌اند. اما بلفاروپلاستی چیست؟ این جراحی در واقع یک روش بی‌نظیر برای برداشتن چربی‌های اضافی و جمع شده در زیر پلک است. این روش درمانی همچنین به برداشتن پوست اضافی پلک نیز می پردازد. جراح در این جراحی عضله افتاده رابرمی‌دارد. همچنین به شکل دهی چربی نیز پرداخته و آن را به صورت متناسب توزیع کند.

جراحی پلک پایین یا بلفاروپلاستی چیست؟

بهترین کاندیدا برای جراحی پلک پایین

اگر قصد دارید به جراحی پلک پایین بپردازید باید کاندیدای مناسبی برای آن باشید. بهترین کاندیدا برای این جراحی فردی است که:

  • پس ساعت ها خوابیدن همچنان خسته به نظر برسد.
  • چشم های او در طول روز پف کرده باشد.
  • دور چشم او پوست اضافی تشکیل شده باشد.
  • به دلیل پف کردن چشم آرایش کردن برای دشوار باشد.
  • اطرافیانش مدام از او بپرسند چرا خسته به نظر می رسد و یا آیا خواب کافی دارد یا خیر.

البته باید در نظر داشته باشید در صورتی که به بیماری هایی مانند مشکلات تیروئیدی، خشکی چشم یا کم بودن اشک، اختلال در سیستم گردش خون، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت هستید به هیچ عنوان از روش بلفاروپلاستی استفاده نکنید.

مزایای بلفاروپلاستی پلک پایین

می دانید که هر روش جوانسازی دارای مزایا و معایب خاص خود است اما روش جراحی پلک پایین یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی است که دارای مزایای بسیاری است. یکی از مهم ترین مزایای این روش جوانسازی صورت و چهره افراد است. پس‌از آن‌که پف پلک پایین برطرف شود، چشم ها درشت تر به نظر می رسند. کشیدن بافت زیر چشم باعث می شود تا صورت جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر شود. یکی دیگر از مزایای این روش رفع خستگی چشم‌ها می باشد. زمانی‌که پلک پایین پف کرده باشد شما دائما خسته به نظر می‌‎رسید اما پس از انجام این جراحی خستگی چهره شما برطرف شده و چشم‌های شما شاداب و درخشان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی پلک | معرفی روش ها و نکات

 

انواع جراحی پلک پایین

اگر قصد دارید پف زیر چشم خود را برطرف نمایید بهترین روش استفاده از بلفاروپلاستی است. روش جراحی پلک پایین نیز مانند دیگر روش ها دارای انواع متفاوتی که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

انواع جراحی پلک پایین

  1. جراحی پلک از روی پوست:

    یکی از انواع بلفاروپلاستی جراحی از روی پوست است که یکی از رایج ترین روش ها است. در این روش جراحان با ایجاد برشی همسو با خطوط روی پلک در قسمت زیر مژه ها به برداشت چربی های اضافی پلک پایینی می پردازند. این برش باید به دقت انجام شود. اگر این برش به درستی انجام نشود ممکن است پلک پایینی دچار مشکل شود. این روش برای افرادی که در سنین پیری هستند بسیار مناسب بوده و جای زخم های آن پس از جراحی دیده نمی شود.

  2. برش در ملتحمه:

    در این روش برخلاف روش قبل، برش در قسمت داخلی پلک پایینی انجام می شود. به دلیل حساسیت این جراحی، جراح باید تخصص و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد. در این روش پزشک پس‌از ایجاد برش شروع به برداشتن چربی‌های اضافی از پلک پایینی می‌کند. در صورتی که پوست اضافی نیز ایجاد شده باشد، مقدار کمی از آن را برمی دارد. این روش برای افراد جوان و یا افرادی که مقدار کمی پوست اضافی در پلک پایین دارند بسیار مناسب است. از مزایای این روش می توان به عدم باقی ماندن جای جراحی، حفظ شکل چشم و وارد شدن حداقل آسیب به شبکه نگهدارنده ظریف ساختار چشم اشاره کرد.

عوارض جراحی پلک پایین

اگر کسی به شما گفت یک روش جوانسازی می شناسد که هیچ‌گونه عوارضی ندارد باید به گفته آن شخص شک کنید. هیچ روشی وجود ندارد که عوارض نداشته باشد. خصوصا اگر آن روش یک روش جراحی باشد. روش جراحی پلک پایین نیز مانند دیگر روش های جوانسازی دارای عوارض مخصوص به خود است که در صورت مواجه شدن با آن ها باید سریعا با پزشک خود مشورت کنید:

  • احتمال وقوع عفونت و خونریزی بعد از جراحی
  • بروز مشکل خشکی چشم و تحریک آن
  • دشواری در بستن چشم ها که پس از گذشت چند روز از بین می رود.
  • ایجاد جای زخم آشکار که بر اثر عدم مهارت جراح ایجاد می شود.
  • در برخی از مواقع ممکن است تغییر رنگ پوست ایجاد شود.
  • اگر به هر دلیلی جراح نتواند به درستی کار خود را انجام دهد نیاز به جراحی ثانویه است.
  • تاری و یا نابینایی که بسیار نادر است.

عوارض جراحی پلک پایین

مراقبت های بعد از جراحی پلک پایین

پس از آن که جراحی پلک پایین را انجام دادید باید به نکات و موارد توجه داشته باشید. توجه به این نکات می تواند تاثیر بسیاری در تسریع فرآیند بهبود داشته و احتمال بروز عوارض و خطرات را کاهش دهد. این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

  • پزشک برای جلوگیری از ایجاد عفونت باید روی پلک آنتی بیوتیک موضعی قرار دهد.
  • در روزهای اول و دوم بعد از جراحی در ساعت های مشخص به مدت 10 الی 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار می تواند باعث بهبودی سریع تر در بیمار شود.
  • پزشکان در مواردی بعد از 48 ساعت کمپرس گرم را پیشنهاد می کنند. استفاده از این کمپرس نیز تاثیر بسیاری در بهبودی دارد.
  • اگر احساس درد داشتید استفاده از داروهای مسکن معمولی مانعی ندارد. اما اگر قصد دارید از مسکن های خاص استفاده کنید باید طبق نظر پزشک به انجام این کار بپردازید.

بیشتر بخوانید:انواع خدمات زیبایی پوست

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.